Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • janos666

    nagyúr

    válasz AsakuraDave #1 üzenetére

    Én RTX3080-al úgysem kapcsolom be soha az RT-t (talán 4090-el be lehetne).
    Én a HDR10-et hiányoltam. Az szerintem még többet is dob az összképen , miközben elenyésző a teljesítmény igénye.

    A DLC-k pedig nem érdekelnek úgy, ha nincsenek benne a Game Pass-ben. :P
    (Virágbolt pedig nem árulja, mert komcsi krekker nem krekkel komcsi cuccot...)

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • GodGamer5

    addikt

    válasz AsakuraDave #1 üzenetére

    Elég szégyen, hogy még a dlc megjelenésére sem sikerült összehozni az rt támogatást... Amúgy megjelenés után írták, hogy később lesz benne rt, volt róla valami interjú is.

    "It's not a Loop, it's a Spiral"

  • janos666

    nagyúr

    válasz AsakuraDave #4 üzenetére

    Nem gagyi, mert akárhova fejlődik a DLSS, a render felbontást mindig csökkenti, ami kötelezően rontja a képminőséget a natívhoz képest akkor is, ha valakinek szubjektíven még jobban is tetszik amit produkál. És nem, 25-30% teljesítményt sem akarok feláldozni a jobb megvilágítás/árnyék/tükröződés effektekért.

    Ott van félkészen a HDR10 a játék legelső nyilvános verziójában. Sokkal többet dob a látványon (legalább is egy "igazi" HDR kijelzőn, mint pl. egy OLED), mint az RT, és ~0 teljesítményigéé van. Azt miért nem kalapálták már ki félkészről használhatóra?

    Nem akarok szép árnyékokat, hogy aztán ~117 helyett ~61 fps-el játszak 1440 helyettett 720p renderben az AI skálázás artifact-jeit és természetellenes hamis élességét bámulva, miközben igazából csorbulnak az eredeti finom részletek (már amikor vannak a játékban natív magas felbontás mellett).
    Főleg, hogy a legtöbb játékban az RT is artifact-el attól, hogy össze-vissza manipulált hybrid megoldások vannak csak, amik értékelhetően futnak. Zajosak és "lagolnak" az árnyékok, mert kis résztességgel fut le az RT, amit aztán felskáláznak, zajszűrnek, összemosnak a raszterképpel, amitől olyan "olvadó kásás" mozgás közben, és látszik, hogy lassabb is, mint a képfrissítési ráta, mert nincs minden képkockához kiszámolva az RT. Ezen túl általában nem is mennek elég messzire a sugarak, és néha több mindent kihagynak, mint amit a hagyományos megoldás.

    Ez egy élesben tesztelhető techdemó, semmi más. Nem játékra való, hanem nézegetésre. Majd talán majd 2-3 generáció múlva nem csak a csúcs VGA-kon és nem csak 2-3 generációval lemaradt játékokban (amikbe utólag tették bele az RT-t) lehet majd használni játékra is. Bár abból kiindulva, hogy manapság egyre nagyobbak és áraméhesebbek a chip-ek és elszegényedik az egész világ átlagnépe, még ez sem biztos.

    #5AuraSync - Nem kevered össze valamivel? Ez idén jelent meg, kicsit több, mint fél éve. :U

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    válasz AsakuraDave #16 üzenetére

    "4K mellett Quality DLSS" - Igen, így szoktam játszani, és így lesz elég magas fps RT nélkül.

    Nekem az OLED már adott, és általában be lehet állítani a "paper white" fényerőt 100 nit-re, ilyenkor a kép nagy része SDR fényerejű, de lehetnek benne ~700nit peak-ek is.
    Sőt, ne felejtsük el, hogy Rec709 helyett Rec2020 színteret kapok (technikailag DCI-P3 színteret az én kijelzőmön), de nem úgy, hogy minden szín kicsattan, hanem a kép nagy része Rec709-en belüli színeket mutat, de lehetnek benne kiugró szaturált színek is (nem úgy, mint mikor SDR-ben játszol, de rányomod a monitoron a vivid színeket és minden ég).
    Az LG 55C9-em kb. annyiba került (év végi leárazáson), mint az RTX3080-am (kb. 1 évvel később tudtam hozzá megvenni, addig RTX2060-am volt, ami max 1440p120-at tudott, nem 2160p120-at). És persze a C9 tovább marad majd, mint a VGA (ha meg nem döglik).

    A cégek ezt az időt arra fordítják, hogy csökkentsék bizonyos kiadásaikat. Ez gyönyörűen látszik a korai UE5 játékoknál, ahol van software-emulated-RT, avagy lumen is (ez nem feltétlenül jelenti azt, hogy kevesebb pénzből készül a játék, csak hogy cégen belül más teszi zsebre a lóvét, pl. a manager, marketinges, és nem a programozó/artist). Végképp nem jelenti azt, hogy olcsóbb lesz a játék a végfelhasználónak. Egyáltalán nem jelenti azt, hogy többet kap és többet dolgozik a story író, és tartalmasabb játékot kapsz. Ezek olyan naiv feltevések, mint azt hinni, hogy a politikusok a nép érdekeit szolgálják és nincs állami korrupció, vagy hogy a gyógyszergyártó cégek nem gyógyszerfüggőket akarnak, hanem gyógyultakat.

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • Redneck

    veterán

    válasz AsakuraDave #18 üzenetére

    Nem muszáj játszani, lehet techdemókra meg benchekre is hokizni. :U
    Komolyan ennyit számít? Nyomtam a Controlt, és a Metro:Exodust RT-vel, és nélküle is, de nem éreztem azt a hű de nagy különbséget. Pedig nem egy 22-es SDR monitoron nyomulok...
    Szebb persze, de egyelőre valahogy nincs benne mindenben alapból, amibe meg utólag kerül, azokon nem dob annyit.

    Play Hard GO pr0! - A bugfix, a hiba véglegesítése a programban. http://steamcommunity.com/id/redneck026/

  • janos666

    nagyúr

    válasz AsakuraDave #18 üzenetére

    Oh, oh, oh... Utálok mindenféle post-process anti-aliasinget, ezért játszok minimum 1440 render felbontással már 2017 óta. A DLAA tényleg sokkal jobb.
    A Depth of Field, TAA/SMAA/FXAA, Sharpening azok, amiket mindig kikapcsolok még akkor is, ha kézzel kell INI file-t piszkálni, vagy HEX editorral EXE-filet. Legtöbbször kilövöm a "bloom" és "godray", stb effekteket is.

    De ez itt kicsit paradox, mert már a Quality DLSS is picikét élesebb hatású képet eredményez, mint a natív. Korábban pont te állítottad ezt be úgy, mint enyhe pozitívum. Nekem pedig épp ez az egyik, amit nem szeretek a DLSS-ben (és egyáltalán nem használnám, ha nem lennék rászorulva a teljesítmény miatt -> merthogy mióta van DLSS/FSR, azóta a fejlesztők megállnak ott, hogy "majd a user bekapcsolja a DLSS-t, és akkor jó lesz neki, nem kell tovább optimalizálni" -> mert a valós életben ez történik, mint ahogy RT esetén is: a megspórolható időt/energiát megspórolják, nem elköltik más hasznos dologra. Mára a DLSS kvázi-kötelező, és nem extra plusz fps-t ad, hanem odatolja a felhasználónak a hiányzó teljesítményt, amit a fejlesztő így megspórolhatott...).

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • AuraSync

    őstag

    válasz AsakuraDave #21 üzenetére

    "de az hogy a fények full realisztikusak hatalmasat dob a játékélményen"
    Meg a gépigényen is dob. Amikor anno megjelent még kipróbáltam a szuper 4080-as gépemmel aztán volt vagy 30 átlag FPS-em.
    Majd akkor szóljatok ha ennyi pénzért NATÍV 4K 120FPS-t kapok, nem FSR/DLSS 4K 30-at meg 50-et.
    Már egyszer írtam hogy a Sztárfild a jó példa rá hogy lehet akármilyen jó géped ha a játék nincs rá optimalizálva. De a Callisto Protocol-t is felhozhatom mert ott is egyszer 50FPS-em volt egyszerm meg 120.
    Érdekes a Dead Space Remake tudott folyamat 100+ FPS-el menni ezek szerint még is lehet optimalizálni, bár ott is kellett ehhez legalább DLSS Balanced.
    Szal ja a grafikában léptünk előre egyet az RT-vel a gépigényben meg léptünk előre 5-öt.
    Kíváncsi leszek hány év kell ahhoz hogy a Sztárfild a városokban ne 50FPS-t produkáljon hanem legalább 90-et.
    Aztán jelennek meg a 300Hz-es monitorok csak azt nem tudom minek amikor lassan konzol szintre süllyedünk és örülünk majd annak hogy egy RTX 5080 tud 40FPS-t 1440p-be DLSS-el.

    S23 Ultra / Watch 6 / Q80T 65" / 14600KF / RTX 4070 S / JBL / S3000 Pro / WH950NB

  • AuraSync

    őstag

    válasz AsakuraDave #24 üzenetére

    Szerencsére nem ülök rajta mert már csak PS5-öm van amivel azóta beletótam 55 órát a Cyber-be és 68 órát a Diablo 4-be. De ezek csak a nagyobb számok voltak, jó pár géjmet azóta végigtoltam rajta és végre nem kellett a PC minden nyűgével szembenéznem közben. :K
    Egy szó mint száz konzolon is van élet csak meg kell barátkozni a 60FPS-el és a nehezbb irányítással.

    S23 Ultra / Watch 6 / Q80T 65" / 14600KF / RTX 4070 S / JBL / S3000 Pro / WH950NB

Új hozzászólás Aktív témák