- Synology NAS
- Mozilla Firefox
- Bocsánatot kért az Apple, mert nagyon mellélőtt a legutóbbi reklámjával
- Google Photos
- Linux kezdőknek
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- QNAP hálózati adattárolók (NAS)
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Windows 11
- Padavan firmware
Új hozzászólás Aktív témák
-
válasz Petykemano #42591 üzenetére
A kártyák nagy része főleg a 3060Ti változatok bányákban kötnek ki, mert a azon van a legnagyobb haszon a bányászoknak, a board partnerek pedig így masszív pénzeket spórolnak, azaz pont hogy jóval nagyobb a nyereségük. Valszeg azért kapnak keveset, mert az NV a GDDR6 chipekre vár, ugyanis a board partnereknek a GPU-t a VRAM-mal együtt szállítják csomagban (az AMD is így csinálja). Ahogy már mondták a többiek, várjuk meg a hamarosan megjelenő pénzügyi jelentéseket.
Az EVGA csak a 3060Ti változatból ők havi 2000-et, a többi Ampere-ből talán jóval többet (feltételezem), aztán valószínűleg ők is sokat adnak és közvetlenül bányászoknak, így jóval többet keresnek rajta, mintha kereskedési láncba szállítanák a kártyákat. A kereskedelmi lánca küldött példányokat pedig csillagászati áron is megveszik, így persze, hogy nem mennek csődbe.
Van egy olyan megérzésem, hogy az NV-nél rekord bevétel és nyereség lesz Q4-ben (az AMD-nél is).Gameplay csatornám: https://www.youtube.com/channel/UCG_2-vD7BIJf56R14CU4iuQ
-
Lisa mama is úgy látja, hogy 2021-es év második feléig nem fog javulni az ellátás. Azt mondja kapacitás bővítés már zajlik, de hát ugye mire abból a customerek észlelnek valamit, az bizony kb fél év. Ha ez még nem lenne elég a GDDR6/GDDR6X árak is nagyon felmentek, így a VGA-k még tovább fognak drágulni.
Gameplay csatornám: https://www.youtube.com/channel/UCG_2-vD7BIJf56R14CU4iuQ
-
"Sőt, a Far Cry 6-ban az Ubisoft bevezet majd egy hibrid SSSR-t. Az lényegében az RT visszaverődés effektekhez hasonló minőséget ad, csak negyedannyi erőforrásigény mellett, töredék memóriahasználattal."
Ez tök szép meg jó dolog, de arról lehet-e bármit is tudni, hogy az Ubi a FC6-ban hajlandó lesz végre visszahozni a fizikát is a játékba, amit a 3. és 5. részben kidobtak a kukába? Esetleg a wind effektet nem akarják visszahozni amit az 5. részben szintén kidobtak a kukába?
Én annak örülnék, ha inkább ezeket hoznák vissza a mindenféle trendi csili vili tükröződés erőltetése helyett.Gameplay csatornám: https://www.youtube.com/channel/UCG_2-vD7BIJf56R14CU4iuQ
-
Gameplay csatornám: https://www.youtube.com/channel/UCG_2-vD7BIJf56R14CU4iuQ
-
ZOTAC dicsekedve kürtölte világgá, hogy a saját RTX 3070 Twin Edge kártyáikat is bányászásra használják és még volt pofájuk kirakni a tweetbe a pcgaming kifejezést. Ezzel a Zotac gyakorlatilag nyíltan támogatja a Gaming VGA-kkal való bányászást. Inkább maradtak volna csendben.
Gameplay csatornám: https://www.youtube.com/channel/UCG_2-vD7BIJf56R14CU4iuQ
-
-
Igen láttam ezeket, sajnos ez még rosszabb lesz.
Gameplay csatornám: https://www.youtube.com/channel/UCG_2-vD7BIJf56R14CU4iuQ
-
válasz Petykemano #42746 üzenetére
Tovább nyílt az olló az AMD és nVIDIA között a dGPU piacon, ez nem lep meg sajnos. Egy év alatt az AMD 27-ről 18%-ra esett, ami jó nagy zuhanás, két új architektúrával (RDNA1-2) sem tudtak piacot szerezni. Ez nem túl biztató. A jelenlegi helyzet sem kedvező ennek megfordítására, márpedig ha nem történik egy kisebb csoda, akkor egy év múlva akár 10% alá is csökkenhet a részesedésük.
Gameplay csatornám: https://www.youtube.com/channel/UCG_2-vD7BIJf56R14CU4iuQ
-
válasz Gainka #42756 üzenetére
"miért nem tud most az amd és az nvidia késziteni egy alsokategoriás chippet amit 50-100k itthoni pénzért lehetne árulni?"
Egyszerű: nem abból jön a nagy pénz, hanem a high-end és mid-range szegmensből:
Ezért nincs a mai napig a GT1030-nak utódja és valószínűleg már nem is lesz. Amíg az emberek felsőkategóriás VGA-kat dupla sőt tripla áron is megveszik (és sajnos megveszik), a gyártók hülyék lennének az alsóbb szegmensre fókuszálni. Nem véletlen, hogy a piros és zöld oldalon is a CEO (Lisa mama és Jensen papa) kizárólag a csúcs, illetve felső kategóriás VGA-k esetén álltak kamera elé, a többi termék bemutatóját másra bízták.
"Azt már tudom hogy megint bánya láz van stb, na de egy 128-as 4-8gigás kártyákat is vinnék bányászni?"
4GB-os verziókat nem bányákba visznek, azok is egyszerűen elfogytak a piacról, illetve újak esetében a GDDR5-re semmi értelme építeni, mert az már túl lassú, a GDDR6-ból pedig globális hiány van, vagy úgy is mondhatjuk, hogy túl nagy rá a kereslet."Illetve miért nem tudják a termelést fokozni?"
Mert így is maximumon jár a termelés, a a GPU és memóriagyártók kapacitása is véges, egyszerűen túl nagy a kereslet. Gyártósor bővítés is több hónapba telik, mire a végfelhasználó abból bármit is lát, még jóval több idő is eltelik, szóval legkorábban talán és nagyon TALÁN második félévben lehet némi apró javulás, de nem sok esélyt látok rá. Sajnos a vírus is rengeteget ront a helyzeten, továbbá a szállítás is sokkal-sokkal drágább lett."Kötelezö bonyolult atom drága chippet fejleszteni? Miért nem fejlesztenek olcsobb alsobb kategoriás chippeket stb, sok mindent nem értek most."
Lásd fentebb: a legtöbb pénz a drága és gyors termékekből jön, nem az alsó kategóriásból. Meg lehet nézni mit történt a Radeon 6700XT esetében: amíg a korábbi generációban az 1440p-hez ajánlott VGA-kat 350 dollártól (Radeon 5700) adták, az új genben már 480-at kérnek ugyanazért a kategóriáért.Gameplay csatornám: https://www.youtube.com/channel/UCG_2-vD7BIJf56R14CU4iuQ
-
válasz tisztelturam #42790 üzenetére
Attól függ, hogy a Capcom milyen szerződést kötött az AMD-vel. Ha az AMD exkluzivitást kért a pénzéért, mint például a Godfall esetében, akkor csak AMD-n fog működni egy ideig.
Bár a Capcom kétlem, hogy ennyire lábon lőné magát a játékosok 80%-ának kizárásával. Meg kell várni a megjelenést, mivel akár az utolsó pillanatban is változhat a helyzet.
Röviden tehát egyelőre nem tudni.Gameplay csatornám: https://www.youtube.com/channel/UCG_2-vD7BIJf56R14CU4iuQ
-
válasz paprobert #42802 üzenetére
Ez az első HW Unboxed teszt, ami az én szememben eléggé sántít, ugyanis AMD oldalon csak 6 magos CPU-kat tesztelt Steve, míg Inteltől egy darab 4 magosat, ez így eléggé fail. Ahogy FLATRONW is mondta a 4 magos Intel CPU jobb teljesítményt hozott, mint az első két genes Ryzen, ami nem meglepő, hisz tény, hogy a Ryzenek első két generációja jóval gyengébb IPC-ben a Comet Lake-nél. Úgy lett volna fair, ha egy Core i5-10400F is benne van a tesztben, ez a CPU ráadásul még olcsóbb is, mint a tesztben szereplő Ryzen 2600X.
Elkezdtem nézni a videót, de amint megláttam, hogy a 6 magos Ryzeneket a 4 magos Comet Lake ellen küldte, kikapcsoltam.
Értem én, hogy AMD-nél jobb volt a tempó, na de mi van ha egy 10400F mellett teljesen eltűnik az NV "hátránya"?Gameplay csatornám: https://www.youtube.com/channel/UCG_2-vD7BIJf56R14CU4iuQ
-
válasz Raggie #42805 üzenetére
Én meg téged nem értelek.
"Egyáltalán nem a procikat hasonlította össze."
Dehogynem. Azt nézte hogy mely CPU alatt milyen a tempó, ez alapján tett egy teljesen téves következtetést, CPU-k vannak a grafikonban és nem VGA-k."Az nVidia és az AMD grafikus drivereinek a CPU overhead mértékét akarta demonstrálni."
Akarta, csak nem sikerült."Csak azért került bele a tesztbe az i3-as, hogy megnézze intellel is jelentkezik-e ez a probléma."
Ha az Inteltől 4 magost választott, akkor AMD-től miért nem? Vannak 4 magos Ryzenek is. Low-end CPU-kat vetette össze de mégis bekerült egy 300 dolcsis feletti 5600X. Az 5600X a legkevésbé sem low-end CPU.
Ha fontos volt egy 300+ dolcsis 6 magos AMD CPU alatt megnézni a driver "overheadet" akkor a 150 dolcsis 6 magos Intel CPU alatt miért nem lehetett? Főleg úgy hogy a 4 magos Intel CPU hozza a régi 6 magos AMD CPU-k tempóját"Egyáltlán nem arról szólt a teszt, hogy melyik 6 magos Rzyen hogyan teljesít a4 magos i3-as ellen."
Nem arról szólt, de ettől még unfair és torz a teszt."Azért ez a proci került bele a kékektől, hogy biztosan proci limit legyen."
Ke? Kizárólag Core i3-10100 alatt létezik CPU limit a kékeknél? No. HA az 5600X-nél is van CPU limit, akkor a 10400F alatt is és pont ettől lett volna érdekes és korrekt. Könnyen lehet, hogy a két tesztelt játék (már ez totál nonszensz és fail, hogy két játékból von le általános következtetést) kisebb CPU limitet mutat Intel esetében, nem ez lenne az első ilyen eset, sok ilyet láttunk már az elmúlt években.Mindegy is, az egész videót felesleges volt megcsinálniuk és kirakniuk ilyen formában, mert teljesen hamis következtetést vontak le az egészből és néhány embert talán még félre is vezetnek ezzel. Csodával határos módon még Abu is megmagyarázta hogy miért nem volt ez okos húzás.
# 42808: Egy értelmetlen tesztet nehéz jól értelmezni. Többen is elmagyaráztuk részletesen, hogy mi a gond a videóval, olvasd el a linkelt írást és talán jobban megérted.
[ Szerkesztve ]
Gameplay csatornám: https://www.youtube.com/channel/UCG_2-vD7BIJf56R14CU4iuQ
-
válasz Raggie #42808 üzenetére
"Az arány ugyanaz maradt volna, mert a számítási kapacitása naggyjából ugyan az lett volna."
Na látod itt a gond. Sok a feltételezés. Egy dolog az elmélet és egy másik a gyakorlat. Nagyon sokszor előfordult már a játékiparban ,hogy egy hardver nem úgy viselkedett néhány játékban, ahogy az elmélet elvárta, nagyon nem. Honnan tudod milyen számok lennének ott 6 magos Intel CPU esetén? Sehonnan. Lehet, hogy az arányok nem változtak volna, lehet, hogy változtak volna, épp ezért kellett volna 6 magos Intel CPU-t is tesztelni, hogy ne találgatás legyen belőle.
"A lényegen, hogy megmutassa a VGA driver overhead-et procilimet szituációkban ez nem változtat."
Olvasd át Abu írását erről, nem tudok jobbat ajánlani. Ha még az után is úgy gondolod, hogy ez egy korrekt, driver-overhead problémát korrektül reprezentáló teszt, akkor nincs miről beszélnünk.Szerk.: Abu megelőzött, amíg írtam a hsz-t.
[ Szerkesztve ]
Gameplay csatornám: https://www.youtube.com/channel/UCG_2-vD7BIJf56R14CU4iuQ
-
The Next Chapter: Intel Arc High Performance Graphics| Intel Gaming
Na tehát az Intel bejelentette a dVGA brandjének nevét: Arc
Megjelenés: 2022Q1Azaz jövő évtől végre három szereplős lesz a dVGA piac.
Lesz AMD Radeon, NVIDIA Geforce és Intel ArcDG2=Alchemist -> ez jön jövőre, azaz legközelebb
Az Intel Arc Alchemist (huh de furcsa ezt leírni) teljes DX12 és Ray Tracing támogatással fog rendelkezni.
Gameplay csatornám: https://www.youtube.com/channel/UCG_2-vD7BIJf56R14CU4iuQ
-
Dying Light 2 Official Ray Tracing/DLSS PC Trailer
Nagyon jól néz ki.
"Dying Light 2 will feature ray-traced reflections, global illumination and shadows."
Gameplay csatornám: https://www.youtube.com/channel/UCG_2-vD7BIJf56R14CU4iuQ
-
Serious Sam TFE: RAY TRACED - Release Trailer
Na ezért érdemes a grafikus motorokat nyílt forráskódúvá tenni, hogy a közösség ilyen gyöngyszemeket tudjon készíteni.
A régi, első Serious Engine-t átírták Vulkan alapokra úgy, hogy a Ray-Tracing is működik vele. Lenyűgöző.
NV oldalon Pascal, Turing és Ampere architektúrák vannak támogatva, míg AMD oldalról kizárólag RDNA2.Gameplay csatornám: https://www.youtube.com/channel/UCG_2-vD7BIJf56R14CU4iuQ
-
Há de itt meg lett mondva, hogy az RDNA2 nem jó bányászásra. Most akkó mégis?
Amúgy abszolút nem meglepő és egyben logikus lépés lenne tőlük, ugyanis a pirosaknak sokkal nagyobb szükségük van a plusz pénzre továbbá látjuk, hogy a piaci részesedés nem érdekli őket, így megpróbálják kihozni a legjobbat a dologból. Biztos bevételre mennek rá.Nyilván ha ez igaz, az AMD soha nem fogja elismerni, mindenképp cáfolni fogják és Lisa mama majd tolja tovább az "AMD loves gamers" pr bullshitet.
[ Szerkesztve ]
Gameplay csatornám: https://www.youtube.com/channel/UCG_2-vD7BIJf56R14CU4iuQ
-
Ja most láttam én is. Itt van képen, hátha valakinek így jobb:
Na most én itt egy dolgot nagyon nem értek:
Tudjuk, hogy a FC6 lesz az AMD egyik legnagyobb (vagy A legnagyobb) húzócíme, azaz AMD kooperációval történik a fejlesztés. Ehhez képest az Ubi azt mondja, hogy 1440p60-hoz DXR módban az AMD-től mindenképp a csúcstermék, az 1000 dolláros Radeon 6900 az ajánlott, míg zöld oldalról elegendő ide egy 500 dolláros RTX 3070 fele annyi VRAM-mal.
Hmmm..nem fordítva kéne legyen?
Nem úgy vót, hogy NV oldalon annyira pazarló az RTX kód, hogy a 8GB még FullHD-ban is kevés? Vagy az csak egy bizonyos kirakat tech demora vonatkozott? Mindenesetre az Ubi ajánlása egyelőre szembe megy azokkal a dolgokkal, amiket itt nagyon sokszor lehetett és lehet olvasni a fórumon. Kíváncsian várom a független teszteket.A kis 3470-el rögtön el is felejthetem ez a játékot, már az 5. rész is iszonyatos CPU limites volt nálam.
Gameplay csatornám: https://www.youtube.com/channel/UCG_2-vD7BIJf56R14CU4iuQ
-
A jó öreg Ubi Kiev stúdió csinálja a FC6 PC portját. Hm...náluk elég vegyes a quality, hát majd meglátjuk, még egy bő hónap és minden kiderül.
Gameplay csatornám: https://www.youtube.com/channel/UCG_2-vD7BIJf56R14CU4iuQ
-
Serious Sam Gets A Fully Ray Traced Upgrade! Graphics Comparison, Performance + More
Lenyűgöző, hogy a rajongok mire képesek. Na ezért érdemes megnyitni a régebbi grafikus motorokat, hogy ilyen gyöngyszemek készülhessenek.
Kell hozzá lóerő az biztos, továbbá RDNA2-t úgy tűnik egyelőre nagyon nem szereti (de ebben semmi meglepő nincs). Mennyivel látványosabb az RT ilyen régi játékokban, mint az újakban.Gameplay csatornám: https://www.youtube.com/channel/UCG_2-vD7BIJf56R14CU4iuQ
-
Far Cry 6 suffers from major CPU single-threaded issues
Hát ez szép mondhatom, epic fail.
Gameplay csatornám: https://www.youtube.com/channel/UCG_2-vD7BIJf56R14CU4iuQ
-
válasz Kolbi_30 #44103 üzenetére
Szerintem a látvány szép, főleg a dzsungelek, csak sajnos úgy tűnik a PC portot megint jól elkúrják. Sajnos a Dunia motornak nagyon hányattatott sorsa van, a FC3 óta súlyos CPU gondok vannak vele, ezt a DX12-vel sem tudta orvosolni az Ubi.
Nem szívesen mondom ezt, de egyelőre az eddigi jelek alapján nekem úgy tűnik, hogy legfőbb ideje lenne kidobni a Dunia-t a kukába, mert ez így csak szánalmas szenvedés.Gameplay csatornám: https://www.youtube.com/channel/UCG_2-vD7BIJf56R14CU4iuQ
-
válasz proci985 #44108 üzenetére
Egyáltalán nem értetted meg a probléma lényegét. A gond, hogy a játék sokszor csak egy magot használ fullosan. Itt totál mindegy milyen régi arch-ot nézünk, irreleváns, itt nem az aktuális sebességről, hanem a terheléselosztásról van szó. Ha Ivy Bridge-en egy magot fullosan, akkor a többi új gen-en is, mindegy, hogy 3. vagy 11. gen-t raksz alá.
Amúgy látom elolvasni sem sikerült teljesen, mert a DSO 9900K-val tesztel, itt a friss tesztjük. Nem kellett keresnem az oldalt, mert nagy régóta követem őket.Amúgy a PCGH is belefutott ebbe a jelenlegi csúcs Ryzen 5950X-el is. Ez gondot okozhat még egy ilyen bika csúcs CPU-val is és láss csodát a frametime-okkal valóban van gond, ahogy több független teszt is beszámolt róla. Igaz nem vészes, de nem is optimális.
A helyzet kísértetiesen hasonlít a Forza Horizon 3 esetére, ahol szintén utólag patchelték bele a multi-core rendering-et, mert megjelenéskor a játék egy magot terhelt fullosan, így sok sebesség odaveszett. A Forza Horizon 3 ezen problémájáról is a DSO cikkezett először.Igen szerintem ki kéne dobni, mert 2021-ben egy AAA játék 110-130 fps engine limittel nagyon gáz, főleg, hogy a látvány is sokszor ronda.
Sajnos nagyon látszik, hogy az Ubi nem adott prioritást a Dunia fejlesztésének, minden nagy koponyát a Snowdrop fejlesztésére irányítottak, egyszerűen nagyon eljárt az idő a Dunia felett és ez az "új" verzió a korábbi részek betegségeit sem orvosolta.
Az AMD összerakott a motorhoz egy új DX12-es leképzőt úgy, hogy az nagyon feküdjön az RDNA2-nek aztán az Ubinak jól van az úgy. Egyszerűen az Ubinak jól láthatóan nem prioritás már a Dunia, már az Anvil is mérföldekkel jobb, pedig a FC2 idejében ez fordítva volt. Snowdrop pedig fényévekkel fejlettebb.Gameplay csatornám: https://www.youtube.com/channel/UCG_2-vD7BIJf56R14CU4iuQ
-
Fincsi.
Érdekes módon a többi független tesztelők is belefutottak.
További FC6 tesztek:Úgy látom 6 magnál itt is megáll a tudomány:
Gameplay csatornám: https://www.youtube.com/channel/UCG_2-vD7BIJf56R14CU4iuQ
-
válasz huskydog17 #44119 üzenetére
Kifelejtetem a felsorolásból a sokat sztárolt HWU tesztjét, de ugyanaz, mint a többinél kb.
Gameplay csatornám: https://www.youtube.com/channel/UCG_2-vD7BIJf56R14CU4iuQ
-
Gameplay csatornám: https://www.youtube.com/channel/UCG_2-vD7BIJf56R14CU4iuQ
-
válasz Gyuri27 #44128 üzenetére
Hol állítottam olyat, hogy az AMD hibája? Az AMD elismerte hogy gond van a csúcs Ryzen teljesítményével Win11 alatt, semmi másról nem szól a cikk. A MS már láthatóan dolgozik rajta, a legújabb preview build már valamennyit javított, de még messze van a Win10-es tempó.
Az AMD nyilván nem tud mást tenni, mint hogy Win10-en marasztalja az érintett felhasználókat.Gameplay csatornám: https://www.youtube.com/channel/UCG_2-vD7BIJf56R14CU4iuQ
-
Nem értem miből következtetsz arra, hogy nincsenek tisztában a CPPC2-vel, főleg hogy rögtön az első bekezdés megcáfol téged. Szerintem teljesen mást olvastál, mint amit linkeltem.
CB leközölte azt, amit az AMD kiadott közleményben, ott a screenshot is. Akkor az AMD saját közleményéről sem tudod eldönteni, hogy sírjál vagy nevessél?[ Szerkesztve ]
Gameplay csatornám: https://www.youtube.com/channel/UCG_2-vD7BIJf56R14CU4iuQ
-
A cikknek az a célja, hogy figyelmeztesse a felhasználókat, hogy a 8-nál több maggal rendelkező Ryzen CPU-k esetében sebességvesztés következik be Win11-en, hogy az érintett felhasználók még ne telepítsék az új Windows-t, ha nem muszáj. Ennek a közleménynek NEM az a célja, hogy elismételje azt, hogy 2 éve bevezetett feature pontosan hogyan működik, pontosabban fogalmazva hogyan kéne működni.
Akit ez ilyen mélyen érdekel, az utána tud nézni, de ne várjuk már el, hogy egy figyelmeztető közleményben architekturális elemzés szerepeljen, mert nem reális elvárás.
Az AMD közölte a probléma forrását. Az, hogy te hiányolod a közleményből a feature pontos működési dokumentációját, az csak irreális elvárás a részedről, főleg, hogy az érintett felhasználók min. 99%-át úgysem érdekli, csak az, hogy mikor lesz javítva és hogy van-e létező workaround.
Szóval amit te felhoztál az nem újságírói hiányosság, hanem irreális elvárás a részedről, főleg, hogy maga a gyártó sem tartja fontosnak a feature elismétlését egy ilyen esetben.
Az általad leírtakból továbbra sem derül ki, hogy a CB miért ne lenne tisztán az említett feature működésével, mikor 2 éve ők is leírták, hogy mit csinál. Akit érdekel olvasson vissza és kész.#44141:
"Zen2-ről említés sincs... miért is lenne.. még a végén kiderülne, mi is a probléma valós gyökere."
Az AMD hivatalos közleménye úgy kezdődik, hogy belinkelték a CPU kompatibilitási listát, azon belül a 8-nál több maggal rendelkező CPU-k érintettek, ezt egyértelműen leírták. Mivel a Zen2 is listáz van van, így az is említve van. A probléma valós gyökere is említve van. Attól, hogy a probléma forrásának nincs részletezve az architekturális mélylélektana, attól még a probléma forrása ugyanaz. Irreleváns részletek. Szólj az AMD-nek, hogy nem a valós problémát kommunikálták a világ felé!
Inkább örülnöd kéne, hogy legalább elismerték a hibát és figyelmeztetik a felhasználókat ahelyett, hogy elsunnyognák.[ Szerkesztve ]
Gameplay csatornám: https://www.youtube.com/channel/UCG_2-vD7BIJf56R14CU4iuQ
-
"Ez így félrevezető, mert elismerni a hiba elkövetését szokás, így pedig úgy hangzik, mintha az AMD hibázott volna, amit elismert."
Neked félrevezető, másnak nem, aki elolvassa a lényeget, annak szerintem abszolút nem félrevezető. Mivel az AMD is kiad majd egy frissítést, továbbá egyértelmű, hogy hiba történt a MS-val való együttműködés során, máskülönben ez nem történt volna meg. Szóval ők is hibáztak és a MS is. Elismerték a problémát, javítva lesz, end of story.
Amúgy nem volt itt semmi félreértés, mindössze értelmetlen és helytelen következtetés a kolléga részéről, mert szerinte ha egy oldal valamit nem ír le (amit korábban már leírt), arról nincs tudomása. Ezt fejtettem ki, hogy ez hibás következtetés.Gameplay csatornám: https://www.youtube.com/channel/UCG_2-vD7BIJf56R14CU4iuQ
-
-
Far Cry 6 - The Digital Foundry Tech Review
Vannak gondok, továbbá nagyon gáz, hogy a traversal stutter-t 7 év alatt, új leképzővel két cég közösen, együttműködve sem tudta megoldani, ezen felül Alex is belefutott a single core issue-ba, hogy egy magot sokkal jobban terhel a motor, mint a többit, könnyen lehet, hogy ez okozza a traversal stutter-t, fene tudja, de minden esetre gáz.
Talán így már érthetőbb, hogy miért gondolom azt, hogy ezt a motort ki kéne dobni a francba, pedig régen a FC2 és FC4 idején a kedvenc motorom volt játékos szemmel nézve.
NV oldalon vannak gondok a VRAM allokálással, de egy AMD-s cím esetén ez a legkisebb mértékben sem meglepő, ezen csak legyintettem, hogy "nincs itt semmi látnivaló."
Az RT implementáció szerintem az egyik leggyengébb amit eddig láttunk, de ezen sem lepődtem meg, hiszen nyilván az AMD nem akarta, illetve nem engedte, hogy az RDNA2 annyira lemaradjon RT mellett, mint a többi játékban.
A 30 fps cap átvezetőkben nagyon nagyon gáz, főleg annak fényében, hogy a korábbi részekben nem volt ilyen hülyeség, ez egy óriási visszalépés.
Tök jó, visszahozták a fizikát, cserébe kiherélték az átvezetők alatt a framerate-t.Azért vagyok mérges az Ubira, mert a Far Cry az egyik kedvenc franchise-om (már csak volt), ahogy a Dunia volt az egyik kedvenc grafikus motorom, épp ezért az elmúlt évek szerencsétlenkedései ami a Far Cry és Dunia körül történnek, az végtelenül elszomorít és felbosszant egyszerre. Ez a széria és a motor fényévekkel jobb lehetne, ha az Ubi rendszeresen fejlesztette volna és nem egy helyben toporogna, de sajnos most már elég egyértelmű és nyilvánvaló számomra, hogy szimplán elvonták az erőforrásokat ettől a motortól és most már csak lélegeztetőgépen van, amit a tech partner üzemeltet. Rossz nézni ezt a szenvedést, komolyan.
#44144 Petykemano: Te jó ég, hogy lehet a semmin ennyit lovagolni? Miért ilyen fontos ez? Nem tudom, hogy HSM és te miért akartok mindenáron bolhából elefántot csinálni, de a helyzetet szerintem extrém mértékben túlbonyolítjátok. Igazából végtelenül egyszerű.
Szerintem az AMD is hibázott, főleg, mert ők is hoznak javítást, ez már önmagában elég egyértelmű, hogy náluk sincs minden rendben, továbbá az is egyértelmű, hogy MS-al való együttműködés nem úgy működött, ahogy kellett volna, ebben pedig mindkét fél hibás, szóval az én szememben igen hibázott az AMD ahogy a MS is, ennyi end of story.
Még az a szerencse, hogy én nem vagyok újságíró, így egy linknek adhatok olyan címet, amilyet akarok, akár olyat is, ami egyeseknek clickbait-nek tűnhet, de szerintem lépj túl rajta, én nem vagyok ezzel hajlandó többet foglalkozni. Az a legszomorúbb, hogy egy link elnevezésével foglalkoztok a mögötte lévő tartalom helyett, ami milliószor fontosabb.
Az NV-ről pedig szó se volt, se a hírben ,se a fórumban, nem értem miért hozod fel, a kérdésnek abszolút semmi köze ehhez a témához, elég nonszensz amit írsz. Amint mondtam, totál feleslegesen lovagolsz a semmin.[ Szerkesztve ]
Gameplay csatornám: https://www.youtube.com/channel/UCG_2-vD7BIJf56R14CU4iuQ
-
Gameplay csatornám: https://www.youtube.com/channel/UCG_2-vD7BIJf56R14CU4iuQ
-
Egy újabb elcseszett Remaster:
Alan Wake Remaster CB TesztNem elég, hogy a grafikai hibák lépnek fel, a fejlesztőknek sikerült egy új DX12-es leképzővel egy masszív 140 FPS-es CPU limitet csinálniuk, ami a régi verzióban nem volt. Emiatt több olyan helyzet áll elő, ahol a régi verzió DX9-el lényegesen gyorsabb, mint az új, miközben a látvány nagyon minimálisan javult.
A Far Cry 6 után egy újabb szégyenfolt a DX12 implementációk között.Most már értem, hogy a Remedy miért nem hozta ki Steam-re.
[ Szerkesztve ]
Gameplay csatornám: https://www.youtube.com/channel/UCG_2-vD7BIJf56R14CU4iuQ
-
Az AMD-nek mostanában nincs szerencséje a Microsoft-tal.
Az RDNA2 VGA-t használók mindenképp várják meg az Adrenalin 21.10.3 driver-t. Bár még azzal is rossz a tempó, de legalább már nem katasztrofális.
Adrenalin 21.10.3 nélkül az RTX 3080-nak 77%-os előnye van a 6800XT-hez képest. Ilyet se mostanában láttunk. Szerintem az AMD nem nagyon fogja reklámozni ezt a játékot.Engem érdekelne itt egy PH-n egy elemző cikk, hogy itt mi is történhetett, szerintem nem csak én lennék rá kíváncsi, főleg, hogy ugye a konzolokban is RDNA2 van.
[ Szerkesztve ]
Gameplay csatornám: https://www.youtube.com/channel/UCG_2-vD7BIJf56R14CU4iuQ
-
válasz proci985 #44317 üzenetére
Mit értesz jobb hosszútávú támogatás alatt?
Az AMD az első három GCN generáció támogatását idén nyár elején leállította, köztük a 2015-ös, 650 dolláros csúcs VGA, Fury X-ét is.
Az NV az 1 évvel idősebb, 2014-es Maxwell generációt a mai napig aktívan támogatja, ők a 9 éves Kepler generáció támogatását állították le nyáron.
Ez alapján nekem inkább az NV hosszú távú támogatása tűnik jobbnak.
[ Szerkesztve ]
Gameplay csatornám: https://www.youtube.com/channel/UCG_2-vD7BIJf56R14CU4iuQ
-
válasz proci985 #44323 üzenetére
"a Fury Xbol gyakorlatilag nem adtak el kartyat"
Már hogyne adtak volna el belőle. Igaz, hogy egy zsákutca volt a fejlesztés, de attól még nem egy ember vásárolt olyat. Egy kollégám is olyat vett több éve, aztán idén nyáron nem nagyon örült annak, hogy megszűnt a driver support.290X-ek hullottak mint a legyek, nem tudom mit értesz az alatt, hogy jól tartották magukat.
"Kepler papiron tamogatva volt, gyakorlatilag a 780 TI mar evek ota szornyen tartotta magat. az a kartya valaha a 290Xel volt parban."
Nem csak papíron, hanem a gyakorlatban is a GCN1 és Kepler ugyanúgy 9 évig volt támogatva. Te kevered a dolgokat: az, hogy van olyan játék, ahol a 290X gyorsabb, mint a 780Ti az architektúra/optimalizálás kérdése, semmi köze a hosszútávú támogatáshoz, utólag driverrel nem tudják fizikailag módosítani a terméket.
Amúgy a 290X és a 780Ti egálban volt teljesítményben, pár százalékos eltérés lehet játékonként. A két kártya kb. egy időben jött ki (2013 végén), egymás ellenfelei voltak, stimmel. A 780 Ti a 390X ellen is jól tartotta magát, pedig utóbbi 1,5 évvel később jelent meg.
Keplerhez ugyanúgy idén nyárig volt hivatalos driver support, mint az első három GCN generációhoz, vagyis 9 év támogatás mindkét oldalon.Régebben se látom, hogy a piros oldal tovább támogatott volna egy generációt, mint a zöldek. 2010-ben megjelent generációt (Radeon HD 6000) az AMD bő 5 évig támogatta, az NV a GTX 400-es Fermi szériát 8 évig.
[ Szerkesztve ]
Gameplay csatornám: https://www.youtube.com/channel/UCG_2-vD7BIJf56R14CU4iuQ
-
válasz proci985 #44326 üzenetére
Nem volt, hanem még van. Az, hogy nem volt népszerű, a tulajokat nem vigasztalja.
Mindegy is, elkanyarodtunk az eredeti témától, ahogy írtam a hosszú távú támogatás inkább driveres supportot jelent, semmi köze ahhoz, hogy évekkel a piacra dobás után bizonyos játékokban hogyan alakul az erőviszony a konkurenciához képest. Ez az architektúrától és a játék kódjától függ.
A gyakorlatban pedig nem látom, hogy az AMD támogatás terén jobb lenne, épp ellenkezőleg.[ Szerkesztve ]
Gameplay csatornám: https://www.youtube.com/channel/UCG_2-vD7BIJf56R14CU4iuQ
-
Age of Empires 4 DF Tech Review: A Great Game With Technical Issues To Address
Még egy pocsék DX12 implementáció: Single thread, masszív CPU limit és 30 fps animációk, úgy látom erősen visszafelé fejlődünk.
Gameplay csatornám: https://www.youtube.com/channel/UCG_2-vD7BIJf56R14CU4iuQ
-
Brutális gigateszt 130 VGA-val az elmúlt 12 évből 3 játékkal.
Akit a 2009 előtti DX7-DX9 korszak érdekel, annak is van itt 80 VGA.
Gameplay csatornám: https://www.youtube.com/channel/UCG_2-vD7BIJf56R14CU4iuQ
-
válasz Gyuri27 #44448 üzenetére
Persze, le is van írva, hogy miért, illetve logikus is, hiszen olyan játékok kellettek, amelyek még a leggyengébb VGA-n (értsd: Radeon HD 5450) is elindul és fut valahogy. Az 5450 még az 1 fps-ért is vért izzad, na most ha ennél frissebb játékokat raknak bele, akkor kb. egy tucat VGA-nál teljesen értékelhetetlen lenne a sebesség (értsd: 0 fps), annak pedig semmi értelme nem lenne. Ezen felül nem csak, hogy futniuk kell a leglassabb DX11-es VGA-kon is, de jól kell skálázódniuk is, ezért esett erre a három játékra a választás, ami szerintem teljesen korrekt, hiszen korukhoz képest népszerű és szép játékok voltak.
Skálázódás pedig még jobb is, mint néhány mai DX12-es címben.Gameplay csatornám: https://www.youtube.com/channel/UCG_2-vD7BIJf56R14CU4iuQ
-
válasz Raggie #44451 üzenetére
Bioshock 3 esetén egyszerűen az AMD DX11 drivere a ludas (driver overhead), arról a PCGH nem tehet, hogy a vörös oldal ilyen sok teljesítményt hagyott a driver-ben. Ironikus módon ezt a játékot ráadásul az AMD szponzorálta. Lehet látni, hogy a zöld oldal szépen skálázódik, az pedig tény, hogy az AMD nem nagyon foglalkozott a DX11-es driver optimalizálásával, ebben a játékban ez azt eredményezi, hogy a jelenlegi csúcs VGA, a Radeon 6900XT a GTX 1080Ti-al tudja felvenni a versenyt. A játék fejlesztését az AMD is felügyelte, hiszen a Gaming Evolved partnerprogramba is bekerült. Valószínűleg akkor úgy voltak vele, hogy 200 fps-nél több úgyse kell senkinek, csakhogy mára elég látványos lett a driveres teljesítmény-különbség.
A 2016-os Doom még rosszabb lett volna, mert a régi DX11-es VGA-k nem kaptak Vulkan támogatást, így csak OGL alatt lehetne őket összevetni, de ott a Radeonok még hátrébb lennének a pocsék (értsd: borzalmasan lassú) OGL driverük miatt, ami még rosszabb, mint a DX11-es driverük.Gameplay csatornám: https://www.youtube.com/channel/UCG_2-vD7BIJf56R14CU4iuQ
-
A PCGH-nak abszolút semmi beleszólása nem volt se a driver se a játék kódjába, ők továbbra sem tehetnek arról, hogy AMD alatt ekkora CPU limit van, szóval nem, ők nincsenek benne, ahogy állítod. Furcsa is lenne, ha egy újságíró mondaná meg a fejlesztőknek, hogy hogyan írja meg a játék/driver kódját.
"Kérdés, van-e bármi jelentősége, hogy jóval 200FPS felett, masszív CPU-limittel 1080P-n, hogy az Nv drivere képes egy extra 27% tempóra (RTX3090 vs. 6900XT). Szerintem nincs, az égvilágon semmi."
Nagy valószínűséggel a játék és az AMD programozói is így gondolták annak idején, ezért is állnak meg ott a Radeonok, míg a Geforce-ok szépen mennek tovább. Az, hogy számodra lényegtelen, egy dolog, mások számára nem biztos, hogy az. Egyrészt az olvasó a zöld oldalon ennél a játéknál is releváns információt kap a 130 VGA közti különbségről, míg a piros oldalon csak a Radeon VII-ig van skálázódás, másrészt pedig ha valaki 240 fps felett szeretne játszani ezzel, akkor a zöld oldalon legalább az esélye megvan rá. Ha mondjuk valaki ki akarja próbálni, hogy milyen a játék mondjuk egy 360 Hz-es kijelzőn 300 fps-el, akkor a zöld oldalon megvan rá a lehetősége, mármint ott ki tudja futni magát a játék. A PC platform pont a korlátlan lehetőségekről kéne, hogy szóljon, szóval szerintem pont az a jó, ha a lehetőséget megkapja a játékos.
A teszt lényege, hogy a 130 VGA sebessége összevethető legyen azonos grafikai beállítások mellett, így az 1440p és 4K azonnal ki is esik a játékból, mert akkor több tucat VGA kb 0 fps-t hozna, aminek semmi értelme.Gameplay csatornám: https://www.youtube.com/channel/UCG_2-vD7BIJf56R14CU4iuQ
-
DirectStorage 1.1 Now Available
Mindhárom GPU gyártó támogatja, innentől a játékfejlesztőknél a labda.
Bő 2 év után el lehet végre kezdeni kihasználni az RTX IO képességeit.
[ Szerkesztve ]
Gameplay csatornám: https://www.youtube.com/channel/UCG_2-vD7BIJf56R14CU4iuQ
-
Igen.
"GPU decompression is supported on all DirectX 12 + Shader Model 6.0 GPUs."
Ezen felül speciális GPU optimalizálásokkal még több sebességet lehet nyerni:
"However, one of the benefits of DirectStorage 1.1 is that GPU hardware vendors can provide additional optimizations for their hardware, called metacommands."
Az Intel csinált egy konkrét mérést az Arc A770-el, ami majdnem 3× volt gyorsabb kicsomagolásban, mint egy Core i9-12900K. Ez pedig még csak az első lépcsőfok. Ígéretes.
Az NVIDIA mérései és blog bejegyzése itt található, míg az AMD bejelentése itt.
Gameplay csatornám: https://www.youtube.com/channel/UCG_2-vD7BIJf56R14CU4iuQ
-
-
válasz Busterftw #45728 üzenetére
Ezen is már sokat gondolkodtam, de végül elvetettem ezt a tervet, mert egyrészt a 10 éves alaplapot is próbálom kímélni (ilyen korban minden üzemképes nap ajándék), másrészt jövő évben úgyis teljesen új, komplett gépet akarok építeni (10-11 év után ideje lesz ), ezt a bő fél évet simán kihúzom a 3470-el, főleg, hogy még sok olyan játék van a bakancslistán, amelyhez bőven elegendő a 3470. Az utolsó fejlesztést néhány héttel ezelőtt eszközöltem amikor 8-ról 16 GB-ra emeltem a RAM mennyiséget (ESO-hoz kevés a 8 GB). Most legalább mind a 4 DIMM foglalat használatban van, kettő üresen állt 10 évig.
A 3770 nem hozna annyit sebességben, hogy megérje most 20k-t kiadni érte úgy, hogy jövőre új gépet veszek.Gameplay csatornám: https://www.youtube.com/channel/UCG_2-vD7BIJf56R14CU4iuQ
-
NVIDIA Responds to Melting Cables, Warranty Concerns, & 12VHPWR Adapter Failures
Ha jól értem, a zöldek minden problémás kártyát cserélnek garanciában, annak ellenére, hogy nem ők tehetnek az egészről. A szabvány egyszerűen nem lett kellő mértékben "hülyebiztosra" tervezve.
[ Szerkesztve ]
Gameplay csatornám: https://www.youtube.com/channel/UCG_2-vD7BIJf56R14CU4iuQ
-
The Original Quake Gets A Full RT Upgrade - And It's Incredible
Észbontóan jól néz ki, teljesen más játék lett így belőle, a sebességbeli különbség AMD és NV között pedig nagyon finoman fogalmazva extrémen extrém: a 3080 natív 4K-ban duplázza a 6800XT tempóját, upscaling technikával pedig majdnem triplázza úgy, hogy a 3080 magasabb felbontásban renderel. Na ez igazán extrém. 1080p-ben DLSS Quality mellett (720p rendering felbontás) egy sima RTX 2060-as beton stabilan tartja a 60 fps-t, míg egy Radeon 6800XT 1080p rendering felbontásban (FSR Performance mode) a 30-at sem tudja tartani. Ilyen brutális szakadékot még nem láttam.
[ Szerkesztve ]
Gameplay csatornám: https://www.youtube.com/channel/UCG_2-vD7BIJf56R14CU4iuQ
Új hozzászólás Aktív témák
A topikban az OFF és minden egyéb, nem a témához kapcsolódó hozzászólás gyártása TILOS!
Megbízhatatlan oldalakat ahol nem mérnek (pl gamegpu) ne linkeljetek.
- Samsung Galaxy S21 Ultra - vákuumcsomagolás
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Samsung Galaxy S22 Ultra - na, kinél van toll?
- Milyen notebookot vegyek?
- Samsung Galaxy A52s 5G - jó S-tehetség
- Politika
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Synology NAS
- Formula-1
- Milyen monitort vegyek?
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest