Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • -NoVa-

    addikt

    válasz npera #68820 üzenetére

    Feleséget is meg kellett tanítani fékezni, azóta tud. Előtte panaszkodott, hogy gyenge a Honda féke. Helyet cseréltünk, megmutattam, hogy nem gyenge, ő meg kapkodott levegőért. Aztán kipróbálta. Azóta csak a gyenge gázra panaszkodik, jogos.

  • Jahno

    őstag

    válasz npera #68820 üzenetére

    "Lassulnak azok, mint a parancsolat." Vagy most az enyém, ami húzott jobbra és nincs szervó. Azért még megtartom egyenesen, de másnak fele is kihívás, vagy csak azt sem tudja ha alapban húz ésvagy nem lassul, akkor ideje lenne valamit csinálni. Főleg ha mellé csikorog is a tárcsa, jelezvén az állapot végét :C

    Majd megpróbálom leképezni a fékdobottárcsám, ami az 1es számú szerelő szerint "fog az rendesen, akkor jóvanazúgy" vagy 2es számú szerint "olyan válla van, mint svárceneggernek, az már szemre látszik, de ha nem hiszi mérje meg és ott lesz bőven a gyári tűrés alatt". Én meg műszaki ember vagyok, azt hiszem autónál kilóra le tudnak venni a lábamról ha így gyári dokumentációra, mérésre, szerszámra hivatkoznak.

    Ja szerszám. Itt is érdekes mekkora elméleti felkészülése van a 2es számú szerelőnek, vagy mennyire követi a piacot.

    Kicsit pofáztunk is, mikor elhoztam a kocsit, aztán mondom, hogy láttam itt okoskodós youtube videón olyan cuccot, aminél nem kell szétkapni a féltengelyt egy gumiharang cseréhez, mert van valami okos szerszám ami kifeszíti, ráhúzod, műxik. Ahamm, egyből mondja, hogy nem véletlenül nincs a gyári doksikban ilyesmi tákolás, mert manapság A, B, C autóban (mondott három típust, nem jegyeztem meg) már nem gumi van, hanem D, E, F (ezt sem jegyeztem meg, de műanyagipari anyagok voltak, ABSpoliviniltrinilkompozitizé egyvelege), és A az hamar reped, szinte törik és nem is harang hanem rá kell pattintani a valamire, mint egy műanyag borítást, másik rugalmas, de ekkorát feszítve tele lesz mikro repedésekkel és előbb megy el borért, a másiknál meg másért szar megoldás, szóval ez sem olyan egyszerű, hogy mindennek mindennel neki kell esni.

    Technológiák is változnak, cuccok is, és néha nem véletlenül találják ki a mérnökök a külön szerelési útmutatókat sem, mert ha ilyen piaci cuccal egyik vasnak nekiesünk az jó lehet, de ott sem érdemes, másiknál meg inkább ne is használjuk mert csak bajt csinál. Csak ez ilyen 1es számú szerelők fejében nehezen tudatosul.

    Azt meg már előtte mondtam idehaza, hogy előzőknél annyi ész nem volt, hogy szervón megmérjék egyáltalán kap-e feszültséget, pedig az még nem nagy kaland. Csak elromlott, ki kell cserélni és közben lehet tök más baja lesz.

Új hozzászólás Aktív témák