Hirdetés

Július 12-ig kapott időt a Temu és a Shein az EU-tól

A fogyasztóvédelmi szervezetek panaszainak fényében kíváncsi az EU arra, hogyan felel meg a Temu és a Shein a helyi online tartalmi törvényeknek.

Rengeteg a panasz mostanábban a nagy kínai online áruházakra, nem kivétel a Temu és a Shein sem – a fogyasztóvédelmi szervezetek panaszai után az EU most várja a két cég válaszait arra vonatkozóan, hogyan felelnek meg az EU online tartalmi törvényeinek. A részletek közlésére július 12-ig kapott időt a két vállalat.

Mindkét nagy cégre érvényes a DSA, így kötelesek többet tenni a platformjaikon az illegális és káros tartalmak ellen – mivel VLOP-nak, nagyon nagy online platformnak számítanak a sok felhasználójuk miatt.

Az EB várja a válaszokat, például arra, hogyan teszik lehetővé a felhasználóknak, hogy értesítsék őket az illegális termékekről, hogyan gátolják meg a sötét mintákkal való megtévesztést, manipulációt. A kiskorúak védelmével kapcsolatban is válaszokat várnak, valamint az ajánlási rendszer átláthatóságáról, a kereskedők követhetőségéről.

A Temu és a Shein egyaránt jelezték, együttműködnek az EB-vel, elkötelezettek, hogy megfeleljenek minden törvénynek és szabályozásnak.

Ha valamelyik cég megszegi a DSA-t, akkor az éves, akkor olyan nagy büntetést kaphat, ami a globális árbevételének 6 százalékát teszi ki.

Azóta történt

Előzmények