Új hozzászólás Aktív témák

  • Miklós315

    aktív tag

    James Bond: No Time To Die (Nincs idő meghalni)

    Előzetesen: ekkora hülyebarom címet hogyan adhattak?? Semmi értelme nincs önmagában sem, meg a történet/film (fogyasztása közben tapasztalt elnyújtottságérzet) okán sem. Mi jelent? Sosem fogom megérteni :U

    Szóval Bond. Craig Bond. Elbúcsúztunk. Nem voltak könnyek, és kicsit hosszasra sikeredett, de hát többé nem találkozunk, így belefért. Persze emiatt nem lett katartikus az élmény, elveszett a csúcspont a szándékolt szentimentalizmus enyhén hömpölygő hullámai közt, de a szándék a fontos. Hiszen Pamela sem ébredhet fel (bár vicces lenne), így a véglegesség korlátai eluralkodtak a lehetőségek váratlanságai fölött.

    Klisés, kényszeredett és erőlködésszagú, unalmasan terelgetett ívű tucattörténet, melynek valóban a főhős a hőse, mindenki csupán asszisztál megbízhatóan programozott NPC-k módjára.

    Bond (konkrétan Craig) megöregedett. Látványosan. Érzelmileg nyomta a showt, azonban az akciók közt az egyik illett rá leginkább: a film elején a páncélautó oltalmában vérhideg fejjel lamentált... a nőn. Bízzon, ne bízzon, ki is ő, újabb horog vagy csak használt eszköz-áldozat?
    Passzivitásában is uralta a jelenetet.
    A verekedések, üldözések, stb. már Star Warsos "jedi legyőz rohamosztagosokat" szintű érdektelenségbe csaptak időzítésükkel (hogyan, miért pont akkor találnak/törnek rájuk, stb.), szétrángatottságukkal, meg úgy megálmodottságukkal (a norvég erdei ködbujkálásban volt potenciál, de amúgy semmi extra látvány/váratlanság).

    A genyák (Blofeld, Safin) botrányosan idegesítőek, semmint félelmetesek. Szörnyű érdektelen jelenlét, motiváció, cselekmény jellemzi őket. De itt csak szükséges kellékek Bond búcsúbulijához. Kár. Jobb buli lehetett volna.

    Sok beszólás tolakodónak tűnt (lehet kacagni rajtuk, de idétlenül erőltetett némelyik - a feszültséget ölték, a sármot lebontották). Egyáltalán, a film próbálja mixelni a mindennél komolyabb (aktuális konteókkal kokettáló) világvégeveszély-elhárítás nyomasztóan nagystílű és rejtélyes (múltba és globálisan térben elnyúló) voltát, valamint a könnyed, laza akció-szórakoztatást, mindezt nyakon öntve masszív tipródó karakterdrámával, ami csapongó hullámvasúttá változtatja a jó hosszú utat (lezser pörgésből vontatott-komoly traccspartikba és vissza, majd megint váltás... közte egy-egy oltás/beszólás is eldurran csak úgy).

    Az összkép olyan "meh". A Casino Rayale is hosszú, de érdekesebb jelenetek és karakterek töltik meg, a Skyfall kiemelkedik az egész szériából, és műfajilag is magasra sikerült törnie. A Quantum és a Spectre után a záróakkord is érdektelen lufinak lehetne elkönyvelve, egy dolog menti meg: Bond búcsúja (egyszerűen az elmúlásélmény miatt, nem az alkotás jogán). Két-filmes mítoszt adott nekem, és kár, hogy "lezárult a jövő".
    A stafétát nem sikerült átadnia (sem elvenni tőle), a családi szál Starkosan színezi a képet, de (kb. emiatt is) "unalmasnak" hat, a veszély tök érdektelenül van tálalva, hiszen végig el van nyomva a hős-szál által, így egy felemás, érdektelen-szentimentális korszakzárás kerekedett belőle. A következő Bond-színész és a karakter leendő története meghatározó(bb)á emelheti (klasszikus férfi-korszak lezárása) vagy a rosszabbul sikerült Craig-darabok közé süllyesztheti (ha mégis továbbél az eredeti mítosz, ideológiavezérelt megrontás nélkül - de ugye maga a karakter is egy reakciója volt a brit identitás válságának, ergo idővel aktuális helyzetképre kell reagálnia valami módon...).

    Azoknak, akik csípik a régibb Bond-filmeket (a főgonosz és fenyegetése-szál tekintetében), illetve egyáltalán a hős kedvelőinek biztos bejön majd, de aki feszes, izgalmas, lenyűgöző kikapcsolódást remél egy akcióhérosz kalandjától, az valószínűleg nem lesz elragadtatva.

    Utószó: Felix érdekes szál volt (mármint kikacsintva világunkba...)
    Paloma "aranyos" lett, de etapja nagyon kirítt az egészből, fura volt...

    #értékelés

    "Szerintem."

Új hozzászólás Aktív témák