- Biztonsági aggályok miatt késik a Microsoft hatalmas AI-újítása
- Kíváncsi az EU, milyen online védelmet adnak a pornóplatformok a kiskorúaknak
- Panaszt tettek a Google ellen, mert követi a felhasználókat a böngészője
- Rengeteg áram kell az adatközpontoknak, erre válasz a geotermikus energia
- Az AI megmondja, hogy van-e fájdalma a macskának
Aktív témák
-
-
Degeczi
nagyúr
a piros virágra gondoltam, ott nagyon erősen túlment a piros csatorna, ami a levelek részlet nélküliségében is látható, de persze RGB hisztogramon is:
a normál hisztogram (és villogtatás) csak ömlesztett világosságot mutat, azon nem tűnik föl
(bár a D40 asszem a képszerkesztés menüpont alatt kikeresve már tud RGB-t is mutatni) -
drkbl
őstag
válasz
Degeczi #28605 üzenetére
A pirosat nem tagadom
Emlékeim szerint mutatta a túlcsordulást, tehát az ömlesztve azt jelenti, hogy adott fényességnél Max(R,G,B)-t is néz, nem csak R+G+B-t, ezért van, hogy láthatóan nem hófehér "beégett" részek is villognak a kijelzőn. Mindenesetre visszatöltöm a NEF-et és megnézem. További érdekesség, hogy a GIMP hisztogramja egész más, mint a tiéd.
-
Degeczi
nagyúr
sajnos nem!
az ömlesztett, világosság hisztogram (és villogtatás) nem max értékek figyelését jelenti, hanem súlyozással számolt általános világosságot, ahol a zöld 0.59 szorzót kap, a piros 0.3-at, a kék pedig csak 0.11-et!
ezért nagyon gyakori, h az égvilágon semmi nyoma a beégésnék az ömlesztett hisztogramon, a képen sem villog semmi - miközben a piros vagy kék csatorna már durván túlfutott
D70-el ez volt az egyik nyűgöm, mert ott sajnos képszerkesztés menü sem volt, sehogyan sem tudott RGB-t mutatni
leginkább kényes volt az élénkpiros, vagy lilás színekre, de a sárgával, sárgásbarnával is vigyázni kellett
-
Kh@oSz
aktív tag
Tudom tucatkép meg elcsépelt de nekem tetszik a kompozíció meg az élesség.
Bár lehet ti másképp látjátok -
Kh@oSz
aktív tag
-
johnjohn
addikt
válasz
Kh@oSz #28611 üzenetére
PhotMe programmal néztem meg az Exif adatokat, a kontraszt, és az élesség is HARD-ra van állítva, a színtelítettség pedig High saturation értéket mutat.
Alapállapotban valóban jobb a kép, de az Exif továbbra is az említett beállítást írja ki.
Lásd, ide másoltam:
[PhotoME]
PhotoME version: 0.79R17 (Build 856)[Overview]
URL: http://farm5.static.flickr.com/4057/4499884244_5a42bf9aea_o.jpg
File type: JPEG
File size: 745,1 KB
Creation date: 2010.04.07. 09:41
Last modification: 2010.04.07. 16:00
Make: PENTAX (http://www.pentax.com)
Camera: PENTAX K-x
Software: K-x Ver 1.01
Dimension: 1280 x 850 px (1.1 MP, 3:2)
Focal length: 180 mm (equiv. 270 mm)
Aperture: F10
Exposure time: 1/400"
ISO speed rating: 200/24°
Program: Aperture priority
Metering Mode: Center-weighted average
White Balance: Auto
Flash: Flash did not fire, compulsory flash mode[Image]
Image width: 1280 px
Image height: 850 px
Compression scheme: uncompressed
Pixel scheme: RGB
Manufacturer: PENTAX
Image input equipment model: PENTAX K-x
Image resolution in width direction: 72 dpi
Image resolution in height direction: 72 dpi
Image data arrangement: Chunky Format (Interleaved)
Unit of X and Y resolution: inch
Software: K-x Ver 1.01
File change date and time: 2010-04-07 12:05:43
Y and C positioning: Centered
Exif IFD Pointer: 0x000000FC[Camera]
Exposure time: 1/400"
F number: F10
Exposure program: Aperture priority
ISO speed rating: 200/24°
Exif version: Version 2.21
Date and time of original data generation: 2010-04-07 09:41:22
Date and time of digital data generation: 2010-04-07 09:41:22
Shutter speed: 8.64 Tv (1/400")
Aperture: 6.64 Av (F10)
Exposure bias: ±0 EV
Metering mode: Center-weighted average
Flash: Flash did not fire, compulsory flash mode
Lens focal length: 180 mm
Sensing method: One-chip color area sensor
Custom image processing: Normal process
Exposure mode: Auto exposure
White balance: Auto
Focal length in 35 mm film: 270 mm
Scene capture type: Standard
Contrast: Hard
Saturation: High saturation
Sharpness: Hard
Subject distance range: Close view
Color space: Uncalibrated
Image width: 1280 px
Image height: 850 px
Meaning of each component: YCbCr -
Degeczi
nagyúr
válasz
johnjohn #28612 üzenetére
mert az Exif a kamera beállításait mutatja - de azt már nem tudja (nem is tudhajta), egy külön RAW feldolgozóban milyen beállításokon esett át a kép
pl. Nikonon én is többnyire a Neutral beállítást használom, ami elég kis kontrasztot és színtelítettséget ad, de jó kiindulóalap: néha marad, néha teljesen átállítom Capture NX-ben - de ennek semmi nyoma az Exifben, az marad a felvétel készítésekor használt
más (nem gyártói) programmal dolgozva pedig végképp, hiszen ott az egyes beállításoknak semmi köze a kamerában használtakhoz
-
*Ropi*
félisten
válasz
Agent87 #28600 üzenetére
Látom, nem érted. A magas ISO nagyon fényszegény környezet és a gyorsabb zársebesség miatt kellett. És még így is mozgási holtpontokra időzítve lőttem. Egy mozgásban lévő ember 1/125-nél már bemozdul, nemhogy 1/60-nál, ahogy a kép készült.
Weboldalam: http://karpatisandor.hu
-
kricsi81
senior tag
-
Chapel
addikt
Hazamentem 4 napra piheni vidékre,dunapart stb...persze 3.5 napig esett és fújt a szél
Így csak az ucsó délután volt félóra napsütés és busz előtt még kimentem ha már megvettem a macroobit,legalább teszteljem már
2 jobbnak vélt teszt kép.[ Szerkesztve ]
Fotó: https://www.flickr.com/photos/mr_chapel/
-
Degeczi
nagyúr
válasz
Agent87 #28623 üzenetére
dehogynem, igaza van Kornélnak: ha ISO 3200-ra rátekersz +2 FÉ korrekciót, az pontosan ugyanazt a zársebességet (föltéve, h A módban vagyunk, persze) és ugyanazt az expót eredményezi, mint ISO 800-on, de 0 korrekcióval - csak jóval zajosabban, és rosszabb dinamikával, ami pont az utólagos visszahúzásnál rontja tovább a képet...
-
kiskornel
addikt
válasz
Agent87 #28623 üzenetére
"Az expozíció az a fénymennyiség, amely a fényképezőgép érzékelőjét éri."
Az pedig csak a rekesszel + a záridővel lehet szabályozni.Ugyanakkora fénymennyiség éri az érzékelőt, mind a rekesz / záridő ugyanaz maradt, mint korrekció nélkül ISO800-on. Így ISO3200-on "beég" és ő visszahúzza a normál tartományba.
Pont, és csakis az expo maradt ua. Vagy nem?http://www.flickr.com/photos/34330024@N05/sets/
-
drkbl
őstag
válasz
Chapel #28621 üzenetére
A második nagyon tetszik, kicsit megszeppent feje van, nem gondolta, hogy hopp lefotózzák
@nesa: Szerintem portrévágással, "szál virágként" jobb kompozíció lenne. A jobb oldali, túlnyomórészt fehér szirom furcsán mutat így életlenül, de ez inkább a modell hibája. Jó "parabolaantenna" fotó, a porzó árnyéka sokat hozzáad a térérzethez, elvezeti a szemet a szirmok közelebbi, mégis életlen széléről.
[ Szerkesztve ]
-
Degeczi
nagyúr
válasz
Agent87 #28625 üzenetére
csak 2 FÉ a különbség, és azt húzza vissza utólag
nézd akkor a másik irányból, most expókorrekció nélkül (ami csak azért kellett, h "A" módban elérje ugyanazt a zársebességet ISO3200-on, mint 800-on lenne):
- ezért "M" módban állítsd be az expót ISO800-on pontosra,
- tekerd föl az érzékenységet 3200-ra, úgy, h sem a zársebességen, sem a rekeszen nem változtatsz! (a példában is ez történt, csak visszafelé)ekkor pontosan az ISO eltérésnek megfelelő, 2 FÉ-vel túlexponált képet kapsz!
[ Szerkesztve ]
-
T-amás
csendes tag
válasz
*Ropi* #28598 üzenetére
Az adott ilyen hatást a világos és a sötét részek összemosódásánál, de amúgy valóban igazad van, nyomtatáshoz az kell!
kiskornel: erre van a Google Maps, hogy legalább azt be tudd határolni, hogy Buda vagy Pest. Mellesleg én sem vagyok budapesti, sőt, laktam a bolygó másik oldalán is, de akkor is tudtam, hogy ezek a terek melyik "félteken" vannak.
És hogy ne csak offoljak, itt egy crop-os vázra tervezett extranagylátó objektívvel (12-24mm-es) készült kép, tippem szerint körülbelül 140 fokos lehet.
A hetven méteres víztorony húsz méterre lehet, a baloldali eltörülő lakótelep tíz emeletes. Csepel.
-
kiskornel
addikt
-
*Ropi*
félisten
válasz
kiskornel #28622 üzenetére
Látom, jó kis vita kerekedett.
Na még egyszer, jó szájbarágósan: lősz egy képet magas ISO-n +1 / +2 Fé korrekcióval, majd utána gépre másolva ott 1 vagy 2 Fé-t visszahúzol a raw-on az előző beállítástól függően. Eredmény: a fotózás pillanatában megvolt a kellő érzékenységed a környezet felülexponálásához is, majd a gépen visszahúzva eltűnik a zaj és normális lesz az expó is. Próbáld ki: fotózd le vaku nélkül ugyanazt a sötét háttér előtt sötét témát 800-as ISO-n (garantáltan bebukik a háttér), majd 3200-on az én módszeremmel. Nem kell magyaráznom az eredményt, látni fogod magad is.
A tartsd lent az ISO-t...? Te hogyan tartanád lent az ISO-t színházban, ahol szinte 0 fény van és megtiltották a vakuzást (2.8-as üveggel)?
[ Szerkesztve ]
Weboldalam: http://karpatisandor.hu
-
t_a_m_a_s
őstag
válasz
eastsider #28647 üzenetére
A tulipános
. Az utolsó is jó, szép a háttérmosás, a másik kettőnél viszont valahogy kusza a háttér vagy nem tudom... Persze nem rosszak azok sem
Megkérdezem én máyki helyett: mivel lőtted (tudom, 35/1,8...
) és mennyi utómunka van rajtuk?
[ Szerkesztve ]
Holnap majd jól beletépünk...
-
eastsider
nagyúr
válasz
t_a_m_a_s #28649 üzenetére
köszönöm
ott nagyon megerőltettem magam a kompozícióm, mert nagyon nagy a "dzsuva" körülötte (sziklakert közepén van...) szóval befeküdtem, aztán próbálkoztam...
első kettőt 35/1.8-cal, az utolsó kettőt kitobival. a másodiknál valami olyan hatást akartam elérni, mint ezek a manapság divatos webdizájnok. szóval a másodiknál szerepe van a kusza háttérnek is
az utolsó előttinél én is érzem, h izé...
de ahogy nézem csak a tetejéből kéni vágni.. viszont nem szeretem a square cropokat.. no meg ennyi telt a kitobitól
priusz: köszi
jah ma felfedeztem milyen jó dolog a home made harmat...
(le kell spriccelni ezeket a cuccokat olyannal, mint az ablaktisztító, csak vizzel benne
)
utómunka nem sok van rajtuk amúgy.. csak a minimális... kicsit helyrepofoztam a wb-t. crop nem sok.. más meg végképp nem igazán.. (kicsit a csúszkákkal játszottam, de az alap szerintem) [LR]
ezen van sok utómunka: [link], de annyira nem is tetszik
piros tesója: [link]
+1[link]
amúgy egész jól kezeli az erős pirosakat a szenzor[ Szerkesztve ]