-
IT café
A kereshetőség érdekében a filmkritikát, ajánlót tartalmazó
hozzászólások #értékelés címkével vannak ellátva.
Bővebben erről és példa a keresésre.
A spoiler formázás használata kötelező spoileres tartalmaknál!
Új hozzászólás Aktív témák
-
oriic
HÁZIGAZDA
[ Szerkesztve ]
Live-Die-Respawn
-
atike
nagyúr
WW84 - Opening Scene - [link]
-
gyuromoj
veterán
PSN: gyuromoj | R.I.P. Supernatural 2005.09.13.-2020.11.19.
-
RetepNyaraB
veterán
válasz bagyulajuve #139387 üzenetére
Up! Anno teljesen random vettem ki videotékából, nagy unalmamban és aztán meg is lepődtem. Mondjuk nem állítom, hogy nem kell affinitás a befogadásához (egyrészt azért nem egy khm... művészfilm, másrészt a szarrá szűrőzőtt, full B kat. cgi se mindenki terepe), de ha ráérzel, bejövős.
"I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve."
-
nagyúr
-
nagyúr
-
atike
nagyúr
válasz ígyvanferi #139408 üzenetére
Gondolom a megjelenési év az a szám...
-
nagyúr
válasz ígyvanferi #139408 üzenetére
Ha kellően nagy az időbeli különbség, akkor nem "szokás", illetve nem "kell".
Steam/Origin/Uplay/PSN/Xbox: FollowTheORI / BF Discord server: https://discord.gg/9ezkK3m
-
Cs1csó
félisten
válasz FollowTheORI #139406 üzenetére
KÁÁÁRR! Most aztán mehet az agyalás Reszkessetek betörők 2 vagy WW1984 ?!
Szerencsére győzni fog a józan ész: Reszkessetek betörők 2, majd Die Hard 2
-
Mik76
senior tag
-
emiki6
veterán
válasz Peterhappy #139416 üzenetére
A sucker punch, a half life vagy a the incredibles?
Kívánom neked, hogy mindent megkapj az élettől, hogy rájöjj, nem elég. - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - Quad Era-1, Grado Hemp & Neumann NDH-30 "salesman"
-
Miklós315
aktív tag
Itt tartok a Tenet kibogozásával ("szerintem") - hozzáértők szakértését sértődés nélkül várom, hogy a "hangosan gondolkozás" hibáit javíthassam
Nem is annyira a film maga, hanem ez az időmizéria érdekel (mint pl. a Terminátorban is).
(spoilerbe teszem, mert csak így tudom összeírni)Paradoxon Van a főgenya, aki rossz helyre született – habár önként vállalta feladatát – és (épp ezért nem) ezért plutóniumot ásott a seholpusztai dombok között, s közben nemes egyszerűséggel tolt egy Gollamot, majd ugrunk egyetkettőt a gondolatmenetben, és a ki tudja mióta rákban haldokló gonosz ’antitézis’ időátkaroló-világpusztító-ökopropagandájának utolsó kb. hetében – két nőverés közt – jön-megy mindenki (névtelen és neves hősök, anti-hősök) akik következetlenül következetesek, hiszen ők a jövő tudorai az akárhányszori múltban („Aki látja, meg kell halljon, de hát te szerveztél be engem is majd a jövőben, én meg megmentelek akárhányszor akármikor” blabla, meg a többszáz beszervezett kommandós léte is izgi…), akik ’már’ vagy ’még’ vagy ’tökmindegy’…, mert épp a jövő miatt ismerik a múltat, tehát a happy end garantált… Patiszon búcsúszövege felveti a kérdést: ha már megmentette a főhőst az operában a film elején, miért nem nyúlta le a szajrét, amit így aztán később kell levadászni, miközben ott a másik - nagyobb - kérdés is, hogy ha a főhősök „már ismerték” a végső csata színhelyét (a ’jövőbeli én’-ek), minek kellett nyomozni a tárgyak után, stb., stb.…? Itt fut bele a film ugyanabba az időhurkos problematikába, amibe a többi, régebbi időutazós film is torkollott: ha nem járunk a ’nagypapa-paradoxon’ végére, akkor determinált önismétlés esete áll fenn, tehát a jövő meg van mentve már az első pillanattól kezdve. Ez viszont problémás a SATOR-megközelítés (TENET) miatt: a film végi eseményidő ugyanaz, mint a film eleji eseményidő (az operaház ostroma és a robbantási helyszín ostroma időben egyezik), azonban eseményszinten eltérőnek tűnik. A főhős ugyanis a film elején az operaháznál ténykedik még beavatatlanként, a film végén meg már beavatottként támadja a robbantás helyszínét --> ez időben tehát mi zajlik az operaházban (onnan nem hiányzik a főhős vagy ott „helyettesíti” az invertált énje)? Ha megváltoztatták a múltat, milyen következményekkel kell számolni? Ha nem változtathatják meg az időt (múltat/jövőt - nézőpont kérdése), akkor valóban jogos a főhős kérdése Patiszonhoz: mi értelme? Amire a válasz, hogy akkor is tenni kell a dolgunkat... (reformátusok előnyben). Még egy kérdés: ha a film végi happy end elé megy vissza valaki (mondjuk egy hónappal), és megszerzi azokat az eszközöket, amik akkor még itt-ott hevernek, akkor mit is oldottak meg a hősök (örök-válság-problematika)? Entrópia Entrópia „filmes áthallással”: valószínűség a történet szempontjából, illetve a különböző elkülönülő információk összeállása (a néző immáron rövid(ebb)en le fogja tudja írni, a látottakat, tehát a filmet). Az entrópia ugyan nő, a rendszer egyre könnyebben leírható, de végül marad némi ismerethiány – nem éri el a maximumot. Ha „lineárisba tesszük”: egy nyomoréklelkű kitartott seggfej elpusztítaná a világot, mert ő meghal rákban, és nélküle a világ ne létezzen, nomeg mert ő olyan ökotudatos, hogy „legnagyobb bűnöm, hogy gyermeket nemzettem egy halott világba” (és ekkor Godzilla a háttérben felüvölt a lenyúlt szövege miatti bánatában), de hőseinknek hála sosem tudjuk meg, miért és ki juttatja hozzá ehhez a – hogyan is működő? – technológiához ezt a főgenyát, akinek hol is van az invertált (vagy: „a másik”) verziója a végén…(pl. visszafelé halad, míg a végelgyengülés fel nem oldozza átka alól)? Azt pl. megbeszélik hőseink, hogy nem tudják: lineáris, párhuzamos vagy egyéb-időben kell-e gondolkodniuk, így abban maradnak, hogy leginkább ’mindenhogyan’, mert az a nyerő taktikailag. (Az invertálás-technológiát nem is magyarázzák túl - mivel jelenleg nincs rá hihető maszlag –, csak alkalmazzák.) SATOR Andrei Sator: beszélő név – e férfi veti el a történés magvait, ő az ok, melyre reagálni kell, mert ez ma a trendi: a fehér férfi az abszolút gonosz, ami meg ugye következetlen, hiszen Patiszon is ott munkál a hős oldalán. Másrészt a determináltság is megjelenik e névben (Sator-négyzet), vagyis a fenti időhurkos-tutigyőzelem-probléma a film részéről (ld. fentebb). Konklúzió Egy ásításra érdemes, középszerű kivitelezésű, elhasznált-sablonos akciófilm apró hozzáadott extrával, a gondolatbűnnél ugyan tovább jutó, ám rendkívül kisstílű nyominger antagonista ellen, akit csak le kéne pofozni a magas lóról, de inkább szövik köré a füstöt kétésfél órán keresztül, jelenetről jelenetre ugrálva, mintha számítana… A film szlogene: „ne akard megérteni, csak érezd”. Nem azért, mert nehéz, hanem mert így néz ki a Blöff, ha nem Guy Ritchie írja-rendezi. Eddig jutottam... "Szerintem."
-
Tibiajax
nagyúr
Train to Busan 2
hd,korean
veszek egy nagy levegőt, mielőtt elkezdek firkálni
nem egyszerű a dolgunk, ha véleményt akarunk gyors nyilvánítani. ugye, az első rész egy kimondottan pozitív meglepetés volt, a zombikkal teli vonat, a végig zárt tér, a vagonról vagonra való escape, nagyon korrektül és izgalmasan volt leprodukálva, nagy sikere lett, én is szerettem. a folytatásban már a 4évvel később hátramaradt apokalipszist kapjuk, minden földi jóval. az elzombult országot úgy ahogy van lezárták, evakuálták a túlélőket, maradtak a roncsok, a sivárság meg a maradék zombihordák. valami sztorit ebbe kellett kitalálni, amivel mégis visszatérhetünk mi nézők újra ebbe a paradicsomi környezetbe. meg is van, hátrahagyott nagycímletű lóvékért kell visszamenni, mi másért, ehhez kapunk új főhősöket.
na most a problémák itt kezdődnek, a film első fejezete - kifejezetten idegesítő, mert tudjuk jól a szabályokat, mit szabad és mit nem szabad csinálni, ha nem akarunk egy tonnánnyi élőhalott martaléka lenni.. és mégis ezt teszik, és akkor így fészkelődsz már, hogy jajj istenem jönnek mindjárt a haverok. és persze jönnek is. később aztán a film elhagyja ezeket az idegesítő bolondságokat és elmegy egy belassulásba, egy melankóliába, hogy majd aztán átmehessen egy mad maxbe, majd családi drámába, majd újra mad maxbe.. alapvetően ennél az alkotásnál megint csak a nézőpontunk tud dönteni. (persze, mint mindig..) nézhetjük úgy, hogy jó kis komplex zombifilm, beletolni ami csak a csövön kifér, meg azért az első részt csak überelje javarészt, meg is kapjuk. meg nézhetjük úgy is, hogy 'á bszki, ebbe aztán minden volt, ha kell ha nem, el tudtam volna jobban képzelni egy megfogottabb, valódi survivor-élménynek' valahogy úgy, olyasféleképp, amilyen az első része is volt
7/10 -
Pitterix
őstag
Vérengzős, brutális, kegyetlen és gyenge, legalábbis nekem. Kicsit többet vártam a vérfürdőnél.
Az kicsit erős azért, hogy a nagy gonosztevők, pl Zoom bekötik magukat a kocsiba.
Még a látvány se volt az igazi.4/10
"Persze hogy tudtam, csak nem sejtettem!"-----Angelo 'Snaps' Provolone
-
Pitterix
őstag
Gondoltam ha Tibi kolléga megnézte a 2. részt, akkor az első sem lehet olyan ergya. És bejött.
Egész kellemes vonatozásnak lehettem tanúja, bár a tájat nem nagyon mutogatták. Azért megnéztem volna azt is. Vérengzős, harapdálós, zombis, drámai, megható és így tovább.
Lecsóevés közben tökéletes kikapcsolódást nyújtott.
Láttam már jobbat, de rosszabbat is. Az tetszett benn, hogy nem lehet tudni, ki ellik meg a film végéig, nem gondoltam volna, hogy ők maradnak életben.
Jöhet a 2. rész."Persze hogy tudtam, csak nem sejtettem!"-----Angelo 'Snaps' Provolone
-
Mik76
senior tag
Klaus
Masodszorra is kurva jo. Mindenkinek ajanlom karacsonyra tovabbra is!
http://www.imdb.com/name/nm1481844/?ref_=nv_sr_1
-
gyuromoj
veterán
Ki veszi észre a magyar amazont a WW84-ben?
PSN: gyuromoj | R.I.P. Supernatural 2005.09.13.-2020.11.19.
-
nagyúr
Tenet (2020)
Bár mindig örülök egy új Nolan-filmnek, a film alapötlete rögvest vegyes érzelmeket váltott ki belőlem - az időmanipulációs történetek tele vannak csúnya csapdákkal, amibe a belőlük készült filmek rendre kötelező jelleggel belesétálnak. Ezzel együtt bíztam benne, hogy Nolan (és a stáb további többszáz tagja :) ) egy élvezetes filmet kerekít a dologból - és hát úgy fest, mindkét téren bejöttek a várakozásaim. A science fictionnel nyakon öntött akciódráma egyes aspektusai csillognak-villognak, és tátott szájjal kötik a nézőt a vászon / képernyő elé, másokat meg jobb lenne szimplán elfelejteni. Attól függően, hogy a nézőnek mely aspektusok fontosak, a filmet simán lehet 3 és 10 pont közé értékelni - és bármelyik pontszámot helytállóan megindokolni. Úgyhogy a lentiekben meg sem próbálom az objektivitás látszatát kelleni.
A legfontosabb dolog, amire a Tenetből emlékezni fogok, az az, hogy mennyire szép vizuálisan. A jelenetek, a beállítások mind nagy műgonddal vannak megtervezve, és csodaszépen vannak fényképezve. A film legprosztóbb jelenetein is átsegített, hogy simán ki lehetett kapcsolni a szereplőket, és a képi világban gyönyörködni.
Az időben remek ötlet, és bár a film első egy órájában csak egy csillogó játékszernek tűnik, azvisszafelé utazó (invertált) matéria kezdve elkezdi a film igen kevés mértéktartással adagolni, úgyhogy a néző innetől kezdve kapkodhatja a fejét, hogy mi miért történik, és hogy bizonyos helyzetekbenautós üldözéstől látunk-e a képernyőn. A Nolan-fivérek dicséretesen mélyre mennek aokokat vagy következményeket , és itt rögtön bele is sétálnak az egyik csapdába - minél több részletet kapunk azkauzalitás lekövetésében , annál nyilvánvalóbbak lesznek az ötlet mélyén rejlő paradoxonok, és annál közelebb jut a néző a felismeréshez, hogy a film által (egyébként okosan) képviselt egyetlenidő invertálásának mechanizmusáról . És akkor itt van egy érdekes nézői dilemma - az persze tök jó dolog, hogy a film így ellátja az embert utólagis agyalnivalóval, viszont amikor már a hatalmába kerít az érzés, hogy ez így nem működik, akkor mennyi értelme van arra időt / energiát fordítani, hogy ezt be is bizonyítsuk? Szerintem semennyi, úgyhogy annyiban hagyom a dolgot, hogy az átlag időutazós filmnél sokkal alaposabb mélységi munkát végeztek a készítők, és a filmbeli illúzió megteremtéséhez és fenntartásához ez bőven elég.idővonal mentén az eseménysorozat nem determinisztikus
A harmadik emlékezetes dolog a filmmel kapcsolatban, hogy gyakorlatilag nincsenek karakterek. Nem is tudom, mikor láttam utoljára filmet, ahol ennyi önjáró, bizonyos mértékig önálló döntéseket hozó szobanövény sétálgatott fel és alá - ráadásul a kevés kísérlet komplexebb alkatokra teljes kudarc volt. A még túltettem volna magam, viszont aztúlírt egomán orosz maffiózón - hát az nagyon fájt.anyatigris, aki a gyerekével való kapcsolat korlátozását még eltűri, viszont a bikinivonal feletti maradandó sebhelyért véres bosszút áll Maga történet és az akció rendben volt, ha az
, akkor egy jól megcsinált standard akciófilmet kapunk, ami nem foglalkozik az olyan felesleges sallangokkal, mint a karakterek. Egy ilyen filmre alapból 5 pontot szoktam adni, ha nagyon szép vizuálisan, akkor 6-ot - a Tenet vizuális orgiája megér még 0.5-öt. Ezen felül azidőinvertálást behelyettesítjük pl. valami atomfegyverrel ötlete és kivitelezése is megér +1 pontot, és így 7.5 / 10 a vége.időinvertálás #értékelés
[ Szerkesztve ]
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
k-adi
nagyúr
Croodék: Egy új kor (2020)
The Croods: A New AgeAnimáció 10/10, mostanában egyre szebb animációs filmek jönnek, de ez elég részletes lett, ez nagyon tetszett.
A story sablonos, de ilyennél nem is ez a lényeg, sima du. laza családifilm -
k-adi
nagyúr
Freaky (2020)
Vince Vaughn remek színész most is, jól alakította a szerepét és kb. ez az egyetlen értékelhető pontja is a filmenek., amúgy egy totál trash slas B az egész. A "csavarból" adódó poénok a film végéig kitartanak de még így is egy vicc az egész -
eeXaa
addikt
-
atike
nagyúr
RIP Jeremy Bulloch (Boba Fett)
-
Pitterix
őstag
Az elsőnek volt egyfajta hangulata és ennek is, de ez totál más. Már majdnem Rambo szintű céllövölde, nagyon gagyira sikeredett autós üldözésekkel, ahol az autók törhetetlenek, a zombik meg pattognak. Nem hittem volna, hogy egy Hyundai H1 ilyenekre képes, mint a filmben. Vezettem vele jó párszor és megy mint a mérgezett egér, de hogy ennyire.
A látvány az autós részeket leszámítva jó volt, majdnem olyan Falloutos.
Volt karakterfejlődés, akárcsak a bazi nagy dráma. Néha mintha nem akarna elfogyni a lőszer, aztán meg pár lövés és nincs több.
Kicsit összecsapott az első részhez képest.
De hentelős kikapcsolódásnak zombis kategóriában jó.#értékelés
"Persze hogy tudtam, csak nem sejtettem!"-----Angelo 'Snaps' Provolone
-
janos1988
addikt
Mondanátok pár jó karácsonyi vígjátékot? Lehet film és animációs is.
[ Szerkesztve ]
https://www.youtube.com/watch?v=mkDSGbRyjz8&list=PLVJH24yGtE_w5Ke4aWmRV8erFQmqRD1dK Minden egyes új rész rátesz még egy lapáttal :-D
-
mephi666
nagyúr
válasz janos1988 #139444 üzenetére
cirmos karácsony.... igazi asylum remekmű karácsonyra (ajánlott mellé 3-4 feles és 2-3 doboz sör)
...ha már mindenki utálja a reszkessetek betörőket... egyébként ha karácsony film, akkor die hard
[ Szerkesztve ]
"Kis lépés az emberiségnek... hosszú lépést a férfiaknak..." ++++++++++++++ BattleTag: mephiHUN#2258 ++++++++ A kígyó veszélyes állat mert harap, de a takarítónő még veszélyesebb, mert ő Maris
-
Új hozzászólás Aktív témák
● A spoiler formázás használata kötelező spoileres tartalmaknál!
● A topikban tiltott a warez mindennemű formája!
● A kereshetőség érdekében lásd el #értékelés címkével a filmkritikát, ajánlást tartalmazó hozzászólásaidat!