Új hozzászólás Aktív témák
-
Sárpac
nagyúr
válasz BobChemistry #1339 üzenetére
Igen valami ilyesmire gondoltam én is!
Viszont mostantól a külföldi áremeléseket is figyelemmel kísérem, mert ha itt is emelkedik ott is emelkedni kellene!Alapfesz alatt a maximumon túl!
-
RAM
őstag
válasz BobChemistry #1341 üzenetére
A gazdaságos kutaknak mennyi a hasznuk?
[Szerkesztve]Csak tisztán
-
luciferc
őstag
válasz BobChemistry #1341 üzenetére
nos, ez vagy nem igaz állítás, vagy a MOL-nál irdatlan fatökű áron szerzik be/állítják elő a naftát vagy a MOL kutak iszonyat nagy haszonkulccsal dolgoznak vagy mindhárom (szvsz mindhárom). Ugyanis én pl Jet kútnál tankolok, és ott 8-10 Ft-tal mindig a MOL árai alatt vannak. Na hogy lehet ez? A Jet szerzi be olcsóbban a naftát, a kút haszonkulcsa kisebb, vagy mi a túró miatt??
-
dabadab
titán
válasz BobChemistry #1351 üzenetére
''a gyarilag 95-os oktanszamra tervezett otto-motor''
Azert ott van bennuk a kopogas-erzekelo (legalabbis a nem tul elavult konstrukciokban), szoval akar meg hozhat is vmit a magasabb oktanszam - bar persze kerdes, hogy mennyit.
A kisebb kompresszio - kevesebb eg el a nagyobb oktanszamu benzinbol eszemfuttatast meg nem igazan ertem: a benzinnek a gyertyatol kell robbannia, nem ongyulladastol.
[Szerkesztve]DRM is theft
-
tildy
nagyúr
válasz BobChemistry #1340 üzenetére
Miért nem csinálnak gyárilag vízbeporlasztást? több helyről is hallottam, hogy nedvesebb, nagyobb páratartalmú időben jobban megy a motor.
Voltak akik csináltak ilyet , több előnye is vana dolognak, pl tísztítja a motort, nem olyan magas hőmérsékleten üzemel a motor, stb..."Tartsd magad távol azoktól, akik le akarják törni az ambíciódat! A "kis" emberek mindig ezt teszik, de a nagyok éreztetik veled, hogy te is naggyá válhatsz" - Mark Twain
-
tildy
nagyúr
válasz BobChemistry #1357 üzenetére
''A vízbefecskendezés elvi mûködése
A négyütemû Otto-motorban a sûrítési ütem végén a hõmérséklet 400 Celsius és a nyomás 16 bar körüli. Az ideális benzin-levegõ keveréket ekkor meggyújtva az elég (nem robban, mint ahogyan sokan helytelenül mondják), és az égéskor felszabaduló hõ a gázokat terjeszkedésre készteti. A probléma akkor áll elõ, ha túl magas a sûrítési ütem végén a hõmérséklet, mivel ekkor a keverék nem a gyújtószikra hatására, hanem önmagától gyullad meg. A lángfront sebessége jóval nagyobb, mint normál esetben, ez a kopogásos égés, amit elõbb már említettem.
Ha a hengerbe víz kerül, akkor az a sûrítési ütemben gõzzé fog alakulni. Ehhez azonban hõt von el a környezetébõl, vagyis a benzin-levegõ keveréktõl és a dugattyú-hengerfej-henger egységtõl. Az eredmény: a gõzzé válás hûtõ hatása miatt a keverék nem éri el az öngyulladási pontot, az égés csak a gyújtószikra hatására indul meg. További elõny, hogy a víz a gõzzé válás pillanatában az esetleg még nem tökéletesen porlasztott benzingömböcskéket is szétpukkantja. Ez azért érdekes, mert a benzin tökéletesen csak gõzeiben ég el, ami a gömböcskék felületén van. Minél kisebbek a gömböcskék, annál jobb az égés. A hevített gõz 12-szer akkorára tágul, mint az ugyanannyi hõvel hevített száraz levegõ, tehát nõ a nyomaték. A kiáramló gõz a motorban és a kipufogórendszerben lévõ kokszlerakódást pucolja.
További elõny, hogy az égési folyamat lassításával az effektív középnyomás (amitõl a nyomaték függ) úgy növelhetõ, hogy közben a csúcsnyomás csökken! Ez csökkentett terhelést jelent a hajtókarcsapágyaknak. (Ez egyébként hallható is, a motor elcsendesedik, amikor megkapja a vizet).
Ha a vizet nem becsorgatjuk, hanem nagy nyomáson beporlasztjuk a szívócsõbe, akkor a víz már a beszívott levegõt is hûti, amivel nyári hõségben javíthatjuk a töltési viszonyt (a hidegebb levegõ sûrûbb).
A vízbefecskendezés hátrányaként jelentkezik, hogy az Otto-körfolyamat csúcshõmérséklete csökken, ezért az ideálisan mûködõ motor csúcsteljesítménye elméletileg szintén csökken, azonban a vízgõz nagyobb tágulása miatt ez nem lép fel, ráadásul az égést lassító és hûtõ hatása miatt az elõgyújtás biztonsággal növelhetõ, így a teljesítmény nemhogy csökken, hanem nõ.''
Bővebben itt:
Bővebben: link"Tartsd magad távol azoktól, akik le akarják törni az ambíciódat! A "kis" emberek mindig ezt teszik, de a nagyok éreztetik veled, hogy te is naggyá válhatsz" - Mark Twain
-
luciferc
őstag
válasz BobChemistry #1350 üzenetére
erről a bizonyított rosszabb minőségről kérnék hivatkozást (link, folyóirat, stb). csak hogy mégse bemondásra menjen.
-
luciferc
őstag
válasz BobChemistry #1439 üzenetére
erre tudsz mondani valamit? Bővebben: link
-
Integra
titán
válasz BobChemistry #1439 üzenetére
mert divat a dízel, ilyen egyszerű, reneszánszát éli.
...egy fecske nem csinál nyarat, viszont egy hülye százat csinál...
-
luciferc
őstag
válasz BobChemistry #1442 üzenetére
hm. semmi gond ezzel a saját tapasztalat dologgal, csak akkor nem kellene olyat írni, hogy rosszabb minoseg (bizonyitott!!!) nem sokkal, de rosszabb
mellesleg miben nyilvánult meg a nem sokkal, de rosszabb (vagyis kicsit rosszabb) minőség?
javaslom házilagosan vakteszt elvégzését: egyikőtök tankol, másik kipróbálja a kocsit (aztán a másik kocsijánál fordítva) és megmondja a frankót, hogy milyen nafta. na? -
luciferc
őstag
válasz BobChemistry #1445 üzenetére
hm. 300m-re a kúttól halt meg a karburátor? biztos a naftától volt? persze lehet. ez is azt mutathatja (ha a benzin a ludas ), hogy kútról kútra is változhat a nafta. A család már jó ideje Jetnél tankol, régi meg új kocsit is. semmi gond.
-
mynames
senior tag
válasz BobChemistry #1439 üzenetére
Azért van 1 árban mindkettő mert nagyon megnőtt a dízelek száma az egész világon (kiforott a dolog és még mindig van benne távlat). Ezért több gázolaj fogy. A MOL pedig szépen sunnyogva hozzáemelte a dízelt a benzinhez, hát ne hogy má' ezen ne kaszáljunk felkiáltással.
-
Majstor
senior tag
válasz BobChemistry #1455 üzenetére
Lehet hogy kicsit ellírták a 3-as számot és 270km/h...
De az sem semmi...csak az a baj hogy ezeket a kocsikat csillagászati áron fogják majd piacra dobni (Japánban,USA-ban...és utolsó lesz a HUN piac )http://www.youtube.com/watch?v=GVA20Wh0TY4&feature=channel
-
dabadab
titán
válasz BobChemistry #1455 üzenetére
Mind a 8 kereket egy 60 kW-os (82 LE) motor hajtja, vagyis osszesen 650 LE mozgatja az auto 2,5 tonnajat. Igy mar talan nem is olyan hihetetlen ez a vegsebesseg
DRM is theft
-
mynames
senior tag
válasz BobChemistry #1726 üzenetére
Bicajra Magyar!!!
Ha a vietnámiak megérzik a riksa biznicet, jajj lesz a taxisoknak!
Új hozzászólás Aktív témák
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Minecraft
- Xiaomi 14 Ultra - Leica hercegnő
- Hivatalosan is reagált a Core CPU-k stabilitási gondjáira az Intel
- TCL LCD és LED TV-k
- Milyen videókártyát?
- Asztrofotózás
- AMD GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- EAFC 24
- Samsung Galaxy Z Fold5 - toldozás-foldozás
- További aktív témák...
- Keresek - Macbook Air M3 16GB / 24 GB - 512 GB SSD - Magyarországi beszerzés, tehát kb. 3 év garit
- Tyű-ha Lenovo Thinkpad T14 G2 Üzleti "Golyóálló" Laptop 14" -50% i7-1185G7 4Mag 16GB /512GB FHD IPS
- Ej-ha Lenovo Thinkpad T14 G2 Üzleti "Golyóálló" Laptop 14" -50% i7-1185G7 4Mag 32GB /512GB FHD IPS
- Eladó Nitro Venture TLS Snowboard Bakancs 46-os
- Eladó Nitro Team 2022 162W Snowboard Deszka
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest