- Elon Musk robottaxikat ígért Kínának
- Már nem hisz a nagy európai EV-forradalomban a Ford
- ArchiCAD és Artlantis topik
- Bocsánatot kért az Apple, mert nagyon mellélőtt a legutóbbi reklámjával
- Megvédenék a gyerekeket az agresszív algoritmusoktól
- Mikrotik routerek
- Visszavonta az Intel és a Qualcomm Huawei-hez kiadott exportlicencét az USA
- Aliexpress tapasztalatok
- Videó stream letöltése
- C# programozás
-
IT café
Audacity - hangszerkesztés
Új hozzászólás Aktív témák
-
BonFire
veterán
A WASAPI egy a Windowsra fejlesztett kommunikációs szabvány, ami által a gép megszólaltatja a hangot. Azért tudsz vele felvenni, mert megkerüli a rendszerkeverőt, azaz kvázi önmagába csatlakoztatható (persze csak virtuálisan). Hátránya, hogy valós időben nem lehet visszahallgatni a felvételt, mert jelentős a feldolgozásból fakadó késés (latency). Ez általános felhasználói esetekben nem is szempont, elég az, ha felveszi a program, majd a végén megvágjuk és kész.
Azonban amikor zenei felvételre kerül sor, nélkülözhetetlen elvárás, hogy ezt a latency-t minél kisebbre csökkentsük. És itt lép a képbe az ASIO-szabvány, ami ezt lehetővé teszi, általában USB-porton keresztül kommunikálva egy külső, hordozható egységgel (audió-interfésszel). Minél combosabb a processzor, annál lejjebb lehet faragni ezt a latency-t. Elméletileg 4 ms-ra, ami már elég jónak számít, bár virtuóz zenészeket és főleg dobosokat rendkívüli módon megzavar még ez a 4 ezredmásodperc késés is.
Az ASIO sok esetben jó szolgálatot tehet, viszont hátránya, hogy nem lehet vele olyan dolgokat elkövetni, mint a WASAPI-val, például a számítógép által megszólaltatott hangokat rögzíteni.
A Prohardveren nem olvasok privátot! Csak topikban vagy a publikus e-mailemen adok tanácsot.
-
BonFire
veterán
Hát kitől kérdezzem, ha egyszer te dobtad be?! Se egy hivatkozást, se további megjegyzést nem adsz, csak hogy nem ajánlott, mert te állítod. Tudod, amit te csinálsz, azt úgy hívják, hogy mendemonda, pletyka, urban legend, anekdota. A műszaki dolgok nem így működnek. Bemondás alapján. Tessék megmondani, miben nyilvánul meg a hibája, ami miatt nem ajánlott? Tessék kipróbálni, tesztelni. Vagy valamilyen kézzelfogható támpontot adni!
Aki A-t mond, mondjon B-t is!
Szerk.
Ui.: Ha nem egy helyen olvastad, akkor legalább két linket légy szíves prezentálni![ Szerkesztve ]
A Prohardveren nem olvasok privátot! Csak topikban vagy a publikus e-mailemen adok tanácsot.
-
BonFire
veterán
Há' de mondom én, hogy nem tök ugyanolyan konfigunk van! Nekem így van beállítva, így veszek fel. Azt, hogy neked hogy kell beállítani, neked kell végigzongorázni. Annyira nem bonyolult, tekintve, hogy csak egyetlen helyes variáció van, amikor hallod is a hangot, és amikor fel is vesz.
A Prohardveren nem olvasok privátot! Csak topikban vagy a publikus e-mailemen adok tanácsot.
-
BonFire
veterán
A lényeg, hogy érteni kell, mit csinál a program. Itt a képen az történik, hogy az alaplapi hangkártyán megszólaltatott hangokat átküldi a külső hangkártyámba is. A monitorozás azon történik, mert arra van kötve az erősítő. A repeater nélkül nem lennék képes hallani, amit felveszek. Ez a program csak erre szolgál.
Tehát a repeaterben bemenetként az alaplapi hangkártyád kimenetét add meg. Kimenetként pedig azt a hangkártyát, amin keresztül monitorozni akarod. A Xonart például.
A Prohardveren nem olvasok privátot! Csak topikban vagy a publikus e-mailemen adok tanácsot.
-
BonFire
veterán
Ettől még nem fos, csak a te konfigurációd ebben a felállásban nem együttműködő vele.
Én például azt nem tudom sehogy sem megcsinálni, hogy a Sonarban lejátszott hangot felvegyem bármivel is. Mivel a Sonar a külső hangkártyát használja lejátszásra. Ha fel akarom venni a program hangját, kénytelen vagyok egy külső eszközt rákötni a fejhallgató-kimenetre, és utólag a kép alá tenni a felvett hangot.
Szopás, az igaz, de ez nem minősíti a másik programot. Sőt, igazából egyiket sem.
A Prohardveren nem olvasok privátot! Csak topikban vagy a publikus e-mailemen adok tanácsot.
-
-
BonFire
veterán
válasz Mariann1987 #294 üzenetére
Sokat segítene, ha legalább belinkelnéd. De!
Minek új topik egyetlen problémának? Az ITCafé nem úgy működik, mint a PC Fórum Tudástára: ott valóban egy kérdés – egy topik. De itt nem. Ötmillió egyéb kérdés helyett próbálunk egy-egy témára fókuszálni. Az Audacity amúgy sem akkora nagy téma, hogy sokat pörögjön (ellentétben mondjuk a Photoshoppal), de kifejezetten egy zajszűrésnek új topikot nyitni teljesen fölösleges. Abban itt is tudunk segíteni, de előre megmondom, hogy nem fogsz a válasznak örülni.
Először is írd le, milyen felszereléssel, milyen körülmények között rögzíted a hangot. A válaszok ennek a függvényei lesznek.
A Prohardveren nem olvasok privátot! Csak topikban vagy a publikus e-mailemen adok tanácsot.
-
BonFire
veterán
Egyelőre hagyd fenn, és próbáld meg találati listából a KS-t indítani az MME helyett!
Ezt te nézted be, de nagyon hamar feladod ám! Cseppet sem érdekel a rejtély megoldása?
[ Szerkesztve ]
A Prohardveren nem olvasok privátot! Csak topikban vagy a publikus e-mailemen adok tanácsot.
-
BonFire
veterán
válasz Mariann1987 #301 üzenetére
„a mikrofon jelszintjét én le szoktam húzni kb. 0,10-re, felveszem az éneket […] és utána normalizálom”
– a zajt!
A nullával végzett matematikai műveletek értelmetlenek. Nulla jelet normalizálva nulla jelet kapsz, jól felerősített zajjal. Szoftveres utómunkával csakis a zajt erősíted. Be kell állítani megfelelően a jelszintet. Legalább -6 dB legyen mindenütt átlagosan. A kilógó tüskék ellen hardveres limiterrel kell védekezni. Akkor nem torzul.
Van olyan mikrofon előfok (előerősítő), ami tartalmaz limitert. Ilyet kell beszerezni, ha már egyszer dinamikus mikrofonnal támadt gusztusod felvenni a vokált a szokásos kondenzátormikrofon helyett. A dinamikus mikrofon színpadra való, élő előadásra. Stúdióba meg kondenzátor. Azért pukkadozik az összes P, D, T, mert a dinamikus mikrofon sajátossága, hogy nagy, dinamikus jelet rögzít! Mert közelről beszélsz bele. A kondenzátormikrofon nagy érzékenységgel a megfelelően hangszigetelt helyiségben ~50 cm-ről popfilterrel megtámogatva hatékonyan irtja a fent vázolt jelenséget. Persze a mikrofon nem lehet egy helyiségben a számítógéppel.
Probléma 2:
Ez a hangkártya a zene hallgatására, a legélethűbb visszaadására lett tervezve, nem pedig felvételre. Házimozira való elsősorban. Ott tartunk tehát, hogy van egy, a célnak nem megfelelő mikrofonod és hangkártyád. Először ezt a két dolgot kéne kicserélni, utána érdemben lehet beszélgetni a zajszűrésről.
Zajszűrés általános szabály!
A leghatékonyabb zajszűrési metódus, ha nem vesszük fel a zajt, vagy igyekszünk a minimálisra csökkenteni. Az utólagos zajszűrés a legjobb szoftverek mellett is természetellenes hangot fog eredményezni. Az átalakítók mind egy-egy újabb zajforrások. Olyanra kell szerelni a kábelt, amilyen a hardvered bemenete.
„Amiket már próbáltam a probléma kiszűrésére”
Sajnos, azt kell mondjam, fölöslegesen dolgoztál ennyit. A leírtak a halottnak a meleg vizes borogatással egyenlőek.
1. Kondenzátormikrofon
2. Felvételi célra gyártott hangkártya.(Előre szóltam, hogy nem fog tetszeni a válasz!)
Szerk: Ha színpadi mikrofont keresel és a Shure-t preferálod, akkor sokkal jobb választás énekre egy SM58-as – sőt Sting a mai napig az SM57-re esküszik! –, de még jobb egy Béta. Stúdióba meg minimum egy AT2020-asnál kezdődik a belépőszint.
[ Szerkesztve ]
A Prohardveren nem olvasok privátot! Csak topikban vagy a publikus e-mailemen adok tanácsot.
-
BonFire
veterán
válasz Mariann1987 #305 üzenetére
Az egész hobbi úgy kezdődik, hogy felméred a minimális szükségleteket (hardverek beszerzése és környezet kialakítása). Aztán ha ez nem megvalósítható, akkor el kell menni egy olyan kisebb home stúdióba, ahol ezt fel tudják neked venni jutányos áron. Én pl. 6000 Ft/dal áron szoktam éneket venni stúdiókörülmények között, és megcsinálom a kész masteringet, korrekciókat, alkalmanként harmóniákat, effekteket, mindent. Tehát ennyi pénzért kiadásra kész anyagot kapsz.
És amíg be nem tudod szerezni a szükséges felszereléseket, addig kuporgatsz. Én is azt csinálom, fejlesztem a videó eszközparkomat, de nem két hónap alatt vásárolom meg a szükséges felszereléseket, hanem évek alatt. Nem kell előre a legprofibb felszerelést venni, de a minimumot igen! Én ezt tartom minimumnak. A csomag tartalmaz mindent, ami egy ének felvételéhez szükséges lehet. Persze ki kellett még egészíteni egy fejhallgató hosszabbítóval, hogy átérjünk a másik szobába, plusz egy másik, akármilyen olcsó mikrofonnal üzenőrendszernek, de ez már részletkérdés. Ha külön-külön vásárolgatod össze a cuccokat, nem biztos, hogy olcsóbban kijössz. Mert kell még mikrofonállvány (15 eFt), popfilter (1500–5000 Ft), néhány kábel és pár apróság.
De ha nincs megfelelően szigetelt szobád vagy énekfülkéd, akkor az egészből nem lesz semmi a százezer forintos beruházás ellenére sem.
Hidd el, nem viccből mondjuk, hogy egy ilyen beruházás a minimum, hanem azért, mert tényleg ez a minimum. A szar felvételt senki nem hallgatja meg, a 3. másodpercnél kikapcsolja, mint a sicc, és soha többé nem fogja egyetlen felvételedet sem meghallgatni.
Ha nincs jövedelmed, érthető, ha ez elérhetetlennek tűnik, de neked meg azt kell megérteni, hogy ez a játék a felnőttek játéka elsősorban, akiknek van, és beruháznak. A diákmunka az egyetlen javaslatom, ami eszembe jut hirtelen.
A Prohardveren nem olvasok privátot! Csak topikban vagy a publikus e-mailemen adok tanácsot.
-
BonFire
veterán
válasz Mariann1987 #311 üzenetére
Természetesen válaszolok, csak nincs egyszerre mindenre időm.
„Hol állítom be -6 dB-re a jelszintet? (mert én a programban lévő mikrofon ikon melletti csúszkán állítottam azt a 0,10-et)”
Amint lesz egy hangeszközöd, amivel felvételt lehet készíteni, annak a Gain gombjával tudod a jelszintet beállítani. Hardveresen. Szoftveresen te hiába veszel vissza, ha eleve túlvezérelt jel megy be! Ezért mondtam, hogy először hangkártya, aztán mikrofon. E kettő nélkül a továbbiakról nincs mit beszélni.
Limiter: egy hardveres eszköz, ami nem engedi, hogy a jelszint a megadott küszöbérték fölé menjen. Általában nem használunk ilyesmit, mert drasztikusan megváltoztatja a hangot, hanem inkább nagy dinamikával veszünk fel éneket, amit utólag lehet kompresszorral és limiterrel „kiegyengetni”. Ehhez viszont az kell, hogy a lehető legsterilebb körülmények között a lehető legtisztábban vegyünk fel éneket/szöveget, máskülönben ha nem így járunk el, olyan káros következményei lesznek, mint a megnövekedett zaj, amivel utólag senki nem tud semmit kezdeni.
Behringer MIC100 csöves előfok limiterrel
De ha van egy normális hangkártyád (audió interfészed), akkor abban van előfok beépítve, igaz, limiter nélkül, de legalább megfelelően erősített jelet vehetsz fel zajmentesen.
Ui.: A továbbiakban, ha kizárólag saját hallgatásra szánod a felvételt, hogy visszahallgasd a gyakorlásodat, akkor meg nem mindegy, mekkora a zaj, vagy mennyire puffognak a mássalhangzóid? Egyfelől más úgyse hallja rajtad kívül, másfelől amúgy sem áll módodban a felvételi körülményeken változtatni, tehát „abból kell főzni”, ami van.
Ui2.: Nehogy úgy vedd, hogy ez most cinikus beszólás, vagy ne adj isten nagyképű kioktatás volt. Egyszerűen meg kell érteni, hogy ideális körülmények nélkül csak megalkuvással tudsz dolgokat elkészíteni.
Azt továbbra sem lehet tudni, hogy mitől változott meg a zaj szintje egyik napról a másikra, mert semmit nem írtál róla, mit csináltál a gépeddel, mit változtattál meg, mielőtt megnőtt a zaj. Ha hardveres változás nem történt, akkor szoftveres beavatkozás történt, és erre csak annyit lehet mondani, menj vissza arra az időpontra, amikor még rendesen működött a gép.
A Prohardveren nem olvasok privátot! Csak topikban vagy a publikus e-mailemen adok tanácsot.
-
BonFire
veterán
válasz Mariann1987 #319 üzenetére
„Akkor jelen pillanatban (vásárlás nélkül) csak azzal tudok trükközni, hogy milyen messziről éneklek a mikrofonba, és milyen bemeneti jelszintre állítom a programban...”
Akkor leírom újra: szoftveresen fölöslegesen állítod a jelszintet, ha túlordítod eleve. Most írom le sokadjára. Amint lesz egy olyan eszközöd, amin lehet állítani a bemeneti jelszintet, lehet róla beszélni. Bocs, de többször nem írom le. (Itt főleg nem, mert ezt a téma annyira offtopic itt, hogy nem is értem, miért foglalkozom vele annyit, amikor láthatóan nem vagy hajlandó tudomásul venni a leírtakat.)
Az általam linkelt előfoknak van kimenete természetesen, de még mindig nincs hangkártyád, amire érdemes lenne rákötni. Ha az alaplapi hangchippel szórakozol, fölösleges akár egy fillért is kiadni egy profi előfokra. Az alaplapi hangchip nem hangfelvételre való! Voip-ra, Skype-ra, Messengerre, és a multimédia megszólaltatására való, másra nem. Előbb hangkártya, aztán normális mikrofon, harmadsorban az összes többi kényelmi kiegészítő. Ez a sorrend, ezt sem írom le többször.
Hangkártyáról és komplett batyuról is adtam már linket feljebb, de akkor most linkelek egy másik változatot, ami valamivel olcsóbb, igaz, ennek megvan az összes hátránya is. Viszont ezért a pénzért jogtiszta zenei szoftver is kapsz, a piacvezető Cubase LE változatát, amivel (tapasztalatból mondom) elég jól lehet dolgozni és a komplett zenei produkciót megcsinálhatod benne.
Focusrite Scarlett Studio Pack
VIDEÓEz a jelenlegi piacon a legjobb ár-érték arányú cucc. Ennél csak drágább eszközök vannak. Ha külön-külön veszed meg a cuccokat, sokkal többe kerül.
Azt is írtam már, hogy egy új kábel is lehet zajforrás, sőt az átalakító is. Leírtam, hogy olyanra kell szerelni a kábelt, vagy olyan készre szerelt kábelt venni, amivel megspórolhatsz egy átalakítót. Az átalakítókból is az aranyozottat érdemes venni, ezek a kétszáz forintos nóném vackok csak rosszabbá teszik az egészet. Ezek az átalakítók jók lehetnek fejhallgatóhoz, hallgatózáshoz, de felvételhez már nem.
Nagyon sajnálom, hogy ennyire nem vagy hajlandó megérteni, hogy ez fizika. Kővel is lehet kalapálni, de egy kalapács hatékonyabb. Bizonyos dolgokat nem lehet megkerülni. Ha lehetne, ezeket a drága hardvereket nem lenne kinek eladni. Ez nem sznobizmus, ezek célhardverek bizonyos munkára.
A továbbiakban ezt a témát itt berekesztem, mert nagyon off az Audacity-topikban. Minden szükséges infó le lett írva, a döntés a tiéd.
[ Szerkesztve ]
A Prohardveren nem olvasok privátot! Csak topikban vagy a publikus e-mailemen adok tanácsot.
-
BonFire
veterán
válasz Mariann1987 #321 üzenetére
Szerintem meg eléggé türelmesen válaszolgattam, volt, amit háromszor is leírtam.
A home stúdió mint téma itt offtopic, te azzal jöttél, hogy Audacityben zajszűrést szeretnél végezni, ezért nyitottál neki új topikot. Mire én megjegyeztem, hogy egyetlen Audacity-művelethez fölösleges. Majd eztán tért át a téma a felvételre, amit eléggé alaposan kiveséztünk, azt hiszem. Lehetne még róla oldalakon át beszélni, de az már tényleg nem Audacity.
A Prohardveren nem olvasok privátot! Csak topikban vagy a publikus e-mailemen adok tanácsot.
-
BonFire
veterán
Ennek ellenére csinálja? Mióta csinálja ezt? Buheráltál valamit a gépen (rendszer vagy program update), beállítások stb. Ha nem tudsz rá visszaemlékezni, akkor jobb, ha újratelepíted az Audacityt. (Teljes uninstall mondjuk Revo Uninstallerrel, rendszerleíró adatbázisból az összes rámutató bejegyzés törlése, rendszer újraindítása után.)
A Prohardveren nem olvasok privátot! Csak topikban vagy a publikus e-mailemen adok tanácsot.
-
BonFire
veterán
A Prohardveren nem olvasok privátot! Csak topikban vagy a publikus e-mailemen adok tanácsot.
-
BonFire
veterán
válasz zolee145 #343 üzenetére
Belenagyítasz a hullámképbe, és próbálsz rajta szabályos ciklusokat keresni. A zajon kívül majdnem mindennek vannak szabályos periódusai, amelyet kivágsz, illetve kropolsz, majd másolsz és többszörözöl. Ha már négyet egymás után pakoltál, összeolvasztod, és az egészet másolod újra. Aztán négyszer négy után már mehet tizenhatosával.
Persze így ne is álmodj róla, hogy élethű lesz a hang, mert nagyon szabályos lesz, de ez a loopolás technikája.
A Prohardveren nem olvasok privátot! Csak topikban vagy a publikus e-mailemen adok tanácsot.
-
BonFire
veterán
A Prohardveren nem olvasok privátot! Csak topikban vagy a publikus e-mailemen adok tanácsot.
-
BonFire
veterán
válasz wollnerd #349 üzenetére
Mi a kérdés?
Te érted, amit írsz? Mert amúgy nemigen érthető. Illetve újabb kérdéseket vet fel.
• hangfájl vagy hangminta? Ebben az esetben mi a különbség?
• hangmagasság, erősség(WTF?), tempó – ezek nem audiófájl tulajdonságok. Hogy lenne már hangmagássága egy hangfájlnak? Hangmagassága egy hangnak van. Tempója meg zenének van.
• mi az az (utas)bemondás?
• mit jelent a te szóhasználatodban az „eredeti”?„Kigooglezással nem mentem semmire, nem ment az angol irodalommal se, nem tudnám mi lenne a helyes kifejezés erre a témára.” – Ez olyan kérdés, mint az „Élet, a világmindenség meg minden” Nem tudod, mit akarsz kérdezni, ezért nem segít a Google. Ha ugyanazt bedobod ide, az emberek sem fognak tudni segíteni.
A Prohardveren nem olvasok privátot! Csak topikban vagy a publikus e-mailemen adok tanácsot.
-
BonFire
veterán
válasz darvinya #351 üzenetére
Hát, audiofájlokat tudsz egyesíteni Audacity-vel, de azzal is hallgatod? Mert amúgy a lejátszók nem nagyon tudják a szünet nélküli funkciót. Többek között azért is, mert amikor MP3-ba konvertálják az anyagot, lesz az elején néhány ms szünet. Ezt nem lehet levágni sehogy sem. Minden MP3 elején ott van.
Elvileg ha WAV-ban hallgatod, akkor szépen, szünet nékül játssza a lejátszó. Legalábbis a VLC és az MPCHC.
A Prohardveren nem olvasok privátot! Csak topikban vagy a publikus e-mailemen adok tanácsot.
-
BonFire
veterán
válasz darvinya #353 üzenetére
Itt látható az MP3 problémája. Mentés és importálás után jól látszik összevetve az eredeti hangfájllal: 51 ms szünetet kapott az elejére. Ezt én már tíz évvel ezelőtt felfedeztem, és nem az Audacity hibája, mert az Audition is ezt csinálta, meg a SoundForge is, meg a GoldWave meg az összes hangvágó, amivel eddig dolgom volt.
És ezt a 51 ms-nyi döccenőt bizony már meghallod két track között a lejátszóban.
Itt a Wiki cikkéből egy idézet:
"Compression artifacts
Lossy audio compression schemes that are based on overlapping time/frequency transforms add a small amount of padding silence to the beginning and end of each track. These silences increase the playtime of the compressed audio data.[1] If not trimmed off upon playback, the two silences played consecutively over a track boundary will appear as a pause in the original audio content. Lossless formats are not prone to this problem.
For some audio formats (e.g. Ogg Vorbis), where the start and end are precisely defined, the padding is implicitly trimmed off in the decoding process. Other formats may require extra metadata for the player to achieve the same. The popular MP3 format defines no way to record the amount of delay or padding for later removal.[notes 1] Also, the encoder delay may vary from encoder to encoder, making automatic removal difficult.[2] Even if two tracks are decompressed and merged into a single track, a pause will usually remain between them."Azaz úgy van, ahogy sejtettem. A tömörítés okozza.
[ Szerkesztve ]
A Prohardveren nem olvasok privátot! Csak topikban vagy a publikus e-mailemen adok tanácsot.
-
BonFire
veterán
válasz darvinya #355 üzenetére
Az OGG kábé olyan minőségű, mint az MP3. Hasonló eszközök is játsszák le. Ha egy MP3-at OGG-vé konvertálsz, lehet, hogy még több részlet elvész.
FLAC-hoz még nem volt szerencsém. Valami spéci formátum, ami dekódoló tud csak megszólaltatni. Ha már úgyis lossless kell, akkor maradok a WAV-nál.
A Prohardveren nem olvasok privátot! Csak topikban vagy a publikus e-mailemen adok tanácsot.
-
BonFire
veterán
A WAV „szünetmentes”. Audió CD-ket is így írtuk anno. WAV került rá, és ha nem állítottam be szünetet, akkor kvázi egy trackként hallgathattad, csak a számláló váltott egyet, de hallani nem lehetett semmit.
MP3-nál mindig benne lesz. Hacsak a lejátszó nem tudja korrigálni.
A Prohardveren nem olvasok privátot! Csak topikban vagy a publikus e-mailemen adok tanácsot.
-
BonFire
veterán
Értelme nincs neki, hiszen ami az MP3-ból a tömörítés során elveszett, azt nem nyerheted vissza, csak csinálsz egy nagyobb fájlt. És pesze ha ott a szünet az mp3 elején, az konvertálás után ott lesz a wav elején is, és kézzel, vagy egy szkripttel el kell távolítani egyesével.
A Prohardveren nem olvasok privátot! Csak topikban vagy a publikus e-mailemen adok tanácsot.
-
BonFire
veterán
Van mindenttudó, például az Audition, csak az ugye drága és fizetős. Meg a legtöbb funkciójára nincs is szüksége az átlag halandónak. Én sokáig Auditionnel dolgoztam, de évek óta áttértem az Audacity-re, és ebben minden alapvető munkát el tudok végezni.
Persze a felhasználói felület nem olyan barátságos, és néhol meglehetősen puritán, én már megszoktam ezt.
A kérdésedre itt a válasz. Ha nem haragszol, inkább videóban mutatom a módszert, így jobban lehet szemlélteni. [LINK]
A Prohardveren nem olvasok privátot! Csak topikban vagy a publikus e-mailemen adok tanácsot.
-
BonFire
veterán
válasz sz.balazs.95 #365 üzenetére
Nem megy. Az összegyúrt tésztát sem szeded szét többé lisztté, vízzé és tojássá. Vannak folyamatok, amelyek egyirányúak. Az intróban hallható játék zenéjét próbáld meg megkeresni, vagy ha nem találod, akkor legyártatni. Néhány hang négyszögjellel.
A Prohardveren nem olvasok privátot! Csak topikban vagy a publikus e-mailemen adok tanácsot.
-
BonFire
veterán
Hát, mivel mérnök nem vagyok, nem tudnék neked bővebb magyarázatot adni, mint amit a Wikipédián olvashatsz. Szétokoskodni meg pláne nem akarom a témát. Ami a lényeg: ha a hangfelvétel legfontosabb követelménye a minőség, akkor mindig tömörítetlen adatfolyamot használj, vagyis WAV-ot. Abból is 24 bitet, mert azon nagyságrendekkel nagyobb dinamika ábrázolható, mint 16-on.
Ha archiválás a cél, és a tömeges tárolás, akkor tömöríteni kell, mert az információ fontosabb a minőségnél. Ha hallani akarod, milyen csúnyán kvantál egy MP3, vegyél fel vele egy kulcscsomózörgést. Illetve vedd fel, és mentsd el wavban is, meg 192-es mp3-ban is. Sírni fogsz. Mindezek ellenére én ajánlom az MP3-at, ha fontos sok felvételt kis helyre zsúfolni.
A Prohardveren nem olvasok privátot! Csak topikban vagy a publikus e-mailemen adok tanácsot.
-
BonFire
veterán
válasz darvinya #377 üzenetére
A WAV tömörítetlen. Nem tudom, hol olvastad az ellenkezőjét. Természetesen nem analóg hang, ezért a részletességét a mintavételezés gyakorisága, valamint a bitráta határozza meg.
A Prohardveren nem olvasok privátot! Csak topikban vagy a publikus e-mailemen adok tanácsot.
-
BonFire
veterán
Rémisztővé könnyű tenni. Ahhoz nem kell ész. Találomra kiválasztott frekvenciákat kivágsz vagy túlvezérelsz és kész.
Zenében meg attól függ, mit akarsz kihangsúlyozni. Vannak általánosságok (pl a lábdob mélyfrekvenciája 60 Hz, a pergő 200-300 között koppan le stb.), de vannak esetek, amikor pont nem az számít, hogy ezt tudod. Egy mixben valamit mindig ki kell herélni valami más kárára. Rockzenében általában a lábdob a basszugitárral versenyez tolakodva. Basszusból egy vékony kúppal egy az egyben ki is szoktam vágni a 60 Hz-et, ahol a lábdob megdübben. Aztán az egész dob magasait lehet vágni, és általában a hangszerek magas frekvenciáit is, hogy az ének érthetőbbé váljon, és a zene kellemesen krémes legyen.
Nem lehet az ilyet két fórumkommentben átadni; keversz zenét vagy húsz évig, csinálsz vagy ezer felvételt, és már érezni fogod.
A Prohardveren nem olvasok privátot! Csak topikban vagy a publikus e-mailemen adok tanácsot.
-
BonFire
veterán
Na, most kérdés ugye, hogy milyen hangról van szó. A felharmonikus a hang jellegzetességét határozza meg. Ennek köszönhető, hogy meg tudjuk különböztetni a trombitát a hegedűtől. De egyébként kábé így épülnek fel a felharmonikusok:
alaphang
oktáv
kvint
nagytercA tiszta szinusz tényleg parabola. Ha már kerekebb, akkor abban van valami más is. Például ha a négyszögjel magasait vágod, akkor a teteje szép gömbölyű lesz, és kellemes, nazális hangot kapsz. Ajánlom, próbálgass szintetizátorokat, ha érdekel, hogy milyen alakú hullám milyen hangon szól, mert nagyon érdekes, ezt sound design-nak hívják, és elég sok időt el lehet
basztölteni a kütyüzéssel.A Prohardveren nem olvasok privátot! Csak topikban vagy a publikus e-mailemen adok tanácsot.
-
-
BonFire
veterán
Legközelebb használd a [KÉP] gombot vagy a [LINK] gombot!
Ez három különböző ütés. Miből gondolod, hogy ugyanaz? Esetleg nem önmagában szól, hanem megszólal rajta más is. Honnan vetted őket és miért kellene, hogy ugyanazok legyenek?
A Prohardveren nem olvasok privátot! Csak topikban vagy a publikus e-mailemen adok tanácsot.
-
-
BonFire
veterán
válasz kerekati #406 üzenetére
A szinkront nagyon nehéz helyre hozni. Ahány kiadvány, annyiféle időzítés. Az első, ahogy már említették, hogy nem mindegy, hol kezdődik. Elég egy új filmstúdió logó az új kiadványra, és borul az egész.
Másrészt a 23.978 FPS-sel készült mozifilmeket videóra konvertálva egyszer 24, másszor 25 FPS-sel kódolnak, nő a sebesség, a játékidő csökken. Ha a két zenét egymásra rakod, hallható is, hogy az egyik hamis, azaz nincs hangnemben.
Plusz vannak filmek, amelyek között fade to black szünetek vannak. Ezek régről a reklámok helyét voltak hivatottak jelölni. Ezeket a fekete szüneteket random változtatják. Van, hogy belevágnak, hogy rövidebb legyen és nyerjenek 1-1 másodpercet. Tehát ha úgy kezded a projektet, hogy összeilleszted a hangfájlok elejét, majd a végét nyújtással próbálod helyretenni, legtöbbször a szinkron a filmen belül ide-oda fog csúszkálni, és leginkább sehol sem fog illeszkedni.
Én sok filmnek csináltam már szinkronmunkát, de más módszerrel. Gyakorlatilag a hangsávot apró darabokra kell szeletelni, és ide-oda tologatni. És nem a szájhoz szinkronizálni, mert az mindig pontatlan, hanem hangeffekthez. Csapódó ajtóhoz, kopogó cipőhöz, törő ablakhoz, lövéshez, robbanáshoz stb. Készülj fel rá, hogy piszok aprólékos meló, amiben nincs sok köszönet.
Egy jó tanács: kapcsold be a Sync-lockot a sávokon, ha dolgozol, és akkor elég csak egyet babrálni, a többi vele szinkronban fog mozogni.
A Prohardveren nem olvasok privátot! Csak topikban vagy a publikus e-mailemen adok tanácsot.
-
BonFire
veterán
Ezek a mondern algoritmusok gyakorlatilag azt csinálják, hogy felszeletelik a hangot. Minél apróbb részekre szeli, annál jobb lesz a végeredmény. Aztán átfedéssel egymásra illesztik a hangmintákat, így lehet nyújtani hangmagasság változtatása nélkül. Azonban bármilyen sok részre szeli is, nyújtáskor, vagy hangmagasság emelésekor mindig ott lesznek a hallható "lyukak", miáltal az egész nagyon műanyag színezetet kap.
Jobb eredményt érhetünk el, ha mélyítjük, illetve gyorsítjuk a hangot, mert akkor időarányosan csak el kell hajigálni bizonyos részleteket belőle. Azonban itt is vannak bajok, mert itt meg a tranziensek tudnak eltűnni, ami például doboknál vagy bármilyen ütőhangszerneknél kifejezett hátrány.
Szóval igazad volt: nem lehet büntetlenül módosítani. Átalakítani jobb-rosszabb hatásfokkal lehet.
A Prohardveren nem olvasok privátot! Csak topikban vagy a publikus e-mailemen adok tanácsot.
-
BonFire
veterán
válasz darvinya #418 üzenetére
Általában egy jól bevált sémát követnek. A bal mindig előbb van, mint a jobb, és a front mindig előbb van, mint a rear. A sorrend tehát a következő
Front bal
Front jobb
Center
Sub
Rear bal
Rear jobbNéhány esetben ez változhat, de a centert nem kevered össze a subbal, csak bele kell hallgatni. A hátsót a mellsővel szintén nem, mert általában csak hangeffekteket és zenét tartalmaz. Meg visszhangokat, akusztikus térszimulációt. Egyedül ami összekeverhető, azok az oldalak: jobb vagy bal. Ezek mindig abban a sorrendben vannak, ahogy írtam. Az első mindig a bal, a második a jobb.
A Prohardveren nem olvasok privátot! Csak topikban vagy a publikus e-mailemen adok tanácsot.
Új hozzászólás Aktív témák
- Autós topik
- Politika
- Intel GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- PlayerUnknown’s Battlegrounds
- AMD Navi Radeon™ RX 7xxx sorozat
- Raspberry Pi
- Honor Magic5 Pro - kamerák bűvöletében
- Elon Musk robottaxikat ígért Kínának
- Gothic Remake - Ilyen lesz a gyűjtői kiadás
- Elektromos autók - motorok
- További aktív témák...
- Microsoft licencek KIVÉTELES ÁRON AZONNAL - UTALÁSSAL IS AUTOMATIKUS KÉZBESÍTÉS - Windows és Office
- Játékkulcsok olcsón: Steam, Uplay, GoG, Origin, Xbox, PS stb.
- Bitdefender Total Security 3év/3eszköz! - "Tökéletes védelem most kedvező áron..."
- AKCIÓ! - STEAM kulcsok /Anuchard, Aragami, Children of Morta, stb. - 2024.04.17.
- Steames kulcsok jó áron eladóak!
- Új, bontatlan Borderlands 2 Ultimate Loot Chest Limited Edition PC ELADÓ
- Windows 10, 11 Professional, Home, Enterprise licenckulcsok 64, 32 bit - MEGA Akció!
- World of Warcraft : The War Within eladó
- Windows 7 Home Premium, Pro, Ultimate és Windows 8, 8.1 Pro licenckulcsok 64, 32 bit - MEGA Akció!
- Vírusirtó, Antivirus, VPN licenckulcsok - kedvezményes ajánlatok (frissítve: 2024. 05. 01.)
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest