Új hozzászólás Aktív témák
-
válasz
blueboi69 #103245 üzenetére
nekem nagyon bejött a crossclimate+. havon kanyarban szar, de ahhoz rendesen vadásznom kellett a városban, hogy kipróbálhassam
meg egyszer budán egy lejtős, hó alá fagyott jeges utcából nem tudtam felfelé kitolatni, amikor az alján elfoglalta az utat egy busz, amit épp kiásni próbáltak, de simán lehet, hogy télivel se sikerült volna.
két évvel ezelőtt volt coupéklubos vezetéstechnikai tréning, ott össze tudtuk nézni azonos autókkal: vízen láthatóan jobb volt a nyáriknál, szárazon meg hasonló. az oktató azt tippelte, hogy a kettős terhelésváltásnál előbb fog megcsúszni, mint a nyárik, de még ez se jött bemondjuk nem volt nagyon meleg, talán 25 fok, lehet hogy kánikulában hamarabb kezdett volna kenődni. síelni nem járnék vele, meg a mátrai hegyi utakat se ezzel járnám, de egyébként szerintem teljesen rendben van, és asszem a bridgestone is hasonló nyáriasabb karakter.
istálló? gazemberség? hupákolás?
-
-
Sipi-
tag
válasz
blueboi69 #103253 üzenetére
Gyorsan találd ki, vedd meg és teszteld
Mostanában akarok a Mondeo-ra négyévszakosat venni, de még nem néztem teszteket, véleményeket.
A Yarison nekünk Toyo négyévszakos van, nincs vele probléma, de azzal csak tavaly tavasszal voltunk városon kívül párszor, egyébként csak Budapesten belül használjuk. Kb. 4 éves a gumi, a vadállat 69 LE-re elég városban.Egyébként van eladó aluszettem, még téli gumi is van rajta, de már 6 vagy 7 éves. Nem akarok én sem külön szettet fenntartani, mert tél is alig van már.
[ Szerkesztve ]
https://www.ferfiakonyhaban.hu
-
Sipi-
tag
válasz
blueboi69 #103261 üzenetére
52 km/h átlagnál a benzines Mondeo-m is ekörül eszik, nyáron voltak ilyesmi értékek, amikor csak annyit mentem városban vele, amíg ki nem értünk valamelyik autópályára és országútra.
Most viszont az az időszak van, hogy félve fogom a tankolás adatait beírni a spritmonitor alkalmazásba. Minden hétköznap reggel 7-től kb. 70 perc autózás Budapesten belül (19 km). Kis dugózások néhol, sok lámpa miatti megállás.Asszony a Yarissal viszi a másik gyereket a közelebbi suliba. Délután csak a Yarist használjuk vagy "sorba fűzve" a gyerekek összeszedését vagy külön-külön körben. Yaris "csak" 8,5 liter körül eszik ilyen használatban.
Gondolkoztam már, hogy a Mondeo-t le kellene cserélni valami elektromosra vagy hibridre, de nincs megfelelő méretű és teljesítményű 2,5 millió környékén. Városban egy Citroen C-Zero (vagy valamelyik klónja) is elég lenne egy gyerekhez, de három autót nem akarunk fenntartani.https://www.ferfiakonyhaban.hu
-
Sipi-
tag
válasz
blueboi69 #103264 üzenetére
Nem olyan sok az, 2x35 perc. Odafelé a fiammal beszélgetünk, visszafelé rádiót hallgatok. Szerencsére sehol sem kell "pofátlankodni", nyomulni, egyszerűen ennyi az út reggel. 13-14 óra körül 21 perc a rekordom (végig szabályosan) ugyanezen az útvonalon
Ha nem lenne ez a metrófelújítás, akkor azzal sem lenne lényegesen lassabb, de most a két átszállás nagyon megnövelné a menetidőt (1 óra legalább).https://www.ferfiakonyhaban.hu
-
A. Crowley
csendes tag
válasz
blueboi69 #103245 üzenetére
A dB skála nem lineáris, hanem logaritmikus, szóval a 69 és 70 között kisebb a lépték, mint a 70 és a 71 között.
Én utoljára úgy vettem gumit, hogy leszűrtem 69 dB-re, és onnan mazsoláztam.
Így lett Kumho nyári és Nokian téli. Vagy pont fordítva, most nem emlékszem.
Valószínű 4évszakost is így kezdenék, hogy van-e a halkabbak között olyan, ami elfogadható számomra. -
A. Crowley
csendes tag
válasz
blueboi69 #103264 üzenetére
"Egyelőre nagyon tele a garázs, még a fiestaval sem tudok beállni."
Ettől idegbajt kapnék, főleg télen, ha reggel vakarni kéne a kocsit.
Mikor megnéztük a házat, még be se mentem, az volt az első, hogy próbáljuk le a Mazdát, hogy le tud-e menni a garázsba. Nem tudott, az eladó alakított a rámpán. Mondjuk azóta meg nem volt alkalmam, kipróbálni. Talán most pénteken.
Az viszont biztos, hogy orral beállva a csomagtartó nyithatatlan. Seggel meg lavírozni kell, hogy ki tudj szállni.
Éjszakára mindenképpen benn akarom tartani a kocsit, főleg telente.
Ja, még mindig nem költözünk, talán most hétvégén. -
-
Bujdy81
csendes tag
válasz
blueboi69 #103286 üzenetére
Nekünk most elveszett a garázs.
Közösségi helyiség/iroda/dühöngő lesz belőle.
A negyedik gyerekkel elfogytak bent a szobák, plusz a dobfelszerelés sem szerecsés, ha bent van.
Éppen az álmennyezetet építem. Azért elég nagy szívás úgy építeni a függesztett gipszkarton álmennyezetet, hogy közben a fogópárok fölött már le van terítve az OSB lap, szóval a 75 centi magas helyre csak alulról lehet felpakolni a 30 centi magasságú szigetelés halmazt...
Negyede kb. megvan, aztán megy a fólia alulra, meg a gipszkarton és akkor végre lehet pakolni kifelé a hálószobából az irodát.
Most az a koncepció, hogy a garázsban lévő bő 5 méteres salgó polc halmazt nem dobjuk ki, legfeljebb rakunk elé egy tolóajtót, hogy eltűnjön!
-
Bujdy81
csendes tag
válasz
blueboi69 #103294 üzenetére
Hát ugye alapból azt mondaná az ember, hogy fából ácsszerkezet, rá esetleg cserepezés, vagy OSB lap+szuroklap/zsindely kombó.
De a fa ára "picit" felment, a sima gerenda is nyalja a 200 ezret, a rétegragasztott pedig sokkal több (per m3).
Február körül kérdeztem, hogy ami nekem kellene (7 méteres nyílást áthidalni) 10x30-as gerenda mennyi lenne, akkor volt 125 ezer per m3, vagy rétegragasztott, annak 289 ezer per m3 volt az ára. Pár hete ugyanez volt 220 ezer a sime és 800 (nyolcszáz) ezer a ragasztott... Egy 10x24x800-as gerenda önmagában kb. 150 ezer lenne a ragasztottból...
-
Sipi-
tag
válasz
blueboi69 #103332 üzenetére
Engem ma berángattak mindenféle meetingekre
Tegnap végre összeforrasztottam két hőmérős Wemos D1 Mini-t, ma rá is raktam a programot, de nem látszik az adat a grafana-ban. Valahol eltűnik, csak nem tudom még hol (wemos --> mqtt szerver --> telegraf --> influxdb --> grafana). Debug logban próbálom megtalálni, egyelőre nem lett meg...https://www.ferfiakonyhaban.hu
-
Sipi-
tag
-
npera
újonc
válasz
blueboi69 #103332 üzenetére
Apám akkor kapott mindig migrént, amikor az időjárási front Angliát érte el. Akkor beállt a feje.
Nekem mostanra kezd kialakulni ez a képességem, én is kezdem érezni az időjárást.
Mondjuk ami nem öl meg az csak erősebbé tesz... Ameddig nem fáj úgy, mint egy vesegörcs akkor oké vagyok.... -
eattila
csendes tag
-
A. Crowley
csendes tag
válasz
blueboi69 #103348 üzenetére
Idén átéltem egy vesekövet. Igazából az a szxr, hogy váratlanul jön, és akkor nem tudsz megmozdulni, sehogy se jó, azt se tudod, hogyan feküdj, ülj, guggolj, bármi, csak múljon el a fájdalom.
Tavaly volt olyan, hogy terasz porszívózás közben jött, akkor ott összecsuklottam, nagyjából 30 percen át nem tudtam megmozdulni, annyira sem, hogy felküzdjem magam a kanapéra.
Szóval eddig fájdalom tekintetében a vesekő vezet nálam.Más:
Dyson v11 vélemények: szív, mint állat. Ellenben nem On/Off, hanem nyomod, megy, elengeded, nem megy. Nem áll meg magától, lefektetni tudod a padlóra, ha éppen pár percre megállsz. Az egész gépészet magasan van, meg kell találni azt a pontot, amikor nem szakítja a karod, hanem valahogy egyensúlyba kerül. Szőnyegen tologatva ez kicsit nehezebb, egyelőre úgy érzem, hogy jó kis erősítő lesz használni. Feleségem és a gyerek nem szereti. Erre hivatkozva mondjuk nem tudjuk visszavinni. -
-NoVa-
addikt
válasz
blueboi69 #103359 üzenetére
Kocsi az utcára való, faluhelyen. Mélygarázs az más, ott a kinti négyzetméterhiányt csökkenti a dolog, de kertes házaknál odatippelni egy X szélességű és hosszúságú területet az kb soha nem térül meg. Igen, tizenévesen kissé lelakottabb lesz kinézetre az autó, mintha folyton mosva dédelgetve egy szobában állna, ellenben hacsak nem befektetésként tartott sportkocsi, az értéke nem lesz sokkal több egy ridegtartott tyúkólénál. Pláne garázsárban kifejezve valahol a tizedik hasonlóképp lelakott autó után térül meg egy évszázad múlva az egész ráfordítás. A garázsban inkább dobozokat, lomot, bringákat, és egyszerjóleszaz felgyűlt vackokat kell tartani, ahogy minden keleteurópai teszi, az úgyis kiszorítja az autót.
Azon mondjuk meg szoktam lepődni, hogy újabb házaknál, ahol van kocsibejárat, is egyetértenek velem, és garázs helyett simán fali töltőoszlopot raknak a ház mellett álló autóhoz. De a szomszéd sem szokott beállni az utcára nyíló garázsába, csak kihúzza a drótot az Outlander PHEV-hez évek óta. Valahogy erre ez a normális, ha van hely, nem próbálnak egy szűk bejáraton falak közé centizgetni.
-
eattila
csendes tag
válasz
blueboi69 #103365 üzenetére
Falun nagypapáméknak van garázsa. Az autó kint parkol az udvaron. Régebben még bent állt, az egyetlen előnye volt, hogy télen nem kellett szélvédőt vakarni. Igaz nem volt kapcsolata a házzal. De ha kint volt -10, akkor a garázsban -9.
e-lias : exHWSW, fotók: https://www.flickr.com/photos/148053804@N05/
-
Jahno
őstag
válasz
blueboi69 #103402 üzenetére
Ha vízhőfokot tudsz állítani akkor valami bimetál vagy egyéb szirszar van benne. Vízkőtlenítés meg egyéb karbantartások meg voltak? Ötlet lenne, de azért egy 3 fázisú cuccnak nem romtanák neki csak úgy. Jade :-D
Biztosíték alatt azt érted, hogy bent, vagy kint lóg egy 3as kismegszakító egy csoportban? Hőfokszabályzót néztétek, hogy meddig megy és kapcsol-e egyáltalán?
Ami szopó, hogy a normál működésnek néha ugyanolyan sustorgó hangja van, mint amikor már alig él az egész, Én tuti leengedéssel és takarítással kezdeném, mert ezekről mindenki elfeledkezik.
Egyéb esetben Gömbibáné seperc felolvassa a leírást (:-
-
NauTiLUS_HUN
újonc
válasz
blueboi69 #103408 üzenetére
Ha van rajta vízhőfok szabályozás, akkor az meg van oldva, de ugye a paldófűtéshez kell állítani. A termosztátot meg ugyanúgy kötöd mint bármilyen 230as eszköznél. De ha helyiségenként akarod szabályozni az már bonyolultabb. Vagy a radiátorokora kell termo szelep vagy a csövezésbe kell szabályozást építeni körönként.
-
Jahno
őstag
válasz
blueboi69 #103408 üzenetére
Ha ugyanaz a kör, akkor szét kell bontani. Telepítéseket ne is mondjad, én azt sem tudom mikor láttam utoljára olyat, ami működik. Szerencsére nem ilyeneket babrálok, csak néha itt-ott ismerősnél kell tákolni valamit. Felrakják a termosztátot oda, ahol kézre esik, de az éppen egy hideg fal, vagy folyamatosan nyitva van az ablak, vagy egyből valami fűtőtest mellé. Aztán csodálkoznak, hogy egyik esetben folyamatosan megy a fűtés és ház másik sarkában megdöglenek, vagy csilliárd fokra kell tekerni és akkor is alig fűt. Pedig néha nem bonyolult.
Ha van rajt hőfokszabályzó és ránézésre működik, akkor annak a helyére még egy vezeték nélkülit is be lehet kötözni. A hogyant ne kérdezd, mert többnyire kezembe nyomták, hogy ez jó lesz hozzá és volt rajz
-
npera
újonc
válasz
blueboi69 #103413 üzenetére
Nem lenne egyszerűbb a kazánból kijövő forró vizet keverni egy kazántól független körön hideggel, hogy a padlófűtés jó legyen? Akkor arra tudsz egy Arduinós dobozt rakni és szét lehet optimalizálni az egészet egy vidám kis pillangószeleppel vagy szabályozható teljesítményű szivattyúval az erősáramú cuccok bolygatása nélkül.
Hmmmm?
Új hozzászólás Aktív témák
- iphone 15 Pro Max 256gb White Titanium,független,garanciális
- ASUS RTX 4070 12GB GDDR6X DUAL EVO OC EDITION - Új, bontaltan, 3 év garancia - Eladó!
- Apple Watch Milanese Loop 44mm Graphite eladó!
- Harman Kardon BDS577 erősítő és Blu-ray lejátszó
- AKCIÓ! FÉLKONFIG : FX-6100 - ASUS Alaplap - Toronyhűtő - 6GB DDR3
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen