- Otthoni hálózat és internet megosztás
- Microsoft Excel topic
- YouTube
- Letartóztatták a bitcoin-Jézust
- A franciáknak elege van abból, hogy minden gyerek mobilozik
- Sokat fogyaszt az AI, egyre több az adatközpont, kell az atomenergia
- Mobilinternet
- Crypto Trade
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Synology NAS
-
IT café
Ford topik téma összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
kcsa
veterán
válasz Csabex #32050 üzenetére
A kanyarkövetős nem ilyen okos cucc amennyire tudom, van egy elfordulásmérője azt jónapot (cikkszáma: 1371763).szerk.: másfajta elfordulásmérő van az ESP only és az ESP+kanyarkövetős autóknak, szóval jogos a megállapításod.
Az ESP szenzor (az egyik? nem ástam bele végtelenségig, nem tudom hány szenzor van...) a csomagtartóban van a kárpitozás alatt pont középen.
[ Szerkesztve ]
-
-
#27070592
törölt tag
Visszavezet a téma az egyik első ismert tech-konteóhoz . Korábbi melóhelyemen volt egy gép ami soha nem volt áramtalanítva (kivéve áramszünet alatt) , voltak rajta folyamatosan világító ledek, amik soha nem voltak cserélve. Kapták a stabil feszültséget és világítottak, már sok éve.
És ha már off, jövő héten lesz nyomatékkulcs-akció a lidlben, van esetleg valakinek korábbról? Picit soknak tartom a 80nm-t mint alsó határt. Vagy az ennél kevesebb nyomatékot kérő csavarokhoz vegyek egy kisebb kulcsot?
-
nagyúr
válasz #27070592 #32053 üzenetére
Nekem még a 60Nm alsó határosat sikerült venni.
Úgy látszik, most ilyet kaptak óccóé'.A sima LED-ek kb. örök életűek, nekem a régi deck-en (1987-es talán; Aiwa R450) is ugyanúgy működnek, mint akkoron.
Selenia 5w-40 motorolaj eladó! Na meg 4db Ford Kuga TPMS szenzor, 12k-ért
-
#27070592
törölt tag
Akkor ezt a kulcsot kihagyom. Pedig kellene valami használható darab, kb ugyanennyiért van obi-s példány, az 28-120nm, épp elég a kerékanyákhoz is, de 28nm alá akkor is kell egy kisebb.
Régebben elvitte az ember a lovát a patkolókovácshoz, az felrakta a négy patkót és készen volt. Nem talált még rajta tizenhat javítanivalót, egy fél ló áráért. -
nagyúr
-
#27070592
törölt tag
válasz cappa72 #32058 üzenetére
Igen, Newtonméter és nanométer elég távol van egymástól. Fizika-matexakos tanárom most be is írna egy kampót.
220Nm már elég határozott érték. Ez a kulcs majdnem jó lenne hozzá.
-
robertka
tag
Szeretnék szervó olajat cserélni a focusban és visszaolvastam ki hogyan cserélte itt.
Neten egy olyan leírást találtam ahol ugyan úgy visszafolyó csövet kötik le a tartályról de kiveszik a gyertyákat és a tőtengely pozítció érzékelőt is lekötik és így önindítózás közben kell tekergetni a kormányt. Tényleg ki kell venni a gyertyákat ehhez nem elég a pipát lehízni és önindítóval forgatni a motort/szivattyút? Gondolom azért jobb ez mert nem kap akkora fordulatot a szivattyú mint alapjáraton? Ez a leírás.
Az jó ötlet ha veszek 1l pl mannol olajat ami amugy meg is felelne szabványosan de azzal csak átmosom és utána a gyári ford olajjal újra átmosom és az marad benne vagy felesleges? -
radi8tor
MODERÁTOR
válasz robertka #32060 üzenetére
Bár nem vagyok autószerelő, de ha kiveszik a gyertyát és rá önindítóznak, akkor a gyertya helyén kispriccel a benzin, nem? Ezek szerint nem.
Ugyanakkor azért célszerű kivenni a gyertyákat, mert lehúzott indítókábellel frankón benzintől fog tocsogni a gyertya elektróda, ami nagy pukkanást fog eredményezni első rendes indításnál.
[ Szerkesztve ]
⭐ Stella
-
-
őstag
válasz subaruwrc #32056 üzenetére
Pl. ha egy 120-as kulccsal lazítod mondjuk a cappa72 kerékanyáját, akkor nem is csoda, hogy széthullik, de a jobbak bírni szokták széthullás nélkül, csak utána a rugó adja meg magát és használhatatlan, mert megnyúlik. Ugyanúgy le fog kattanni, csak a nyúlás miatt mondjuk 100 Nm-nél húzol 85-öt vagy 80-at. Nem ajánlom ezeket az olcsó noname kulcsokat, főleg az alacsony tartományban ahol kritikus az érték, mert olyan is volt, hogy 8% volt bennük 10Nm fölött, pedig a szabvány csak 4%-ot enged meg. Gedore, Dremotec, Stahlwille, Norbar, Tohnichi stb. meg ilyenek ami valóban megbízható, de természetesen drágábbak is, viszont kritikus helyeken megéri az árát.
"The quieter you become, the more you are able to hear..." ― Ram Dass
-
#27070592
törölt tag
válasz subaruwrc #32056 üzenetére
Van egy egész jó magyarázós video, nemrég találtam, emberi nyelven tolja a srác. Kár hogy nem ilyen stílusú volt anno a fizikatanárom.
-
darvinya
titán
válasz molnarpeter #32070 üzenetére
Nyomatékkulcsal is lazítható, ha tudod mekkora nyomatékkal van meghúzva.
Az viszont már rossz, ha ½"-os kell lazításhoz, mert túl lett húzva a gyertya.
⅜"-ossal kell húzni és azzal kilazítani.oliwire
Ez jó, de melyik kerül többe.
Fiesta/Fucos csak viszi a pénzt, Escort meg magától is tudja termelni.Made Robot by Robot −Xiaomi 12T Pro gyászruhás / '06 Focus kombi szürke
-
őstag
válasz darvinya #32075 üzenetére
Párszor talán lazítható, de hosszú távon nem tesz jót neki, főleg a nagyobb tartományban. Nem hiába van feltüntetve a terhelés iránya a normálisabb nyomatékkulcsokon. Hidd el, pár száz járt és még mindig jár a kezemben, szóval tapasztalatból írom
"The quieter you become, the more you are able to hear..." ― Ram Dass
-
darvinya
titán
válasz Csabex #32077 üzenetére
De azt nem értem, hogy rugós nyomaték kulcsokon hogyan nyúlna meg a rugó.
Mert rugó megnyújtásával ráható erő kisebb, és a rugó összenyomásával ráható erő nagyobb.
Tehát minnél kisebb a Nm, annál jobban van kinyújtva a rugó, minnél nagy a Nm, annál jobban van összenyomva.Made Robot by Robot −Xiaomi 12T Pro gyászruhás / '06 Focus kombi szürke
-
oliwire
őstag
válasz darvinya #32078 üzenetére
Igazából a rugóknál általánosságban véve van egy menetszám, meg egy hossz. Ha erőhatás éri, ami ezt a hosszt befolyásolja, akkor az anyag elkezd fáradni. Minél több időt tölt a rugó az alapállapotán kívül, annál jobban deformálódik, gyengül, végső pillanatokban el is tud törni.
Az, hogy ez mennyi erő hatására és mennyi időbe telik, függ a rugó anyagminőségétől is, meg a rugószál átmérőjétől is.
Szóval kellő idő után, és akár egy nyomatékkulcsban lévő rugó is deformálódhat. Nem véletlenül kell időközönként (általában évente) kalibráltatni az ilyen eszközöket, ha az termékgyártásban vesz részt, az ISO szabványnak való megfelelés megkívánja. -
darvinya
titán
válasz oliwire #32079 üzenetére
Ezt tudom, csak deformálódás nem nyúlás.
Szerkezetileg sem hasonlít egymásra.Én fél állásban hagyom a rugót, mert így se nem van nagyon összeszorítva, se nem van kiengedve.
Ezeket a rugókat túlméretezik, különben az első max. Nm-re állítás után eltőrne.
Használt, stb, csavaroknál, azért nem fix a eredeti Nm érték, mert anyag ugyanúgy fárad.Made Robot by Robot −Xiaomi 12T Pro gyászruhás / '06 Focus kombi szürke
-
oliwire
őstag
válasz darvinya #32080 üzenetére
Amit te mondasz, hogy "túlméretezik", azt mérnöki szavakban biztonsági tényezőnek hívják, ami minden szerkezetnél benne van, hogy az előírt maximális megengedett Nm/kg/N értékek felett +1 Nm/kg/N stb.. ne törjön/hajoljon el azonnal.
Ez az érték változik, felhasználói területtől is. Pl a liftek feltüntetett max 800 kg-os teherbírásánál valószínűleg 1600 kg-nál sem fog leszakadni, csak letilt, hogy nem hajlandó emelni semmit.
Viszont ahogy kcsa kolléga is mondta, élettartamon úgy tudsz nyújtani, ha terhelést leveszed a rugóról, és alapállapotban hagyod létezni, míg nem használod.
Autóknál igazából hosszú nem használás után ezért szedik le a kerekeket és teszik a megtámasztási felületre, bakra, hogy a gumikat és a rugókat tehermentesítsék.Minden anyagnak van statikus és dinamikus igénybevétlelre egy fáradási görbéje, és ez alapján tervezik meg az alkatrészeket, hogy mennyit bírjon.
Ja, és deformálódás alatt nyúlást is értettem, mert vannak rugók, amik nem összenyomásra vannak tervezve, hanem nyújtásra.
[ Szerkesztve ]
-
darvinya
titán
válasz oliwire #32082 üzenetére
Lap rugók egyirányú nyúlásra van tervezve.
Spirál rugó inkább csavaró nyúló / tömörödő, emiatt teljesen kiengedett spirál rugó szerkezetileg ki akar csavarodva nyúlni.
Ha ezt engedjük, sok pihenés után, jön a törés.+1, inkább adott mérték egységnél +10, mert anyag szerkezet nyúlás /zsugorodást sem lehet +1-nél finomabbra beállítani.
Ha lenne pénzem rá hobbi célra, akkor fémnyúlás mérős digitális kulcsot vennék.Made Robot by Robot −Xiaomi 12T Pro gyászruhás / '06 Focus kombi szürke
-
oliwire
őstag
válasz darvinya #32083 üzenetére
Laprugóknál én inkább hajlításra való tervezést mondanék, mint nyúlásra, ott nem nagyon nyúlik semmi, ha laprugó alatt te is ezt érted:
A spirálrugóknál nem értek egyet azzal az állításoddal, hogy kiengedve sokáig pihentetve, majd utána újra terhelve törés lesz.
Ezt a logikát követve ha a raktáron pihen sok ideig a kocsiknál használt spirálrugó, ami ugye ott terheletlen állapotban van, beszerelés után már törhet is.A maximális megengedett terhelési érték +1-nél meg csak példát mondtam, nem az volt a lényeg.
A biztonsági tényező volt ott a lényeg, 1-nél mindig nagyobb szám, ami durván annyit jelent, hogy ezzel szorzod be a tervezéskor figyelembe vett terhelést, igénybevételt és erre a tervezed meg a szerkezetedet. -
diablo1984
veterán
válasz oliwire #32084 üzenetére
így van, hozzátéve azt, hogy a laprugó is rugó, az is rugalmas oda-vissza is, éppúgy mint a spirál társa. De a spirál is idővel elfárad és eltörik, de a laprugó is tud könnyen olyat, gondoljatok bene, hogy ha egy fémet is hajtogatsz(egy pontban) előbb-utóbb eltörik, ugyanez van a rugónál is, csak az keményebb, így nem egy pontban, hanem a leggyengébb részen fárad el.
-
radi8tor
MODERÁTOR
válasz diablo1984 #32085 üzenetére
Meg ott van a rozsda kérdés is, az sem segít sokat neki.
⭐ Stella
-
MacEdm
tag
Sziasztok!
Valakinek van itt 2017 utáni (új generációs) Fiestaja? (elsősorban 1.1 86LE, szívóbenzines tapasztalatok érdekelnének)
Az olajfogyasztás érdekelne. Nekem 49 ezer km-nél volt olajcsere + szűrők cseréje, gyújtógyertya csere. Most 52 ezer km van az autóban és az olajszint a min-max között van félúton. Nem vagyok autószaki, de fusztrál, hogy 3ezer km alatt ennyi olaj fogyott. -
oliwire
őstag
válasz darvinya #32087 üzenetére
Még mindig nem vagyok meggyőzve ezzel kapcsolatban teljesen. Anyagismereti tudásomnak mond ez ellent, hogy egy rugó terheletlen állapotban (rozsdásodást most nem figyelembe véve) hosszú idő után magától tönkremenjen.
De ha mégis így van, akkor mennyi idő, ami után kuka a rugó?
Ha havonta egy órára összenyomom a megfelelő erővel, akkor edzésben tartom és tovább tárolható?
Feltúrtam a netet, magyar és angol kulcsszavakkal, de ilyen hosszú idejű tárolásból eredő kockázatokat nem találtam az autó rugókkal kapcsolatban.
Tudnál ezzel kapcsolatos normális forrásból lévő szakirodalmat ide küldeni? -
erdey_a
őstag
válasz darvinya #32090 üzenetére
az ér, ha én végzett tanár vagyok, másfelől pedig egy kovácsgyár vezetője voltam?
(laprugót nem kovácsoltunk)Az állításod, hogy a terheletlenül sokáig tárolt rugó használatba vételt követően, azonos körülményeket feltételezve hamarabb eltörik, mint egy új, igaz. De az a sokáig az nem 1-2 év, amíg a unix polcán pihen, hanem - anyagtól, alakítási módtól függően - 10-100 év
Kivéve, ha radioaktív sugárzásnak volt kitéve, mert akkor annyi neki[ Szerkesztve ]
Vérboci
-
#27070592
törölt tag
-
oliwire
őstag
válasz erdey_a #32091 üzenetére
De most akkor hozzád is szól a kérdésem, szakmailag közel voltál ehhez.
Van 2 ugyanolyan típusú rugókészlet, feltételezzük, hogy minden azonos bennük.
Egyiket 10 évig terheletlenül hagyjuk.
Másikat 10 évig az autóba szereljük, és 10 évig csak statikusan van terhelve, az autó nem mozog, csak egy helyben áll.
Melyik lesz rosszabb állapotban? -
oliwire
őstag
válasz diablo1984 #32085 üzenetére
Persze, volt, hogy nem volt drótvágóm, és így "vágtam el" egy kis acélhuzalt, hogy abban a pontban hajlíthattam, ahol kelett
-
ReFleXx
addikt
válasz MacEdm #32088 üzenetére
mielott nagyon bestresszelnel vegyunk at par dolgot.
csere utani napokban ellenorizted az olajszintet? lehet eleve eddig lett toltve
milyen olaj került bele?
egyenes talajon vizszintesben nézted a szintet?
feltoltenem maxig, aztan raneznek egy 1000km mulva megint, vagy hagyhatod kozepen is csak fontos hogy hasonlo korulmenyek kozott nezz majd ra legközelebb is a szint ellenorzes miatt.2020-as dakota közmondás: "Intel a csórók AMD-je"
Új hozzászólás Aktív témák
- Újabb Samsungok telepíthetik a Galaxy AI-t
- bb0t: Gyilkos szénhidrátok, avagy hogyan fogytam önsanyargatás nélkül 16 kg-ot
- Mindent megtudtunk az új Nokia 3210-ről
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Képeken az egyik kameráját elvesztő Sony Xperia 10 VI
- nVidia tulajok OFF topikja
- Vezetékes FÜLhallgatók
- Léghűtés topik
- Érkezik Magyarországa az LG szuper dizájnos hordozható projektora
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest