-
IT café
Microsoft Flight Simulator (MSFS vagy FS) és Prepar3D (vagyP3D) összefoglaló:
Új hozzászólás Aktív témák
-
Cypresss
senior tag
válasz Geryson #9844 üzenetére
Ezt így elég nehéz lesz elmondani, mert simán lehet, hogy valamelyik beállításod rossz.
A normal Take-off procedure egyébként (fényeket és egyebeket most hagyjuk): FD ON, A/T és AP kapcsolók ON, tolóerőszabályzókat N1 40 %-ig fel (a két hajtómű tolóerőteljesítményét ezzel kiegyenlíted), majd push TO/GA, 80 csomónál throttle hold van, de ha úgy állítottad be, bármikor felülbírlhatod manuálisan is a tolóerőt. Erre RTO kapcsán nyilván szükség lehet.
A/T-t jellemzően akkor csapja le (valós gépeknél nem is engedi felkapcsolni), ha nincs az FMS számára semmilyen sebességérték megadva, vagy hibás valamelyik érték.
Próbáld meg, hogy nem dark cockpitből indulsz, hanem full beállításokkal, mert ilyen esetben elég az A/T felkapcsolása, a TO/GA funkciónak akkor is mennie kell.
A világegyetemben két állandó dolog van; a hidrogén és a hülyeség!
-
Cypresss
senior tag
-
ChipKng
aktív tag
válasz Geryson #9875 üzenetére
Akkor ott valami nem stimmel. Egy kis fekete keretes ablaknak muholdas idojarasi keppel ami mutatja a jelenlegi poziciodat. Bar azt irja, hogy frissiti az idojarasi adatokat de ra szoktam nyomni, hogy frissitse mert ha nem rugom hatson sosem csinalja meg. Miutan letoltotte sajat maganak az a kis cucc, utana ha inditom a repulest az FSX-ben akkor mar irja is a kis uzenetet, hogy a REX tolti befele az idojarasi adatokat.
2B OR NOT 2B that is FF
-
RCH663
aktív tag
válasz Geryson #9873 üzenetére
Az időjárás beállításoknál mi van kiválasztva az FS-ben? User defined-en kell lennie. Én úgy szoktam használni a REX-et, hogy az FSX indítja, minimalizálom, megyek repülni, és folyamatosan frissíti magát közben. Ha nem frissít akkor gáz van, virágboltival ilyan előfordul, meg néha a rendessel is.
.NET frame work frissítést ajánlok, vagy ha volt akkor szedd le, mert 2.0-t használ a REX, és ha nem megy akkor legtöbbször ott nem stimmel valami
-
Korcsii
őstag
válasz Geryson #9887 üzenetére
CLX is kamu livery? Nehogy nekiálljak annak is. Legalább annál nem lenne olyan nehéz a részletekről is forrást gyűjteni, mert házhoz jön, nem úgy mint a BA World Cargo. Mit összeszenvedtem a hajtóművekkel...
Egyébként szomorú. Náluk nincs olyan, hogy más típusokkal is lehet repülni egy adott útvonat? BAV-nál ugye eleve classic 737 van csak, és helyettük repülhető bármelyik NG. Ugyan úgy Airbuson belül lehet váltani (A319-A321), meg végső soron a longhaul gépeknél is. Persze az ajánlott gép mindig a valódi, és a logger sem olyan összetett és szigorú, mint ott.
-
Korcsii
őstag
válasz Geryson #9892 üzenetére
VC nagyjából ugyan az, mivel jóval az első igazi darabok megjelenése előtt jött ki az extension pack. Ha jól tudom, a valóságban is eléggé hasonlít a kettő, csak néhány kapcsoló/felirat máshol van, meg ha jól rémlik, zöld helyett kékes színnel világít az FMC meg a társai. Elvileg a V2-ben már új lesz minden, gondolom a két típus közötti különbségeket is kidolgozzák. Viszont nem lesz ingyenes update, hanem meg kell venned - de mintha olvastam volna kedvezményről régi usereknek.
ui: config managerben át kell állítani, hogy melyik gépet akarod használni, különben rossz helyen lesz a viewpoint VC-ben (így is rettentően rázoomolva kezd, de legalább a fejed nagyjából jó helyen van - nekem mániám, hogy elállítom).
[ Szerkesztve ]
-
Cypresss
senior tag
válasz Geryson #9891 üzenetére
Már több mint két hónapja [nyilvános], azt hittem mindenki tudja. Mindenesetre nem siették el a fiúk, hogy a hivatalos oldalra is kirakják. A 748-ban kidolgozottabbak a textúrák, talán ezért látszik szebbnek.
(#9893) Korcsii: V2-ben lesz majd on board checklist is. Ahhoz hasonló lesz, mint a 777-esen.
[ Szerkesztve ]
A világegyetemben két állandó dolog van; a hidrogén és a hülyeség!
-
RCH663
aktív tag
-
wd.taz
aktív tag
válasz Geryson #10234 üzenetére
Hali!
Ezen én is elgondolkoztam nemrég, bár a 737-hez elég a három. Viszont amit külön vesz az ember, azon ugyan az a csatlakozó van vagy USB? Ha ugyan az (azt hiszem talán PS2) akkor azt rá lehet kötni az alaplapon lévő PS2-re, vagy hogyan?
Most rudder-re hajtok, egyelőre PRO Flight lesz, de később mindenképp építek egyet "vasból".
Well, á sün apró Enimel.../ „if it’s not a Boeing, I am not going" /
-
wd.taz
aktív tag
válasz Geryson #10257 üzenetére
ÁÁÁÁ, nem az igazi, nagyon lassú. Igazából nem tudom biztosan, hogy mi a szűk keresztmetszet, mert nem zabálja le se a procit se a memóriát.
Ami videókat láttam azokon jobbára IPad volt befogva, meg ugye az a bizonyos Androidos videó amin felbuzdulva nekiestem ennek az egésznek, de hát ugye nem tudom az ottani hardware környezetet, így nehéz belőni.Kollégának a Tabletjével is próbáltam, de azzal se volt jó. Lehet, hogy kétmagos procival rendelkezőn menne de az nincs a környezetemben senkinek, marad az egérke.
Bár nem értem, hogy a két mag mit dobhat rajta, ha az egy magot se használja ki rendesen.Mindenesetre lesz új asztal (csinálok magamnak), a teljes funkcionalitás jegyében a szimulátorhoz szabva. A szükséges anyag fele meg is van, terv is nagy vonalakban, de majd csak október környékén, mert most a nagyszülők házát kell renoválni.
Well, á sün apró Enimel.../ „if it’s not a Boeing, I am not going" /
-
nagyúr
válasz Geryson #10261 üzenetére
Mondjuk úgy, hogy életszerű keretek között. Természetesen az FMC figyelembe veszi a tömeget és a távolságot, de ez csak egy elvi maximum, ami életszerű körülmények között nem korlátozza a repülési profilt. Egyébként a CI határozza meg a sebességet és a fogyasztást. Próbáld ki, hogy ceteris paribus 30-as és 100-as CI mellett mekkora max alt-ot ad az FMC.
Így néz ki az összesített költségfüggvény, amiből a CI származik:
A képlete pedig a következő: CI = (Time Related Costs)/(Fuel in Cents)
A gép tömegadatai az üzemanyag kts-es között jelentkeznek, tehát az egyenlet részét képezik.
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
RCH663
aktív tag
válasz Geryson #10261 üzenetére
Hi everyone,Just wanted to share my experience in using Intel's latest hexacore processor, the 3930K.I thought the Core i7 990X was brilliant for FSX, but the 3930K just blows everything else away, including the 2600K/2700K.First, here's an overview on my system specs:
Intel Core i7 3930K
ASUS P9PX79 PRO
ASUS ENGTX570 DCII (2 in SLI)
16GB DDR3 1600MHz RAM, 16GBs in Quad Channel (4GB per stick)
64GB Crucial M4 SSD (OS and productivity software on this only)
1TB 5400RPM Western Digital HDD (running FSX and games on this HDD)
Cooler Master 1200w PSU (80 plus gold)
Windows 7 Ultimate 64bit
Sharp Aquos Quatronn 40inch LED 1920x1080
FSX w/Acceleration, GEXe, REX, PMDG 747x and 8i, MD-11, and 737 NGX.Performance:Typically, with the 2600K at 5GHz, and when starting a free-flight from Chicago's O'Hare airport and with most sliders set to medium, unlimited FPS, and weather set to "fogged in" or "building storms," my average FPS over the city and airport is about 30FPS. Other notable settings: None of the following enabled: "Airplane casts shadow on itself and the ground," "flare." Job Scheduler/Affinity is set to 255.In contrast, with the 3930K, I can enable all of the features that typically tax FPS and lower the performance, plus, I can max out all of the sliders and still achieve "fluid" gameplay and average 30/40 fps under the most demanding conditions; when FSX is "taxing" the CPU. You can just imagine what it's like under fair weather conditions, but with "auto-gen" and other sliders maxed out! Overall, I can't believe how fantastic my flying experience is. I think this is what the developers envisioned with this simulator. It's unfortounate that it took a number of CPU evolutions spanning several years to finally achieve this level of game play. (my affinity mask for the 3930K is set to 1344 in my FSX config file)Lastly, based on all my other benchmarks, the 3930K is essentially the 2600K with 2 additional cores; the performance increase is in direct proportion to the additon of two cores.Hope this helps, if you have any suggestions on modifying the FSX config file or have questions, please don't hesitate to ask.Jacob
-
hhelikopter
tag
válasz Geryson #10273 üzenetére
Nem tudom, azért kérdezek nálam okosabb FSX gurukat. A gyári kalibráló is jó, de állítólag az UIPC pontosabb, nem tudok nyilatkozni azért szeretném kipróbálni.
Még van problémám , kéne egy kis segítség, a virtual cockpit kamera nézetét állítottam korábban 0 , tehát semmi mozgás nem volt repülés közben a kabinban. Most minimálisan vissza kartam állítani, semmit nem reagál. Ilyenkor mi van, mitől lehet? Próbáltam már minden értékkel de semmi... Annyit kell tudni, hogy feltelepítettem korábban az EZDOK kiegészítőt is, ami bekavart szerintem. Ugyan ezt töröltem a gépről, de akkor sem áll vissza, gondolom valamit felülírt, csak kérdés hogy hol és mit? Tipp van valakinek?
[DynamicHeadMovement]
LonAccelOnHeadLon=-0.020000
LonAccelOnHeadPitch=-0.010000
RollAccelOnHeadLat=0.010000
YawAccelOnHeadLat=-0.100000
RollAccelOnHeadRoll=0.100000
MaxHeadAngle=5.000000
MaxHeadOffset=0.300000
HeadMoveTimeConstant=1.000000 -
cintula187
addikt
válasz Geryson #10318 üzenetére
Az hogy milyen hangja van a futóknak ahogy "bugdácsol" át a földbe rakott reflektorokon. Nem A380 sajátosság, de jó nagy hangja van a pilótafülkében.
Ennél 15:25 -nél nagyon komoly ahogy felkapcsolják előtte a zöld gurulófényeket, hogy akkor most mehettsz.
[ Szerkesztve ]
Peasant Blinding©™ Ez az állítás hamis.
-
nagyúr
válasz Geryson #10375 üzenetére
A Saitek-et 12.385-ért láttam az Aqua-ban, és ebből lenne 2 db 26k-ért. (Azt nem tudom, hogy gombokat adnak hozzá pluszba, tehát át lehet konfigurálni vajon? És ugye 26k még mindig jobban hangzik, mint a CH-ért kiadni 68k-t.
Nektek talán valóban furcsa lehet, hogy a beépített útvonaltervezőt használom, mert ti sokkal jobban benne vagytok a szimes világban, mint én, meg hát értetek is az FS-hez, ellentétben velem. Én kisgépes repülésben elvagyok IRL, igaz, ez inkább külföldi tapasztalat, emellett rengeteget repültem B737 NG-kkel kiegészítő személyzeti tagként és utasként egyaránt, illetve 767-200-assal és 300-assal is megvolt párszor a tengerentúl, illetve BKK. Mivel az előző munkahelyemen ezen területet vezettem, tisztában vagyok a navigációs tervezés minden egyes lépésével, alapjaival, kereskedelmi, gazdasági, időjárási szempontjaival, illetve teljesen jól kezelem az FMS-t is az NG-ken, illetve normál szimulátorokon is egész sokat repkedtem Ferihegyen és Amszterdamban. Ám, amikor kevés szabadidőmben repültem FS9-cel, akkor jellemzően extrém időjárási viszonyok közötti etapokat próbáltam, illetve vészhelyzeti procedure-öket, tehát tkp. mindegy volt, hogy mit tervezett nekem az FS tervezője, mert félúton úgyis le kell szállni, mert történt vmi.
Most, hogy van időm, és van már nagyvasam is, jobban belemerülnék a dologba, amiben sokat segítenek az ilyen hozzászólások, mert ezek nekem jellemezően az újdonság erejével hatnak.
Azt, hogy az FS két pont között csak direktbe tervez útvonalat, azt úgy értettem, hogy normál esetben az ember a Route page-n nem útvonalpontokat pötyög be, hanem bal oldalra beírja a folyosó nevét, jobb oldalra az utolsó pontot a folyosón, és annyi. A Legs page-re meg bekerül az adott folyosó szakasz összes intersection-je. FS-ben azonban hiába szeretnék ilyet tenni, azt írja az FMC, hogy Invalid entry. Nem kétlem, hogy én rontok el vmit, vagy az a gond, hogy az FS saját tervezőjét használom.
Egyébként, ha ezt a Cypresss által javasolt - legjobb, ingyenes - tervezőt használom, mi a tervezés után a menet? Megvan az útvonal, eddig oké. Nyilván be is tudom pötyögni, ha az adott repülőgép adatbázisa kellően friss, de hogy "adom be" a flightplan-t virtuálisan? Értem ezalatt, hogy honnan tudja majd az ATC, hogy én ki vagyok, és mit akarok. Bocsánat, ha evidenciákat kérdezek.
Jól emlékszem, hogy Korcsii szokott 744F-fel repülni?
Online nem szoktam repülni, annyi időm sajnos ritkán van megszakítás nélkül.
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
nagyúr
válasz Geryson #10377 üzenetére
Ez jó hír akkor!
A "folyosó" megmaradt még munkából, flight route-okat neveztük így poénosan, sorry!
Nah, sejtettem, hogy én faragok el vmit. Ezen az importon még akkor gyakorlatozom kicsit.
Ezek szerint te is 747-essel repülsz. Jól feltételezem, hogy PMDG-vel? Eddig 738-as PMDG-vel repültem leginkább, így a 744-gyel csak most ismerkedek, és van néhány homályos pont. Pl. approach-nál az ILS frekit tényleg nem lehet kézzel betekerni a NAV Radio panelen? Helyette FMC-ben az APP-ként megadott RWY ILS frekije jelenik meg automatice a NAV RAD page-n?
Eddigieket köszönöm!
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
Korcsii
őstag
válasz Geryson #10375 üzenetére
Tartana, tartana, csak eljutna már oda, hogy ne a Take annual leave gombot kellene egyfolytában nyomogatnia BAV-nál. Még 25 nap szabim van az évben (90 nap jár), az már csak kitart az év végéig (merthogy 30 naponként kell repülni, vagy szabit kivenni). Mostanában keveset repülök, na. Meg most főleg rövideket, de azt is inkább nagy vasakkal (merthogy az van meg). Várom az új A320-at, akkor megint repkednék vele Európában, meg beszerzésre vár az NGX is, de eddig még nem tudtam rávenni magam, hogy havi 1 repülésért beruházzak rá. De jövő héten repülök, ha esik,ha fúj! Meg tervek szerint most már repülök majd többet.
És igen, Wilco A320-szal szenvedős korszakom után B763-ra, majd B744-re váltottam (végére becsúszott egy 757 is), illetve az utóbbi időben én is elkezdtem felfedezni a Cargozás szépségeit, előbb GSS B74F, majd a BAWC 747-8F lett a soros. Utóbbihoz csináltam repaintet is, és ha netalántán esetleg véletlenül szerencsém lesz és minden összejön, akkor szerdán meg is örökíthetek egy valódi ilyen gépet.
És Korcsii az, akinek nem az volt fura, hogy 747-en nem lehet betekerni az ILS-t, hanem az, hogy 737-ben be kell, még akkor is, ha az FMC-ben megadunk mindent.
Cypresss: életemben most láttok először VOR adót, de ha már tippelünk: TPS?
Jorus: DG?
-
fatal`
titán
válasz Geryson #10403 üzenetére
Nem teszteltem, ezelőtt egy quadom volt (Q9400) annál gyorsabb lett azért, de még mindig maradok inkább az FS9-nél, ott bőven normális FPS van, és kiegészítőkkel tele olyan sokkal nem csúnyább, mint az FSX.
Aerosoft LHBP + NGX VC-ben nekem 15 FPS volt, pedig szarakodtam a cfgvel meg a beállításokkal eleget, de aztán meguntam.
[ Szerkesztve ]
-
Asbee
veterán
válasz Geryson #10410 üzenetére
Hát LGA2011-es konfig az baromi drága. Nem csak a proci de egy lap is 50-től kezdődik, a memória is drágább. Játékra szerintem nem is érdemes ennyit áldozni. Én i7 3770K-t nézegettem de inkább letettem róla mert HT-t nem használnám ki.
Nekem SSD-n van a rendszer meg az FSX is. Hatalmas különbség azért nincsen, de kicsit érezhető
[ Szerkesztve ]
-
RCH663
aktív tag
válasz Geryson #10417 üzenetére
Az FSX nem játék! Mint annyiszor mondtam, írtam. Nem is játék beállításokat igényel. Ugyan ez igaz a vasra is. Amelyik proci a hagyományos teszteken jól szerepel, az jobb az FSX alá. Ha én most cserélnék, én is 3930K-t választanám. A Hat mag HT nálkül, húzva szerintem meghozza az eredményt. Egy ismerősömnek van egy non K-s 3930-e, szerintem csinálunk vele egy tesztet, hogy mit tud.
A HT-részét a cikkben leírtam. ha valakinek HT-vel jobban megy, az sci-fi, mert csak annyit jelent, hogy máshol van az üveg nyaka. Az FSX nem kezeli a HT-t.
Az FSX-nek ott van a csapdája, hogy ha main threadkikoppan akkor a többi magnak nincs dolga. Viszont hat magon meg lehet oldani hogy a core0-n csak fiber van (kitiltjuk) a core-1 a main thread, és még mindig van 4 magunk a TL egységeknek. A szűk keresztmetszet minden esetben a mainthread. Minél gyorsabb a mainthread-et futtató mag annál jobban fut az FSX. Elég erőforrás pazarló módon acesék nem oldották meg (nem tudták val'szeg) hogy a mainthread ne csak egy magon fusson.
Az FSX-nek az a jó proci, ami natúr brutál számítási teljesítményt tud nyújtani. Nézegesd meg a teszteket, és ne a game benchmark legyen a kiindulás, hanem a natúr számításokat mérő tesztprogramok.
Addon repterek problémája: kezd nagyon öncélúvá válni az addonok fejlesztése. Óriási, szerintem feleslegesen sok polygonból építnek fel dolgokat, és mamut textúrákat húznak rá dx9 alatt. Sok esetben egy kis visszabutítással szerintem az élmény nem sokat változna, de gép barátabb lenne a dolog. Dehát az ORBX is azt promótálja, hogy este a lámpa alatt repkednek a szúnyogok... nagy szükség van rá biztosan, de szerintem nem egy szimulátorban. Ugyan ezt a munkát bele lehetne fektetni agyon optimalizált textúrákba, meg low poly, de mégis HD 3d objektumokba.
[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
válasz Geryson #10422 üzenetére
Nyilván úgy értendő a hozzászólásom, hogy kezdő FS-esként, amikor az ember döntés előtt áll, melyik az olcsóbb megoldás.
Egyébként mai játékokhoz bőven elegek az ódon i7-es konfigok (amikkel mi is rendelkezünk), egy jobb VGA-val, így személy szerint nem érzem a - játékok támasztotta követelmények tükrében - hogy a közeljövőben fejlesztenem kéne (MB+CPU terén), max kap egy erősebb VGA-t jövőre, és annyi. Ugyanakkor RCH663 kolléga már ott tart, hogy miért nem elég a 3930k - én értem, hogy nem elég FSX alá, add-on A/P-ken - és erre írtam, hogy ezt a számítási kapacitást, amit egy rosszul megírt program (2010-ben egy szálas futás, lássuk be, komolytalan elképzelés) támaszt, máshol nem nagyon tudja kihasználni az ember.
[ Szerkesztve ]
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
RCH663
aktív tag
válasz Geryson #10471 üzenetére
Igen ha be akarod állítani akkor 14, de előtte mindenképpen két dolgot tegyél meg.
1. csak a 4 fizikai mag menjen. BIOS-ba kapcsold ki a mutthreadinget, tehát windows alatt csak 4 magot láss a prociból (ha eddig ez nem így lenne) magyarázat a cikkben.
2. töltsd le a game boostert, és futtasd az FSX előtt hogy a fölösleges processeket lekapcsolja, core0-n akár 20% erőforrást fel tud szabadítani.
3. Ha ezek meg voltak utánna próbáld ki az affinityt. 14 esetén a core 0 nem fot a main, hanem csak a fiber frame marad rajta, Core1 lesz a main thread, core2 core3 a TL egységek. Sok esetben ez némileg alacsonabb, de sokkal stabilabb FPS-t eredményez (Ha sok a nagy textúra, akkor TL egységek lesznek az üveg nyaka, ha 3D vás a sok, akkor ez jobb, ha sok más is van, meg trafic akkor a main válik szűk keresztmetszetté.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Fortnite - Battle Royale & Save the World (PC, XO, PS4, Switch, Mobil)
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- MILC felhasználók szakmai topikja
- Samsung Galaxy A55 - új év, régi stratégia
- Mibe tegyem a megtakarításaimat?
- EAFC 24
- 1000 Hz-es játékos monitor TCL CSOT recept szerint
- Kínai, és egyéb olcsó órák topikja
- Dragon Age: Origins
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- További aktív témák...
- DELL G15 5510 - 15,6"FHD IPS 120Hz - i5-10200H - 8GB - 512GB - GTX 1650 - Win11 - Garancia
- Ipad Pro 12.9" 3.Gen ( 2018 ) WIFI+ Cellular. 1 TB !!! , Üzletből, Garanciával, beszámitás
- Canon Powershot SX700 HS fényképező / kamera eladó! Választható tartozékok!
- Lenovo ThinkPad T490 14" FHD IPS i5-8365U 16GB DDR4 512GB NVMe ujjlolv., gar
- IPhone 13 256GB Green gyári független megkímélt akku 91%
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen