- Linux haladóknak
- Programozás topic
- Hálózatokról alaposan
- WordPress tartalom kezelő rendszer (CMS)
- OpenWRT topic
- Milyen NAS-t vegyek?
- Gondoskodik róla az EU, hogy az Apple felnyissa a rendszereit
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- Proxmox VE
- Invitel (TV, internet, telefon)
Új hozzászólás Aktív témák
-
wassermann
addikt
Új kocsiban - a támogatástól függetlenül - az értékvesztés miatt én sem gondolkozom. Valószínűleg egy 2014-esnél nem öregebb Miev (újabb fajta, 88cellás akkuval) lesz a vége vagy esetleg egy régebbi FIAT 500e.
De én is kivárok még, mert a Dacia le fogja törni a használt elektromosok árát is.
-
stickermajom
addikt
Szerintem a nagyoknak nincs szükségük rá, a kicsiknél meg úgysem jött össze annyi megrendelés, hogy érdemes legyen ilyennel játszani. De tegyük fel tényleg okoskodtak valamit, viszont most így a 3 milliárddal egy jó 1200-1500 pályázat sikeres lesz rögtön, a nagy részüknél pedig ki kell pótolni 10% környékére a foglalót, szóval lesz ott bevétel is.
-
stickermajom
addikt
Kérdés milyen kódszámmal hirdetik ki az új pályázatot. Jobb helyeken az is bekerült, de nálunk még a forduló dátuma is be lett írva. Viszont továbbra sem gondolom, hogy a kereskedések most ezzel megcsinálják a tutit, egyszerűen nem érdekük a potenciális vásárlót szivatni. Amúgy sincsenek a megkötött előszerződések mögött valós megrendelések az importőr felé.
-
gorbep
senior tag
Hát azért ez gazdaságilag elég aggályos... Az autó árával összemérhető beruházást eszközölni... tartok tőle soha meg nem térülő beruházás lesz...
X beruházással leszorítottam a km költséget 50 Ft-ról 4 Ft-ra... nem túl észszerű beruházás, hogy X/4 beruházással csökkentsem 4 Ft-ról 0 Ft-ra...
Pont amit az előbb fejtettél ki... legyen mondjuk az egyszerűség kedvéért a HMKE bővítés 0.8M mikorra térül meg? 200 000 km alatt????
és ha ráadásul bevág a bruttó, könnyen lehet ez 500 000 km is... ( nem tartom reálisnak azt az ábrándot, hogy örökre bruttóban maradunk )
ennél már észszerűbbnek tűnik az A2 is. 100 000 Ft beruházással 4 Ft-ról 3 Ft-ra.
Amúgy az A2-re csak a töltőt szabad kötni?
Azért én úgy vélem, hogy itt sokan a megtérüléssel elég érdekesen számolnak. Pl nappali áram költséggel számolnak fűtés kiváltást... miért is nem G vagy H tarifával? ... kognitív disszonancia. (mondom úgy, hogy az én rendszerem 3.3M volt még 2014-ben. Azóta annyit sem termelt, amennyit estek az árak... szóval utólag nem volt racionális üzleti döntés. És akkor még az esetleges kamatokat bele sem kalkuláltam... nehéz kérdés ez...)
megérne egy kalkulátort a kiszámoló blogra....
- Micimackó! Hogyan betűzik azt, hogy szeretet? - Sehogy Malacka, azt érzik .......
-
gorbep
senior tag
Napelemes fórumon már kérdeztem... akinek nem SE rendszere van, nem olyan egyszerű a bővítés, főleg nem 7 évvel a telepítés után.... én halmozottan hátrányos vagyok...
Amúgy eddig 11,6 kWh/100 km... pedig annyival megyek amennyit a KRESZ enged... nincs autópálya, és a klíma alapból megy 23 fokra állítva és nem ECO módban használom... mondjuk az i3 elég hatékony... elszörnyülködve nézem a mostani tesztekben a 20 kWh-s fogyasztásokat... miközben az enyém azért nem egy Spring, simán felszaggatja az aszfaltot...
Az én mostani HMKE-m 18 év alatt térülne meg, HA kitart a szaldó 2032-ig...(kizárt!) és akkor még az esetleges adó változásokról ne is beszéljünk...
- Micimackó! Hogyan betűzik azt, hogy szeretet? - Sehogy Malacka, azt érzik .......
-
gorbep
senior tag
ez a konnektorból mérés érdekelne... van Blitzwolf mérős okos konnektorom, de azt már szedtem szét... kizárt hogy abba be merjem dugni a töltőt, az nem bírja ki tartósan a 16A-t, leég a ház... egy rendes külső fogyasztásmérő meg 100e-s tétel... de használt forgó-morgók vannak már 10e körül...
[ Szerkesztve ]
- Micimackó! Hogyan betűzik azt, hogy szeretet? - Sehogy Malacka, azt érzik .......
-
axioma
veterán
Update! en emlekeztem rosszul, sonoff csak 16A, az nem birta a fali tolto mellett [kiment a biztositekja, nem veszelyeztetett], az most a konnektornal van ott 10A max. terhelest kap.
A falihoz 100A wifis, din-es sinre pattinthato van, 30 dollar koruli ara volt, holnap fotozom. Az app a smartlife ami kezeli. -
stickermajom
addikt
Ez a fogyasztásmérő honnan jött? Aliexpress?
Én is konnektorból szeretném mérni a fogyasztást, ha megjön az autó. Mindössze 10A-s lesz a lassú töltő. Két Shuko van a garázsban két kismegszakítóval, de pont nincs már hely egy sínre pattinthatónak. A Sonoff amiről max 10A-t mértek nem egy Pow R2 véletlenül? Utóbbi tetszene, mert van rá Tasmota és gond nélkül integrálható Home Assistantba.
-
wassermann
addikt
Nincs a piciken semmi szégyelni való! A Mitsubishi i-MiEV / Citroen C-Zero / Peugeot Ion trió képezi szerintem jelenleg a belépő szintet a használt villanyautók világába:
Van otthoni és gyors-töltő csatlakozásuk is, rövidebb szakaszra felmerészkedhetnek autópályára. Öt ajtósak, így akár egy kisebb családnak is elővárosi és városi közlekedésre megfelelenek.
Igaz, nincsenek még bennük komplikált vezetés-segítő rendszerek, de pl. tempomatot lehet utólag beléjük szereltetni. -
kiliti
csendes tag
Alap esetben elegendő lesz egy esti töltés is (akár több napos is, nappal napáramról töltve), de a kivételek miatt gondolkodom. Illetve jó lenne, ha legalább a következő 15 évre is kiszolgálna a hálózat.
Itt a "faluban" van egy 22kW DC töltő, és 4,5 km-re van egy 50kW DC töltő. Ha minden igaz, és jól nézem. Ezek végülis a kivételes helyzeteket le is fedhetik (ha épp szabad és működik).
Ha jól számolok, akkor 500 km, 20kWh/100 km fogyasztással, 1x32 Amperrel 14,3 óra alatt betölthető. Tehát ha később lenne egy kellően nagy akkus autó, lemerülten érkezve este 6kor, másnap reggel 8kor hosszú útra menve az itthoni olcsó áramról azért feltölthető. De ekkor azon a fázison semmi más nem mehet este. Max teszek azon a fázison futó eszközökre egy átkapcsolót másik fázisra.... -
-NOKIA-
Ármester
Nekem otthon a garázsban egy mezei műanyag háztartási konnektor van. 1fázis 25A.
Számomra elegendő lesz az éjszakai nagyon lassú töltés is, nincs szükségem gyors(abb) fali törltőre.
Gondolom ez viszont alap hogy fel kell szereltetnem valami ilyet, írták itt-ott hogy a sima konnektor elolvadhat.[ Szerkesztve ]
-
-
Szerinted egy zöldrendszámos Carrera/Panamera S-be mennyit töltenek konnektorról, és az idő mekkora részében mennek a belsőégésűről? De akár egy i3 REX-be.
(A plug-in Priusról voltak eléggé elkeserítő statisztikák, pedig azokat az elvileg jóval környezettudatosabb emberek vették, mint az izomautókat.)Az "időnként el kéne menni nyaralni" problémára a legtöbben úgyis repülővel mennek, a többiek meg arra a pár napra kölcsönözhetnek akár egy kisbuszt is. Ennyiért nem éri meg egész évben magaddal hurcolni a belsőégésű motort, és fenntartani a dupla hajtást. Ld. schawo.
Ha már jogszabály, én csak a teljesen elektromosoknak adnék zöld rendszámot. A plug-in hibrideknél legfeljebb valami utólagos adókedvezményt, a kiolvasott tényleges elektromos töltés arányában.
A tej élet, erő, egészség.
-
Tiédetis
senior tag
-
Tiédetis
senior tag
3x16 van és a nagyobb fogyasztók külön vannak. A rendszer java cserélve rezes kábelekre, de nem minden, így biztonsági okok miatt a villanyász így látta jónak. Szaldó van, bár amilyen pocsék idők vannak ebben az évben...
Szellem bullok, T. rollok hozzászólásait ahogy eddig, ezek után sem olvasom
-
Alapvetően helyeslem. Ne támogassuk már a Panamera S-t, amiben villanymotor legfeljebb azért van, hogy induláskor jobb nyomatékkal gyorsuljon, illetve hogy a Porsche cégcsoport szinten valamennyit javítson a kibocsájtási (papíron...) adatain.
De még a nagyonzöldtudatos Priusról is vannak statisztikák, hogy igen jelentős részüket sohasem dugják töltőre.A tej élet, erő, egészség.
-
biker
nagyúr
Hat igen, eleg sok luxus v6-v8 hibrid van, de azert az ampera/prius plugin vezet mennyisegre. Veluk kicseszes
Hozzateszem, annyi 16A toltot adtunk el november-december, mint elotte ket ev alatt. A sok phev aki nem tolt mert elmegy benzinnel is, mind vett toltot otthonra, vagy kabelt utcara, mikor felment a benzin araElektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
biker
nagyúr
-
gorbep
senior tag
Ez a vezérelt töltés nagyon időszerű lenne... kérdés a jogalkotó milyen gyorsan akarja/tudja követni a technika változását... Az irányítónak ez fontos érdeke lenne, nem tudom miért nem tud/akar érte lobbizni... Én még mindig várakozó állásponton vagyok, hogy teljesítmény bővítsek vezérelt órára, vagy inkább főköri mérős szabályozott "Smart" töltőt vegyek. Az i3-hoz a meglévő 3x16A A1-em egyéb terhelés nélkül elég lenne, vagy ha süt a nap... (4.5 kWp HMKE) Jelenleg a szabványosítás és a bővítés drágább lenne, mint a Smart megoldás... itt egy kedvezményes tarifa árelőnye a kérdéses... rezsicsökkentés nélkül HATVÁNYOZOTTAN!
- Micimackó! Hogyan betűzik azt, hogy szeretet? - Sehogy Malacka, azt érzik .......
-
biker
nagyúr
Sose hallottál még olajradiátortól kiégő dugaljrol ugye?
Problems:
1: a háztartási dugaljak 10A tartós és 16A rövid idejü terhelésre tervezettek
2: a dugalj áramkörök 95-98%-a 1,5mm2 vezetékkel van húzva és nem 2,5mm2 vezetékkel mint illene, mert az egyidejűségi tényező 0,8 megengedett
3: az autótöltő egyidejűségi tényezője 1 üzemideje akár 24 óra is lehet (skoda enyaq 80 44óra!)Remélem ennyi elég indok. Amúgy minden autónál vésztöltőnek hívják
Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
biker
nagyúr
No, lépésről lépésre... Hozzáteszem, 1000 felett járunk töltő eladásban és telepítésben, + a javítások
Nyilvan uj dugalj uj vezete'k... ez szerintem trivialis, attol me'g nem kell fali tolto [es forditva: a fali toltonek plane kell uj vezetek].
Hát neked triviális, új dugalj, átlag embernél a vésztöltőt bedugja az első dugaljba, netán a külön felszólíás ellenére (ne használj hosszabbítót) egy jó kis kínai 20m hosszabbítóba, mert úgyis ott van, a fűnyíró is elment róla. Rohadtul nem új dugaljat szereltetnek, főleg nem ellenőriztetik, csak mikor beleolvadt a falba.
A fali töltőnél már triviális, mert nem tudja felszerelni és bekötni. Ekkor kihívja a hülye vilanyszerelőt, aki beköti, majd leég a lakáselosztó a sodort kötésekkel, vagy kihív olyat aki tudja milyen terhelést kapnak a kötések, és rendberakja gyorsan a lakáselosztót, minimum rendes sorolósín, nem vezeték patkó átkötések és a többi megszokott.De a lenyegre nem valaszoltal. Fali tolto hogy lesz 6-10 amper? Vagy megkuldi aka'r 48-cal, mondvan az me'g nem is a legnagyobb letezo sebesseg, akkor az nem is art? Vagy tipustol fuggetlenul allitod, hogy tenyleg nem?
Minden jobb töltőn állítható a kimenő áram, mivel ez is egy szabvány, a töltő "hirdeti" hány ampert tud leadni, a kocsi tudja hány ampert tud fogadni, és a kábelben van egy jel, hány ampert tud átadni, aztán ulti jön, és a betli nyer, vagyis aki a legkisebb számot mondja, az nyert, annyival töltenek. Pl 32A a töltő, 20A a kábel (hyundai terít ilyen kábeleket) de 16A az autó, akkor 16A lesz. de ha a kocsi is 32A akkor 20A lesz
[Kerdes, az Ampera miert default 6A: akkura vagy a forrashalozatra vigyazasi szandekkal...]
Majd megnezem de sztem ion-nal egyszeruen fali tolto a neve [hivatalos magyar nyelvu gepkonyve'ben, neten pdf-ben megtalalhato].A szabvány 6A és 70A közt definiálja a töltést. 6A alatt nincs töltés, az 1,2kW ezt egy PWM jel kitöltési tényezője adja meg. Ahány % annyi amper megfelelősége
A legtöbb autó 6A-el megy, a 22kW-al tölthető Zoe minimuma 8A a 43kW-os pedig 13A alatt nem indul, mert 40% lenne a vesztesége
A mi töltőinken van fokozatkapcsoló 12 lépésben, illetve tudunk adni teljesítmény szabályzó elektronikát, méri a házba bejövő áramot, be lehet állítani a max kimenőt és a max bejövőt, és annyit ad az autónak amennyi marad a rendszerben.44 ora 10A az kb. 600 km. Ha ez naponta elvaras, akkor valoban kell a fali tolto.
Nem, barátom vette a kocsit, hazavitte első nap, és boldogan bedugta a töltőt (2%-on volt az autó), és elkezdett sírva hívni hogy mi a szar ez? Másnap mentünk feltenni a 32A fali töltőt. Neki napi 300km kell minimum, de konnektorról ezt sem töltöd be egy éjjel, maximum 120-130km-nyit
Bónusz: a hyundai kona eredeti angol könyvében "csepptöltő" a konnektoros töltő. Gondolom értelmesen ez sem üzemi töltést jelent, nekem nem.
További kérdéseket is szívesen megválaszolok, időm függvényében
Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
madgie
titán
Nekem a Zoe is egy fázisról lesz főleg töltve, eszem ágában sincs az egy fázisra épülő napelemrendszer mellé három fázist behúzni. Majd kap három fázist, ha publikus töltőn kell etetni.
Igaz, nem Q motoros változat, ez elcsorog magának 1x10A-n is (bár 16A-t szeretnék majd adni neki) -
biker
nagyúr
Igen, a zoe 22kw töltése a legkisebb akkuba is kb 0,5C töltés. Ami lassú… 1C a normál, 2 körül a villám
Pl a 64kwh kona esetén az 50-es villám még semmi extra, a 80kw maxhoz képest és a fékezés 110kw visszatöltéshez meg főlegElektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
kiliti
csendes tag
No, méregettem.
- mosogatógép, normál program, max ~9,1A: fűtése megy 14,5 percet, áll 26p, megy 9p, áll 2p, megy 12p percet
- pamut 40 mosás: 25 perc fűtés 8,3 Amper
- pamut 60 mosás: 28 perc fűtés, áll 1p, megy 3pTehát ha az EV megeszik 16 Ampert fázisonként, és rámegy egy 60 fokos mosás, akkor az össz. 24,5 Amper. A 20 Amperes bizti (hidegen indulva) bő egy óráig kibír 22,6 Ampert (+13%), és kevesebb, mint 1 óráig 29 Ampert (+45%). Szóval necces, hogy kibírja az EV + mosógép kombót
Talán kipróbálom valami műterheléssel... Egy 3,5+ kW napáram (3f) többlettel már vígan elmenne együtt a fenti konfig. -
biker
nagyúr
Bocs, de szarul esik, ha figyelmeztetem egy direkt átbaszásra, és te azt vizionálod, én akarok neki eladni, és azért fáj. Nem, pont lesz@rom kitől vesz, ha nem basszák át!
Ő azt az etetést kapta (kiváló a marketinges, szó se róla) hogy lesz egy 2in1 töltője, socket+tethered, és egy töltőkábele. Holott nem!
Lesz egy socket töltője és egy töltőkábele. Ha van tethered töltője nincs töltőkábele, ha van töltőkábele nincs tethered töltője.
Árban pont kijön egy tethered töltő és egy töltőkábel.Miért?
Mint gyártó: 30e egy Type aljzat, 30e egy tethered kábel, 40e egy T2-T2 kábel. Ha megszívatom, és eladom neki a socket+T2-T2 kombót, én 70ezret fogok az alkatrészen, ő meg palira van véve
Hogy lehet ez mellett ágálni?
Vagy te vennél olyan színes tévét, aminek csak az első 10 csatornája színes, a többi FF, és az utolsó 4-en nem is jön semmi, csak van? Vagy mondjuk RGBW szalag aminek az első 5 métere csak R a második öt cak W+G a harmadik métere meg B?
Komolyan nem értelek, mondd hogy csak irónia volt, de nekem reggel van és nem értettelek meg, nem komolyan gondoltad?Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
biker
nagyúr
Angol forrasbol is dolgozunk, azokat az arakat neztem. 570£ ez, 460£ egy jo tolto es 100£ egy kabel
Kint ezek szerint nem lopja ki a kereskedo a kabelt a kocsikbol? Itthon divat, hogy penzert akarjak adni a kabelt, alig 3x aron mint masholElektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
cOxeR
Ármester
Az teljesen jogos, hogy az energiaigény szükségletet kell csökkenteni, nekünk pl. előző házunk 2000-es építésű volt szóval nem egy régi lom, de a mostani ami több mint 2x akkora alapterületű sokkal jobb felépítésű, szögre ugyanaz a rezsije az kb mindent elmond, ezt még kiütöm napelemmel, meg elektromos auto fogyasztást is, az egy nagyon jó irány… Bp körüli agglomerációban csak ezt szabadna engedni, vagy támogatni.
-
Shadowbull
addikt
Házaknál törekedni kellene a passzívház technológiára. Évtizedek óta létezik, működik, megvalósítható. Nem kell bele fűtési rendszer, maximum valami hótegyszerű elektromos segédfűtés arra a pár napra az évben amikor kellhet.
A szezonális tárolás jellemzője leginkább az hogy nem működik.[ Szerkesztve ]
Egyél hozzá kenyeret!
-
Shadowbull
addikt
Technológiailag minden további nélkül megvalósítható, már Magyarországon is épültek passzívházak 15 évvel ezelőtt is.
Nyilván meglévőt nehéz passzivra alakítani.
Ha van linked a szezonális tárolóról ami működik is azt szívesen elolvasom. Amit én eddig láttam az mind nagyon drága és korlátozott hatásfokú volt.[ Szerkesztve ]
Egyél hozzá kenyeret!
-
Tiédetis
senior tag
Igen, de láttam én már egyedül közlekedő embert hámmerral, igaz, éppen elfért benne, nem magasságban
-------------------------------
Soul nagyjából Zoe méret szerintem, de ott nincs gond a hátsó beüléssel
Szellem bullok, T. rollok hozzászólásait ahogy eddig, ezek után sem olvasom
-
Semin
senior tag
Gyerek mellett a tervezhetőség nem megoldható. Simán előfordulhat, hogy 20%-al érek haza és vár egy lista péntek DU, mert ezt most meg kell venni. ( holott erről a heti eligazításon szó se volt )ilyenkor nagyon nem mindegy mennyi idő alatt megy bele az a 20% ami kell.
Extra igények extra utak. Ennek az a folyománya, hogy napközben is kell töltés. Nyilván megoldás a gyorstöltő de ha már termel a napelem inkább azt használnám el.
[ Szerkesztve ]
-
cOxeR
Ármester
Mennyi ilyen van… ezért nem kell sokaknak villanyautó se, mert “nem tudok menni 7-800km-t ha épp úgy van kedvem”.
Az elve kell nekik a töltés eseten is pont ugyanez van, valójában nincs szükségük rá, pusztán kényelmes és túlbiztosított.
Nekem egy 12A-es sima konnektoros töltöm van, megyek havi 2 ezer km-t átlagba bőven hazai átlag felett szerintem. (15 hónap alatt 30e szaladt bele az I3-ba) Talán 4-6 alkalommal lett volna jó ha két út között itthon van legalább egy 7,5/11-es töltöm, amúgy bőven elég volt 12A-es csordogálás.
Tök jó lenne egy rendes töltő, de 200k-t, nem igazán látom megtérülőnek, nullás mentén van több 50kw-os töltő, ha szarba lennék, ott tudok energiát gyorsan bepattintani. Havi 2x töltenek ott 3k-ért, akkor is 3 év alatt költenék el ennyit mint amibe a töltő kerül. -
cOxeR
Ármester
Nekem a másik benzinfaló, de tavaly csak 4 ezret ment (10-13l/100km - 100-asból) idén is kb ez várható, kirándulás/nyaralás, városba már be se megyek vele.
3x32A van, szóval nekem elfér simán egy 3x16 vagy 3x32 fázisos töltő, de teljesen jól megvagyok nélküle. Napelem folyamatban…
Új hozzászólás Aktív témák
- 6 Android főverziót ígér a Samsung
- Nem teljesít túl jól a kasszáknál az aktuális Xbox generáció
- Milyen okostelefont vegyek?
- Építő/felújító topik
- iPad topik
- Formula-1
- Nyíregyháza és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Mobil flották
- Yettel topik
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- További aktív témák...
- Nespresso Barista Receptkészítő, tejhabosító újszerű állapotban eladó
- TPMS EL-50448 Auto guminyomás-érzékelő, újratanító RESET-elő eszköz
- Parkside akkus multicsiszoló (PMSA 20-Li A1) - érvényes garanciával
- Chevrolet Captiva 2.4, Benzines,2007.-es Városi Crossover. (SUV.)
- Xiaomi Mi Pro 2 + ajándék Xiaomi elektromos pumpa
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen