Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Macilaci457

    őstag

    válasz vili13 #4 üzenetére

    Természetesen a FLAT sem egy vízszintes egyenes vonalat jelent!

    Itt egy kis help MINDENKINEK hogy hogyan is néz ez ki.

    Sajnos angol tudás kötelező:
    [link]

  • Auratech

    őstag

    válasz vili13 #8 üzenetére

    Nem a frekvencia lesz különböző, hanem a hozzá tartozó szubjektív hangosság, ami miatt a sávszűrt zajjel ''mono érzete'' szétesik, de értem amire gondolsz.
    Még nem találtam megoldást rá. Az én fülem kb 17400(+-200hz) működik tiszta sinusjellel. Komplexebb, modulált (fűrész, négyszög, trapéz és társaik) jelek esetén feljebb csúszik a határ, de csak a sinusos komponensek (1db frekvencia) dedikálnak egy rezonanciapontot.
    Az erősen kihajtott sweep sinusjel a felső halláshatáron gyakran torzul, kicsit négyszöges-fűrészes lesz, ami a membránokon (dugasz/dobhártya) keletkező részfrekvenciák(parciális rezgések_ld. Békessy munkái) summájaként elszínezi a tiszta sinusjelet. A dugasz méréskor kiderült. hogy ez a torzítás inkább a fülemben van, úgyhogy sokat nem tudok vele kezdeni, talán mosni kéne..? A 18-20 Khz körüli művi jel elég természetellenes jelenség egyébként, erre nem nagyon alakult még ki evolúciós válasz az embernél, de azért az egérriasztókat, régi bekapcsolt (standby) tévéket kiszúrom messziről.
    Ötleted jó egyébként, ha valami eszedbe jut, szólj!

    Auratech Field Recording

  • kapcs-ford

    őstag

    válasz vili13 #34 üzenetére

    Hát ahhoz a különséghez inkább te szokj hozzá! :C

    Aláírás

  • Auratech

    őstag

    válasz vili13 #40 üzenetére

    A Samplitude saját fft filtere. A német kiadású Keys magazin 2006 májusi számában van egy teljes értékű, de nyolc sávra korlátozott ingyenes 8-as verzió. Ezt használom. Ennek a master szekciójában található ez a príma szűrő. A keverőablakban, vagy off-line effektként az egyik menüből.
    Hogy ne kelljen mindig az összes effektet használnom, a beállításokat ''lerenderelem'' egy 24bites fehérzajra. Ezzel az összes szűrést összegzem a zajon. Ennek a spektruma lesz a korrekció forrása. A megszűrt zajt lejátszva a szűrőmodulban egy ''fényképet'' ''snapshot'' készítek a spektrumról, ami 1024 sávra bontja a teljes hangtartományt a kiemelések és csillapítások finom felbontásával. Ennek a zajnak a hangképe tartalmazza az összes beállítás hatását adott hangerőn.
    Ennek a fordítottja kell, hogy szűrje a zenét, ami ezután úgy fog szólni, mintha egy másik fej/fülhallgatón hallnád.
    Más eszközökkel is lehet hasonló eredményt elérni. A tanítható szűrők mind ilyenek. A legjobb a Waves, a legelső, amit használtam a Steinberg Free-filtere, a legrugalmasab a Spektral-delay, amivel dinamikussá tehető a hatás. Halk zenén más a korrekciós görbe, mint hangosan. A metódust egyébként használják konzumer termékben is. Ez az Antares microphone modeller. Evvel jó közelítéssel a gyengébb pld:Behringer B-1mikrofon majdnem úgy, de legalábbis nagyon hasonló karakterrel fog szólni, mint egy Neumann U89. Kiválasztod milyen mikrofonod van és kiválasztod melyiknek a hangzását szeretnéd utánozni. Ez régóta működik. Olyan mint a hangutánzás. Persze közel sem tökéletes.

    http://www.waves.com/content.asp?id=1583
    http://news.harmony-central.com/Newp/WNAMM98/Steinberg/Free-Filter.html
    http://www.native-instruments.com/index.php?id=spektraldelay_us
    http://www.antarestech.com/products/amm.shtml

    Auratech Field Recording

Új hozzászólás Aktív témák