- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- DIGI kábel TV
- Az AI miatt vehetnek sokan új iPhone-t
- Windows 11
- Kék halál (BSOD)
- Milyen routert?
- Max
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Csinált valamit a Nokia: megváltoznak a telefonhívások
- Otthoni hálózat és internet megosztás
-
IT café
Új hozzászólás Aktív témák
-
Mathiask
senior tag
válasz Dißnäëß #4300 üzenetére
"Szerintem itt is meg kéne békélniük az embereknek, fenéért mennek ölre azon, kinek mi tetszik"
Attól függetlenül, hogy szólnak, nekem nem szimpatikus ez a rendszer, amit a D osztályú modulokat gyártó cégek és partnereik kialakítottak. Valahogy kevésbé szimpatikus az hogy ezek az egyen modulok kerülnek különböző gyártók termékeibe, egyen hangúvá téve őket. (Jó tudom némelyiket "customizálják" a maguk képére, amit szerintem csak azért csinálnak hogy rámondhassák hogy "más", mármint ránézésre) És az is eléggé zavart keltő, hogy igen nagy eltérések vannak árban az efféle, amúgy kb ugyanolyan/hasonló modulokat használó megoldások között. Ha ilyet vennék akkor tuti az eredeti modulokat venném a gyártó cégtől és bedobozolnám, vagy árulnak itt-ott előre bedobozolt modulokat és inkább azt venném, mint a "nagy" nevek által bedobozoltat. -
Dißnäëß
veterán
válasz Mathiask #4301 üzenetére
Ezzel egyet tudok érteni.
Bármilyen profi is legyen egy mai komoly Hypex modul, az, hogy mindenki ezekkel épít "észnélkül", megszünteti a változatosságot, olyan egyszínû lesz a hifi.
Próbálkoznak többen is 2-3 féle input stage-et kínálni hozzájuk, ilyen diszkrét opamp, olyan fet, stb, mikor mi, még csövessel nem találkoztam (de szerintem van, vagy minimum érik).. de itt ki is fújt a dolog. Nagyon nem tudnak belenyúlni másba, annyira integrált dolog.
Apollon Audio motyói szimpik (ráadásul vmi magyar csóka talán a tulaj), de a Nord pl. kicsit jobb árfekvés (nem sokkal). Legalábbis egy hónapja nézegettem ôket.
Az új NCore 500-as széria DIY-ban nem is kapható, csak gyártóknak adják és ahogy néztem, elôfok mentes talán. (Az NCore 400 DIY barát, egyszerûbb egy gyári Hypex kitet venni, mint egy csúcsmárka termékét ugyanezzel szerelve, 2x-4x annyiért).
Az is poén, hogy van, aki lineáris tápot tesz eléjük. Vannak beteg emberek, örülök, hogy nem vagyok egyedül.
Mondjuk nem panaszkodom, itt egy kis erôsítôcske lemérve és a tesztben közölt ranglista 2. helyén az NC400 (yeah), de nemigen fogom magasra is használni. Majd meglátom. Csak az elektronikát véve ki fogom próbálni, az biztos. Én azt vettem észre, hogy az ennél kevésbé profi (de azért nem kókány) D hangot is szeretem, de fôleg alulra. Valahogy sokkal frissebbek, olyan odacsapósak, élénkek lesznek a mélyek tôlük, illetve a potit csak tekeri az ember és már hunyorgok, grimaszolok, hogy mikor kezd el-el fogyogatni és torzítani, ehelyett meg azt látom, hogy majd ki esik a membrán a kosárból. Ezek nem fogynak el feltekerve sem. Kíméletlenül hajtják a mélyhangszórót, nincs kegyelem, nincs összeroskadás, nincs kicsit felpuhulása a feszes mélyeknek, meg semmi ilyen anomália, na füllel hallható torzítás meg pláne nem, itt a határig elmegy az ember, aztán a clipping szimplán kihagyások, ennyi. De én nagyon jónak élem meg azt a játszikönnyed brutális, finomkodásmentes precíz hajtást, amit képviselnek.
A középmagas tartomány (ha csak ô hajtja az egészet) meg az a sivatagi szárazon precíz. És az is jó elsôre (!), a kérdés az, hány percet bír mellette az ember. Bevallom, ide lágy párti vagyok és hajlandó leadni a számokból, egy kis melegségért. Fentre meg mosfet.
Áhh, nem tudom. Nagy út lesz, mire összeáll a következô szettem, de imádok kísérletezni. Ez is csak játék, mint oly sokminden az életben. Nem szabad beleôrülni.
POKE 16017,44 ..... SYS 2077
-
#71562240
törölt tag
válasz fehér_ember #4298 üzenetére
Igen.
-
#71562240
törölt tag
válasz Dißnäëß #4300 üzenetére
"Az "easy to drive"-ot többnyire arra szokták vonatkoztatni, hogy egy hangfalpár jellemzően kényes, egyszerű (de nagyszerű), kisebb teljesítményű erősítővel is tud-e minőségi hangot produkálni úgy, hogy több legyen az egércincogásnál."
És ez menni szokott kisteljesítményű erősítőnek alacsony érzékenységű hangdobozzal is, ha például a hangdoboznak jók a frekvenciaarányai, egyenletesen nem nagyon megy 6 ohm alá az impedanciamenete, megfogottak a rezonanciái..."Itt kis ellentmondást érzek mondandód végén: igaz, hogy néhány watt-ja minden erősítőnek van, csak nem mindegy, milyen impedanciamenettel találja szembe magát, mennyi a damping factor-a, mekkora a feedback (ha van) stb. Pontosan amiről meséltél."
Pontosan amiről meséltem, tehát nincs ellentmondás. Lásd mint fent. Kisteljesítményű erősítő prímán "jól" meghajthat alacsony érzékenységű hangsugárzót 2-3 Wattal bőséges szobahangerőn. Például lejjebb vettem 6-7dB-lel a kisdobozomban az 500Hz feletti részt, tehát az (össz)érzékenysége sokat csökkent, de a módszer miatt kvázi "könnyebben hajtható" lett.
No persze nem véletlenül hangsúlyoztam,, hogy nem csak a hangdoboz paramétereit kell nézni, hanem ezzel összefüggésben az erősítő kockadiagramját - elvi damping faktorát, valós dampingját... - is alapvetően."És akkor eljutunk oda, hogy nincs 1 gyűrű mind felett. Ezért nagyon klassz dolog az aktív hajtás, mert minél több utunk van, annál jobban meg tudjuk válogatni, hogy mit, mire."
Ez elvileg igaz. A gyakorlatban azonban annyi pénzből, amennyiből megcsináljuk a jó minőségű aktív hajtást-aktív váltást, általában valószínűleg egyértelműen jobb minőséget érünk el a jó öreg "hagyományos" úton: sztereó erősítő, passzív hangsugárzó, passzív váltás - főleg, ha elsőrendűen tudsz váltani, és nem kellenek simító és lyukszűrők (okosan kell hangszórót választani hangdoboztervezéskor, és az egy halom problémát "megold")."A mélysugárzók impedanciacsúcsába és rezonanciafrekijébe minden erősítő belefut, akkor oda tegyünk olyat, ami a legjobban mozgó, legproblémásabb régióban tudja a legtöbbet nyújtani bármiféle passzív korrekció nélkül, csak úgy direktben.. míg a közepek, középmagasak, magasak impedanciamenetét nézve már tervezhetünk úgy, hogy ne szaladjunk bele a csúcsaikba, rezonanciafrekijükbe, és csak a viszonylag lineáris impedanciatartományukban legyenek hajtva"
Igen, ezek fontos szempontok, hogy a mély külön legyen hajtva, legalább biamplifikálással. De az a mély impedanciacsúcs nem annyira veszélyes az erősítőre, fel vannak készítve rá szobahangerőn. Veszélyesebbek az impedanciaárkok - megszaladás, klipelés...
Egyébként a középsugárzók, magassugárzók impedanciacsúcsai nem csak kikerülhetőek többé-kevésbé a váltással (inkább csak kevésbé, mert nem csak az alsó frekvenciáikon, hanem a felső frekvenciáikon is megemelkedik az impedancia csak nem olyan hirtelen és nem annyira), hanem feszosztóval (L-pad vagy csak egy párhuzamos ellenállás) simíthatóak is, egyúttal egy ilyen simítás jót tesz a szűrés meredekségének is, éppen a szűrési frekvenciák környékén söntölvén el leginkább a teljesítményt - ezért nem használjuk mélyhangszórókhoz, mert elsöntölné éppen a mélyhangok elől a Watt-okat. Tehát párhuzamos ellenállás sokszor jó dolog közép- és magassugárzónál a hangsugárzó "hajthatóbbá" tételére, hátránya, hogy a magassugárzó legmagasabb hangjait is söntöli, aminek nem örülünk, mert arra szükségünk lenne."Persze ez is jár megkötésekkel..."
Lásd mint fent: money, money, money...[ Szerkesztve ]
-
Mathiask
senior tag
válasz #71562240 #4304 üzenetére
Hát a Trillionra, amire én gondolok magyar banda, találó a progrock, valóban. Ez eddig nem is hivatkoztam rájuk így, lehet mert magukra nem hallottam hogy így hivatkoznának, de jó valóban, köszi. De ha ez progrock, akkor a Paradise Lost nem lehet, annyira más. Bár ugye épp melyik albumuk, jó pár vargabetűt leírtak ők is. (doom metaltól kezdve)
Ahogy én látom a legtöbb banda is épphogy ki tud köhögni 2-3 stílust magából, de csak ha muszáj egy cikk kedvért elmondani mit is játszanak, különben meg játszanak ami jön. -
#71562240
törölt tag
válasz Mathiask #4306 üzenetére
Igen, a Trillion echte progrock, a Paradise Lost pedig határeset.
Utóbbinál ne csak a melódiai-ritmikai és hangszerelési műfaji jegyeket nézd, mert az persze alapvetően gót-, heavy-, doom-, death-féle, hanem a komponálási attitűdöt is. A Paradise Lostot azért szoktuk (mi kultúrsznobok) be-beengedni a progresszív rock határán belülre is, mert sokszor úgy komponálnak, legalábbis a kifejlődésük-beérésük óta. Sokszor feszegetnek műfaji határokat. De határeset. Olyan szempontból is határeset, hogy én mint progresszívrock-hallgató nem igazán hallgatom őket, mert ahhoz nem elég progresszívek, ahhoz túl műfajiak - de nem csak műfajiak, és ez látszik a stúdiómunkájukon.
Mondok egyértelműbb példát. A Dream Theater is rendes heavy hangszerelésekkel-ritmikával-melodikával-riffekkel dolgozik, de a komponálás náluk egyértelműbben progresszív rock jellegű, ők is egyértelműbben oda sorolják magukat, "magatartásilag" is. És egyértelműbben látszik ez a stúdiómunkájukon is, mint a határeset Paradise Lost esetében.
De mondok meghökkentőbb példát: Motörhead. Náluk sematikusabb bandát elképzelni se lehetne - ha nem lennének egyébként egy csomóan sematikusabbak, hehe. De a Motörheadben is van progresszivitás. Másképp is szólnak a lemezeik attól függően, hogy éppen mi a zenei koncepció - mármint azon felül, hogy mindig ugyanaz. Nézd meg a Judas Priestet, ők is tényleg a sémákat nyomják orrba-szájba, de általában van benne progresszivitás, ergo egészen másképpen szólnak a lemezeik korszakaikként, lemezeikként. De nézd meg az AC/DC-t, abban nincs progresszivitás, és a lemezeik is hótt egyformán szólnak - eltekintve a stúdiótechnológia kikerülhetetlen változásától az évtizedek alatt. Gondolom, így érthető, hogy miért ugrottam rá a Paradise Lostra legalább határesetként.
Szóval azoknál a bandáknál, amelyek feszegetik a műfaji határokat, meg szokott ez látszani a stúdiómunkán is, nekik is van rá befolyásuk, nem csak a producernek és a kordivatnak. -
#71562240
törölt tag
válasz Mathiask #4308 üzenetére
Általánosságban elég jó véleményem van róluk, kevéssé háztájiak, van ott egy-két tag akikben van spiritusz - persze főleg Olivér. Ellenben részleteiben még nem volt érkezésem foglalkozni velük és gyűjteni. Így ahhoz nem tudok hozzászólni, hogy hogyan szól albumuk mint hanghordozó. Majd ősszel.
-
p76
senior tag
Már megint másképp szól az egyik USB kábel mint a másik.
-
fehér_ember
addikt
Mert az egyiket a nyomtatóhoz szokás használni
De amúgy ha nem mindig szól másképp (erre következtetek a "már megint ..."-ből) akkor még akár benned is lehet a hiba Persze lehet most "tisztább" az áram és/vagy te vagy kipihentebb.
Bezzeg ha minden szét szanaszét volna szűrve, semmi nem számítana[ Szerkesztve ]
-
bta1
őstag
Hát igen, ezekkel a kábelekkel csak a baj van. Legjobb lenne mindet kihúzni, véglegesen
-
Mathiask
senior tag
válasz #71562240 #4309 üzenetére
Én is jó véleménnyel vagyok róluk. Nem tudom mennyire Olivér érdeme, az első album még nélküle készült és az is jó, talán szenvedélyesebb, bár nyersebb. Azóta kerekebb lett, meg kicsit lassabb a történet. De igazából mindenki figura. A basszusgitáros, aki amúgy dobos volt másik bandában. A dobos, aki gitáros volt.(nekem valahogy általában kevés dobtéma marad meg a fejembe, de itt valahogy nekem teljesértékű hangszer, pedig nem a legbonyolultabb a téma, de mégis valahogy egyedi) És Apey aki két másik progrock formációban játszik(bocs nem tudtam kihagyni ) , az egyik egy egy szál gitáros country projekt, a másik meg sludge/stoner metal(Apey and the pea).
-
bta1
őstag
válasz #71562240 #4307 üzenetére
"nézd meg az AC/DC-t, abban nincs progresszivitás"
A nagyágyúknak tartott progrock bandák és előadók (magasan túlértékelt RW-féle PF vagy MO) talán sokkal különbek? Kivétel erősíti a szabályt, de a progresszivitás, az újszerűség a nevében progresszív zenékben is csak a világsiker eléréséig tartott. Utána a rajongói (nem kevésbé "kritikusi") elvárások maradéktalan kielégítése vált fontossá. Idővel a "határfeszegető" műfaj ugyanolyan kiszámíthatóvá, behatárolhatóvá vált, mint a többi.
-
Mathiask
senior tag
Mondom, szerintem ebben nem én vagyok akit kell kérdezni, mert szerintem az átlag hifisnél kevesebb problémám van a rock/metal hangzásával. (majd leírják a többiek) Nekem a jó hangzáshoz elég ha van dinamika és jól vannak felvéve a hangszerek, azaz szólnak olyan élesen, mint pl a gitár közvetlenül a gitárládát hallgatva és nem nyomják el egymást. Ettől függetlenül nem emlékszem hogy hangminőségi okok miatt nem hallgattam valamit műfajtól függetlenül ami amúgy jó zene.
-
#10726912
törölt tag
Nekem volt problémám a metállal, progresszivvel..van egy felvétel, referencia számomra, általában össze omlott a hangkép, mikor több hang is szól benne, mostanra "nagyjából" talpon tud maradni a rendszer...de azért várom természetesen, hogy az opamp csere és az audio pc helyre tegye ezeket a dolgokat (is)
-
#71562240
törölt tag
"Kivétel erősíti a szabályt, de a progresszivitás, az újszerűség a nevében progresszív zenékben is csak a világsiker eléréséig tartott."
Ez nem szabály, csak esetszám. Aki progresszívnak indult, többségében meg is maradt annak. Megint más, hogy nem mindenki tud évtizedeken át újat mondani - de sokan igen.
Nem ugrik be mire gondolsz Waters-féle MO alatt. -
Dißnäëß
veterán
válasz #71562240 #4305 üzenetére
Te engem mindig csak beszéltetsz.. az asszony meg pampog itt mögöttem.. De most Rád fogtam. Ha bekopog Hozzád egy nő nyújtófával, hogy gyere ki a hóra, tudd, mi a szitu.
És ez menni szokott kisteljesítményű erősítőnek alacsony érzékenységű hangdobozzal is, ha például a hangdoboznak jók a frekvenciaarányai, egyenletesen nem nagyon megy 6 ohm alá az impedanciamenete, megfogottak a rezonanciái...
Nem mondom, hogy nem, csak szerintem nem akkora mértékű a nyereség, amit vázolsz. Szólni szól, de nem hozza azt a hangnyomást, ezt egyszerűen nem lépi meg. Az "eredő" érzékenység nem változik azzal, hogy lecsapsz egy hangszóróról 500Hz felett X dB-t, vagy mindent, vagy csillapítod, vagy akármi is. Max többet hagysz (energiát) az erősítőben és így fogja torzításmentesebben tudni azt, amit meghagysz neki, így válik könnyebben hajthatóvá a szett. (Ha így értetted, lehet én értek félre valamit).
A gyakorlatban azonban annyi pénzből, amennyiből megcsináljuk a jó minőségű aktív hajtást-aktív váltást, általában valószínűleg egyértelműen jobb minőséget érünk el a jó öreg "hagyományos" úton: sztereó erősítő, passzív hangsugárzó, passzív váltás - főleg, ha elsőrendűen tudsz váltani, és nem kellenek simító és lyukszűrők
Igen. Nagyobb javulást hoz a legkritikusabb elembe önteni a legtöbb így megspórolt pénzt. És azért csak részben, mert a legjobb (szerintem) osztályt lépni hangszórókban ÉS aktívan váltani. Minden erősítő, csak azt, amire szánjuk, direktben, semmi szűrő, semmi passzív elem, .. ez a legcsodálatosabb.. csak piszok nagy pénz tud lenni és DAC oldalon sem tudsz úgy játszani, hogy cserebere, haver kölcsönad, hallgatózás, ESS, AKM, deltaszigma, R/2R, stb, mert nem 1 sztereó DAC kell 3 úthoz, hanem 3. Ameg megint drága. Bár most hogy így mondod, 1 Matrix árából kijön az utána következő Topping D90-ből 3. Woo-hoo (Isten ments, csak hülyülök). Ugyanígy kényelmetlenek a 6-8 csatornás DAC-ok is, ők még kevesen is vannak, nincs akkora választék, nincs cserebere, sokat hallgatózás, az van, ami van.
Amúgy ügyes trükkel, direkt hátsó analóg inputokkal "bazári" házimozi erősítővel simán megléphető szolídabb összegért is, egy 6.1-es erősítőtől felfele bármi jó, de nagyon kell tudni, mit csinál az ember, egy rossz gombnyomás és a magasakat lefüstöli a teljes rá kiadott frekitartomány a Petőfi rádióval, mint a szél, ha DIRECT 6ch input-ról elváltasz valami bármi egyébre, vagy a gyerek véletlen nekiszalad, miközben Te épp keccsölsz. Ha kikötöd az input és bementválasztó gombokat, van esély hosszú boldogságra így is. Egy kis teljesítményfelvételű - érzékeny - aktív két-háromutas sztereó lazán elmegy így. Azért érzékeny, hogy ne kelljen normális hangnyomáshoz nagy teljesítményt kivennie az erősítőből. Hiába mondja az erősítő, hogy csatornánként 100W, jó a földön maradni, egy táp, mindegyik csatorna ezt cibálgatja, belső konstrukciótól függő, hogy kinek mi jut, elszenvedi-e a magas, ha hajt a mély (vagy egy kondiblokk elmaszkolja előle a pillanatnyi mély-ütéseket), .. kompromisszumos nagyobb teljesítményen, vállalható lehet kicsin. De játszani jó. Tipikusan valami jófogásos darabbal ócóért, DSP-t gyakorolgatni, modellezgetni.. csak az input selectorral meg belső DSP-t bekapcsoló gombokkal vigyázni, itt csak és szigorúan direkt átkötéssel, buta végfok módban kell maradni mindig. Ja meg jól megnézni előtte, mind a 6 diszkrét végfoka ugyanaz-e. Az öreg Onkyo 6.1-em esetén például igen, a még öregebb Yamaha 5.1-em esetén nem, ott a két frontnak szánt végfok erősebb, mint a center és a két hátsót hajtók és külön gain-t nemigen lehet adni rájuk (vagy elvenni) ilyen direct módban. Vagy a gyengébb végfokokra érzékenyebb hangszórókat kötsz, pl. magasat, csak sajna az öreg Yamahán a frekiátvitel is korlátosabb centeren és hátsókon, nem csak az erejük. De az Onkyo jó lehet ilyen célra. Kár, hogy pont a Yamahát érte a villám, a végfokain és kijelzőin kívül mindene meghótt, át kellene kötögetnünk.. idő.. pepecs..
Veszélyesebbek az impedanciaárkok - megszaladás, klipelés...
Jahh. A, AB necc. A D meg szimplán tikk-tikk-ekkel "felakad", elhallgat (védelmi áramkör), ami kiakadás után villámgyorsan vissza is áll ismét szólóba, ott azonnal megint felakad.. már ha 1 Ohm közelébe mész. De 2 körül-felett lazáááán. Mindenevők..
a felső frekvenciáikon is megemelkedik az impedancia
Előttük elváltok. Tehát impedanciacsúcs-rezonancia FELETT váltok, amennyire csak lehet minél távolabb tőle (persze ésszel, mértékkel), és a következő megemelkedőben lévő impedanciamenet ALATT lekeverek. A magasaim impedanciagörbéjével nem törődtem eddig, még van 1 pár selyem dómos most készülő háromutasom, ott ránézek, érdemes-e foglalkozni vele, de már az AMT-re hegyezem a pénztárcám
Nem akarom túllihegni, sűrű erdő és lehet csak adok egy pofont a szarnak a bonyiságával. Ezen a szetten most nincs nagy igényem, csak elfogadható hang. (+ megy a vita, hogy a bonyolult, tökéletességre törekvő - sosem lesz az, de törekvő - passzív szűrő a jó, vagy a minél egyszerűbb). Továbbra is az aktívban hiszek, zéró passzív elemmel, de ott is érvényes, hogy szarból nem lehet várat, tehát jól kell válogatni hangszórót, tervezni ládát, stb.
Eddig két aktívat terveztem építeni, mindkettő olyan, hogy passzívban is megállja a helyét. Így hiszem azt, hogy ez egy erős kiindulási alap, mert a passzív design a flexibilitás hiánya miatt sokkal gondosabb tervezést igényel. (Mindkettő amúgy, de aki passzívban jót alkot, annak az aktív kéjutazás lesz).
Amúgy tök jó, hogy közben ZENÉRŐL beszélgettek, lököm be a youtube-ot, mi van még a tarsolyban ?
[ Szerkesztve ]
POKE 16017,44 ..... SYS 2077
-
p76
senior tag
válasz fehér_ember #4311 üzenetére
Furcsa dolog történt. De még tesztelem.
Fél éve használok egy USB kábelt (2 részből áll).
2 nap óta kezdődött hogy a DAC véletlenszerűen eldobja a kapcsolatot zene közben.
Lejátszó kiírja hogy DAC detached majd rögtön hogy DAC initialized.
Azért raktam vissza a fél évvel ezelőtti USB kábelt.
Aztán csak hallgatom hogy mennyivel másképp szól.
Ég és föld a különbség (Mathiask kedvéért) -
#71562240
törölt tag
válasz Dißnäëß #4319 üzenetére
Amint az escort lányok sem, a sokpontegy veszélyei engem nem érintenek. A kvadrofónia anno süldő koromban még érdekelt volna, ma már valószínűleg az sem. Olyan kevés zenedarab van, aminél a zenekar körbeveszi a nézőteret... Az általam kultivált filmek meg még jó ideig nem lesznek 3D-ben, márpedig amíg előttem van a kép, addig a hangnak se kell a hátam mögött lennie.
"Amúgy tök jó, hogy közben ZENÉRŐL beszélgettek, lököm be a youtube-ot, mi van még a tarsolyban ?"
No hát ZENÉRŐL nem beszélgettünk most, csak pop-rockzenéről, hehe. Én most éppen Mike Oldfieldet hallgatok, a Songs of a Distant Earth-t, nézhetsz belőle koncertet "Pepsi" DeMacque-kal.
https://www.youtube.com/watch?v=Yrp1XSI49J8
Feleségtűrő darab, biztos asszonyod is leteszi a sodrófát. -
bta1
őstag
válasz #71562240 #4318 üzenetére
Milyen Waters-féle MO?
RW-féle PF vagy MO
És azért látom, érted a lényeget, hiszem magad is leírtad a legfőbb jellemzőt, amitől progresszív a progrock. Waters javára legyen mondva, hogy a Money szövegével kapcsolatban őszintén leszögezte:"I'm still keen on a general welfare society, but I became a capitalist. You have to accept it."
Noha ellenkező példákat is lehet sorolni, törvényszerűség, hogy a haszonelv egy bizonyos népszerűséget meghaladva nemigen egyeztethető össze a progresszív törekvésekkel. Bármiféle érdemi változtatás túl nagy kockázatot jelent, tömeges értetlenséggel találkozhat, és könnyen a töredékére csökken az eladás. Erre tökéletes példát találni MO életművében. A messzemenőkig legmerészebb, zeneileg leginkább értékelhető Ommadawn csúfos bukása után lassacskán belátta, hogy nincs mese, ha továbbra is egy angol lord vagyonára áhítozik, vissza kell térni a tuti közönségsiker receptjéhez : Tubular Bells N+1...
[ Szerkesztve ]
-
Dißnäëß
veterán
-
Ear001
addikt
válasz Dißnäëß #4300 üzenetére
"Marha jó példa a mondjuk ékszernek is beillő japán 1-triódás minimál csövik és ugyanilyen kimenő teljesítményre képes D osztályúak, nálam mindig a vonalzó két vége reprezentatív darabjai. Előzőek kényesek lehetnek sok hangszóróra, amiknek kacifántos az impedanciamenete, utóbbiak vállat vonnak, kimenő impedanciájuk béka segge alatt, feedback-jük és damping factor-uk óriási."
Azt az apró tényt sikerült figyelmen kívül hagyni, hogy az ékszerszerű triódások végén ott kimenőtrafó, ami az általad írt problémák jó részét nemlegessé teszi.
-
Ear001
addikt
válasz Dißnäëß #4332 üzenetére
Ó, hát ez kisiskolás dolog mivel az erősítő elektronikája a kimenőtrafót látja, arra kell optimalizálni, plusz az a jó nagy tekercs kellően megóvja a hangszórókról visszaérkező energiától, vagyis nem kell a hangzást összemaszatoló gigavisszacsatolás meg papíron csoda damping faktor, ami a valóságban hm, mégis kontrollálni tudják a hangdobozokat, a macerás impedanciájúakat, az összetett keresztváltójúakat is, mindeközben gyorsak, energikusak és transzparensek. A hangdoboz meg a kimenőtrafót látja, és örül, hogy milyen ügyes-okos állandó paraméterekkel rendelkező valami küldi neki az energiát. Persze ehhez jó kimenőtrafó kell.
-
#71562240
törölt tag
válasz Dißnäëß #4332 üzenetére
A kimenőtrafó mondott hatásához hasonló a kicsatoló kondi hatása is, néha tranzisztorosoknál is alkalmazzák. Csövesek között ugyebár enyhén szólva ritka a DC csatolt (inkább fejhallgatókhoz vannak olyanok), azok tudnak kényesebbek lenni a hangszóróra. (Ha kimenőtrafós csöves még hídkapcsolásos is, az végképp állat, akkor is, ha relatíve kevés Watt-ja van.) Ugyebár szokás mondani, hogy egy csöves Watt teljesen más, mint egy tranzisztoros Watt, ez elsősorban a trafós kicsatolás miatt van.
Mindig minden pro és kontra, a kimenőtrafónak, kicsatoló kondinak ugyebár káros hatása, hogy a hangjelnek át kell mennie egy komoly hatású plusz alkatrészen, amely jelentősen befolyásolja a hangminőséget. Legalább olyan fontos a minőségük-karakterük, mint a csövek minősége-karaktere. -
bta1
őstag
Akárhogyan ragozzuk, el kell ismerni, hogy a visszacsatolatlan triódások kockadiagramja szükségszerűen pocsék. Ha félvezetősben látunk hasonlóan rosszat, kb. mérget vehetünk rá, hogy csúnyán sávhatároltnak fogjuk jónak hallani. A csövest nem feltétlenül. Tehát még itt sem éppen sziklaszilárd a paraméter – hangminőség korreláció.
A kimenőtrafós feltevésben van igazság, de hogy éppen ez hozná helyre, amit az erősen impedanciafüggő max. teljesítmény elront? Nyilván nem így van, hiszen akkor nem lenne annyi borzasztóan sávhatárolt barkács-triódás ("szokol-rádió" – szólt be találóan a kedves, szintúgy DHT-ben utazó diyertárs egy régebbi csöves talákozón, miután távozott a szobából, arra azért ügyelve, hogy a készítő fülét ne kerülhesse el).
A legnagyobb őrület, és a kockafejek tényleg be tudnak tőle kattanni, hogy az audiotechnika gyakorlatában az efféle korlátozott érvényesség nem annyira kivétel, inkább maga a szabály.
-
#71562240
törölt tag
A limonádéizálódás ügye egyébként egyéni életkor kérdése is, ugyebár "harmincon felül ne bízz senkiben" - lásd még "Találkozás egy fiatalemberrel".
Mike ezt kb. úgy oldotta meg, hogy két-három-négy-öt nótáskedvű vagy alkalmazottzenei lemez közé beiktat egy-egy tisztán instrumentális nagyívűt, lásd a Tubullar Bells N+1-ek mellett Amarok, Return to Ommadawn...Egyébként az említett Ommadawn nem volt bukás (sőt!), és még utána az Incantations is ugyanaz a vonal nagy sikerrel a kritikusok körében is, és csak azután jött az, hogy "lassacskán belátta, hogy nincs mese, ha továbbra is egy angol lord vagyonára áhítozik, vissza kell térni a tuti közönségsiker receptjéhez", de az a tuti közönségsiker sokáig nem a Tubullar Bells N+1-et jelentette, hanem a Monlight Shadows-t, Shadow on the Wall-t, To France-t, Family Man-t, Magic Touch-t, Islands-t, Flying Sart-ot..., vagyis koncept instrumentális nagylemezek helyett nótáskedvű kislemezslágereket.
-
#71562240
törölt tag
-
#71562240
törölt tag
-
Dißnäëß
veterán
Kb erre számítottam. Kiváló. Van is erről elég vita szakmai körökben, mi számít (számottevően, vagy sem), damping factor, frekvenciafüggő csillapítás és feedback-ek terén és ezekből mi hallható. A kimenőtrafós csöves erősítők esetében együtt kell modellezni a hangszórót a kimenőtrafóval.Gyakorlatilag a kimenő primer oldalán kell felvenni az impedancia/frekvencia menetet, miközben a szekunderén rajta van a hangfal. (Nem csupán a hangszóró, mert a hangfal is belejátszik a hangszóró viselkedésébe váltóstul mindenestül, ezt Te is említetted). Ezt nem lehet annyiban elbagatelizálni, hogy a kimenőtrafó megvéd minden hangszóróimpedanciabeli bajtól, sokkal mélyebb víz még. Figyelj.. mindenki azt használ, amit akar, de ha ennyire a földön jársz és vannak világos pillanataid, nem értem sokszor azt a vudut, amit behozol. Én szeretem mindkét állatfajt, az "összemaszatolás", "energikus" és "transzparens" már vékony jég, nemigen fogunk ebben a témában egyetérteni, meg nincs is az az érzésem egy jól megtervezett és megépített feedback-esnél, hogy bármit is összemaszatolna. Ne légy az agyad áldozata, ha tudod, merre folynak az elektronok. Gyönyörűen szól sok japán, volt alkalmam hallgatni olyan modellt, aminek közelébe 1 méteren belül nem mehettünk, birtokolni nem, mert nem éri meg nekem egy jobbféle autó árát egy ezüst kimenő, de ott a hozzá ajánlott hangfal volt, nem "akármi". Tehát nagyonis válogat, ezt sem ez a tulaj nem szégyellte, se egy előző az ő csövijénél. És neeem, amit nem hajtott szubjektíven ítélve annyira hűde-állam-keresem módon, annak a hangfalnak érdekes módon semmi baja nem volt a szomszéd egyik legkisebb McIntosh-ra kötve, de még a sokkal kisebb reputációjú (szerintem nem rossz) Marantz-al sem, elővettük megmosolyogni és pislogtunk, hogy mennyire vállalható. És még csak nem is teljesítményigényről van (volt) szó. De nincs a válogatóssággal baj, hiszen ha a megfelelőt teszed mellé, amivel a legjobb, tök oké, csak ne állítsunk olyat, hogy nem válogatnak, mert a mocsokrohadtjó kimenő sem garancia mindenre.
Lehetne még ragozni, de élvezzük fehér ember linkjeit inkább. Nem tisztult le még bennem sem, mihez rakom össze a saját csövimet, mert igenis válogatnak és igenis jobban teszem, ha 4 Ohm-ra tervezek kimenőt és így használom majd 8-as hangfallal, úgyis bemegy alá... Ezt nem lehet egy huszárvágással elintézni, mint egy D osztálynál (ha már hajtás volt az eredeti téma), csak a D-t meg középre-fentre nem használnám szívesen, ennek okait meg szerintem megérted, lehet Te is így teszel, pedig .... (ICE, Hypex, Hegel.. )...
Kisiskola. Gondolom, gimiben jönnek az egzotikus tápkábelek rejtelmei, egyetemen a 230V elosztó alatti tüskével emelik a színpadot és doktorálni lehet a félig, vagy teljesen feltöltött unikumos üvegekből a szoba különböző pontjain.
Zenéljünk inkább és ezt engedjük el.
(Azaz én zúzok le a Balcsira)..POKE 16017,44 ..... SYS 2077
-
migabi24
nagyúr
Ez a topik már rég volt ilyen színvonalas, öröm ide járni mostanába
-
#71562240
törölt tag
válasz fehér_ember #4327 üzenetére
Ne ilyen demonstrációs izéket hallgassatok, hanem igazi zenéket, hehe. Ha már progrock meg metál meg hardrock volt a kiindulópont, akkor szögezzük le, hogy a maiak közül a Tool etalon. Alapvetésként hallgasson mindenki Tool-t, de ne számokat, hanem úgynevezett nagylemezeket, ahogy azt a rockzenében illik.
https://toolband.com/releases/Megjegyzem, múlt héten jutottam tool a tavaly augusztus végén megjelent Fear Inoculum album 125-ödik meghallgatásán.
-
#71562240
törölt tag
válasz Dißnäëß #4340 üzenetére
"Kisiskola. Gondolom, gimiben jönnek az egzotikus tápkábelek rejtelmei, egyetemen a 230V elosztó alatti tüskével emelik a színpadot és doktorálni lehet a félig, vagy teljesen feltöltött unikumos üvegekből a szoba különböző pontjain.
Zenéljünk inkább és ezt engedjük el."Dehogy engedünk el bármit is! (Ezért készült ez a topik, hogy itt "doktorálni" is lehessen szabadon.)
-
dgyuri0123
nagyúr
válasz Mathiask #4324 üzenetére
Minek a vakteszt ??? Néha jól jöhet, de ne már... Én is a minap beraktam egy ősrégi Klotz USB kábelt a Supra helyére, hogy mégis milyen már a hangja, hiszen évek óta nem hallottam, ráadásul azóta cseréltem erősítőt is, meg dacot is, meg nagyjából mindent... ééés, pont ugyanolyan a Klotz kábel most is, mint volt évekkel ezelőtt... egy napig bent volt, hogy szokja a rendszert, de gyorsan ment is vissza a szekrénybe. Semmilyen vakteszt nem kellett hozzá, hogy halljam az ordító különbségeket... Nem fingreszelés volt, hanem ég és föld... szó szerint.
Aki szerint pedig nincs különbség USB és USB kábel között, az ikább .....[ Szerkesztve ]
"csak a zene van"
-
#71562240
törölt tag
válasz dgyuri0123 #4344 üzenetére
Viccet, ugratást, poént nem kell komolyan venni.
-
bta1
őstag
válasz #71562240 #4336 üzenetére
Valódi bukás tényleg nem volt, csak elkeserítő visszaesés az eladásban. Akkor még többen hittek benne, hogy a nagyközönség nyitott lesz az útkeresésükre, de csalódniuk kellett. A példányszámok nem hazudnak. Igen, a slágerzene is sikerrecept, de ezt ki ne tudná? Egyik-másik popszámát (nem a holdfényárnyékosat és a másik árnyék is a könyökömön jön ki ) mindenesetre többre tartom, mint az összes TB-utánérzést együttvéve.
Az Incantationst eleinte kedveltem, aztán idővel kiábrándultam. Igazi zenének akar látszani, de ez is csak a Sound győzelme a "tartalom" felett. Valami varázslat mégiscsak lehet benne, hiszen itt a bravúros hangszerelés és játék még képes háttérbe szorítani a mögötte rejlő ürességet. Szerintem lapozzunk
-
#71562240
törölt tag
Sajnos ma már nem tudunk a hatvanasévekvége-hetvenesévekeleje állapotból kiindulni, mert az az időszak kivételes kegyelmi állapot volt a progresszió számára társadalmilag, művészetileg-iparművészetileg, szub- és magaskultúrailag. Lásd például, akkortájt néhány évig a legjobb, legkísérletezőbb rockzenék tudtak elkelni a legnagyobb példányszámokban, az ifjúság en bloc meg akarta váltani a világot zenében is (a komolyzenészek is!) - Nagy Generáció. A nyolcvanas évektől ennek végeszakadt (márminthogy a progresszió újra eldugott rétegkultúrává vált), és valószínűleg sose tér vissza a kegyelmi időszak. Egyszer volt Budán kutyavásár. (Ma is van "budánkutyavásár", de csak rétegkultúraként.)
Szerk.: Régen láttuk errefelé Pazolinit, de Pasolini eklatáns példa, a hatvanas-hetvenes években a Pasolini-féle megalkuvás nélküli művészi-társadalmi magatartás sokkal inkább alapvetés volt, mint bármikor máskor a történelemben, lásd mindenféle újhullámok, dühös fiatalok, free cinema, free jazz, dodekafónia, atonális zene...
[ Szerkesztve ]
-
RetepNyaraB
veterán
válasz #71562240 #4321 üzenetére
"No hát ZENÉRŐL nem beszélgettünk most, csak pop-rockzenéről, hehe. Én most éppen Mike Oldfieldet hallgatok, a Songs of a Distant Earth-t, nézhetsz belőle koncertet "Pepsi" DeMacque-kal."
Őrületesen nem történik semmi az egész alatt, csak a nagy, színes haddelhadd for nothin'
A fejmikrofonnal kamuzó, rángatózó feka csaj a legrosszabb
Valamelyik nagy öreg magyar pop-zeneszerzőnk jegyezte meg egyszer, hogy slágert írni piszok nehéz dolog. Sajnos nem jut eszembe, ki volt. Tehát lenézni azt, akinek egy számát milliók dúdolják, nem szabad (mármint szabad, persze, miért ne. Csak akkor csináld jobban).
Karinthy is egész életében a "nagy művet" hajkurászta, készült rá, próbálta. Közben lehet, hogy az ő ironikus, szatirikus stílusa a nagy mű, de maga sem ismerte fel...
Szóval részemről 3 perc alatt elalszom MO grandiózus lemezein, de bármikor szívesen verem a ritmust az összes árnyékra és nem félek hirdetni"I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve."
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen