Új hozzászólás Aktív témák
-
Auratech
őstag
Sziasztok!
AmPex ajánlására nyitom ezt a topikot, hogy ne fárasszak senkit, akit ezek a dolgok nem érdekelnek.
Amihez hozzá tudok szólni: hangrestaurálás, DX/VST efektek, mindenféle audio tuning.
A felvetett kérdésre, hogy miként mérem a füldugaszt.
Van mérőmikrofonom, de nem ez a járható út.
Fülemet használom.
Az egyik fülembe bedugom a füldugaszt, a másik fülemre meg ráteszem a Beyer 770/990pro másik felét.
Két jellel dolgozom. Egy színuszos sweep jel 20hz-20khz- ig 20 s alatt, a másik egy szélessávú zaj jel, rózsazaj, vagy fehérzaj fázisban.
Ha a sugárzó ill a füles pontos mind a két oldalon akkor zajjel esetében egy pontszerű lesz a hallott hang. mintha egy lyukon jöne be középről.
Ha a fázismenet jó, akkor a virtuális zajforrás ''mérete'' kicsi, ha rosz a fázismenet-szétesik a zajgombóc. Amikor mérek, egy sávszűrőt rakok a zajjelre és elkezdem csúsztatni fellülről lefelé. Ha van olyan részlet, ahol a mono jel szétesik, oda teszek egy markert (pld: 1200hz).
Aztán alulról is végigjárom a hallható tartományt ugyanígy.
A kapott pontokat egy fft szűrőn berajzolgatom és a füldugasz zajjelét úgy szűrögetem, hogy a virtuális mono zajjel középen maradjon és fókuszált legyen.(Ez egy kicsit olyan mint a két célkeresztet fedésbe hozni zárótűzben a halálcsillagon.)
A következő az, hogy a sweepjelet fülelem és az fft analizátoron bejelölöm azokat a pontokat(frekvenciát), ahol a sweepjel szubjektíven hallkabban szól. A hangerő hullámzik és gyakran egészen el tud halkulni. Ezeket orvoslom egy másik szűrővel. A sweep a végén viszonylag egyenletes lesz, így a fülem és a dugasz torzítása egyszerre van beledolgozva az átvitelbe.
A végén a szűrőbeállításokat egy fehérzaj-jellel impulzusválaszként eltárolom és megvan a dugasz fűlemre alkalmazott presetje.
Macerásnak tűnik, de olcsó. A végeredmény egy jóval komolyabb hang, amit az utcai zenehallgatáskor élvezek. Egyenlőre ennyi. Naponta csak egyszer vagyok netközelben, szóval nem lustaságból nem vagyok itt.Auratech Field Recording
-
AmPeX
aktív tag
-
Auratech
őstag
Wavelab5, jelek az EMI audio teszt cd ről, Sequia7saját-fft szűrője, Sonoscope analizátor (a 2d monitoron megy) a Sequia7 belső convouciós reverbje az impulzusválaszhoz.
szűrők-pld Waves linemultiband (fázislineáris eq) lyukszűréshez wavetrak 1/100! oktáv meredekségű szűrője. Sir reverb az impulzusválaszhoz.
A lényeg az, hogy először a két eltérő forrású mono zajjelet kell szűréssel a hehető legfókuszáltabbá tenni úgy, mintha egy fülesből szólna.
Valamilyen referenciát ki kell választani először. A Beyer dt990 nekem elég jó.
A végeredmémy hasonlóan szólm mint a beyeren. Az egyetlen feltétel, hogy a fülesnek/dugasznak érzékenynek kell lennie, hogy az akkusztikai kompenzáció után normális lehessen a hangereje. Próbáltam egy mx450-et is. A végeredményhez itt kevesebbet kellett szűrögetni, de a végén halk lett. Az érzékenysége asszem 104db/mw.
Van egy pici hangfile, ami demonstrálja a változást. Legközelebb (holnap, holnapután elküldhetem, úgy tiszta lesz a dolog). Most viszont ronannom kell, mert agyonütnek!Auratech Field Recording
-
vili13
őstag
válasz Macilaci457 #5 üzenetére
De, a flat az a vízszintes lenne. Legalábbis bizonyos tűréshatáron belül; +/-3dB még nagyon elfogadhatónak tűnne, esetleg kicsivel több is. A +/-10dB-es huplikat referencia célra kicsit soknak gondolom.
-
Auratech
őstag
Sziasztok!
Teljesen jogos a vélemény a referenciákról. Nekem személyesen referencia a dt990. Tudom, hogy nem lehet kiegyenlíteni a hangzást egy ilyen kicsi sugárzónál.
A dt990-nél van egy kis módosítás, amit még én is meg tudtam csinálni:
( http://www.headwize.com/projects/showfile.php?file=beyer_prj.htm ),
ezután zeneibb lett a füles. Ennél pontosabbat, amivel meg lehet ítélni egy mix hangzását még nem használtam, de ez a magánvéleményem. Erről szólnak a fórumok.
Egy dolog azonban még nem került fel a fórumokra.
A fejhallgató, de sokkal inkább a füldugaszok saját paraméterei csak a történet egyik fele.
Amikor a hallójáratodba dugod, lezárod a külsőfüledet valamennyire. A dugasz membránjától a dobhártyádig egy teljesen a te füledre jellemző méretű és lineáris torzítású rezonáns légoszlop keletkezik a hallgatás során. Ha máshogy dugod a füledbe, máshogy fog szólni. Próbáld ki, hogy hallgatás közben egy kicsit lefelé nyomod a füldugót - a mélyek felerősödnek. In-ear dugaszoknál méginkább kikerülhetetlen ez a jelenség.
A megszokott módon a füledben csücsülő dugasz egy driver-rezonátor egységet fog képviselni. Ezt elemenként mérni olyan, mint egy hangszert alkatrészenként hangolni.
A hangzásnak mindig része vagy Te is. Driver rezonátor, zongorahúr-hangszertest, nád-saxofon. Nem megkerülhető. A fülesek girbe-gurba frekvenciaválaszaiban szándék szerint benne vannak a Neumann-torzón mért értékek inverzeinek átlagai is.
Amit én próbáltam az a szubjektív megítélés segítségével ''jobbítani egy eszköz és a hallásom interakcióját''. A trükk, amit kihasználtam, hogy a hallás a spektrális jellemzőknél érzékenybben reagál a fázismenet változásaira, ami a használt mono zajforrásnál egy sávszűrt állapotban a hangkép szétesését okozza nagyon pici spektrális eltéréseknél is.
A cikk a hansugárzókról tanulságos volt, köszönöm.
''no measurement technique can fully describe the subjective sound of a louds peaker''
Kicsit idevág a fent hozott mondat.Auratech Field Recording
-
vili13
őstag
Köszönöm a leírást, ez így teljesen korrektül hangzik. Ezek szerint a mérhetően és teljesen lapos átviteli karakterisztikát megcélozni nem érdemes, de ha mégis sikerülne elérni valahogy, az valószínűleg rosszabbul szólna az eredetinél...
Egy kérdésem is van, a mérés sweep jellel történő részéhez. Konkrétan a nagyon magas tartomány érdekel, mert ott általában elég csúnya egyenetlenségek jellemzőek, amit jó volna valamelyest mérsékelni. Nálam a hallás valahol 16-20k között lassan átmegy sejtésbe, és ettől egyre nehezebb relatív hangosságérzetről beszélni. Nincs ezt megkerülendő valami jó trükk, pl. modulálom az egyik oldalt, hátha feltűnőbb a különbségi frekvencia, vagy valami hasonló? -
kapcs-ford
őstag
Kezdésnek az akusztika és nem ''akkusztika''.
Aláírás
-
Auratech
őstag
Nem a frekvencia lesz különböző, hanem a hozzá tartozó szubjektív hangosság, ami miatt a sávszűrt zajjel ''mono érzete'' szétesik, de értem amire gondolsz.
Még nem találtam megoldást rá. Az én fülem kb 17400(+-200hz) működik tiszta sinusjellel. Komplexebb, modulált (fűrész, négyszög, trapéz és társaik) jelek esetén feljebb csúszik a határ, de csak a sinusos komponensek (1db frekvencia) dedikálnak egy rezonanciapontot.
Az erősen kihajtott sweep sinusjel a felső halláshatáron gyakran torzul, kicsit négyszöges-fűrészes lesz, ami a membránokon (dugasz/dobhártya) keletkező részfrekvenciák(parciális rezgések_ld. Békessy munkái) summájaként elszínezi a tiszta sinusjelet. A dugasz méréskor kiderült. hogy ez a torzítás inkább a fülemben van, úgyhogy sokat nem tudok vele kezdeni, talán mosni kéne..? A 18-20 Khz körüli művi jel elég természetellenes jelenség egyébként, erre nem nagyon alakult még ki evolúciós válasz az embernél, de azért az egérriasztókat, régi bekapcsolt (standby) tévéket kiszúrom messziről.
Ötleted jó egyébként, ha valami eszedbe jut, szólj!Auratech Field Recording
-
Auratech
őstag
válasz kapcs-ford #9 üzenetére
elzést a kusztik K J nemvót szándíkos a 2k, csak laptopos toplákos
Auratech Field Recording
-
AmPeX
aktív tag
UP
-
Auratech
őstag
Bocs!
Nincs otthon netem. A teleházban meg nem vagyok mindig ott. A beállítás folyamtáról olyan alapossággal beszámolni, amilyen hozzáérésről már bizonyítottál nekem, nem is olyan egyszerű. Amikor összeszedtem a dolgokat ,rájöttem, hogy rendszereznem kell a dolgot, hogy tényleg érthető legyen másnak is, ne csak nekem.
I. Van egy dt990-es fülesem egy kicsit csillapítva a kiemeléseben.
Ez nekem elég jó, mint referencia a (füldugaszhoz képest). Jobb nincs és az Orpheust is fikázták már.
Szóval a referencia az élő zene, amit meg tudsz hallhatni a keletkezés pillanatában és utána is a felvételről. Jó felvétel esetén a jelenlétérzet hasonló a mikrofonozás helyén szabad füllel hallhatóhoz. Ez persze csak minimalista akusztikus felvételre teljesülhet.
Itt a mikrofonozás is, a felvételi lánc és minden befolyásolja a végső hangzást.
Vannak jó felvételeim sok audiofil és sok saját készítésű. Hifista barátomat elhívtam, hogy fikázza le a láncot, amin dolgozni szoktam. Elfeledkezett a kért minősítésről és végighallgatott egy oratóriumot, amit egyébként útál. Kell ennél jobb minősítés?
Itt a füldugasz eltérését az általam ref.-nak tartotthoz kell valahogyan megközelíteni.
A bal fülemben a füldugasz, a jobbon a Dt jobb fele (a bal le van a fémpántról szerelve).
Az interfész füles kimenetén a dt990, a főkimemnetre kötött kis keverőn meg a füldugasz.
Hangerőben azonosra szintezem zajjellel (rózsazaj fázisvban, részsávos rózsazal fázisban, klikkjelek jobbról- balra...) és zenével. A zaj szintje -12 db digitálisan.
Ezután a rózszaj jelet(mono! duplázva két sávra: 1-dt jobbra pan, 2-dugasz balra pan) hurokbakötöm, hogy sokáig fájjon. Megnyitok egy band pass filtert a master sekcióban és beállítom a sávszélességét 2 oktávra. A középponti frekvenciát csúsztatva a felső hallható tartományról lefelé figyelem, hol nem hallok fázisproblémát. Ezeket a tartományokat feljegyzem. Ahol hallottam valamit ott újra kezdem, de a sávszélességet lecsökkentem 1 oktávnyira (rázoomolok a frekvenciamenetre).
Igyekszem megtalálni a középponti frekvenciát. Közben a sávszélességet csökkentem. Ekkor a zajjel spektrumából színuszszerű sávok keletkeznek: Zajból búgás. Ha a hangosságuk között különbség van féloldalasan szólnak. Ezt egyenlítem ki egy megynyitott fft filter segítségével a dugasz sávjában, vagy egy meredek szűrővel kiemelve.
Ezt a tortúrát csak pihenés után folytatom, mert tehetetlen lesz a fülem a művi jelektől és ''szoftveresen bedugul''. Miután minden feljegyzett tartományon átfüleltem magam, és pihentem, megpróbálok egy jól ismert (sokszor, sokféle cuccon meghallgatott) zenét. Ez nálam az Emi Teszt lemez Purcell_O solitude - Lanttal kísért dal, és a Bidland Quincy Jones szülinapi lemezéről Back on The Block. Ha phaser szerű effekt hallatszik, elrontottam, ha csak elszínezett, könnyebben javítható. A végeredmény kb 3 óra alatt jó, de kell mindig egy utólagos visszahallgatás is, hátha ''túlszűrtem-színeztem''.
Szóval, most ennyi jutott a fórumra. Viszont csinálok egy hangalámondásos audio demo fájl, amin a lépéseket hallhatóan próbálom illusztálni. Ehez viszont, hogy te is hallj különbséget a két oldalt el kell szűrnöm, hogy a végén halld, hova jutunk. Kevés időm van erre, de igyekszem a most következő héten elkészülni vele. Honlapom nincs, így levélben küldöm majd el a fájlokat. Egyenlőre ennyi telt.Auratech Field Recording
-
Auratech
őstag
A hallgatott hanglánc digitális és analóg jósága javítja az eredményt, de ebben az esetben az akusztikus jellemzőknék kisebb nagyságrendben vannak csak eltérések. ezeket nem vettem figyelembe. A Fülelgetést meg lehet ismételni fülcserével is, amit egyszer próbáltam. Így kivédhető a két fül közti különbség, hiszen a hallás aszimmetrikus, ezért halljuk a hangforrás magasságát.
Auratech Field Recording
-
Auratech
őstag
válasz kapcs-ford #16 üzenetére
Mondjuk egy hangstúdióban a munka során hogy lehet megítélni azt amit csinálsz?
Ha a füles nem jó, akkor mi. Egy olyan lehallgatóhelység sincs/lehet, ahol egyféle ideálisnak tartott láncon meg lehet ítélni egy felvételt. Dolgozni kell. Sokféle eszközön többször meg kell hallgatni a zenét, hogy a zenét ítélhesd, ne az eszközöket. Kérlek világosíts fel, min hallgassam meg a teremzengés lecsengésének halk részeiben a tér válaszait egy halk részleten, ha ott vágni kell!
Hallotam már csöves Krell monoblokkokból B&W Nautilusokból és Martin Logan Aurelius ''centerből'' épített stereo/7.1 rendszert egy Lexikon procival a végletekig kifinomítva egy nagyon kimunkált akusztikájú helyen (Music Messe Frankfurt). Ami ott megszólalt, nem működik máshol. A lényeg az eszközök paraméterei által eltorzított zenei élmény megidézése, ami egyfajta kompromisszumkészséget igényel az eszközök készítőjétől és a halgatótól is. Egy hangstúdióban, de máshol sem nem lehet kikerülni a szubjektív megítélést. Ezért szakma és felelősségteljes. Ami jól szól, átjön a kisrádión és csúcs hifin is.
Egy apró példa: nagyon komoly zenész úr a felvétel nüanszairól ítélkezett. Féloldalasnak halota a keverést és aránytalannak, színezettnek. A vita során kiderült, hogy fájt a füle. Még aznap orvoshoz ment és a gyulladásra gyógyszert kapott, valamint szalmiákos oldattal jól kimosták a fülét. Mikor este visszajött, a felvétel csodák csodájára megjavult.
Mondtam neki, hogy már én is tapasztaltam a ''Dolby-B'' effektet, amit a fülzsír okozhat.
Addig viszont lese tojta a véleményemet.Auratech Field Recording
-
Auratech
őstag
Helyesírás csak 2. Bocsat!
Auratech Field Recording
-
AmPeX
aktív tag
Szerencsétlen mérnökök mennyit dolgozhattak a dolby effekten, erre jön egy kis fülzsír és keresztülhúzza az egészet
-
AmPeX
aktív tag
válasz kapcs-ford #16 üzenetére
Egy komoly fejhallgatóval és egy komoly erősítővel kielégítőbb hangélményt kaphatsz, mint bármilyen hangfallal... Ez sok-sok audiofil tapasztalata, nem gyerekmese.
-
kapcs-ford
őstag
''Mondjuk egy hangstúdióban a munka során hogy lehet megítélni azt amit csinálsz?''
Úgy hogy az adott cuccon már 50szer meghallgattam jópár albumot és számomra az a cucc/hangzás a referencia.
20hz-es hanghullám hossza 17.2 méter. 20KHz -é pedig 1,72cm. Ha ne is csak ezt a két végletet vegyük attól még láthatjuk hogy a 200hz is majdnem 2méter (1,7m). Tehát a hanghullámok killengéséhez tér kell ami egy fülesben ugye korlátozott...
Control room pedig igenis jó (legalábbis akármilyen fülesnél) lehallgatásra profi akusztikai panelekkel hozzáértően megtervezve.
Hangstudióban a munka során monitort használnak illetve két vagy több párat. Az teljes mértékben igaz hogy többféle eszközön kell hallgatgatni a mixet..
Ezek a hifi csodák színeznek rendesen lehet valakinek akármilyen 5milliós B&W hiperüber-gürtner cucca is ha nem megfelelő akusztikai környezetben hallgatja és lehet pont az ellenkezője is hogy egy akusztikailag megtervezett szobában a 70-ezres kütyü jobban szól. Mint amit írtál is (Music Messe).
''teremzengés lecsengésének halk részeiben a tér válaszait egy halk részleten, ha ott vágni kell!''
Hát igen ha csak vágni kell vagy szerkeszteni arra jó a füles.Aláírás
-
AmPeX
aktív tag
válasz kapcs-ford #23 üzenetére
Nemhinném, hogy kéne 17 méternyi hely ahoz, hogy rendesen kijöjjön egy 20 hz es mélyhang... Minél messzebb vagy a hangforrástól annál jobban szétcsúszik a frekvenciatartomány, mivel a különböző frekvenciájú hangoknak (és hullámoknak) más-más terjedési sebessége van. Az én meglátásom szerint még mindíg egy jó fülessel lehet a legjobb hang és térélményt előidézni...
-
AmPeX
aktív tag
válasz kapcs-ford #25 üzenetére
Jogos, utánanéztem. Azthittem h a hang olyan mint a radiohullam, epp ezt tanuljuk. Es itt is csak csötapvonalban függ a frekitöl...
Mindenesetre a 17 méteres táv a 20 hz es hangnak még mindíg nem szükséges, ha mégis akkor légyszives támaszd alá valami normalis magyarazattal. En abbol indulok ki h van egy cx300 am, es nem h 17 meter, de 1,7 centi nincs a membran es a dobhartyam közt, es bizony eleg kemenyen atjön rajt a 20 hz, kiprobaltam.
Bocs a kötözködésért, de ha valaki nem tud, vagy rosszul tudja (mint az előzőekben én), akkor ne azt írd, hogy nem vagyok vele tisztában, hanem légyszives világosíts fel. Ha mindenki csak úgycsinál, mintha okos lenne, de nem mond semmit, akkor minek fórumozunk? -
dabadab
titán
válasz kapcs-ford #22 üzenetére
''Tehát a hanghullámok killengéséhez tér kell ami egy fülesben ugye korlátozott...''
Hogy mi van?... Kilengest a hangszoro membranja produkal, de annak semmi koze a hullamhosszhoz (vagy legalabbis nem ilyen direkt modon).DRM is theft
-
Protezis
őstag
De sok budos cigis van itt
-
AmPeX
aktív tag
válasz kapcs-ford #27 üzenetére
sztem cx300 al te is hallanad... nem kell hozza nagy müveszet, erzed ahogy mozog a dobhartyad az igaz h nem hangszerü elmeny, de valami van, es erezni lehet... a 20 kilot viszont tenyleg hallom, multkor kimertük az egyik haverommal. Nem egy kellemes dolog.
-
-
dabadab
titán
válasz kapcs-ford #32 üzenetére
A levego az oke, de az mondjuk a fulhallgatoknal is van Ter meg annyi kell, amennyire a membren elmozdul, ez meg szinten megvan a fuleseknel is.
Persze, a membranhoz van koze, de csak kozvetett modon. A membrant meghajto jelet tipikusan annak frekvenciajaval jellemezzuk, a hullamhossz meg ugye ebbol ugy jon ki, hogy a terjedesi sebesseget elosztjuk a frekvenciaval. A terjedesi sebesseg viszont fugg rengeteg dologtol (a gyakorlatban leginkabb a levego homersekletetol), vagyis ket tok ugyanugy mozgo membran is generalhat kulonbozo hullamhosszusagu jelet.
Viszont tovabbra is all az eredeti kerdes, hogy a hullamhossznak mi koze a fulhallgatok kepessegeihez.DRM is theft
-
vili13
őstag
válasz kapcs-ford #25 üzenetére
''Ezen is hasaltam: ''mivel a különböző frekvenciájú hangoknak (és hullámoknak) más-más terjedési sebessége van''''
Pedig más (pl. [link]), még ha nem is túl nagy az eltérés. Jobb lesz, ha hozzászoksz, hogy a levegőnek vannak ilyen nemlineáris tulajdonságai! -
kapcs-ford
őstag
A kérdésedre a válasz a mondatod első része..
Már le lett írva, az kérlek szépen hogy a csodafülesedre hiába van az írva hogy 20hz- 20khz tartományban produkál hogyha a 20hz de még egészen 50-70hz-ig is aránytalanul adja le , ugyan nézd már meg azt a görbét itt habár már be volt linkelve egy hasonló.
[link]
A hang terjedési sebességével meg mindenki tisztában van nem is értem hogy miért hoztad villogtatni, az hogy gyakorlatban mitől függ azt leginkább az adott tényezők határozzák meg pl. víz alatt nem sokat számít a levegő hőmérséklete...Aláírás
-
Auratech
őstag
A fülesek mélyhang sugárzásának más a természete, mint a szabadtéri hangterjedésnek.
A legjobb példa a cx300-as füldugasz. A dugasz mebránja és a dobhártya egy zárt csövet alakít ki, melynek egyik vége az aktív elem, másik vége a passzív. A dobhártyád a hangfalak passzív mélysugárzójához hasonlóan enged a meghajtott membrán által megnövelt nyomásnak és behuppan. Evvel a módszerrel a 20 hz alatti méllyek, de akár 0hz is érezhető, mint amikor a vízben megnyomja a dobhártyád a nyomás a víz alatt. A zárt fülesek méllye ezért általában erősebb. A nyitott, vagy elektrosztatikus fülesek méllyeire is ez vonatkozik, de a nyomáshullám nem csak a dobhártyádat taszítja meg hanem gömbszerűen terjedve kisebb hatásfokkal jut a füledbe bár kevesebb elszínezéssel.
A zárt füleseknek viszont több rezonanciapontja alakulhat ki a rezgő levegő adott térfogata miatt, ezért kevésbé semlegesek.Auratech Field Recording
-
dabadab
titán
válasz kapcs-ford #36 üzenetére
Jo, akkor esetleg megvalaszolhatnad a kerdest: hogy jon a fulesekhez a hullamhossz?
DRM is theft
-
Auratech
őstag
A Samplitude saját fft filtere. A német kiadású Keys magazin 2006 májusi számában van egy teljes értékű, de nyolc sávra korlátozott ingyenes 8-as verzió. Ezt használom. Ennek a master szekciójában található ez a príma szűrő. A keverőablakban, vagy off-line effektként az egyik menüből.
Hogy ne kelljen mindig az összes effektet használnom, a beállításokat ''lerenderelem'' egy 24bites fehérzajra. Ezzel az összes szűrést összegzem a zajon. Ennek a spektruma lesz a korrekció forrása. A megszűrt zajt lejátszva a szűrőmodulban egy ''fényképet'' ''snapshot'' készítek a spektrumról, ami 1024 sávra bontja a teljes hangtartományt a kiemelések és csillapítások finom felbontásával. Ennek a zajnak a hangképe tartalmazza az összes beállítás hatását adott hangerőn.
Ennek a fordítottja kell, hogy szűrje a zenét, ami ezután úgy fog szólni, mintha egy másik fej/fülhallgatón hallnád.
Más eszközökkel is lehet hasonló eredményt elérni. A tanítható szűrők mind ilyenek. A legjobb a Waves, a legelső, amit használtam a Steinberg Free-filtere, a legrugalmasab a Spektral-delay, amivel dinamikussá tehető a hatás. Halk zenén más a korrekciós görbe, mint hangosan. A metódust egyébként használják konzumer termékben is. Ez az Antares microphone modeller. Evvel jó közelítéssel a gyengébb pldehringer B-1mikrofon majdnem úgy, de legalábbis nagyon hasonló karakterrel fog szólni, mint egy Neumann U89. Kiválasztod milyen mikrofonod van és kiválasztod melyiknek a hangzását szeretnéd utánozni. Ez régóta működik. Olyan mint a hangutánzás. Persze közel sem tökéletes.
http://www.waves.com/content.asp?id=1583
http://news.harmony-central.com/Newp/WNAMM98/Steinberg/Free-Filter.html
http://www.native-instruments.com/index.php?id=spektraldelay_us
http://www.antarestech.com/products/amm.shtmlAuratech Field Recording
-
Auratech
őstag
Mari néninek lehet, hogy nem tudom elmondani.
Az egyik füles karakterét lekopírozzuk egy másik fülesre. Ez akkor működik kielégítően, ha céleszköz műszakilag tartalékokkal rendelkezik. Ez itt az én olcsó füldugaszom extrém érzékenysége. Mivel nekem nincs bonyolult műszerparkom, ezért a fülemet használom a hangzás megítélésében.
/A héten még nem értem rá netközelbe kerülni. Most fabrikálom az antennát a kéményre, amivel elérem a teleház Wifi routerét remélhetőleg, azután naponta jelenkezem és a készülő honlapomról elérhetőek lesznek hanganyagok, meg flash videók. Most azonban vizsga-tenger lepi a fejemet és molyolgatni nem érek rá./
Ha hallod hogy történik biztos világos lesz. Néha kissé zagyván magyarázok, csak ezt még soha sem fogalmaztam meg. Szóval nem tananyag.
Miután végighallgatsz több száz 90perces magnókazettát, ami rosz, lemerülőfélben lévő kerregő magnóval, zajos termben készül, muszáj hallgathatóvá kell tenned és nincs rá eszköz, kreatívnak kell lenned. Volt úgy, hogy egy 3másodperces részletet két órán keresztül loopban hallgattam kis pihenőkkel és csavargattam, amíg kihámoztam a zajból a suttogást.
Sokat hallgatóztam. Szoktam az utcán becsukott szemmel is sétálni, csak 15-20 lépésenként kipislantani. Ilyenkor kiélesedik a fülem mint sötétben. Elkezdesz bízni a hallott irányokban is. Az egyi F1-pilóta, mondta, hogy 160-al a kanyarban látta a bedobott érmén, hogy fej vagy írás. Valószínűleg lehet fejleszteni a hallás ''szoftveres'' részét.Auratech Field Recording
-
vili13
őstag
Köszönöm, ezt kicsit emészteni kellett, és már csak néhány problémám van a metódussal kapcsolatban. Az egyik a fehérzaj használata. Ami fehérzajt eddig láttam, annak soha nem volt teljesen lineáris a spektruma, csak elég messziről nézve. Nem keni ez szét többé-kevésbé a végeredményt? Illetve nem egyszerűbb ténylegesen az impulzusválaszt mérni - praktikusan 1db impulzus segítségével - és azt használni valamivel? Szvsz egyszerűbben, gyorsabban és pontosabban lehet számolni az eredményt egy normalizált impulzusválaszból, mint az fft-vel vacakolni. Persze ha már fft filter, azt is szívesebben megírom magamnak, ha majd egyszer nagyon ráérek... ([link]).
A HRTF-ről ezt már nem mondanám el, abból kénytelen leszek megelégedni valami előre gyártott megoldással. Csak még nem tudom, melyik lenne a legmegfelelőbb. A Wave Arts Panorama 5 ([link]) lenne az egyik esélyes, ami tud valami ilyesmit, de kicsit bonyolult a lelkivilága az ízlésemhez képest - én jobban szeretnék egyetlen ''HRTF on/off'' kapcsolót a több tucat állítgatható paraméter helyett... -
priti
addikt
Sziasztok, biztos nem a jó totyikba írok, nekem csak annyi lenne a kérdésem, hogy ha adott egy DVD-s házimozi erősítőn egy RCA digitális bemenet, meg egy akármilyen hangforrás, esetemben egy hangkártya aminek optikai kimenete van, de RCA nincs, akkor hogyan tudom elérni, hogy 5+1-ben szólaljon meg az erősítő? Létezik olyan converter aminek van egy optikai S/PDIF bemenete meg egy RCA kimenete, vagy egyszerűbben is meg lehet oldani, vagy sehogy? Sajnos nincs az erősítőn optikai bemenet, csak digitális RCA, meg persze AUX-IN, de az sztereo ugye. Talán úgy kéne megpróbálni, hogy a hangkarit bedugom a TV aux in dugeszába, aztán az erősítő a SCART-on keresztül kreál valamit, vagy a SCART-on is csak sztereót kap? Számolgattam a pineket a SCART-ba és elvileg belefér az 5.1 is, csak kérdés, hogy a TV szétdobja e a sztereo bemenetét 5+1-be vagy az is úgy hagyja ahogy kapja... végtére is az csak egy gagyi virtual surround.
Nincs erre valami egyszerű megoldás? Egy rakás erősítőn RCA a bemenet, biztos másnak is okoz ez gondot, nem szívesen adnám el emiatt, vagy vennék külön handfalrendszert a PC-hez is
Hardverlesen
-
priti
addikt
végigsasoltam, de inkább totál se kép se hang emberek kérdezgetik hogy egy rca-t hogy kössenek össze jack -el ahelyett, hogy ragadnának egy pákát... asszem veszek egy SB hangkártyát amin van RCA kimenet és hagyom az optikait ahol van, kár ezzel szenvedni, csak attól félek, hogy a biosban hiába tiltom majd le az integrált hangkarit össze fog akadni a pci-os karival, remélem nem. 5 rugesz repül a kukába
Hardverlesen
-
And
veterán
Ha a páka megragadása nem idegen Tőled, akkor megtalálhatod a megoldást abban a topikban: kábé 1 db. alkatrészt igényel az oda- és visszaalakítás is (koax <-> optikai). De ha a kártyán van optikai kimenet, akkor annak az adómodulját is meghajtja valamilyen elektromos jel, ami nem más, mint a 'koax', az RCA-ról levehető (ha lenne ilyen rajta) jelforma.
Ettől függetlenül rakhatsz be második kártyát az integrált mellé, jó esetben az utóbbit még csak letiltani sem kell. Nálam is elvannak egymás mellett.. -
Auratech
őstag
Az alaplapok legtöbbjén lévő hangkeltők (realtek, azalea, cmi), szóval az ac97 és a hd-audio szabványúak is gyakran rendelkeznek az alaplapon spdif on/out panellel. Ez olyan, mint az előlapi ledek tüskesora. Az alaplap doksijában biztos megtalálod, ha van. Ennek összesen három tüskéje van. Egy közös jelföld és egy ki, iletve be pólus. Tehát az out tüskét és a gnd tüskét kell kivezetni egy kéteres kábelen, aminek a végén van egy rca. A dugó tüskéje a jel, a gyűrű a föld. A lényeges, hogy ne szabvány hangkábeleket használj, mert azok nem ideálisak a digitális jelátvitel frekvenciáján. Vegyél egy video rca összekötőt és azt kösd össze az alaplappal. Az alaplapi hangkártyát a pci- után kell telepíteni (addig legyen letiltva a biosban is) úgy hogy a biosban az oprendszer ne legyen plug&play. A lényeg, hogy ne közös megosztott irq-n legyen a két hangkeltő.
A másik lehetőség, hogy a dvd meghajtóknak mindig van spdif kimenetük, csak manapság nem kell használni. Ezt is összekötheted az előbb említett kábellel.
''http://www.sany.hu/component/page,shop.product_details/flypage,shop.flypage/product_id,52/category_id,103/manufacturer_id,0/option,com_virtuemart/Itemid,1/lang,hu/''
A fizetős megoldás pedig ilyesmi lehet kb 3000 pénzért.Auratech Field Recording
-
Auratech
őstag
http://www.sany.hu/component/page,shop.browse/category_id,103/option,com_virtuemart/Itemid,1/lang,hu/
A link vége nálan nálam látszik jól. A lényeg a sanyi.hu hitech átalakítók oldala.
[Szerkesztve]Auratech Field Recording
Új hozzászólás Aktív témák
- Debrecen és környéke adok-veszek-beszélgetek
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- Autós topik
- AMD GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- Milyen autót vegyek?
- Kamionok, fuvarozás, logisztika topik
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Autós topik látogatók beszélgetős, offolós topikja
- PlayStation 5
- Fotók, videók mobillal
- További aktív témák...