- Gondoskodik róla az EU, hogy az Apple felnyissa a rendszereit
- Microsoft Office és Office 365 topic
- Hálózati / IP kamera
- AliExpress tapasztalatok
- Ubiquiti hálózati eszközök
- Bittorrent topik
- Windows 10
- Ingyenes vagy akciós szoftverek
- Elektronet Zrt. (internet, kábelTV, telefon)
- Bocsánatot kértek a globális leállást okozó szoftverhibáért
Új hozzászólás Aktív témák
-
válasz Mauzes #10737 üzenetére
Mondjuk ez h aa legjobb a gúgli alapú... megvettem használtan Hansot majd 50k€-t csak hogy szembesüljek vele hogy az addig vígan menendő google maps a virtuális kakasvermen 2019-től nem megy tovább mert gúgli frisebb vasat kér hozzá. Nem mellesleg a kocsi sim modulja még szerencse h támogatja a 4g-t mert ugye 2g off, 3g off... a teljes infotainment meg 3k € meg szerelés.
Ne csak nézelődj - vedd meg végre a kocsinkat! ;)
-
mauimagic
aktív tag
válasz Mauzes #10756 üzenetére
Nem arra gondoltam, hogy gari lejárta után jófejségből cserélnek ezt-azt, hanem pl az alkatrészellátásra.
Az azért rendben van, nem?Saját szakmámban pl azt látom, hogy egy hanyatlónyugati klíma/hőszivattyú alkatrészellátása 10+ év után is megoldható, míg van a négybetűs, itthon prémiumnak marketingelt kínai (mellesleg a legnagyobb volumenű gyártó a világon, tucatnyi almárkával), ahol egy épp kifutott modellhez sincs semmi.
És itt nem megoldás az, hogy majd veszel 3rd party fékbetétet meg féltengelyt a "Hoang-Ce T3sl4 Model III" EV-hez, mert motort, invertert, panelt nem egyszerű azért gyártani.
[ Szerkesztve ]
-
mghltm
őstag
válasz Mauzes #10777 üzenetére
nem kotelezo a markaszerviz:
Elvesztem a garanciát, ha nem a kijelölt márkaszervizbe viszem a kocsim?
Bukod a garanciát, ha kerülöd a márkaszervizt? - mutatjuk a kiskaput!
still 4 sale https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/mghltm/index.html || http://www.youtube.com/watch?v=85VErvTqgWc
-
válasz Mauzes #10780 üzenetére
Nem lehúzás. Enélkül nem lenne autód. Nem lenne aki valamilyen formában biztosítja a gyártó hátterét. Az tény hogy nem olcsó de cserébe az ember kap is rendsen szolgáltatást. Különben ha megnézel egy vérprofi magánzót az is el fogja kérni a szaGszerviz árait. Akkor az is lenyúlás?
Ne csak nézelődj - vedd meg végre a kocsinkat! ;)
-
mauimagic
aktív tag
válasz Mauzes #10780 üzenetére
Ha pedig valóban nagyon profi a külső szerviz, akkor pedig nem lesz jelentősen olcsóbb. Legalább is Ford ICE esetén ezt tapasztaltam.
Pont az előző HSZ-ban írtam le egy profi külső szerviz árait, tételesen. Jelentősen olcsóbb.
De elengedtem a témát, itt read only a fórumozók jelentős része, sok értelmét nem látom a diskurzusnak.Hatósági áras Nemzethy Villanyautóműhelyek létrehozása lehet a megoldás, Bruttó 5.000 Ft rezsióradíjjal...
-
Vesa
veterán
válasz Mauzes #10775 üzenetére
Pollenszűrő, fékfolyadék és "átvizsgálás", 65k volt márkaszervizben 2 hónapja. Teleszkóp elszállt a csomagtartónál, gyárinak darabja 28k, ócska utángyártott 6k/db, jobb minőségű utángyártott 14k/db. 12V-os akku márkaszervizben 78k, Exide akku random helyről 45k.
Vettem egy ODBLink CX-et, ABRP-vel kipróbáltam, teljesen jól működik. Real-time adaptálja az adatokat, így ha valamiért többet fogyasztok az úton mint az eredeti terv, akkor szépen áttervez egy másik töltőállomáshoz.
Akku SOH még mindig 100%..."Pl. Volvonál 3 év ingyenes szerviz van"
Most voltam tesztvezetni a V90-et, XC90-et és az XC60-at is. A Volvo-nál 3 év garancia van, de a kötelező szerviz fizetős, legalább is, Ivanicsnál. Ez szerintem kevés. Nézegetem a C-Class merciket is, ott is vannak akciók Pappasnál és máshol is, Ők 4 év garit adnak és 4 év ingyen szervizt.
[ Szerkesztve ]
A tudomány a valóság költészete!
-
-
-
-
biga
őstag
válasz Mauzes #10824 üzenetére
Ah ok, pedig olvastam a többi hsz-t is, csak valamiért azon atugrottam
fireBLADE78: nyilvan garon belül garos javitast eleve ök allnak, de bizony itt olyan dolgokrol is van am szo, legalabb is amit én tapasztaltam, hogy a nem épp a garanciaban lévö javitasokat is tartalmazza: mint irtam is korabban, itt bizony cseréltek nekem korabbi auton komplett magasnyomasu befecskendeazö rendszert rossz minöségü miatt, javitottak, cseréltek zajosnak itélt külsö légterelöt, cseréltek megsérült kalaptartot st, lényegében ha bevittem, hogy kifogyott az ablakmoso, akkor feltöltötték (jo ez kis tétel, csak mint példa mondom).
[ Szerkesztve ]
''Fiatalok! Tiétek a jövő! Régebben úgy volt, hogy a miénk lesz. (Sándor György)'
-
Semin
senior tag
válasz Mauzes #10830 üzenetére
Ez még csak tervezet, ne kezeljük tényként. Simán lehet, hogy lesz köztes állapot.
De az ingyen parkolást szerintem bukni fogja a PHeV.szerk: Átfogalmazom. A zöld rendszámot -és ezzel az ingyen parkolást- fogja bukni a PHeV, mert az triggereli a népet. Kedvezmények még maradhatnak (súlyadó, átirási illeték stb.)
[ Szerkesztve ]
-
Tiédetis
senior tag
válasz Mauzes #10830 üzenetére
Nem tudják szétválasztani másképpen. Alig van már parkolási kedvezmény az országban. Ha és amennyiben Bp. meg helyi lakosoknak tartja meg, akkor meg tartsam igazságtalannak? Kifizetem bárhol is a parkolást tiszta elektromosként, Nem számoltam vele mikor vettem. Spec jobban zavar a napelemek önkényes, visszamenőleges, kedvezőtlen szabályozása, pláne az innentől 10 év onnatól, hogy telepítetted. Ugye pl. önerősként 4-5-7 éve és a szinte 0 Ft-os támogatású még 10 éves, akinek 1 év alatt megtérül. Na ez zavar.
Szellem bullok, T. rollok hozzászólásait ahogy eddig, ezek után sem olvasom
-
Bikkrom
senior tag
válasz Mauzes #10840 üzenetére
Súlyos itt mindig minden. Csak éppen mikor melyik csoportot cseszegetik meg. A napelem felháborító volt, hogy még azt is lekommunikálták, hogy prüsszel miatt... Holott pont nem lehetne a meglévőket így csesztetni EU irányelv szerint.
Nálam pont aktuális ez a phev téma. Kb 2 hónap és venni kell. Phev vonal jött be eddig. V60 lesz 99%. Akármit is mond Lézer Jankó. Habár ha így zuhan tovább a 40-es Leaf-ek ára... Meglátjuk.
Sic vis pacem, para bellum! - Ha békét akarsz, készülj a háborúra!
-
axioma
veterán
válasz Mauzes #10869 üzenetére
De senki nem is mondta, hogy a furdovizzel ki kene onteni a gyereket is. Mar ket finomabb, es forgalmibol megallapithato feltetelt is adtam hozza, amik sokkal jobb illeszkedest csinalnak, sot szerintem me'g az onsuly is (persze az se lesz tokeletes, mert lehet hogy a 3 tonnas suv szornyet is tolti arra a valahavolt 25km-nyire, de a valoszinusegek nem arra hajlanak). Es az i3 rex tenyleg nagy kerdes me'g a baltaval kifaragas eseten is.
Raadasul a tarsadalmi igazsagossagerzetre apellalnak, az meg nem ott van hogy minden zold szar, csak a batarok a bazi nagy kipufogoval bokik a csoruket. [Nekem is!]
[A nem kuzdes amugy lehet valos akkor, ha a ceg veszi a user hasznalja a kocsit, es kap benzinkartyat. Ez a kombinacio valoban nem jo, de nem hiszem hogy ez a legnagyobb resze a magyar phev-seknek - bar tevedhetek.][ Szerkesztve ]
-
Andras6800
senior tag
válasz Mauzes #10869 üzenetére
A PHEV-esek nagy része azért fizetett ki több milliót pluszban ICE-hez képest, mert anyagilag jobban jár, ha tölt, ha nem. Persze ez céges vásárlókra igaz. Cégeknek elég sok kedvezmény van PHEV-re, amivel összességében elég sokat spórol ICE-hez képest. Nem vagyok benne mélyen a témában, nem tudom felsorolni ezeket, megmondom őszintén. De ismerős aki cégre vett anno PHEV-et elmondta, hogy 3 éve eléggé megérte, mert olcsóbb volt mint ICE. Szart ő a töltésre. Lehet azóta változott a támogatás.
Németeknél is nem egy cég nagyobb cégautócsomagot adott, ha PHEV-t választott a dolgozó. Csak aztán jött a meglepetés, hogy jelentősen több benya fogy, mert a kutya se tölti otthon.A békéért harcolni olyan, mint a szüzességért dugni!
-
WiZARD
addikt
válasz Mauzes #10869 üzenetére
Nézd meg amit linkeltem, valahogy mégis azt találták hogy nem töltik.
Számold ki mennyi a cégautó adó, esetleg számolj parkolást napi 8 óra munka mellé 400-500 ft/óra parkolási díjjal, stb.
Mellé esetleg picit jobban megy, picit kevesebbet fogyaszt, fél évvel ezelőttig még néha ingyen tölteni is sikerült.Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. **** www.PhenomeNato.com ****
-
WiZARD
addikt
válasz Mauzes #10946 üzenetére
Attól még felesleges. A gondolkodást kell megváltoztatni.
Olyanok is ragaszkodnak a 600km autópálya hatótávú autóhoz, akik évente 3x mennek ilyen távolságra, akkor is közben 5x állnak meg pisilnicigiznienni... De hallották hogy a sz*r EV-t tölteni kell és húú az nem fér bele nekik, mert ők nagyon sietnek és így elbuknának 15 percet a nyaralásból
Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. **** www.PhenomeNato.com ****
-
tuzpenge
őstag
válasz Mauzes #11011 üzenetére
Persze ez igaz...feltéve ha megkapod a támogatást, mert anélkül szvsz nem éri meg...
Én pl a leaf-et nem az akku temperálás hiánya miatt zártam ki anno hanem kizárólag a chademo miatt....már rég látszik hogy annak reszeltek. HA egy oszlopon a chademo fej tönkre megy b@sznak rá magasról már most is, nemhogy a jövőben....[ Szerkesztve ]
ˣ
-
Vesa
veterán
válasz Mauzes #11039 üzenetére
Egyelőre csak a videók alapján lehet véleményezni, ott pedig a design jelenti az első benyomást. Nem a külső a legfontosabb, de a hsználhatóságot csak tesztvezetéssel lehet véleményezni, anélkül nehéz lenne. Nyilván ízlés dolga, de nekem az első benyomásom az volt, hogy itt egy Passat a 90-es évekből, 2024-ben.
"sokszor látom, hogy az embereknek fontosabb a kinézet és a presztízs,"
Biztos van ilyen is. De amikor valaki 26-30 milliót készül elkölteni egy autóra, akkor legtöbbször az érzelmi paraméter is megjelenik. Erős a verseny a piacon, sorra jönnek ki az új modellek, így nem szükséges kompromisszumot kötni ha valakinek valami nem tetszik.
A tudomány a valóság költészete!
-
madgie
titán
válasz Mauzes #11067 üzenetére
Mindeközben Nyíregyháza közepén
-
ratkaics
senior tag
válasz Mauzes #11083 üzenetére
Nem tudom, hogy most mi a helyzet hyundaiéknál, de, amikor én rendeltem(közel 3 éve), akkor nem volt szempont, hogy sokat el tudjanak adni az Ioniq5-ből .
Akkor vagy nem tudtak, vagy nem akartak belőle sokat gyártani, amit legyártottak, azt meg kb bármennyiért megvették. De, ha ez nem változott, akkor szerintem drága lesz.Olyan nincs, hogy valami nem sörnyitó ....
-
Vesa
veterán
válasz Mauzes #11083 üzenetére
Egyelőre hirdetgetik a 4 milliós árcsökkentést, de nem egyértelmű, hogyan? Mert a honlap szerint csak céges vásárlók számára elérhető, ugyanakkor pár napja voltam szervizben és amíg csinálták a kocsit, elmentem egy tesztvezetésre egy Plug-In Tucsonnal, aztán a kereskedővel történt beszélgetés során oda lyukadtunk ki, hogy a legamagasabb felszereltségű verziót (Executive Plus) oda tudja adni 16,5M-ért, ami több mint 4 milliós árengedményt jelent a listaárhoz képest (csak a készletes autókra vonatkozott). Eszemben nincs ilyen autót venni, de érdekes volt. Érdemes lenne rákérdezned, szerintem odaadnak már bármit, csak vigye végre el valaki. Beleállt a földbe az új autó értékesítés.
A tudomány a valóság költészete!
-
cOxeR
Ármester
válasz Mauzes #11365 üzenetére
1 - nem érdekük, pláne a mai világban… 5+ éves auto az nem letetik nekik…
2 - persze, relatív a műanyag eldobálás is a természetben, egy palack nem palack, nem vagyok szemellenzős, de ha a valami nem elkerülhetetlen akkor miért tegyük? Pl a minap a buta egysíkú ember parkolóban kidobta az összes csikket a kocsiból 20-30 db legalább, majd elsétált a 5 méterre levő kukához és beletett egy üres palackot. Biztos vagyok abban is, hogy nagyipari szennyezés sokkal durvább ennél, minthogy én meg teszem azt 2-3M “társam” 2 vagy 5 évente ül másik autóba. -
biga
őstag
válasz Mauzes #11365 üzenetére
Rémlik valami story a (tanan) 60-as évekböl(!), amikor egy USA gyarto gondolt egy olyat, hogy olyan piaci konstrukciot dob a piacra, ami némi fenntarthatosag nyomait hordozta magaban, lényegében a ma létezö tartos bérlet egy korai, a maihoz képest modositott verziojarol volt szo: megvetted az autot, a tulajdonodba került ugyan, de kötöttél vele egy karbantartasi szerzödést 'ami az emlékeim szerint nem teljesen az volt, mint a maiak, mert a sima szokasos karbantartasokat nem tartalmazta, inkabb egyfajta folyamatosan fenntartott garancia lett volna). Na ezt 15 évre is köthette akar a paciens, ami utan a gyarto vallalta a visszavételt (nem feltétlen visszavasarlasrol volt szo), és a megsemmisitést 'ma gondolom ujrahasznositas lenne).
Az ötlet elsöre nem tünt rossz ötletnek, csak nem szamoltak az atlag vasarloval, aki egy fillért sem akar aldozni holmi fenntarthatosagra, hacsak nem kötelezö, alig volt jelentkezö a hosszu (bar nyilvan elég borsos aru) garanciara. Nagyon hamar megbukott ezért a dolog (ugyancsak az emlékeimben mar a teszt fazisban).A gyartok tudnanak 15 évig is garanciat vallalni (és ehhez tervezni is az autot), de te megfizetnéd, ha az érv "csak" annyi lenne mellette, hogy mondjuk nem nyirjuk ki a jövö generacio életterét?
''Fiatalok! Tiétek a jövő! Régebben úgy volt, hogy a miénk lesz. (Sándor György)'
-
mghltm
őstag
válasz Mauzes #11386 üzenetére
ami tuti:
model x
citroen e-berlingo ( es talan a klonjai: peugeot, opel, toyota )amik meg jok lehetnek mar csak a meretuk miatt is:
peugeot e-traveller ( szinten van citroen, opel, toyota jelvennyel )
vw buzz ( ebbol iden lesz lang 7 ulessel )
mb eqv
ford e-transit ( ebbol csakrex
volt korabban )ez az egyteru / kisbusz mufaj nagyon haldoklik, nincs nagy valasztek. meretuk miatt pedig a hatotav sem acelos, a model x ami a legmesszebre jut kozuluk, utana jon a buzz es a tobbiek
[ Szerkesztve ]
still 4 sale https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/mghltm/index.html || http://www.youtube.com/watch?v=85VErvTqgWc
-
mghltm
őstag
válasz Mauzes #11404 üzenetére
sajnos valamit fel kell adnod az igenyek kozul. hasznalt s-max es galaxy fhev letezik licenszelt toyota hybrid rendszerrel, illetve ujban phev explorer 30-40km-es hatotavval.
still 4 sale https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/mghltm/index.html || http://www.youtube.com/watch?v=85VErvTqgWc
-
biker
nagyúr
válasz Mauzes #11459 üzenetére
Minden video elején vigyázzban áll illetve mikor a kocsiban beszél, akkor üvölt róla, hogy erőlködik, ne nézzen a kamerába, csak előre. Holott nem ennyire ördögtől való belenézni néha.
Illetve engem marhára idegesít, hogy nem normalizálja a hangerőt, és ebben a videóban 3 különböző hangfelvétel meg, háromféle mikrofonnal és hanegrővel felvéve, és mikor 6db-el hangosabb egyik vágás után, akkor ideges leszek.Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
mghltm
őstag
válasz Mauzes #11494 üzenetére
nalad a pont, meg a realkereset ami emlitesre melto a median netto mellett, azzal lesz teljes a kep
still 4 sale https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/mghltm/index.html || http://www.youtube.com/watch?v=85VErvTqgWc
-
bigdigit
addikt
válasz Mauzes #11494 üzenetére
Azon gondolkodom itt magamban vajon egy kormány az úgynevezett közalkalmazotti béreken túl mégis hogyan képes befolyásolni a többi bért? Egyetlen dolog jut erre az eszembe az adó csökkentése. Na de jellemzően nálunk hiába csökkenne az adó mert attól még semmi nem lenne olcsóbb és a bérek sem lennének magasabbak mert ugyanúgy lenyúlná a munkáltató vagy épp a gyártó vagy kereskedő. Szóval nem is értem a fent említett csoporton felül hogyan lehet mindig a bérekkel jönni mert ez piaci önszabályozó legalábbis szerintem. De nem vagyok közgazdász.
-
Shadowbull
addikt
válasz Mauzes #11580 üzenetére
"viszont mégis az látszik, hogy a gyártóknak eltérő véleménye van erről a kérdésről"
Persze, mint ahogy sok más kérdésben is De a végén a vásárló dönt.
Amit írtál a frunkról azzal én is egyetértek. Még azt is hozzátenném hogy nagyon nem mindegy, milyenre van dizájnolva az autó eleje. A Teslák orra például erősen csapott, a hűtő emiatt el van döntve előre, hogy beférjen, viszont a frunk pont ezért jól hozzáférhető. Az már más kérdés hogy kinek hogyan tetszik az autó kívülről, szerintem előnytelen formájuk van így.
Egy hagyományosabban kinéző autóban meg nehezen hozzáférhető (lenne) a frunk, mert magasabban van az orra, és elől a hűtő van.Egyél hozzá kenyeret!
-
Tiédetis
senior tag
válasz Mauzes #11580 üzenetére
Láttam a MY-t megpakolni, rohadt csomaggal mentek el a fiamék +1000km-re. Mi látszódott belőle? Hátsó ülésen 1-2 kisebb táska, minden más ment bele frunkokba. Előlre pedig a fagyasztott dolgok, menetközben elég jól tartották magukat az úton, pedig ők még megálltak egy motelben aludni is.
Nyilván nem mindennap használják, de ha kell, ott van és kihasználható.
Egyik gyártó így gondolja, másik meg másképpen. Nyilván elvesz a marzsból 50USD-t.
Ahogy az userek is.
Én nem éreztem szükségét eddig, pedig milyen reklámhadjáratot tartott - gondolom még ma is - fülig jimmy a tálcáira és egyéb "kreativ" dolgaira.Szellem bullok, T. rollok hozzászólásait ahogy eddig, ezek után sem olvasom
-
Shadowbull
addikt
válasz Mauzes #11704 üzenetére
"Főleg amíg fiatal autóról beszélünk, pont nem fog a fejéhez kapni egy BMW vásárló, hogy átlagosan 700 dollárral drágább lesz a szerviz, mintha egy Toyota-t venne."
Pláne hogy az USAban, ahol ez a kimutatás készült, 4 év garancia van a BMWkre, és a vásárlónak semmilyen költsége nincs, csak tankolni kell. Minden egyéb ingyenes, a szervizek is.
Egyél hozzá kenyeret!
Új hozzászólás Aktív témák
- NVIDIA GeForce RTX 4060 / 4070 S/Ti/TiS (AD104/103)
- Nintendo Switch
- PlayStation 5
- Gondoskodik róla az EU, hogy az Apple felnyissa a rendszereit
- Apple iPhone 16 - ígéretek földje
- Azonnali notebookos kérdések órája
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Path of Exile (ARPG)
- Legújabb retró beszerzésem - 3Dfx Voodoo4 4500 32Mb
- Ingyen kellene, de tegnapra
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest