Új hozzászólás Aktív témák
-
Jahno
őstag
-
Jahno
őstag
válasz hobizoli #37442 üzenetére
Nézem ezt az Auszráliát, ahol ugye azért van kimaradás, mert nem megbízható a megújuló. Ezek tényleg fejjel lefelé vannak baze :-D
"arra kérte az energiacégeket, hogy adjanak energiát az elektromos hálózatba – tervezett karbantartás vagy áramkimaradás esetén ez a megszokott. Ez általában felsrófolja az energiaárakat; akkor például azzal kalkuláltak, hogy az energiaárak elérhetik a megawattonkénti 9000 ausztrál dollárt (nagyjából 1,7 millió forint). A Tesla generátorai és egy szélerőmű csatlakoztatásával viszont sikerült 270 dollár (52 ezer forint) körül tartani a megawattonkénti árat, így több millió dollárt takaríthattak meg.."
Ilyet ugye volt amikor Dudéktól is kértek, csak ott a szálloda nem árazta ennyire túl. És ez a 100 megawatt továbbra is csak az ingadozásokat simítja el. Ami nálunk nincs is, el sem kell simítani :-D
És nézzük meg az árát, oszt ellenőrizzük a számaim, mert kapkodtam és nem sörözöm :-D
Megawattonként 1.7 millió forint kontra 52ezer forint. Eddig állat. Viszont ez eseti árfekvés, miközben a piaci ára ott és itt EUban is kb. 20ezer forintos maximumon van és ha termelnek, akkor idehaza is 10ezer forint alatt. Ami még mindig ötöde.
-
-
FőDudu
addikt
válasz hobizoli #37460 üzenetére
Nekem tavaly jart hasonlo a kezemben.
4K kijelzo (minek?), dulva videokartya, 16GB ram, i7 uberbrutal, mindenfele szinekre konfigolhato billentyuzet hattervilagitas - es hagyomanyos HDD.
Mellette volt 2 SSD foglalat, de azok uresek voltak.Vetettem bele SSD-t, atmasoltam neki a rendszert arra, megtaltosodott.
Valami MSI laptop volt (GE62).
FőDudu
-
FőDudu
addikt
válasz hobizoli #37488 üzenetére
Nalunk a Sony teljesen rendben van. Igaz nem a legalja kategoria.
16GB az Androidos resz tarhelye - az meg 1-2 evet elketyeg.Youtube fasza, hangvezerles detto, Plex/Kodi meg kb. barmit lejatszik.
Bongeszot nem nyomatjuk TV-n, de ami megy mobilon az megy TV-n is.Mobilon meg van egy par hasznalhato bongeszo.
Multkor megneztuk azt a 8K Patagonias videot, egesz jo volt.
YT ugyis leszabalyozza 4K-ra, ketlem, hogy 8K-ban toltene le..[ Szerkesztve ]
FőDudu
-
Phülöp
addikt
válasz hobizoli #37526 üzenetére
Nem mellesleg ergonómiailag is jobb.
Kijelző magassága, billentyűzet mérete, egér a tapipad helyett, és még sokan mások.
Ha fix helyen akarja használni, akkor főleg jobb, olcsóbb, szárazabb érzés.A Bretagne-félsziget meredek ormai alatt Otthont találnak kóbor csikóhalak. /Mesterem
-
-NoVa-
addikt
válasz hobizoli #37544 üzenetére
1: A noti ventije nem válik hangossá, mert nem pörög. Passzívan áll.
2: Az meg teljesen mindegy, hogy hány fokos egy pár négyzetcentinyi felület a gépen, amíg határokon belül van. A velem érintkező burkolat szobahőmérséklet fölött van egy kicsivel, nem forró.
3: Watt. Bármelyik gépem terhelés mellett is kicsit kevesebb áramot vesz fel a konnektorból, mint egy méretesebb monitor magában, tizedét sem, mint egy átlag desktop gép. Aztán te akarsz napelemparkkal meg szélerőműerdővel kompenzálni, amikor a fogyasztás csökkentése lenne az az út, amit bárki meg tud tenni otthon. -
Gabibácsi
tag
válasz hobizoli #37552 üzenetére
Most figyelj, én meg ipadon, nincs is asztali gépem, a notimat meg néha feltöltöm, de már ipadról is nyomtatok csak munkára van egy céges notim, de nem valami zörgő doboz, mert azt rohadt nehéz lenne hazahurcibálni home officéra
Hozzászólások: 69.425 Csatlakozott: 2001. okt. 10.
-
eattila
csendes tag
válasz hobizoli #37979 üzenetére
Hasonlóan működött ez is, csak itt nem volt kábelen rádugva semmi. Wifis probléma volt. Legutóbb mikor a droidos teló rakat frissítést kezdett el, akkor állt meg a net feszt. Minden eszköz csatlakoztatva maradt, csak net nem volt. De ezt tegnap kipróbáltam, nem volt ilyen gond az újjal. Még. De korábban ezzel sem, mert 2 noti meg a telefonok simán mentek egymás mellett.
Nemrég kezdte, hogy win10-es gépen ment youtube, macen meg dolgoztam, és a kettő együtt már megakasztotta pl.e-lias : exHWSW, fotók: https://www.flickr.com/photos/148053804@N05/
-
npera
újonc
válasz hobizoli #38383 üzenetére
Ezt én sem értettem soha. Egy kifejezett mélyrepülés azok után a legendás kocsik után.
Ránéztem a svéd Micsubúcsi oldalra. A következő autók vannak:
- ASX
- Eclipse Cross
- Outlander
- L200 pickupHogy az Eclipse nevet is már egy crossover viseli nem is akaszt ki túlságosan.
Ehhez képest miről is beszélünk?
-
npera
újonc
válasz hobizoli #38472 üzenetére
Ez sem a tipikus BEV-es túra volt akkor.
Csak úgy akadémikus érdeklődésből szoktatok gondolkodni rajta, hogy a szokásos útvonalat vagy ilyen komolyabb gurulást hogyan oldanátok meg BEV-el?
Én most az utóbbi talán 2-3 hónapban elképesztő mennyiségű Björn Nyland videót néztem. Főleg a különféle túráit és versenyeit különféle kocsik között. Azt néztem, hogy nagyon kevés olyan kocsi van a Teslán kívül, ami gyorsan tölt és komolyabb távot is tud.
A jelenleg elérhető legjobb nem Tesla 3 gyakorlatilag 2 db típus kis egyszerűsítéssel:
- Hyundai Ioniq elképesztően gyorsan tölt és nagyon hatékony. Viszont a hatótáv nem túl sok, reálisan 150-200 km után gyorstölteni kell. Ha nincs gyorstöltő, akkor hirtelen izgalmas lesz az utazás.
- Hyundai Kona nyáron gyorsan tölt (75 kW is lehetséges), télen átlagosan (45 kW). Viszont elmegy 500 km-t.
- Kia E-Niro gyakorlatilag ugyanaz, mint a Kona, csak sokkal több hely van benne.A Leaf túlmelegszik már attól is, hogy megy. Aztán a gyorstöltéstől mégjobban, ami miatt kábé meg is szűnik a gyorstöltés. A legújabbakon mókoltak valamit, de mivel a hűtési koncepciót nem revideálták drasztikusan (nincs folyadékhűtés), ezért vélhetően az akksi várható élettartamát vágja haza a gyorstöltés.
A többi kocsi meg olyan drága, hogy kábé említésre sem méltó.
Ha kijön az ID3, akkor viszont hirtelen lesz sok jóság. A közepes felszereltség tud majd 11 kW-os OBC-t és 100 kW-os DC-töltést. És kábé 420 km-es WLTP távot. Az alsó felszereltség 7 kW-os OBC-vel jön és lekorlátozott DC-töltéssel 50 kW-ra. A közepes ID3 már közelíti használhatóságban a Model 3-ast. Ha a maximális 100 kW-os töltés elég sokáig alkalmazható, akkor talán lesz belőle 70 kW átlagos sebesség egy 58 kWh-s pakkra. Tehát kábé 40 perc alatt mehet 0-ról 80%-ra a pakk. Viszont mivel értelmesen nem 0-ról indulsz, hanem 10-20%-ról, azért inkább lesz az fél óra.
A Tesla 3 még mindig mindent ver ebben, mert most már 150 kW-os a határ a Supercharger hálózaton. De még egy Standard Range is dupla annyiba kerül, mint az ID3 vagy az Ioniq és kábé másfélszer a Kona/e-Niro ára. Egy másik géposztály.
-
-
npera
újonc
válasz hobizoli #38513 üzenetére
Nálam egy "hosszabb" kirándulás a gyerekekkel kábé 170 km egy irányba. Egy Norvégiához közeli állatkert. Ott lehet tipikus 11 kW-os Type-2 töltővel csepptölteni. Egy ID3 teljes töltéssel indulva és ott csepegtetve megjárná.
Ha Stockholmba mennék (kábé sosem megyek, de tegyük fel), akkor 2 megállóval lehet abszolválni, ha Ionity töltőket nézek csak. De az első táv 248 km, tehát nem 140-el veretve, hanem 90-100 körül maximum.
Ha Fortumot nézek, akkor abból jóval több van. 50 kW-os oszlopok, ott lehet többet várni. Az Ionity legalább 150 kW-os vagy több.
Magyarországra menni lenne izgalmas, mert a gyorstöltők száma eléggé változó. Az sem mindegy, hogy egy töltési állomáson van-e 1 db töltő, mint sok helyen Svédországban, vagy egyből 4-6-8 db töltőfej. Mert drámai a különbség, hogy csak odagurulsz és elkezdesz tölteni vagy áll ott valaki és bent lóg a bevásárlóközpontban mondjuk 2,5 órát.
Nézegettem a ViaMichelin oldalt, hogy lehet-e töltést tervezni vele. Meg lehet adni elektromos autókat és hatótávot benne, de még nem jöttem rá miként működik a tervező ami adna javasolt töltési pontokat. Vagy lehet az IQ-ból kell megoldani.
-
npera
újonc
válasz hobizoli #38569 üzenetére
Igen és nem. A tényleges Supercharger bár Type-2 a kinézete, de nem ráz kezet a többi kocsival.
A Tesla fali töltő amit vehetsz otthonra is meg már lehet nyitott, ami kommunikál mással is.
Épp ma gondolkodtam rajta, hogy tutira meg lehetne mókolni valami kis mókás adapterrel, ami elhiteti a töltővel, hogy Tesla aztán mégis tölt. Nagy veszély nincsen, mert csak kábé 500A megy át rajta, szóval mi baj lehet
-
zetor2000
senior tag
válasz hobizoli #38723 üzenetére
Én nem ezt mondom, amit te. De.
Ha ma van autód, akkor megszokott, hogyha benzinkúton vagy, akkor ~10-15 perc alatt végzel. Ennyi idő alatt jut bele annyi üzemanyag, hogy elmenjen ~500-1000km-t. Ezt egy mai elektromos autóval nem tudod megtenni. És itt a baj.
A másik gond, hogy második autónak biztos jó, de második kocsira minek költsön az ember ennyit? Elég az elsőre, apa 5ös bömbijére...Ez a dal a lelkünk közötti híd kövei között a malter közötti szeretetet átitató áldás közötti békesség.
-
Jahno
őstag
válasz hobizoli #38723 üzenetére
És ahol vidéken este 10kor zárva a kút, ott biztos van etöltő is :-) Mondjuk legtöbb kocsi kb. 100 kilométerrel előbb már enni kér. Annyi idő alatt idehaza jobb eséllyel futsz kútba, mint német autópályán. De lehet oda is érsz, haova kell. És B tervnek 100 kilométerre való benyát pár kólás palackban is hoznak. Néha nálam volt rettegés a hatótáv miatt, de még pont belefért.
-
zetor2000
senior tag
-
Jahno
őstag
válasz hobizoli #38747 üzenetére
Én benzinkúton is bankkártyázom, de nem sok verzió hátráltat, minél több mindent fogad el, annál jobb. Külföldön nézz körbe, amikor ott a töltő, de mindenféle előre feltöltött kártyás varázslatokkal működik. Tumornál majd megszamolom a töltő kábeleket, mert annyit rendeltünk, hogy már én sem értem :-) És még összevissza kell szerelni, ha jó benne a vezérlés. Ha nem, akkor B terv :-) Haladó kategóriás arcokat szoktam nézni, hogy hány kábel/kártya kombóval mernek nekimenni vidéknek. Én ehhez túl parás vagyok és úgyis beszopnám :-)
-
Jahno
őstag
válasz hobizoli #38819 üzenetére
Ide nekünk attól függ ki csinál és mit, meg kellene néznem a körítést de anyós/anyámék vonalon verheti a fél milliót. Mármint elméletileg. Anyámnál lehetne még egy fél megoldás, viszont ott sem tudok bejárni az udvarba, ház jobb oldalára ahol a villanyosság van, bal oldalán van garázs ahol kis logisztikával meg lehetne kavarni. Hirtelen összerakva a tetőteret úgyis építik, oda egy saját 3F kiselosztó, új bekötésként, külön órával, akkor olcsóbb a szabványos mérőhely. Szinte nem is kiadás. Családnak amúgy is jól jön a 3F, innen lefelé mehetne áramkör a mostani konyhának, mert az kevés, pont alatta van. Egy még lentebb a pincébe és egész jó a régi vezeték, pinyón keresztül ki lehet kerülni a garázs felé akár a régi bojler helyére, aminek ott lóg a csatija is. Csak meg kellene fejtenem mennyi a fesz esés és foglalkozni vele. Erre az évi 2 alkalomra :-D De már ez is mindegy, 15 kilométerre van töltő. Mondom én, ugyanaz, mint 25 évvel ezelőtt, mert ott van a töltő, ahova akkor benyakútra jártunk át. Pár havonta Anyóstól is 13 kilométerre van töltő (több is, egyiket előre le is lehet foglalni, legyen ez jó vagy éppen rossz), szóval akár ez is áthidalható. Forgalma elég szép, az már nem annyira tetszetős, hogy mondjuk a tegnapi nap után most akkor el kellene mennem töltikézni, ha holnap haza szeretnénk jutni.
[ Szerkesztve ]
-
Jahno
őstag
válasz hobizoli #38834 üzenetére
Kút az nappal útbaesik 2 perc alatt bárhol, de akár éjjel is. Nem vagyok rászorulva, ha Csepel elején be van zárva, akkor kb. 2 kilométerre ott a másik. Sőt, másik 4, de térképre is rakhatom. Éjjel meg esetemben azt jelentené, hogy elmegyek a töltőig, 40 perces cigiszünet, aztán vissza. Kb. 1.5 óra. Ha nem parkolnak rajt, de itt van amit előre le lehet foglalni, az nem rossz. 230 voltosnál meg mutattam, hogy mennyi ideig tart. Én azt be sem tudnám ütemezni. 20 millió meg nem a mi témánk továbbra sem :-D Enyém az 5 millió sem, csak álmodozok. Annyiból pont veszek egy új autót, fényképezőt és még sörre is futná. Igaz akkor nem lenne mellé játszós autó, mert nem lottóztam :-D Elmúlt 300ezer kilométer alatt a legváltozatosabb helyeken nem szoptam úgy zárva tartó benyakúttal, amit aztán varázslatos módon nem sikerült megoldani, vagy nagyobb fennakadást jelentett és behúztam incidensnek.
-
Jahno
őstag
válasz hobizoli #38843 üzenetére
Ott töltene nálam kb. 20-X órát az elektromos. Feltéve, ha el tudok gyalogolni és kannában hozni villanyt. Tumor odaadja, kipróbálhatom, csak nem szeretném szopatni magam és a családot sem, hogy folyton leverje a főbiztit. Pont tanya a szívás. Új sógor nem, ott lóg a parkolóban valami 3 helyen is a 3*60-80 Amper, erre a világot rá lehet akasztani.
-
WiZARD
addikt
Új hozzászólás Aktív témák
- Debrecen és környéke adok-veszek-beszélgetek
- LG LCD és LED TV-k
- Xbox Series X|S
- UbiForward24 - Hosszabb bemutatón a Star Wars: Outlaws
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Vicces képek
- Fejhallgató erősítő és DAC topik
- Musk átirányította a Teslának szánt AI-chipeket
- Politika
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen