- A Sony szerint Japánon kívül is hódíthat az anime
- Szilárdtest-akkumulátorokat fejleszt Kína, jöhet az áttörés?
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Windows 11
- A választási tévinformációk ellen küzd a Meta
- Mikrotik routerek
- SQL kérdések
- Aliexpress tapasztalatok
- Hamarosan elképesztő mennyiségű áramot fogyasztanak el az adatközpontok és az AI
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
-
IT café
Topiklakók, és autóik
Új hozzászólás Aktív témák
-
Harcipocok84
junior tag
Sziasztok!
Olyan perverz gondolatom támadt, hogy veszek egy első generációs X6-ot második autónak. Régi álmom, imádom a formáját, a külsejét, és most már megfizethető áron (5-6 millió) kaphatóak a kb. 200-300e közötti futásteljesítményűek.
Tisztában vagyok vele, hogy ezek többnyire lerúgott autók, de ettől függetlenül mire kell figyeljek? Melyik típust kerüljem? Milyen költségekre számíthatok?
Vagy inkább tegyem félre a vágyaimat, és vegyek egy második generációs X5-öt?
[ Szerkesztve ]
-
Harcipocok84
junior tag
Sziasztok!
Hétvégén megnéztem egy 210e km-t futott 2008-as BMW X6 35d-t.
Kívül-belül szép állapotban volt, nem lelakott. Van mit csinosítani rajta, de semmi vészes. Viszont:
1. A DPF ki van szerelve. Ez okozhat valami problémát? Műszaki, motorikus probléma?
2. Turbóhang a kipufogón keresztül. Kifütyül a kipufogón. Ez normális? A tulaj szerint a kiszerelt DPF miatt.
3. 1500-1700-as fordulat környékén tartva kicsit rezonál a motor. Ez normális? Ha nem, akkor mi oka lehet?
4. Tolatókamera nem működik. Ez mennyire jellemző? Van valami típus betegsége? Milyen költségek lehetne ha kamerát kellene cserélni vagy a kábelezést újra húzni?
Amúgy az autó jól ment, az alapjárat szép volt. Vészes olajfolyást sehol nem találtam. -
Harcipocok84
junior tag
válasz chess001 #72231 üzenetére
Akkor elmagyarázom:
Jelenleg kismillió X6-ost árulnak használtan. Szerencsére van választék bőven.
Munkámból kifolyólag elég sokat utazom. Így bármelyiket megnézhetem élőben, ha úgy nézzük nem kerül semmibe. Ezt én előszűrésnek fogom fel.
Elmegyek, megnézem. Több olyan is volt, ami képen szép volt, élőben lelakott vacak, vagy olyan helyről árulták ahonnan még talicskát se vennék. Na mármost nem fogom minden egyes helyre elcipelni a szerelőt. Ezt időben is necces összeegyeztetni, meg hát anyagilag is elég nagy tökön lövés lenne. Első körben gondoltam rákérdezek egy hozzáértő fórumon, hogy az általam fellelt hiba mennyire kritikus, mennyire ismert probléma és mégis mire számíthatok.
De ha ez megnyugtat: mikor leszűkül a kör 1-2 autóra akkor be lesz vizsgálva rendesen az autó, nyugi De ha az általam leírt DPF-turbós hiba elég nagy gebaszra utal, akkor automatikusan dobom az autót, nem fogok feleslegesen túrázni a szerelővel.
Szóval csak ezt szerettem volna megtudni. -
Harcipocok84
junior tag
válasz CharlieDrop #72236 üzenetére
Köszönöm a tanácsot! Így fogok tenni...
Kicsit én is tartok az X6-tól. Gyerekkori szerelmem, tudom hogy teljesen irracoinális vársárlás (sokat eszik, sokat futottak, nehéz vele parkolni, 4 személyes) de nekem kell Lehet hogy 1-2 évig hajtom és megunom, de ez a bakancslistámon van.
Számomra teljesen idegen a BMW márka, soha nem volt ilyen autóm, teljesen vakon vagyok hogy pl. milyen motorok a kerülendőek. Ezért mostanában nagyon sok videót nézek... És hát eljutottam a Bimmer Expertes srácok videóihoz. Hát én abból csak azt szűrtem le, hogy hegyekben állnak a BMW-k a szervizükben, horribilis alkatrész és szervizköltségek, masszív szopások. Sokszor elgondolkodom hogy kell-e ez nekem. Megér-e ennyit az álmom... De azzal bíztatom magam, hogy csak azért van ennyi hibás BMW mert kismillió bmw szaladgál a magyar utakon és kicsi az esélye hogy pont kifogok egy 5misis autót 3 misis azonnali szervizköltséggel. De naív sem vagyok, így félek
Nyugtassatok meg hogy nem minden 200K-t futott X6-osra kell évente 1 misit rálocsolni -
Harcipocok84
junior tag
Sziasztok!
Első generációs X6 és második generációs X5 között vacillálok.
Ezekben a típusú / korú autókban mennyire ajánlott a Benzines verzió a fogyasztástól eltekintve?Gyakran használnám városban, illetve max. 50km-es utakra, ezért is gondoltam arra, hogy benzinest vennék. Kérdés hogy ezek a benzines motorok mennyire ajánlottak.
[ Szerkesztve ]
-
Harcipocok84
junior tag
válasz dellfanboy #72675 üzenetére
Tehát egyértelműen jobban járnék egy benzinessel mint egy Diesel-el?
Karbantartás, élmény szempontjából?
A fogyasztással meg tudok békélni -
Harcipocok84
junior tag
válasz dellfanboy #72677 üzenetére
És az az információm igaz, hogy ezek a benzinesek amiket fent említettem mind elől vezéreltek? Tehát egy esetleges vezérléscserénél nem kell kiszedni az egész motort?
-
Harcipocok84
junior tag
válasz Newlachka #72681 üzenetére
Senki nem mondta hogy a vezérlés alapján vennék autó. Szimplán rákérdeztem, nem kell egyből nekem esni
Csak az érdekelt volna, hogy inkább próbáljak megy egy jó állapotú benzinest beszerezni, vagy maradjak a "jól bevált" 3.0D , 3.5D-nél.
Nem vagyok otthon a BMW-k világában, nem tudom melyik motor a kerülendő.[ Szerkesztve ]
-
Harcipocok84
junior tag
válasz H.Ezredes #72703 üzenetére
Írtad, hogy a V8 Benzines nagyon nem ajánlott.
Ez vonatkozik egy 2008-as X5-re is? Nem értek hozzá, de azokban talán még N62 van.
Az elfogadhatóbb, vagy még mindig jobb választás nála egy 30d?
Csak halkan megjegyzem, nemigen vágom ezeket a motorkódokat, szériákat, stb.. próbálom összerakni a neten található infókból. De jól sejtem, hogy az E70 szériás X5-nél a 4.8benzines az N62, a 3.0 diezel pedig az M57 motorkódú? -
Harcipocok84
junior tag
Hétvégén megnézek több X6-ot is. Többek között egy 2012-es, 40D-t. A tulaj szerint 7milliót!!! költöttek rá nem olyan régen, gyakorlatilag a motort, váltót, mindent cseréltek. Első körben lesokkolódtam, hogy egy 6 milliós autóra el lehet költeni 7 milliót??? Másik meg hogy mennyire kell hogy elijesszen ez a vásárlástól vagy akár a megnézéstől is? Mi történhetett szerintetek? Rommá törték az elejét? Egy sima lánc szakadás nem hiszem hogy totál KO-ra nyom mindent. ÉS nyugtassatok meg, hogy ez az összeg azért extrém kivétel...
Egyébként ERRŐL van szó.
"Nem, nincs pénzem jóval fiatalabbat venni, és természetesen be fogom vizsgáltatni a kiszemeltet, csak hogy mindenki megnyugodjon Jah, és a folyamatos szervízt meg fogom tudni oldani, csak egy összegben most ennyi pénzem van és 2 hónapon belül meg kell oldani a vásárlást. Úgyhogy légyszi a kérdésemre válaszoljatok "
[ Szerkesztve ]
-
Harcipocok84
junior tag
válasz dellfanboy #72788 üzenetére
Hát nem igazán erősítettél rá, hogy ez egy kihagyhatatlan vétel, mert minden új
Unix és társai árazásán, és 20-30%-os kedvezményeivel tisztában vagyok, nem is vettem onnan soha semmit
Csak ez aggaszt, hogy mi a bánatot tudtak rajta ennyit dolgozni... Ti ezt az autót alapból dobnátok? -
Harcipocok84
junior tag
válasz KAMELOT #72792 üzenetére
7M rátett és 6M adja??? Az valami nagyon taliga lesz!
Na igen, ez elég gyanús Vissza is kérdeztem rá, hogy jól hallottam, 7 millió? Nem 2 millió?
Mondtam mit vegyél! 2015 utáni X5 30D
Oké főnök, de akkor már miért ne inkább egyből 2024-est vegyek?
Jah, megvan, mert most perpill nincs annyi pénzem. Igen, valószínűleg költeni kell a 6milliósokra is, de mi a biztosíték arra, hogy a 8 milliósra nem kell? Jelenleg ennyi pénzem van, ebből kell megoldanom és nem tudok várni.[ Szerkesztve ]
-
Harcipocok84
junior tag
Ez a Médialejátszó eltávolítható roncsolás mentesen a 2010 környéki X6-okból?
Mert a kiszemelt X6-ban jelenleg nincs benne, de a régi eredetiségvizsgás képeken még benne volt
-
Harcipocok84
junior tag
válasz Shadowbull #72947 üzenetére
Csak azért nyomozgatok ilyen látszólag lényegtelen dolgok miatt, mert 2009-2020 környékéig az autó nagyon szép matt fekete fóliás volt. 2021-22 között meg hirtelen lekerült róla a fólia, és fényes fekete lett... Lehet csak túlgondolom, és az új tulajnak nem tetszett a matt, leszedette? Egyáltalán le lehet ezt szedni a festék megsérülése nélkül?
[ Szerkesztve ]
-
Harcipocok84
junior tag
válasz H.Ezredes #72949 üzenetére
Köszönöm!
Ami még szintén aggaszt a kinézett autóval kapcsolatban, hogy "sajnos" Pajzs védelem van benne... Személyes meglátásom, hogy masszív szívásra jó csak. Minden nyitáskor, minden indításkor, minden motorház kinyitáskor nekem nyomogatni kell azt a távirányítót... Neten még olyat is olvasni, hogy rakás galibát okozhat, esetleg még az autót is leállíthatja. Hát ez nekem nem hiányzik.
Felhívtam a Pajzs céget, és kb. 100e Ft-ért veszik ki belőle
Elvileg új bowdent kis kell bele venni, mert az eredetit ilyenkor elvágják.
De ezt gondolom egy random autovillamosságis is el tudja távolítani, nem? -
Harcipocok84
junior tag
Megvettem a kinézett 2009-es X6-ot.
Egyenlőre nincs panasz vele. Megy, nem füstöl, szépen vált, hibakód mentes. A motortér makulátlan, sehol egy folyás. Elég fapados, ahogy nézem még bluetooth modul sincs benne, legalábbis nincs ott az opció. Ez azért elég fájó hiba. Illetve a tolatókamera hiánya. Úgyhogy rendeltem is egy fejegységet hozzá, amihez be lesz kötve tolató kamera, lesz bluetooth és végre normális navigáció. Tisztában vagyok vele hogy ezek az androidos kütyük nem világmegváltó minőségűek és sebességűek, de a mostanihoz képest biztos előre lépés.Egy hibát találtam: a bal visszapillantó tükör a hazaúton csúnyán lötyögött. Először azt hittem kitört a tükör mögül a motor, vagy valami komolyabb. De mire hazaértem kézzel is le tudtam szedni, a ragasztó engedte el. Van erre speciális ragasztó? Műanyag lap - Tükör közé.
Másik kérdésem: 175.000 km van benne. Érdemes benne kiütni az EGR-t, illetve a szívósor lapátokat cserélni/vakdugózni hogy ne hulljon bele a motorba? Nem értek hozzá, csak sok helyen olvasni hasonlókat.
[ Szerkesztve ]
-
Harcipocok84
junior tag
Meglett az első találkozásom a Trélerrel... 3 Hete van nálam a 2009-es E71, jól kezdődik Jó, mentségére legyen mondva hogy lemerült akksi okozta, útközben karácsonyfa lett a műszerfal, leállt gyakorlatilag minden elektronikus rendszer. (4X4, ABS, sőt még az automata váltó sem váltott fokozatot, és leállítani is alig bírtam az autót) A drámát fokozza, hogy Pajzs van az autóban, lemerült akku esetén elég necces a motortér nyitása. Bár talán ennél már bevezették a töltési pontot a pedálok mellé...
Pár napja már jöttek a tünetek, hogy egy 50km-es útról hazaérve akkumulátor alacsony töltöttséget jelzett. De pont előtte nap szerelték be a szervízben az Androidos fejegységet, úgy voltam vele, hogy lehet egész nap égett a lámpa, gyújtás volt adva rá, próbálgatták a fejegységet, stb... Így másnap rátöltöttem. Kb 7-8 órát a Lidl-s gyorstöltővel, amivel a többi autót is töltöm ha igénylik. Rámértem a biztonság kedvéért és járó motornál 14V-ra ment fel a feszültség. Gondoltam generátor pipa...
Használgattam az autót pár napig jellemzően városban rövid utakra, minden ok volt, majd tegnap ismét megtettem 50km-t, és mire odaértem megint lemerült, pont az utca végén jött a karácsonyfa. Itt időhiány miatt már csak 4-5 órát tudtam tölteni, 11,5 körüli feszültség volt töltés elején, és 12,3-ig tudtam feltornázni. Indulás haza... Hát félúton már megint lemerült, olyan szinten hogy már félre kellett állnom. Tréler bevitt az autószerelőhöz, ők rámértek a töltésre járó motornál, és 13,3-at mutatott...ennyit töltött a generátor, majd 1500-as fordulaton felment 13,6-ra.
Szerintetek is egyértelműen generátor? Érdekes mert előtte 14V-ot mértem. Mert folyamatosan ott motoszkál a fejemben, hogy mi van ha szar az akksi, esetleg cellazárlatos, nem veszi fel a töltést, stb... Mennyiért szoktak egyébként generátort felujítani szervízben, mi a tapasztalat?
Hozzáteszem laikus vagyok..
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Traktor és kamion matricák széles választékban! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Motormatrica szinte minden motorra! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Raktáron! Új EVSE EV 3 fázisú 11kW-os hálózati töltők elektromos autókhoz, 3 év garanciával!
- Xiaomi Smart Cooking Robot. Teljesen új bontatlan 2 év garanciával!
- UPPSPEL Gamer állítható magasságú számítógépasztal, fekete, 180x80 cm
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen