- Hálózati / IP kamera
- Aliexpress tapasztalatok
- pfSense - Avagy az okosított házirouter
- Nagy fordulat jöhet az OpenAI-n belül
- Synology NAS
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Adguard Premium (Android, PC és egyéb rendszerekre, valamint böngészőkhöz)
- Microsoft Office és Office 365 topic
- Elindíthatja Kínában az FSD tesztjét a Tesla
- Family Link
Új hozzászólás Aktív témák
-
Projekció a következő 110e kmre (várható eladási pont):
Értékvesztés: 2000 e Ft
Otthoni töltés: 13000 kWh x 1,1 x 71 Ft = 1015 e Ft
Nyilvános fizetős: 500 kWh x 1,1 x 200 Ft = 110 e Ft
Fizetős DC: 2800 kWh x 1,1 x 250 Ft = 770 e Ft
Fizetős SuC: 2500 kWh x 200 Ft = 500 e Ft (számítva arra, hogy SuC is fizetős lesz valamikor)
Összesen: 4295e Ft
Km költség: 39,05 Ft
220ekm-re: 35,40 Ft[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
WiZARD
addikt
Én itt számolgattam utoljára.
A Tesla számítás is asszem elég pozitívan jönne ki.
1.5 éve indult a lízing 13.5m, fix 0.5% éves kamattal. Most használtan ér 15m körül.
szervizköltség 10ezer ft volt 1 pár pollenszűrőre
üzemanyagköltség 35k km alatt lehetett kb 100-150ezer ft a külföldi SUC töltések miatt, itthon főleg ingyen suc, némi itthoni töltéssel...Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. **** www.PhenomeNato.com ****
-
Vesa
veterán
Ez nem tudom, hogy a korábbi thread-re volt-e reakció, vagy csak egy általános számítás, de ha előbbi, akkor tkp. azt én sem vitattam, hogy üzemanyagköltségben -otthon töltve, vagy Teslan ingyen-, megéri az EV. Ez nem is kérdés. Viszont az értékvesztés nem releváns, mert pont az elmúlt 2 évben elég nagyot mentek az árak, aminek viszont vége van, sőt, csökkenő a tendencia jelenleg (és nem is nagyon látom, ez mitől változna meg az elkövetkező 1-2 évben).
Az agyalás pedig részemről azon van, hogy megéri-e 17-20M-et áldozni egy EV-re, vagy bármire. Itt azt is nézni kell a számításnál, hogy ha veszek egy 1 éves Fordot vagy Kia-t vagy mittudomén mit max. 8-ért, akkor annak a 10M-es különbözetnek a kamata csökkenti a km. költséget mert a pénz közben dolgozik, míg autóban parkoltatva csak olvad el. Jelenleg ez jelentős tétel, gyakorlatilag bőven pozitívba hozza a benzinest.
A Tesla nekem sajnos nem tetszik, a Model 3 kifejezetten zavar belül, hogy kvázi nincs műszerfal csak egy 20 colos monitor, ezt nem tudnám megszokni, nem érzem magam jól ilyen környezetben. Így az nálam eleve kiesik mint lehetséges autó, más pedig nem nagyon van ebben az árban. Egy Ioniq 5 is 20-22M, egy i4 már 27-30M, szóval horror.A szervizköltség szerintem egyedileg nagyot szór. A saját tapasztalatom más, de mint írtam, jellemzően maximum 1-2 évesen vett normál autókat, max. 2-3 évig hajtva van tapasztalatom, ehhez képest az EV nem volt olcsóbb szignifikánsan. Azt a 1,5 milliós javítást nem szomlva is (ha beleszámolnám, akkor durván bukó lenne az EV), és ez még úgy is igaz volna, ha a dízelben megmakkan a rettegett kettőstömegű, mert még annak a javítási költsége sincs ennek a közelében sem.
[ Szerkesztve ]
A tudomány a valóság költészete!
Új hozzászólás Aktív témák
- Eladó-Kiadó ingatlan táblák , hogy sikeres legyen az eladás! PH tagoknak 30% kedvezménnyel!
- DAH Solar 405W full black napelemek verhetetlen áron
- iRobot Roomba j7 + feltöltőszett robotporszívó eladó
- Motormatrica szinte minden motorra! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Robot porszívó Mi Robot Vacuum Mop 2 Pro eladó