Új hozzászólás Aktív témák

  • npera

    újonc

    válasz hobizoli #111737 üzenetére

    Szerintem válaszd szét a civil légiforgalmat és a katonait. A katonai gépek például többféle módon repülhetnek, normál üzemben még be vannak kapcsolva a civil jeladók, tehát látszik a polgári forgalom számára is. Ha viszont tényleg komoly a helyzet, akkor rögtön nem forgalmaznak semmiféle civil rendszer felé és akkor már "nincsenek is ott". Függetlenül attól, hogy tanker vagy szállítógép vagy ténylegesen éles fegyverzetű drón/harci akármi.

    Az, hogy lopakodó nem azt jelenti, hogy digitálisan 1 vagy 0 és látod vagy nem látod. Jóval közelebbről van esély annyi sugárzást visszakapni róla, hogy a radar értelmezni tudja. Ráadásul még ha látod is radaron az sem jelenti feltétlenül, hogy le is tudod szedni.

    Ha rakétát indítasz, akkor annak van egy csomó megkötése, aminek hiányában akár el sem tud repülni a célig. Mindenfajta rakéta ellen létezik védekezési tecnika, ami az idítási tartományba vett "mélység" tekintetében változik. A magasság is integráns része ennek. Alapvetően a híg levegő a jó a rakétának, mert akkor a hajtómű kiégése után nem lassul annyira. És a közel ballisztikus pályán haladás a legjobb, mert ha fordulnia kell, akkor koptatja a mozgási energiát.

    Ha ilyen 80-100 km-ről van szó, akkor már az is elég lehet a védekezéshez, hogy elkezdesz fordulni és süllyedni. Ezzel kanyarodásra és sűrűbb levegőben haladásra kényszeríted a rakétát.

    Van egy olyan zóna (MAR, minimum abort zone), ahol hiába fordulsz el, mert a rakéta hajtóműve még működik és úgy tud utánad menni, hogy nem lassul le teljesen. Ilyen távolságból már csak az aktív és passzív zavarás menthet meg, valamint az intenzív manőverezés, de ha elég jó a vezérlés, akkor még úgy sincs sok esélyed.

    A legújabb hiperszónikus cuccok esetében a gond az, hogy az időfaktor rettentően lecsökken.

    És még egy bónusz kérdéskör. Ha most akár hivatalos Putyin vagy szeparatista vagy akármilyen "vörös" fegyver elindul egy "kék" felé, akkor abból hirtelen állati nagy hirib lesz. Szóval emiatt a tankerek és egyéb kiszolgáló gépek viszonylagos nyugalomban tudnak várakozni a légtérben.

    Én még azt is megkockáztatom, hogy mindkét oldalon fenn vannak a SIGINT gépek is, amik a különféle jelfolyamokat (akár vokális, akár digitális csatornák, mint datalink) veszik és értelmezik.

    Igazából itt fotelből extrapolálunk a végtelenbe, mert erősen behatárolt részinformációkból okoskodunk egy globálpolitikai konfliktus tekintetében, olyan eszközökről elmélkedve, amiről behatárolt mennyiségű információ elérhető.

Új hozzászólás Aktív témák