- Mikrotik routerek
- Arch Linux
- A ChatGPT-re mennek a Reddit tartalmai
- OpenWRT topic
- Már nem hisz a nagy európai EV-forradalomban a Ford
- Programozásról_szubjektíven
- Facebook és Messenger
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Visszavonta az Intel és a Qualcomm Huawei-hez kiadott exportlicencét az USA
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
Új hozzászólás Aktív témák
-
hobizoli
nagyúr
válasz blueboi69 #31904 üzenetére
Blu, szeritem ennek ne igy aug vegen allj mar neki, mert amire ebbol lesz vmi mar szept kozepe-vege is van, onnan meg 1 honap mulva olyan idojaras lehet, hogy nem akarsz sokat bringazni vele
uj bringat raersz majd februar korul osszelegozni az akkor kezdodo uj szezonraaddig ledobsz egy 10-15kg-t is akar edzoteremben, es akkor maris mas felallasban keresheted a neked valo vazat meg miegymast hozza
persze, szoktam latni en is meg decemberben is olyan elvetemultet, aki beoltozve bringazik -2 fokban is csakazertis, de azert az eleg ritka
több drón kell ;P
-
FőDudu
addikt
válasz Bujdy81 #32098 üzenetére
Sok a falun athajto turista?
Meg kellene indokolni az elkerulo ut epiteset?Itt az onkormanyzat megtamogatta rendelettel a lakoovezetbol torteno kitiltasukat (athajtas tilos).
Aztan latod milyen lazadozas ment itt, mert a helyieknek megprobalnak elheto kornyezetet teremteni a turista hordak elleneben...
Amugy van valami forgalom szamlalos kamera a kornyeken? Itt olyan is van ami mutatja az orankent athalado autok szamat - ezek alapjan is lehetnek interpolalni ha kelloen kozel van.
FőDudu
-
Bujdy81
csendes tag
válasz blueboi69 #31896 üzenetére
Facebook:
https://www.facebook.com/groups/1573406196286107/
Leírod, hogy:
KERESEK!
Aztán ide a hasfájásodat, hogy milyen keró kellene, minimum milyen felszereltség, maximum milyen áron. Jó eséllyel kapsz értelmes kommenteket. Vagy azt, hogy no way, vagy egy halom ajánlatot!
Előtte: menj el a Decathlonba, nézd meg, hogy melyik keró hogy tetszik. Vagy a kerekpardiszkont.hu-n is fent lévő bringaboltba, ott is halom készlet van, nagyon segítőkészek. Persze, sokszoros ironman az összes eladó, de attól még egy városi trekkingben is javítanak defektet és nagyon segítőkészek!
Út közben akár bejöhetsz hozzánk is, felülhetsz egy 52-es, meg egy 56-os országútira, hogy melyiket hogy érzed.
Egyáltalán, tudod már, hogy milyen bringát szeretném? Mármint, hogy milyen kategóriát?
-
blueboi69
csendes tag
válasz hobizoli #32093 üzenetére
Edzőtermi bringázás az nálam a no kategoria. Nincs menetszél, meg bazi unalmas.
GI-re valóban figyeltem nagyon pár éve, és akkor be is vált. Azóta volt némi életvitel változás úgyhogy kb 20kg fel is jött azóta. Igyekszem figyelni és nem enni egészségtelen dolgokat, csak pár éve abbahagytam azt a heti 2alkalom gyúrást is, aztán már nem volt megállás a lejtőn.
Szóval konditerembe nem nagyon van időm elmenni, napi sok óra ülőmunka az ezt eredményezi. Ezért is kezdtem bringázni, mert egyrészt az autót sem indítom be 10perces útra, másrészt legalább ennyi testmozgás legyen. Aztán hamarosan leporolom a súlyzókat és este a garázsban kicsit gyúrok bicóra a pacalt meg a kutyáknak adom
-
ncc1701
veterán
Nem tom. Balcsi kerülésen egy szakaszon együtt tekertünk egy magyar sráccal, aki a sógoréknál él vagy 10 éve, azt mondta, h ott kint az eladott bicók 80%-a már pedelec. Az meg nem az occó kategória. De biztosan a turisták veszik. Amit láttam, h az osztrák 60 plusszosok keményen veretnek vele, tök jó, nekem bejött, remélem, ilyen leszek én is.
-
Jahno
őstag
válasz ncc1701 #32108 üzenetére
Határon innen is pedelec, vagy teljesen elektromos, ezt írtam sokszor. És nem is olyan drága, ezt morogtuk múlt héten, hogy falumban a nyuggerek ezzel szakítanak, oszt jobban gyorsul 40ig, mint egy autó. Csak ezt nem mondom bicajnak :-) Alap osztrák nem bicajozik, de majd én is mutogatok haverra Sztendrén, mert 3 milliós bicaja van, szóval minden szentendreinek is.
-
blueboi69
csendes tag
válasz Bujdy81 #32103 üzenetére
"Egyáltalán, tudod már, hogy milyen bringát szeretném? Mármint, hogy milyen kategóriát?"
Outi nem, annak mind vízszintes a felsőcsöve. Ahogy néztem leginkább olyan mtb, aminek a felsőcsöve lehető legjobban lejt, a kényelmes felszállás végett.
Trekking/városi sztem nem kell a csomagtartó meg a sok sallang miatt, ellenben sárvédő az mindig jól jön.Szóval vmi cross, vagy mtb. De mivel a mostani cuccait felhasználnám, így a 26" kerekű mtb váz pl jó lenne. Nem akarok baszakodni az eladással, meghát valszeg nem is kapnék érte annyit amennyit.
A kérdés, hogy amit linkeltem lezlinek, az jó váz-e. Csak még nem mentem el megnézni.
ez ni:https://static.testbike.hu/images/classifieds/scott-monti-LA.28.jpg
-
ncc1701
veterán
Faja kis rozsdás cikk.
Anya vasa most olyan patent alulról, szerintem nézni fognak műszakin nagyot. Ráment 3 doboz alvázvédő, egy doboz korant, és egy doboz fekete festék. Meg két napom. Le kellett volna fotóznom. Eleve csak a maszkolás volt több, mint 1 óra.[ Szerkesztve ]
-
npera
újonc
válasz hobizoli #32060 üzenetére
Wizardnak válaszoltam fent, Svédországban teljesen máshogy megy a történet. Attól függ, hogy milyen konstrukcióban laksz. Ha lakásban és úgynevezett lakhatási jogot vásároltál, akkor eléggé meg van kötve a kezed.
Ha ténylegesen megvásároltad az objektumot, de sorházról van szó, akkor oda sem állhatsz a ház elé, hogy elérd valami hosszabbítóval. A házak közötti kis utakat csak ki- és berakodásra lehet használni, egyébként totális parkolási tilalom él. Az utcán levő parkolóknál nincsen semmiféle töltési lehetőség. A garázsokban pedig nem tudsz tölteni, mivel nincs kiépítve az infrastruktúra.
Ha bármit akarsz változtatni, akkor a módosítás horderejétől függően hónapokig vagy évekig lehet küzdeni a vízfejjel, mire lesz valami. És heroináron persze.
-
npera
újonc
Nálunk a vágóhídon eléggé megy a töltőoszlopok kiépítése, de ezek tipikusan 16A és 2-fázisos oszlopok. És fizetős, nem ingyen van, bár ez mondjuk természetes. Ezeket el lehet érni bárkinek elvileg, de mivel annyira kint van a városból, ezért gyakorlatilag csak a vágóhídon dolgozók töltenek itt. Hétközben még elmegy, de hétvégén a töltési logisztika nem olyan vidám.
A belvárosban van egy pár hely, de akkor ugyebár oda be kell jutni és kijutni onnan. Vannak rendes dugók arrafelé, aztán állhatsz a sorban. A város északi részén ahol én élek gyakorlatilag alig van valami és azok is 16A-es 2-fázisos lassú töltők.
-
Bujdy81
csendes tag
válasz Samott #32099 üzenetére
Érzésre nagy a tranzit forgalom a faluban. Ezt kellene alátámasztani adatokkal, hogy tényleg így van-e, vagy tévedek?
Mert ha így van, akkor tenni kellene ellene. Sok az autó, ráadásul 60-70-nel mennek. Ennyi.
Vagy kiállítom Dudut, aki polgárőr mezben elzavar mindenkit az elkerülő útra (M7), vagy találunk valami más megfejtést (40-es tábla, sebesség mérős lámpa, fix trafi, stb.)…
-
npera
újonc
válasz WiZARD #32079 üzenetére
Nem. Ez úgy működik, hogy van egy lakóközösség, amiben van asszem 170 háztartás (egy-egy rész a sorházakból). És van egy virtuális lakóközösség a garázsoknak, ami gyakorlatilag a költségek szétválasztására és a könyvelés kezelésére van csak. A garázsok a virtuális lakóközösséghez tartoznak, az birtokolja őket. Módosítani rajta nem lehet, mivel te mint lakó a lakóházakban csak a használati jogot vásárlod meg a garázshely kifizetésével. Ez az épület falaira és szerkezetére vonatkozik, de például a garázsajtót te kell felügyeld és karbantartsd, mivel az a te felelősséged. Ha letolatod, akkor vehetsz újat. Ha leég a motorja, mivel sosem kened a mechanizmust akkor is te kell vegyél újat. De például a garázs tetejét a lakóközösség tartja karban és rakja újra, ha szivárog. A falakat a lakók festik újra, hogy olcsó legyen. Ha a lakóközösség kellene megoldja, akkor kell „szakembert” hívni csillióért, ezért tavaly ősszel én is huckleberryztem a többiekkel és a hatóságok által jóváhagyott színű festékkel festettük le. Ennek részben az is volt az oka, hogy az előző karbantartáskor barnára festették a hátsó falat, míg a többi fal piros volt. És a építési hatóságoknál a piros volt bejelentve, a barnára nem volt engedélye a lakóközösségnek. A hatóságok el is kezdték vegzálni a lakóközösséget, hogy nincs engedély a barna falra és le kell festeni a jóváhagyott pirosra, különben bírságolnak.
Még egy bónusz a garázzsal kapcsolatban. Ahol én parkolok, ott a garázs 2x5 autóra van építve. Teszem hozzá, hogy az 1970-es évek elején számolt méretű autókra. Tehát nagyobb SUV nem fér be. Egy sorban van 5 autónak hely, van 5 ajtó ami felfelé nyílik. A tető befelé lejt és gyűjti a vizet, tehát hátrafelé csökken a tetőmagasság. Ha betolatsz, akkor ki sem tudsz venni semmit a csomagtartóból. Két autó között van egy merevítő a tetőben, ami egy rácsos tartó fémből. Ez olyan alacsonyan van, hogy ha kiszállok, akkor görnyedve tudok csak átbújni alatta, mivel különben becsűröm a fejemet. A kocsik között nincsen semmi, tehát ha egy ajtó ki van nyitva (valaki úgyfelejti), akkor bármelyik kocsihoz hozzáfér aki bemegy. A kocsi mögött van 5-10 centi hely, előtte talán 20 centi. Tehát még a gumikat sem tudom a kocsi mögé berakni, de a fentiek miatt nem is érdemes, mert megpattintják ha valaki nyitva felejtené az ajtót. A másik 5 kocsitól egy elég kis gyengus fém kerítés választja csak el a teret, de drótvágóval az sem akadály. Kábé 2 havonta felejti valaki nyitva valamelyik ajtót, így én semmit nem tárolok a garázsban a kocsin kívül.
Ha van saját telked és arra építesz családi házat (itt villának hívják), akkor oda kérhetsz erősebb áramot az elektromos művektől és akkor egyszerűbb saját oszlopot vagy garázsba töltőfejet kérni. Akkor „simán” lehet akár Tesla Powerwall is, mert saját telken minden sokkal egyszerűbb.
Ezért is írtam, hogy nagyon függ a lakhatási formától.
-
Bujdy81
csendes tag
Vasárnap elindultunk az egyik barátommal futni egyet terepen. Vértesben. Mivel hosszút akartunk futni, így reggel 5-kor volt a rajt Oroszlányból.
Én 3:45-kor indultam érte kocsival, akkor az idokep.hu szerint 20% esély volt 1 mm esőre. A koponyeg.hu szerint pedig 0% volt az esély az esőre.
5 után indultunk kicsit és végül kb. 7 órát futottunk/túráztunk, abból mindössze hat (6) órát ömlött az eső. Nyilván nem indultunk volna el, ha ezt tudjuk. Tudom, hogy az időjárás szeszélyes dolog, de azért egy fél monszunt 0% esőnek nézni necces. Ráadásul nem két hétre, hanem hat órára előre kellett volna látni…
Azért így is jó poén volt, igaz a telefonom hangszórója csak egy nap után száradt ki, a slusszkulcsom tönkrement, de ilyen élményt is ki kell próbálni egyszer...
-
npera
újonc
válasz ncc1701 #32080 üzenetére
Specialized AWOL? Az kábé olyan, mint egy tank. Nem alu, hanem Cr-Mo.
-
FőDudu
addikt
válasz Bujdy81 #32125 üzenetére
1: Dudu kurvadraga.
2: Dudu messze van -> meg kurvadragabb
3: sebesseg meros tabla lofasz, aki siet az leszarja (hacsak a GPS-e nem jelez kamerat is).
4: fix trafit elvileg onkormanyzat is rakhat fel - nem tudom feltetele-e a korlatozo tabla (mint lako/piheno ovezet, celforgalom, behajtani tilos, stb..)FőDudu
-
-
FőDudu
addikt
válasz Gabibácsi #32133 üzenetére
Nem vetted eszre, hogy a varoslako autos a legjobb uj fejostehen?
- parkolas nem lesz ingyen (villanyosnak sem a jovoben)(majd bolond lesz a parkolasi penzrol lemondani a sok rablolovag)
- de azert vasaroljon heroin aron parkolot, maskepp ugysem tudja tarolni a szarjat az utcan
- tolto nem lesz (eleg) a belvarosban, ergo takarodjon ki az agglomeracioban levo LIDL-be toltogetni ha meg hasznalni is akarja a szarjat. Hamar ugysincs garazsa es villanyautos kell legyen a jovobeni behajtas remenyeben.Azaz belekenyszeritik egy szituacioba, ahonnet anyagilag buko lesz.
Ezert mondom en:
- belvarosbol kikoltozni a francba, nem fog zavarni az airbnb-s turista, annak ugysincs autoja (foleg ha repulovel jon)...A belvarosi lakas arabol kijon egy agglomeracios haz, ott zoldebb az elet, stb...
Kihagytam valamit?
Jah igen: biciklisek vegre teljes szelessegben elfoglalhatnak a korutat....
Micsoda utopia...FőDudu
-
npera
újonc
válasz ncc1701 #32108 üzenetére
Itt a legtöbb elektromos az a helyi vasedény (Biltema) kínálatából származó erősen "cost cut" kínai cucc. Ilyesmik. 8k SEK az kábé 250k HUF talán.
Meg van egy csomó házi építésű borzalom, amikor valami Bafang motort feltaknyolnak, aztán gyí.
A jobban eleresztett emberek persze tudnak venni 25-30k SEK-ért Shimano STEPS (vagy hasonlo Bosch vagy Yamaha) hajtásláncos cuccot, de azért az nem általános.
-
npera
újonc
Engem a különféle elektromos rollerek és gyerekek által használt „rollerhez hasonló” cuccok borítanak ki mostanában a forgalomban. Az utcában vagy a környéken van pár még talán 10 éves kissrác akik vagánykodnak ilyesmivel. Teljesen darwinosan nyomják, beláthatatlan kanyarban teljes sebességgel szürkületben, semmi védőszerkó nincs rajtuk. Nincs sok autó mondjuk, de ha van akkor lehet rajta koppanni rendesen.
Tegnap jöttem haza városból a gyerekekkel, mögöttem a legnagyobb KIA kombi nyomult szuperagresszívan. 30-as zóna, tehát akadályoztam a haladásban a 25-30-as tempómmal. Egy beláthatatlan jobbkezes kereszteződésben nekem balra kell menni, de mivel a jobbról érkezők 99%-a nagy ívben kanyarodik balra, ezért lehúzódom jobbra és úgy nézek be majdnem megállva a kereszteződésbe (balra indexelve). Most a zsákutca egyenesből jött kifelé egy kissrác egy ilyen elektromos gyösszel. Ráhúzta a gázt, bőven 25 km/h fölé gyorsult, közelebb volt az 40-hez szerintem.
Mivel láttam időben, hogy jön ezért meg akartam várni, mivel nekem kell elsőbbséget adni számára. Közben a KIA mögöttem agyvérzést kapott, mert minek állok meg. A gyerek szemből pedig bepánikolt és mivel fogalma nem volt a KRESZ-ről ezért megállt szitáló kormánnyal fékezve. Double facepalm. Utána amikor láttam, hogy nem indul el akkor bekanyarodtam balra, a KIA bőgő motorral elhúzott jobbra, a gyerek meg ment tovább a rollerével.Ezek a szituk elég veszélyesek, mert az átlag simán bekanyarodott volna a gyerek elé balra kanyarodva, aztán lehet arcon csúszni az aszfalton 40-el. A hipertürelmetlen nagyautós köcsögök sem javítanak a helyzeten sajnos.
-
FőDudu
addikt
Es a vegen lehet konnyebben es olcsobban megoldjak mindenfel berelt cuccal a szallitast - kajat meg hazhoz rendelik es nem vesztegetik az idejuket utazassal.
Meg az auto fenntartasi koltsege, stb..
Biztosan van olyan scenario ahol ok jonnek ki jobban.Nem mondom, hogy ultimate recept - en pl nem birnam a varosi letet huzamosabban...
FőDudu
-
Bujdy81
csendes tag
válasz FőDudu #32132 üzenetére
Sebesség mérős lámpa, nem tábla! Ha 50 fölött közelít, akkor pirosra vált és jó hosszan átengedi a gyalogokat a zebrán. Falu két végére, közepére 1-2 helyre és akkor már nem éri meg visszagyorsítani 50-ről. Vagy akár 40-ről, ha sikerülne 40-es zónává alakítani a falut.
Új hozzászólás Aktív témák
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
- Motorola Moto G84 - színes egyéniség
- Telekom TV SmartBox: szolgáltatói set-top box alacsony korlátokkal
- Mikrotik routerek
- Mibe tegyem a megtakarításaimat?
- Samsung Galaxy S22 és S22+ - a kis vagány meg a bátyja
- Google Chromecast topic
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Huawei Watch Fit 3 - zöldalma
- OLED TV topic
- További aktív témák...
- Bomba ár! Asus VivoBook X412F - i5-8GEN I 8GB I 256GB SSD I 14" FHD I HDMI I Cam I W11 I Garancia!
- Bomba ár! HP ProBook 650 G5 - i7-8GEN I 8GB I 256GB SSD I 15,6" FHD I Cam I W11 I Garancia!
- Bomba ár! Lenovo ThinkPad L380 - i5-8GEN I 8GB I 256SSD I 13,3" FHD Touch I Cam I W11 I Gari!
- Bomba ár! Asus VivoBook S410U - i5-8GEN I 8GB I 256GB SSD I 14" FHD I HDMI I Cam I W11 I Garancia!
- Bomba ár! HP ProBook 450 G3 - i7-6G I 8GB I 256GB SSD I HDMI I 15,6" FHD I Cam I W10 I Gar!
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen