- Törvénnyel pörgetné fel az európai zöldtechnológiát az EU
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Zimbabwébe ment a Starlink
- Linux kezdőknek
- Router gondok
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- Facebook és Messenger
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Zyxel NAS326
- Windows 11
Új hozzászólás Aktív témák
-
zetor2000
senior tag
válasz Samott #103989 üzenetére
Én is így vagyok az asztalimmal idehaza.
Jópár éve ez a vas van, csak memóriát bővítettem, meg amikor még 50E volt a 1060, Akkor vettem egyet Amire kellett eddig, megfelelt.Ez a dal a lelkünk közötti híd kövei között a malter közötti szeretetet átitató áldás közötti békesség.
-
JonesC
csendes tag
válasz Samott #103989 üzenetére
Igazából nálam is ez van.
Van egy 7600k i5, meg most épp egy 8 gigás rx570, és igazából minden hibátlanul megy rajta, 1080p-s monitoron, szóval nincs az a há de nem megy. Ha kevés lenne az 570, akkor max bányából kivenném az egyik 3060-at, aztán jóidő
Ami mondjuk észrevehetően tudna javulni, az barátnőm videoinak a renderelése, de azok is 20 perc alatti, 1080p videók, szóval kb negyedóra alatt azt is kitolja, heti egyszer.
-
Jahno
őstag
válasz Samott #104210 üzenetére
És ott biztos érdekel bárkit is :-/ Bár a törölgetést a tiszteletes Elon Musk is csinálja (vagy aki az oldalakat kezeli a nevében), szóval nem újkeletű és hazai-specifikus megoldás.
Másik csoportban egyre jobban szívunk a Postával és ott is felmerült, hogy sajtóhoz kellene fordulni, de hát az átlagos valóságsós és állítsuk meg Karácsonyt kampányok közepén ez a kutyát nem érdekli, nem üti meg az ingerküszöböt.
Még nyüszítünk rajt egy kört, de ott sem tudom mit lehetne.
[ Szerkesztve ]
-
eattila
csendes tag
válasz Samott #104254 üzenetére
Szép, de amilyen központi egységek vannak manapság, felesleges. Van bennük GPS, nem kell hozzájuk telefon, de összekötik magukat vele. Meg az óráddal, meg az erőmérővel a bringán, stbstb. És fele akkorák, mint egy telefon.
e-lias : exHWSW, fotók: https://www.flickr.com/photos/148053804@N05/
-
eattila
csendes tag
-
veterán
válasz Samott #104309 üzenetére
ezt nem akarják megérteni azok, akik annyira nyomják, hogy legyen káposztásmegyeren metró: a végállomástól újpest-központig 15 perc a villamos menetideje, ha ezt sikerülne lenyomni 5 percre (amit fizikai lehetetlenségnek tartok), akkor lehetne vele 10 percet spórolni, de a gyakorlatban az szerintem inkább 5.
istálló? gazemberség? hupákolás?
-
Sipi-
tag
-
Bujdy81
csendes tag
válasz Samott #104309 üzenetére
A busz és a vonat nem azonos nép mennyiségre való elvileg.
Tehát a vonat vs. busz vitát nem a menetidőnek, hanem az utazóközönség nagyságának kellene eldönteni. Mivel nem tudom, hogy mennyien használnák a Szeged-Hódmezővásárhely vonalat, így nem tudom, melyik a jó opció.
Ami biztos, hogy a busz az autók/kamionok között megy, tehát ha áttérnek vonatra, akkor a közúti forgalom csökken.
Nem az a baj, hogy 30 Mrd ment el felújításra*, hanem az, hogy 80->100 lett a felújítás, nem pedig 80->160!
*: azért látható, hogy Karácsony mennyire alkalmatlan, mert vidéken 22 km épül meg 30 Mrd forintból, míg az alkalmatlan Karácsony alatt sinylődő fővárosban 360 Mrd-ból épül meg 7 km. Ja, és alkalmatlan.
-
Jahno
őstag
válasz Samott #104317 üzenetére
Elméletileg gyorsabb, csak a közúti forgalmas dugótól is függ és azt sem árt csökkenteni. Valami hülye beáll elé (vagy jön a futóverseny :-D) rögtön 3 perc sokszorosát összekapja pluszban. Elolvasom majd a cikket is, de gyorsabb az utascsere, egyszerűbb csomaggal vagy bármivel mászkálni (jöhet a bicaj, roller, mindenféle más állatság, mert itt akár helye is van) és felőlem ötletelhetünk azon is, hogy kinek mi a komfortosabb.
-
Jahno
őstag
válasz Samott #104334 üzenetére
Nem biztos, hogy negyed óránként jobban járunk, ha pont 8ra és 10re kell beérneed aglomerációból dolgozóba.
Itt falun ez látszik is, nem férnek el a buszok egymástól az úton és a megállóban, mikor vonatot helyettesítenek, aztán megy a sakkozás, hogy melyik mikor várja a lámpaváltást, áll be már szembesávhoz, hogy tudjon fordulni. Erre is kisebb végállomások kellenének, mint pld. nálunk [link] Főleg ha ezt a részét most a Pógár Jenő beszántja és parkosítani fogja: [link]
Lámpánál meg semmi más nem megy át, csak 2 darab busz, vagy a másik irányba telezöldesnél még ennyi sem.
-
Bujdy81
csendes tag
válasz Samott #104334 üzenetére
Rossz a példa!
A "fél óránként" villamos nem lehet opció, oda persze, hogy tilos a villamos!
Maximum az 5 percenként busz vs. 10 percenként villamos lehet opció... És ott már bejátszik az is, hogy az 5 percenként menő buszon nem oszlik el egységesen a tömeg, a vonal végére simán utoléri az egyik a másikat, ha úgy jön ki a lépés...
-
Jahno
őstag
válasz Samott #104350 üzenetére
Azon mit lehetne tovább ragoznom, ha 10re vagy 8ra kell beérned dolgozóba? Itt is látszik a HÉVen/villamoson, hogy melyik pár van tele, 7 órától pld. betolnak 10 járatot, ami közt gyorsított is van. Ezek vannak kb. csonton, akövetkező körben már le is tudsz ülni és nincs gyorsított járat sem. 3. után meg már mindenki ismerős a szerelvényen és tudod ki megy be a pékhez :-D Egy fordával 600 főt szállít és gyorsabban fordul (kb. 8-10ezer/órás csúcsról szoktak beszélni ami 6-8 közt lemegy), mint a busz. Pótlásnál azért látszott, hogy erre is optimalizálni kell mindenfélét, mert mire a busz néha megfordult arra a HÉV simán oda is ért volna. Utána du 14-16 vagy kb. 17 óráig van csúcsabb és szerintem az este 9es vagy utolsó előtti járatok valamelyike, aminél több ember látok. De lehet nem jól emlékszem vagy rossz a mintavétel és tuti van erre mindenféle tanulmány, ami számokat ad, másik tanulmány meg az ellenkezőjét :-D
Ezek alapján egy reggeli HÉVet 4-5 busz tud helyettesíteni, ami egyszerre már át nem megy a kereszteződésen és akkor lesz az, hogy nincs negyed órás követés sem, hanem folyamatában mennek, kvázi menetrend nélkül. Egyszer 7es buszt néztem, az elvileg 150 utast tudvinni, ami ismét attól függ, de óránként 60 forda.
-
WiZARD
addikt
válasz Samott #104402 üzenetére
Beszéltem a másik sráccal, aki facebookon meg linkedinen "balhézott", őt nem hívta.
Ahogy velem beszélt gyanús hogy azokat nem is látta...Úgyhogy csak a főnökének írt email lehetett ami ért valamit. (vagy a post amit ide írtam )
Most SOS intézhetem a lízinget, amire azt hittem hogy rohadtul ráér mert úgyse jön autó
Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. **** www.PhenomeNato.com ****
-
npera
újonc
válasz Samott #104404 üzenetére
Legjobb, amikor egy BEV 12V-os akksija dől meg és lehet bontogatni a kocsit, hogy fel tudd röffenteni és utána zárjanak a kontaktorok és beinduljon a DCDC, hogy a családi házat napokig működtetni tudó traction battery felhúzza a 12V-os egységet.
Valamelyik koreai kocsin van erre egy frappáns megoldás.
-
npera
újonc
válasz Samott #104412 üzenetére
DCDC csinál belőle 12V-ot, meg 48V-ot, vagy amit csak akarsz.
De a jelenlegi rendszerek 12V-on járatják a logikai áramköröket, amik aztán ha minden stimmel (izolációs teszt lefutott és hasonló biztonsági körök) akkor zárhatják a kontaktorokat. Onnantól kezdve a hajtási akksi rá van kapcsolva a HVDC buszra. Ha bármi olyan komolyabb hiba van, ami indokolja, akkor nyitják a kontaktorokat.Vannak koncepciók, amik ezen túlmutatnak, de ezek még nem publikus fejleztések.
-
Sipi-
tag
válasz Samott #104547 üzenetére
Mi az előző lakásunkból semmilyen bútort sem vittünk át és nem csak azért, mert megtartottuk a lakást és kiadásra megy. Hanem azért, mert teljesen más a két lakás stílusa. A régi függönyös, redőnyös, fotelok, barna bútor fából díszes frontokkal, csillárok, színes falak, stb. Az új viszont modernebb stílusú: fehér falak (minden szobában egy fal viszont tapétázott), fehér és szürke dominál főleg, ledes spotok és led-es plafontól minimális lelógó lámpák, nincsenek függönyök, csak zsaluzia, stb. Ágy sem lett volna hasznosítható, mert más méretű kellett
Apósom még az építkezés közben beszélt azzal az asztalossal, aki a korábbi lakásban a bútort csinálta a konyhába és nagyszobába, hogy át tudná-e költöztetni a bútorokat az új lakásba. De mondtuk, hogy nem kell, mert nem illene oda. Nem tetszett neki a döntés, de elfogadta.https://www.ferfiakonyhaban.hu
-
Jahno
őstag
válasz Samott #104547 üzenetére
Másnak meg az a logikus, hogy a berendezés kivitele és színe a vevő dolga és olyan lámpát szerel fel ami tetszik és kapcsolót is úgy oldja meg magának, hogy ha lekerekített sarkú antracit a mániája, akkor majd olyat rendel. Irodaházakkal szoktak rá, hogy kvázi szerkezetkész az egész, aztán szőnyeget meg egyéb sallangot oldja meg a vevő. Utána jöttek az egyéb civil vevői igények is.
-
-
blueboi69
csendes tag
válasz Samott #104611 üzenetére
Röviden, mint garanciális probléma jeleztem, hogy kókad az akksi. Kihozott egy új akksit és beszerelte és közölte, hogy 42ezer lesz. A bárdis "számla" amit adott azton 51ezer van, ami a listaára, de mondta, hogy neki olcsóbb volt.
Nem akartam kifizetni, abban maradtunk, hogy oké, elutalom, de állította, hogy olcsóbban nem lehet megszerezni.
Aztán kiderült neten, hogy 30k-ért lehet ilyen akksit venni.
Ma belátta, hogy tényleg annyiért lehet venni és küldött képet egy számláról, amin a vevő valaki tökmás, egy teljesen másik városból, de a dátum stimmel. Ezen a számlán 25% kedvezmény szerepel és 38ezer az akku.
Azt irta, hogy akkor utaljak amennyit gondolok.
Végül rázúdítottam, hogy hát a beigért tükörlapot sem számoltam fel neki és eddig semmit nem csinált meg az autón.Ha eleve közli, hogy milyen akkut hoz, mennyiért és mennyi a beszerelés, akkor utánanézek és megmondom, hogy köszi nem kérem a szolgáltatást. Megveszem 30k-ért és beszerelem magamnak.
-
-
Grillo
senior tag
-
veterán
válasz Samott #104690 üzenetére
nekem városon belül is életveszélyesnek tűnik a 45, de elvileg nem mehet gyorsabban az, amit B jogsival vezethetsz, szóval motorjogsira fel
persze meg lehet piszkálni a segédmotorokat is, meg valahogy azt se hiszem el, hogy az a robogó, ami hetvennél úgy hagy ott engem a vácin, mint a büdös szart, az tényleg 50 köbcentis és szerintem itthon a rendőrök nem mérnek mobil mérőpaddal, de ha pl ilyennel okozol balesetet, az fájni fog.
[ Szerkesztve ]
istálló? gazemberség? hupákolás?
-
zetor2000
senior tag
válasz Samott #104685 üzenetére
A Speedzone YT csatornán a Csikós is ilyenben utazik. Elvben most tart a 4ik robogónál, Az első egy supersoco, a második passz, a harmadik valami, ami akár jó is lehet, és a mai adásban van/volt a negyedik e robogó / motor.
Elcsapták robogóval, és a biztosítós pénzből meg zsebbe nyúlva vesz valami villanyost.Ez a dal a lelkünk közötti híd kövei között a malter közötti szeretetet átitató áldás közötti békesség.
-
npera
újonc
válasz Samott #104744 üzenetére
A "krumplis a-tól" megborzongtam picit. Rakok is ide egyet: å
Meghallgatom, mert amióta IEM-el bohóckodom mindenféle muzsikát kipróbálok, mert sosem tudni, hogy mi hogy szól rajta. Többnyire a jól és a nagyon jól között lehet válogatni az eddigi tapasztalataim alapján.
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen