- Otthoni hálózat és internet megosztás
- Microsoft Excel topic
- YouTube
- Letartóztatták a bitcoin-Jézust
- A franciáknak elege van abból, hogy minden gyerek mobilozik
- Sokat fogyaszt az AI, egyre több az adatközpont, kell az atomenergia
- Mobilinternet
- Crypto Trade
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Synology NAS
-
IT café
Ford topik téma összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
darvinya
titán
válasz Ł-IceRocK-Ł #32900 üzenetére
Escort BC5(IB5) váltó hibája legtöbbször, az 5-ös váltó villa törése.
Eleinte nem veszi be rendesen a sebessége, olyan hektikusan, utána sehogy.Made Robot by Robot −Xiaomi 12T Pro gyászruhás / '06 Focus kombi szürke
-
darvinya
titán
BC5/IB5-nél féltengely kivételekor, vagy 1dl olaj kifolyik.
Pont olyan a kialakítás a háznak, hogy szint feljebb van.
Gond, és kapcsoló villa kopást az okozza, hogy nem töltik utána, aztán megeszi, s járatokat eltömíti a forgács.Made Robot by Robot −Xiaomi 12T Pro gyászruhás / '06 Focus kombi szürke
-
robertka
tag
válasz darvinya #32907 üzenetére
Nekem kb 3 hónapja volt kuplung szett cserém (Valeo) és olajat is cseréltek benne de továbbra is a hármas fokozat akad ha "balról" kapcsolom de ha középről teszem akkor simán veszi. Kolléga Fiestája is pontosan ugyan ezt produkálja és egy másik fórumon is olvastam, hogy többeknél ilyen.
-
IntelKiller7
veterán
Sziasztok.
Januárban szalonból átvett új 2020-as Wildtrak Ranger tegnapi tankolás után, ugyan úgy maradt a tankszint jelző. 60km volt még vissza amikor tankoltunk. Fullra lett rakva, de mégsem ugrott vissza a dash-en a jelző. Mentünk vele, gondoltuk, hogy majd visszadobja, de most már 10km-t ír az üres tankig, pedig tele van.
Lehet valamit kezdeni vele otthon(jelző reset, vagy valami), vagy szervíz?Battlefield Hungary FB csoport: https://tinyurl.hu/OrvU/ | XO GT: Alwin4K
-
ReFleXx
addikt
válasz IntelKiller7 #32909 üzenetére
akku saru le/vissza, de uj a kocsi inkabb szervizbe vinnem.
nekem a télen volt egy anomalia pont forditva, tele volt a tank es egyszer csak leesett a kijelzes 0-ra, masnap inditasnal meg mar jo volt.2020-as dakota közmondás: "Intel a csórók AMD-je"
-
radi8tor
MODERÁTOR
válasz IntelKiller7 #32909 üzenetére
Akkusaru le, 10 perc múlva vissza.
Ha ez sem segít, akkor szerviz. Még az is lehet a szintjelző makkant meg.⭐ Stella
-
IntelKiller7
veterán
válasz radi8tor #32911 üzenetére
Tegnap este tankoltuk tele, hazaértünk. 1 óra után mentünk vele 1 kört, de akkor sem volt jó. Ma még nem néztem. Leszedem majd az akkuról. Ha az sem, akkor szerviz.
Hát, ennyi idő alatt megadta volna magát?? Február elején vettük át, majdnem 8000km ment bele azóta.[ Szerkesztve ]
Battlefield Hungary FB csoport: https://tinyurl.hu/OrvU/ | XO GT: Alwin4K
-
radi8tor
MODERÁTOR
válasz IntelKiller7 #32912 üzenetére
Nem ismerem a lelkivilágát, simán lehet(ne) szoftveres hiba is ez.
⭐ Stella
-
nagyúr
válasz IntelKiller7 #32914 üzenetére
Sajnos ezek olyanok, mint a Windows.... ha valami nem oké, akkusaru le, és ahogy a többiek írták, 10 perc múlva vissza.. vagy 4 óra múlva vissza... vagy egy éjszakára levesz.
Aztán vagy megjavul, vagy nem - eddig nekem több szipmtómára is jó volt ( 2019-es ótó, eddig 14k km van benne)Selenia 5w-40 motorolaj eladó! Na meg 4db Ford Kuga TPMS szenzor, 12k-ért
-
subaruwrc
félisten
válasz Ł-IceRocK-Ł #32896 üzenetére
mennyi km ment bele azóta és milyen olaj került bele ?
olcsó olaj elfáradhatott.
meg szokták mondani hogy bizonyos futott km után már jobb békén hagyni ( főleg automatákat ) mert az olajcsere után leváló és útjára induló szutyok eltömíti a precíz járatokat és megöli a váltót
manualnál ez a hiba kevésbé van jelen, de itt lehet hogy leoldott valami retket a friss olaj ami most a jelenséget okozza.
bemelegedve is csinálja ? mert hidegen normális ha kicsit röcögősebb. -
subaruwrc
félisten
válasz Ł-IceRocK-Ł #32918 üzenetére
tudod mi a véleményem a " ford " olajról ..
nekem 1800ft / literes mannol 8109 van benne és olyan mint a vaj.[ Szerkesztve ]
-
subaruwrc
félisten
válasz Ł-IceRocK-Ł #32920 üzenetére
ford nem gyárt olajat
csak annyi
30ezer km nem sok de ha mondjuk a kezdeti állapottól érezhetően leromlott a váltó működése,akkor nem lehet butaság valami csere.
nekem is tettek bele legelső szerviznél ( miután megvettem az autót ) ford olajat 18 ezerért de nem voltam tőle hasra esve -
oliwire
őstag
Szia!
köszönöm!
Facebook Marketplace-n találtam meg, egy srác hirdette. Egy 2017-es Ford Focusból származtak az alkatrészek.
A kis kijelzőst is át lehet alakítani, de ahhoz viszont a középső műszerfal nem kompatibilis, és ahhoz a műanyag borítást is meg kell venni/ bontóból szerezni, hogy a nagy kijelző beférjen.
A srác, akitől vettem, ő is a kis kijelzőset alakította át. -
ReFleXx
addikt
2020-as dakota közmondás: "Intel a csórók AMD-je"
-
Ł-IceRocK-Ł
addikt
válasz subaruwrc #32921 üzenetére
Máshogy nem tudom hívni ilyen címke van rajta. A motorba töltöttel eddig semmi gond nem volt.
Miután cserélték a váltóolajat, érdemi különbséget nem éreztem...
Erre a jelenségre nemrég figyeltem fel."lol, rock, te egy kib*szott médium vagy. mit médium, HARD " by FireKeeper
-
#27070592
törölt tag
válasz subaruwrc #32921 üzenetére
Szélvédőt se gyárt. Féknyerget se. De még gumikédert se.
Persze nincs pontos infóm róla, de amit hall az ember: leszerződik egy autógyár egy olajcéggel, ami (bizonyos ideig, ameddig a szerződés szól) szállítja például a motorolajakat. Aztán ha lejár a szerződés, akkor újratárgyalják, pályáznak más olajcégek is, a legjobb ajánlat nyer. De az is határozott idejű szerződés. És az autógyár csak annyit köt ki, hogy a szállított olajnak ilyen és ilyen kritériumokat kell teljesíteni. Ugyanez igaz a márkaszervizekre is, amelyek általában magánkézben lévő cégek. A márkatulajdonos csak annyit követel meg, hogy az ott használt "gyári" olaj megfeleljen az előírásoknak, de simán lehet hogy az olajbeszállító más a szervíznél mint a gyárban.
Nekem is aktuális lesz lassan a váltóolajcsere (IB5, nincs leeresztőcsavar.. ) Az lenne az ideális, ha a kuplungcsere automatikusan azt is jelentené, hogy kikerül a váltó az autó alól, szétszedés, elmosás, összerakás és a teljesen tiszta váltó új olajat kapna. Csak ez rengeteg meló, amit ki is kellene fizetni. És kinek van kedve egy kuplungcserére kicsengetni mondjuk félmilliót, az összesen egymilliót érő autójában. Tehát élettartam olaj.. (ami nincs és soha nem is volt) -
subaruwrc
félisten
válasz #27070592 #32928 üzenetére
én nem is mondtam hogy gyárt ilyesmiket
ezért veszek olyan gyártótól olajat, aki gyárt is nem csak matricáz
nem mintha abba bele látnék, csak nekem eddig ford matricás dolgokkal ( olaj - gyertya ) nem voltak jó tapasztalataim.IB5-ből is le lehet engedni az olajat unofficial módszerrel
csak a fokozat rögzítő köröm csavarját kell kilazítani és közben véletlenül sem babrálni. ( legyen üresben ! )
én legutóbb úgy csináltam -
radi8tor
MODERÁTOR
Zaj a motortérből témára: ötleteltünk kollégámmal nem-e a váltóból jön a zaj amit hallok.
Ma 100-as tempónál amikor már hallható a zaj kb 3000 rpm-nél kikuplungolva és tartva 3000-en a fordulatot mintha eltűnne a hang.
(sajna még a motortartóbak csere előtt vagyok és eléggé rázza a kasztnit a motor)Beszéltem még valakivel aki azt mondta gyanús hogy a kinyomó csapágy a kuplungnál ad ilyen hangot. Létezik hogy ez lenne? Van bőven km a kuplungban és nem vagyok benne biztos hogy csapágyastul cserélte anno EssMotor (bár jó drága volt mert vezérléscsere is volt)
Nekem úgy rémlett, hogy a kinyomócsapágy alapjáraton is zajolna ha kinyomom a kuplungot. Ez meg ugye pont ellenkező esetben ad hangot.[ Szerkesztve ]
⭐ Stella
-
darvinya
titán
válasz robertka #32908 üzenetére
Szinkrongyűrű haldoklik.
radi8tor
Lendkerék már túl kopott, emiatt hamarabb nyírja ki a csapágyat.
Nálam is ez a gond, pedig 7500km ezelőtt volt teljes kuplung szett csere Luk-kal.
Csak a lendkereket nem tudtam szerezni.[ Szerkesztve ]
Made Robot by Robot −Xiaomi 12T Pro gyászruhás / '06 Focus kombi szürke
-
#27070592
törölt tag
válasz subaruwrc #32934 üzenetére
Kiváncsi vagyok, nálam milyen lesz az olaj. Gyanus hogy még nem volt cserélve..
Az átmosás lehet hogy csak placebo, nem számít semmit. Nemrég hallottam arról a módszerről, hogy motorolaj cserénél a régi olaj leeresztése után az esetleg meglévő ugyanolyan tartalék olajat is beleöntik és hagyják hogy átcsorogjon az üzemmeleg blokkon. A régi, használt olaj egy részét is ki lehet így öblíteni az olajjáratokból, ami egyébként benne maradna, és arra töltenéd rá az új olajat. Persze úgy sem lesz tökéletes, de kevesebb régi olajjal szennyezed az újat.
Elvileg, ha nem eszi a motor az olajat, akkor mk1 Focusban 4.4 liter olaj van. Vagyis ha ötliteres kannával vettél előzőleg, akkor van az öblítéshez 6 deci azonos motorolaj, amit másra már úgysem használnál. Ezt lehet még azzal fokozni, hogy szabaddá teszed a főtengely végén a csavarfejet és a megfelelő dugókulccsal lassan, kézzel átforgatod a motort, úgy még több régi olaj tud kifolyni. De ez már a maniac level. -
válasz subaruwrc #32936 üzenetére
Ha már olaj a téma...
Az idén szerintem ma pattintottam fel először a gépháztetőt és néztem meg az olajszintet. Meglepődve láttam, h félig van. Tavaly szeptember végén vagy október elején volt cserélve, akkor maximumig lett felöntve. A kocsi alatt nincs olajfolt azt szoktam nézni, szelepfedél tömítés ugye tavaly volt, ahogy belenéztem most a motortérbe nincs friss olajfolyásnak nyoma.
(Költői) Kérdés hova tűnt az olaj és mennyiségileg mennyi lehet ez?/// "A félelmet lazán arcul csapom és fricskát nyomok az orrára" (T.B.A) ///
-
darvinya
titán
2000-es Mondeo 2.0-ás motormál mire kell figyelni?
Made Robot by Robot −Xiaomi 12T Pro gyászruhás / '06 Focus kombi szürke
-
zoger
tag
válasz Mukucs #32829 üzenetére
Lengéscsillapító szár lehet lóg egy kicsit. A focusomat tuti padkázta az előzö tulaj ugyan így kopogott igaz az első kerekek még garis volt a kocsi s nemtudtak rájönni mi lehet a baja, cseréltek csapágyat, de semmi nem változott. Nekem is az agyamra ment s szétkaptam én akkor láttam hogy kicsit szivárog az olaj a lengéscsillapítóból. Igy vettem bele újakat. Kicseréltem Monroera s azzal is így kotyogott a kerék, de viszont ha meghintáztattam utánna nem. Kicseréltem a toronycsapágyakat százszor átnéztem nem találtam hibát. Kivettem a stabpálcákat, úgy se volt jó s közben bújtam a netet mi a szar lehet. Egy orosz forumban rátaláltam, hogy az általam vett monroe lengéscsillapító mindenkinek ilyen hibát produkál s ott a sachs super tourning csillapítóra esküsznek. Elvittem a gyárit felújítatni, a kopogás kicsit megmaradt, de nem akarok többet költeni erre a történetre.
Mikor kotyogtatod a kereket fogd meg a lengéscsillapító szárát lehet érzed majd, hogy ott kotyog s csak akkor ha rajta van a terhelés. Feltétlenül írd meg mi lett a vége! -
Joker88
őstag
Na, ma az eddigi percig bütyköltük a Fiesta motrát..
Mint írtam, gázelvét után elkezd dadogni alapjáraton,majd nemsokára leáll..
Szereztem kölcsönbe egy ugyanolyan,tuti működő alapjárati motrot. Hibajelenség maradt.
Végigtapogattuk a vákuumcsöveket,nem érezni hogy gond lenne velük (kis féktisztító spray-t is bevetettünk ha ugye repedt valamelyik,akkor beszivja/prüszköl és változna az alapjarat..)
Ahová becsatlakozik a légszűrő házból érkező cső,oda fújtunk be kis sprayt, hátha csappantyú/kosz ..
Probaút alatt annyi történt,ha ötödik sebességből kiveszem üresbe, kb 90-nél és elkezdek gurulni marad magas fordulaton a motorjárás. Ha megállt az autó,2-3 másodpercig továbbra is üvölt a motor,majd leesik a fordulat és leáll.. Ha lassítás gyanánt kereszteződéshez érve kiteszem üresbe,dadog a motor majd OFF.
Leszedtük álló helyzetben a légszűrő házból induló 'S' alakú csövet,és úgy probalgattuk a motort, talán akkor nincs az az alapjárati nyöszögés.. De ez csak allohelyzetbeni próba volt. Itt esetleg a légszűrő házban van valami szabályzó ? Mert a szürke fémbe is megy elektromos kábel,meg magába a légszűrő házba is..
In loving memory of Garrett Lockhart
-
darvinya
titán
válasz Joker88 #32943 üzenetére
Légtömeg mérő a szürke, szűrőházba mi megy azt nem tudom.
Próbáld ki, holnap első hideg indításkor ezt:
1. Gázpedál teljesen kinyomni
2. Gyújtásra kapcsold
3. Gázpedált enged fel lassan
4. Mikor teljesen felengedted, akkor egyből indítózEzután menj legalább 10-15km teszt kört, hogy bemelegedjen, s teszteld ismét beesik a fordulatszám.
Made Robot by Robot −Xiaomi 12T Pro gyászruhás / '06 Focus kombi szürke
-
válasz Zoli-bácsi #32938 üzenetére
~6000km
robertka: nem én cseréltem, szervizben volt a fűtéscső O gyűrű eresztése és a szelepfedél tömítés miatt.
/// "A félelmet lazán arcul csapom és fricskát nyomok az orrára" (T.B.A) ///
-
#27070592
törölt tag
válasz Joker88 #32943 üzenetére
Ha nem az alapjárati szelepnél van a gond és vákuumcsöveknél sincs luk, én leszedném és kitakarítanám a légszűrő házat és a csövet is, átnézném az egészet repedéseket keresve és kiszedném a légtömegmérőt is hogy (erre alkalmas sprayvel, tiszta alkoholos sprayt használtam legutóbb) megtisztítsam. Lehet hogy egy új levegőszűrő sem árt (ha már láthatóan koszos a jelenlegi)
Focusnál nem nagy meló, nem tudom Fiesta esetén mekkora macera.
A légtömegmérő (vagy MAF szenzor) elég érzékeny jószág, kézzel nem tanácsos hozzá érni sem, azért kell olyan tisztító spray ami nyomtalanul elpárolog.
Új hozzászólás Aktív témák
- Újabb Samsungok telepíthetik a Galaxy AI-t
- bb0t: Gyilkos szénhidrátok, avagy hogyan fogytam önsanyargatás nélkül 16 kg-ot
- Mindent megtudtunk az új Nokia 3210-ről
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Képeken az egyik kameráját elvesztő Sony Xperia 10 VI
- nVidia tulajok OFF topikja
- Vezetékes FÜLhallgatók
- Léghűtés topik
- Érkezik Magyarországa az LG szuper dizájnos hordozható projektora
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest