Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • vEgGg

    csendes tag

    Sziasztok!

    Van valakinek közelmúltbeli tapasztalata kisméretű drón repülőgépen történő szállításáról? Eddig sajnos meglehetősen ellentmondásos infókat találtam a témában. A Budapest Airport hivatalos oldalán azt írják, hogy csak feladott poggyászban szállítható (2016-os infó, méretekre nem térnek ki):

    A drónok szállítása a légijárműveken minden utasunk számára biztosított, a szállításuk feladott poggyászban lehetséges. Javasoljuk az eszköz megfelelő, biztonságos csomagolását az esetleges sérülésektől való megóvás érdekében. A poggyászok szakszerű fóliázásában munkatársaink mindkét terminálon utasaink rendelkezésére állnak. Lehetőség van továbbá a feladott poggyász biztosítására, melyet a drón értékének figyelembe vételével célszerű megkötni.

    A drónok kiegészítői − így például nagyobb értékű kamera − az eszközről való eltávolítás után továbbra is szállíthatóak kézipoggyászban.

    Ennek valamelyest ellentmond a Ryanair hivatalos oldalán található infó, a következőt válaszolták arra a kérdésre, hogy szállítható-e a drón kézipoggyászban (ez mondjuk nem tudom, mikori):
    Drones/Quadcopters are powered by lithium batteries. Lithium battery operated devices are accepted for carriage in the cabin once the battery does not excess 160 watt hours. If the battery exceeds 160wh the device will not be accepted for carriage.

    A helyzet az, hogy 2 hét múlva utaznék Gran Canariara, és nagyon gondolkodom egy Mavic Air beszerzésén (jelenleg egy Phantom 3 Pro-m van, ami mellesleg eladó, ha érdekel valakit:)), de a szállítás miatt eléggé bizonytalan vagyok. Örülnék, ha felvihetném kézipoggyászba, és mivel nem nagyobb egy fényképezőgépnél, jelen esetben nem is értem a Budapest Airport korlátozását. Főleg, hogy a LiPo aksik a csomagtérben véleményem szerint nagyobb kockázatot jelentenek, mint az utastérben (nincs felügyelet alatt, hőmérséklet, nyomás stb...). Szóval röviden: Van valakinek saját tapasztalata pl. Mavic vagy annál kisebb drón szállítása kapcsán? Előre is köszi!

  • vEgGg

    csendes tag

    válasz kisbancsa #122 üzenetére

    Köszi a választ. Nem ülök túl gyakran repülőn, és jelen esetben nem is világos, hogy a repülőtér saját szabályzata miért írja felül a légitársaságét, ami a poggyászokat illet, mindenesetre akkor elhiszem, hogy így van. Nyilván az én helyzetem szempontjából teljesen mindegy, de azért érdekelne, hogy miért van ez így, milyen veszélyt jelent egy drón a fedélzeti poggyászban (esetleg más oka van?). Sajnos nem lennék túl nyugodt, ha a zsír új, többszázezres drónomnak a feladott poggyászban kellene zötykölődnie, láttam már elég szép baleseteket, amelyek a feladott csomagok kezeléséből adódtak. Oké, hogy biztosítás meg minden, de annyi macerát meg már nekem nem biztos, hogy ér a dolog.

  • vEgGg

    csendes tag

    Sziasztok!

    Van valakinek tapasztalata a Phantomokat igen nagy számban érintő repedésekkel? Épp árulom a P3P-met, és egy érdeklődő szúrta ki, hogy az egyik kar alján van egy repedés (kép mellékelve). Ahogy látom, könnyen orvosolható a dolog egy néhány ezer forintos javítókészlettel, viszont ahogy elnézem a repedést, ez nem igazán tud tovább repedni, tehát talán nem is érdemes hozzányúlni. Mindenesetre ezt már a következő tulajra bíznám. A fentieket figyelembe véve szerintetek reális az ár, amit kérek érte (sok extrával)? Link: https://hardverapro.hu/apro/dji_phantom_3_professional_extrakkalkontenerrel

  • vEgGg

    csendes tag

    válasz vEgGg #164 üzenetére

    Bocs, a kép lemaradt (bár a hirdetésben is ott van):

Új hozzászólás Aktív témák