Új hozzászólás Aktív témák
-
janos666
nagyúr
válasz AsakuraDave #1 üzenetére
Én RTX3080-al úgysem kapcsolom be soha az RT-t (talán 4090-el be lehetne).
Én a HDR10-et hiányoltam. Az szerintem még többet is dob az összképen , miközben elenyésző a teljesítmény igénye.A DLC-k pedig nem érdekelnek úgy, ha nincsenek benne a Game Pass-ben.
(Virágbolt pedig nem árulja, mert komcsi krekker nem krekkel komcsi cuccot...)[ Szerkesztve ]
TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."
-
janos666
nagyúr
válasz AsakuraDave #4 üzenetére
Nem gagyi, mert akárhova fejlődik a DLSS, a render felbontást mindig csökkenti, ami kötelezően rontja a képminőséget a natívhoz képest akkor is, ha valakinek szubjektíven még jobban is tetszik amit produkál. És nem, 25-30% teljesítményt sem akarok feláldozni a jobb megvilágítás/árnyék/tükröződés effektekért.
Ott van félkészen a HDR10 a játék legelső nyilvános verziójában. Sokkal többet dob a látványon (legalább is egy "igazi" HDR kijelzőn, mint pl. egy OLED), mint az RT, és ~0 teljesítményigéé van. Azt miért nem kalapálták már ki félkészről használhatóra?
Nem akarok szép árnyékokat, hogy aztán ~117 helyett ~61 fps-el játszak 1440 helyettett 720p renderben az AI skálázás artifact-jeit és természetellenes hamis élességét bámulva, miközben igazából csorbulnak az eredeti finom részletek (már amikor vannak a játékban natív magas felbontás mellett).
Főleg, hogy a legtöbb játékban az RT is artifact-el attól, hogy össze-vissza manipulált hybrid megoldások vannak csak, amik értékelhetően futnak. Zajosak és "lagolnak" az árnyékok, mert kis résztességgel fut le az RT, amit aztán felskáláznak, zajszűrnek, összemosnak a raszterképpel, amitől olyan "olvadó kásás" mozgás közben, és látszik, hogy lassabb is, mint a képfrissítési ráta, mert nincs minden képkockához kiszámolva az RT. Ezen túl általában nem is mennek elég messzire a sugarak, és néha több mindent kihagynak, mint amit a hagyományos megoldás.Ez egy élesben tesztelhető techdemó, semmi más. Nem játékra való, hanem nézegetésre. Majd talán majd 2-3 generáció múlva nem csak a csúcs VGA-kon és nem csak 2-3 generációval lemaradt játékokban (amikbe utólag tették bele az RT-t) lehet majd használni játékra is. Bár abból kiindulva, hogy manapság egyre nagyobbak és áraméhesebbek a chip-ek és elszegényedik az egész világ átlagnépe, még ez sem biztos.
#5AuraSync - Nem kevered össze valamivel? Ez idén jelent meg, kicsit több, mint fél éve.
[ Szerkesztve ]
TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."
-
janos666
nagyúr
Szerintem ha valaki egy kontextuson belül használja a "régen" és "előző korszak" kifejezéseket, akkor az olvasó nem 3 hónapra, hanem legalább 1-2 évre gondol.
TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."
-
janos666
nagyúr
válasz AsakuraDave #16 üzenetére
"4K mellett Quality DLSS" - Igen, így szoktam játszani, és így lesz elég magas fps RT nélkül.
Nekem az OLED már adott, és általában be lehet állítani a "paper white" fényerőt 100 nit-re, ilyenkor a kép nagy része SDR fényerejű, de lehetnek benne ~700nit peak-ek is.
Sőt, ne felejtsük el, hogy Rec709 helyett Rec2020 színteret kapok (technikailag DCI-P3 színteret az én kijelzőmön), de nem úgy, hogy minden szín kicsattan, hanem a kép nagy része Rec709-en belüli színeket mutat, de lehetnek benne kiugró szaturált színek is (nem úgy, mint mikor SDR-ben játszol, de rányomod a monitoron a vivid színeket és minden ég).
Az LG 55C9-em kb. annyiba került (év végi leárazáson), mint az RTX3080-am (kb. 1 évvel később tudtam hozzá megvenni, addig RTX2060-am volt, ami max 1440p120-at tudott, nem 2160p120-at). És persze a C9 tovább marad majd, mint a VGA (ha meg nem döglik).A cégek ezt az időt arra fordítják, hogy csökkentsék bizonyos kiadásaikat. Ez gyönyörűen látszik a korai UE5 játékoknál, ahol van software-emulated-RT, avagy lumen is (ez nem feltétlenül jelenti azt, hogy kevesebb pénzből készül a játék, csak hogy cégen belül más teszi zsebre a lóvét, pl. a manager, marketinges, és nem a programozó/artist). Végképp nem jelenti azt, hogy olcsóbb lesz a játék a végfelhasználónak. Egyáltalán nem jelenti azt, hogy többet kap és többet dolgozik a story író, és tartalmasabb játékot kapsz. Ezek olyan naiv feltevések, mint azt hinni, hogy a politikusok a nép érdekeit szolgálják és nincs állami korrupció, vagy hogy a gyógyszergyártó cégek nem gyógyszerfüggőket akarnak, hanem gyógyultakat.
TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."
-
janos666
nagyúr
válasz AsakuraDave #18 üzenetére
Oh, oh, oh... Utálok mindenféle post-process anti-aliasinget, ezért játszok minimum 1440 render felbontással már 2017 óta. A DLAA tényleg sokkal jobb.
A Depth of Field, TAA/SMAA/FXAA, Sharpening azok, amiket mindig kikapcsolok még akkor is, ha kézzel kell INI file-t piszkálni, vagy HEX editorral EXE-filet. Legtöbbször kilövöm a "bloom" és "godray", stb effekteket is.De ez itt kicsit paradox, mert már a Quality DLSS is picikét élesebb hatású képet eredményez, mint a natív. Korábban pont te állítottad ezt be úgy, mint enyhe pozitívum. Nekem pedig épp ez az egyik, amit nem szeretek a DLSS-ben (és egyáltalán nem használnám, ha nem lennék rászorulva a teljesítmény miatt -> merthogy mióta van DLSS/FSR, azóta a fejlesztők megállnak ott, hogy "majd a user bekapcsolja a DLSS-t, és akkor jó lesz neki, nem kell tovább optimalizálni" -> mert a valós életben ez történik, mint ahogy RT esetén is: a megspórolható időt/energiát megspórolják, nem elköltik más hasznos dologra. Mára a DLSS kvázi-kötelező, és nem extra plusz fps-t ad, hanem odatolja a felhasználónak a hiányzó teljesítményt, amit a fejlesztő így megspórolhatott...).
[ Szerkesztve ]
TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."
-
janos666
nagyúr
Én GamePass-el játszottam (szinte csak emiatt fizettem elő arra a hónapra + kipróbáltam az új BF-et is, ha már...), 300Ft volt (pedig nem először vettem ennyiért, neha resetel a kedvezmény), de az AH DLC-k nincsenek benne. Most vegyek DLC-ket, hogy ne játszhassak velük, mikor nincs aktív GP? Vagy vegyem meg az egész játékot is, ami max felét éri meg az árának, de csak a DLC-k miatt?
[ Szerkesztve ]
TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."
Új hozzászólás Aktív témák
- Dell XPS 9305 ultrabook, üzletből, garanciával i5-1165G7 16GBRAM 512SSD 13,3"FULLHDIPS
- ThinkPad X395 üzeti utrabook,üzletből,.garanciával Ryzen7/16RAM/512SSD/FULLHD IPS /LTE
- Bomba áron, üzletből, garanciával, DeLL XPS 17 9710 i7-11800H/16GB RAM/512SSD/RTX3050/FULLHD IPS
- LG UltraFine 27UN83A-W 2 év Gyári garancia +AJÁNDÉK Gyári LG Ergo állvány
- Üzletből, garanciával, Macbook Pro Retina 13" Touch Bar 2016 i7/3,3GHz/16GBRAM/512GBSSD magyar bill.
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen