- Biztonsági aggályok miatt késik a Microsoft hatalmas AI-újítása
- Kíváncsi az EU, milyen online védelmet adnak a pornóplatformok a kiskorúaknak
- Panaszt tettek a Google ellen, mert követi a felhasználókat a böngészője
- Rengeteg áram kell az adatközpontoknak, erre válasz a geotermikus energia
- Az AI megmondja, hogy van-e fájdalma a macskának
-
IT café
A legtöbb kérdésre (igen, talán arra is amit éppen feltenni készülsz) már jó eséllyel megtalálható a válasz valahol a topikban. Mielőtt írnál, lapozz vagy tekerj kicsit visszább, és/vagy használd bátran a keresőt a kérdésed kulcsszavaival!
Új hozzászólás Aktív témák
-
távcsőves
senior tag
Őszintén írom a továbbiakat:
Tudom, mi már kardoztunk egymással régebben, mindenféle témában. Nem mondom, hogy mindig nekem volt igazam, ahogy azt sem, neked volt igazad mindenben. (többit prívátban fejteném ki, ha érdekel, mirre is gondolok részletesen.) Ezuttal viszont, nagyon roszkor probáltad ki a vőrös oldalt, ez a decemberi driver, és itt mindegy melyik alváltozatról van szó Ű(valamelyik rx sorozat vagy vega esetleg), VALÓBAN ROSSZ: Jó ötletek, de csapnivaló megvalósítás. Ezt én, valójába pártatlan, de amúgy radeon fanként elkünyvelt user megerősítem. Bár örülök, hogy, kipróbálod az 5700 sorozatott, amire nekem nekem jelenleg nincs lehetőségem/illetve én meg a geforce azaz zöld oldalt akarom jelenleg "megízlelni", szóval ne telepítsd. Várj az új radeon driverel január végéig. Esetleg februári driverre. Ez van, ahogy geforce esetén is, ha valami jó, nem kell rögtön az elsők közt lenni. Tudom a kísértés nagy úr, most én is beleestem. GYorsan frissítettem, tényleg buggos. Szerintem, valamelyik novemberit ajánlott 2019-ben használni. Meg 2020 januárjában is. [link] Előfordulhatt, hogy pár oké gombot kell nyomni mirre a driverekhez jutsz.
Elnézést kérek, minden a hozzászólásomat olvasótól? év vége van, rég nem látott, hús- vér emberek, barátok vannak most itt, nem szándékossan, de szóval, ittam. Egy telefonon bepötyögni, elégé nehézkés nekem a turcsi ujjaimmal. Tudm-tudom, a chrme meg a helyesírás ellenörzője, meg t9 bevítel, szóval mégsem. A lényeg, én nem kívánok senkinek sem semilyen szívást hardwerel 2020-ban sem, ezért írom, tényleg kaki ez a decemberi driver a jó ötleltek ellenére is. Vannak benne, szóval 2020 februárjába érdemes ránézni, addigra javítják gondolom. rossebb tudja, hogy ellenőrzik ezeket vagy mi van, de ilyet még nem láttam n sem. És a fájdalmas ebben a win10 újratelepítés. Egy mezei DDU takarítás, amolyan hát istenem kategória zöld és vörös oldalon is, de ez a win10 újratelepítés ekézve volt zöld oldalon is a mikor megesett, mert megesett, de mos a vörösöknélk is. Szeressük egymást gyerekek! Pécsi srác Te is!!
[ Szerkesztve ]
-
Abu85
HÁZIGAZDA
A driver a dual GPU-hoz már nem tesz hozzá semmit. A DirectX 12 és a Vulkan API nem teszi láthatóvá a meghajtó számára a memória tartalmát. Mellesleg messze az AMD-nek működik a legjobban két GPU-val DirectX 12 és Vulkan alatt. Ennek az oka az, hogy ezeket a hardvereket DMA-n keresztüli kommunikációra tervezték.
(#45090) Cifu: A Radeon VII-hez készült Vega 20-nak vezető szerepe volt abban, hogy kitapasztalják a 7 nm-es node-ot. Mint írtam az egyes tranzisztorstruktúrák vége felé nehéz meghatározni, hogy mi az optimális felépítés, emiatt a cégek hoznak egy pipe cleanert. Ez volt a 28 nm-en is, és most 7 nm-en a FinFET is a végét járja, tehát nagyon félre lehet tervezni egy generációt, ha nem hozol egy pipe cleanert.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Az explicit API-s multi GPU-nak nincs köze a driverhez. A Microsoftnak van rá egy szabványos WDDM AFR implementációja, amit arra írtak, hogy a hardverekben van két DMA. De amíg az AMD régóta DMA-val oldja meg az AFR-t, így építettek a GPU-kba egy fast pathot a multi GPU kommunikációra. Ez az NVIDIA GPU-iból hiányzik, mert sosem DMA-val oldották meg ezt a kérdést, tehát értelmetlen volt erre hardvert építeniük, inkább az SLI híd linkjére fókuszáltak, viszont a Microsoft kvázi meghajtója nem használja az SLI hidat, hozzá sem nyúl ahhoz a linkhez, és a DMA-n keresztüli kapcsolatra fókuszál, amire az NVIDIA sosem gyúrta ki a hardverét. Ezért tud nagyon erősen skálázódni a Radeon a WDDM AFR implementációjával.
Azt fontos kiemelni, hogy a WDDM AFR implementációja egy hirtelen fejlesztés volt. A Microsoft mindig is arra gondolt, hogy jobb ezt a fejlesztőkre bízni, de aztán az AMD írt egy olyan WDDM kódot, ami csak meghívható az alkalmazásokon belül, és működik az AFR. A Microsoft fogta ezt a kódot, és bemásolta a Windows 10-be, így a DirectX 12 és a Vulkan kapott egy egy extra lehetőséget a több GPU-ra. Viszont érthető, hogy hardverben senki sem készült erre, mert sosem került megbeszélésre a funkció. Az AMD megírta, a Microsoft pedig a többi gyártó véleménye nélkül kiadta. Ugye ezt megtehetik, funkcionálisan csak két DMA kell, ami ezer éve ott van a GPU-kban, de nem mindegy, hogy milyen gyors linkkel kapcsolódnak a multiprocesszorok gyűrűs buszához. A tipikus streaming műveletekre elég a lassú busz, ez eleve elég kis részét teszik ki a programoknak, és aszinkron módban simán fut, de az AFR nagyobb terhelés, és oda már erős busz kell.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Petykemano
veterán
Hát az új amd persze már mindenre új lapkát csinál, de miért csinálna (lapkánként ugyebár $300m fejlesztési költséggel) egy külön lapkát a dual gpuzáshoz? Meg azt miért neveznék 500mm2-nek?
Hacsaknem ilyen cowos cucc. De ne is.menjünk bele ilyen részletekbe.Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Nem az AFR a lényeg. Az egy technika, amit meg lehet valósítani egy csomó módon. A WDDM 2.0 AFR egy mód rá, amit az AMD dolgozott ki, és a Microsoft kiadott. És ez a mód nem vegyíthető. Itt konkrétan arról van szó, hogy a Microsoft a rutint megírta magába a WDDM 2-be, amit a fejlesztő pusztán meghívhat, így nem kell megírnia a saját DirectX 12-es vagy Vulkan játékába. Ennek az előnye, hogy egy sor, míg hátránya, hogy csak Windows 10 alatt működik, még akkor is, ha a játék Vulkan API-t használ.
SFR ezer éve létezett. Benne van még a driverekben a rutin, de csak tesztelési céllal. Az AMD driverében konkrétan engedélyezni kell hozzá a developer módot, másképp elérhetetlen. Különösebb haszna amúgy sincs, nem igazán működik a modern játékokban, mert duplán kell hozzá számolni a geometriát.
Az NV driverébe egy Checkboard Frame Rendering került be. Ehhez hasonló az AMD-nek az SFR supertillingja. Az is sakktáblaszerűen osztja fel a képet, de ugyanaz a hátránya, mint az SFR-nek. A geometria duplán terhel, és ez igaz a sugárkövetésre is, vagyis nem elég egyszer átmenni bejáráson, kétszer kell minden egyes frame-ben.
A több GPU-s problémákra egyébként ez lesz a megoldás: [link] - kap majd az API is módosítást, hogy ezt segítsék, viszont a probléma vele az, hogy az árnyalást a motorokban át kell írni az objektumtérbe, vagyis texel shading nélkül nem működik.[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
paprobert
senior tag
Szerintem a multi GPU még túl korai, és Wang pár hónapja erősen tagadta az ezt firtató kérdéseket. Illetve pont a jobb kihozatal előnye bukik egyetlen 500mm2 chip gyártásával a chipletekhez képest, tehát az megint csak fura lenne.
Ez szerintem az a nagy monolitikus Navi lesz, amit már annyi ideje vártunk. A leggyorsabb konzumer kártya lesz, alacsony(abb) órajelekkel, de brutál TDP-vel. A kérdés csak az, hogy hány hónapja marad a csúcson a 7nm-es NV széria előtt.
[ Szerkesztve ]
640 KB mindenre elég. - Steve Jobs
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Erről beszélek. Az a koncepciója, mint az AMD-nek a régi SFR supertillingjának. Ugyanazokkal a hátrányokkal, amelyek miatt az sem működik jól, és csupán +40-50%-os előnyt tud felmutatni egy extra GPU-val. Egyszerűen duplán számolja a geometriát, és minden jelenetszámítással kapcsolatos futószalaglépcsőt.
Ennél sokkal-sokkal jobb az, amin a Microsoft dolgozik, mivel azzal magát az árnyalást osztod szét több GPU-ra. Így nem csak a hatékonyságot maximalizálod, hanem gyakorlatilag annyi GPU-ig tudsz vele skálázódni, amennyi rajzolási parancsra csinálsz texelszintű árnyalást. Nyilván eddig senki sem fog elmenni, de 30-40 GPU-ig ezzel simán tudsz közel lineárisan skálázni (ami szintén egy extrém szám, de kelleni fog majd a chiplethez, hogy azok a dizájnok skálázódjanak). A gond vele az, hogy új leképezőket kell írni hozzá, mert a legtöbb motor leképezője fragment szinten árnyal.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
-
Petykemano
veterán
Hasonló következtetéssel követte le "Chris from GoodOldGamer" nevű youtuber. Egy ilyen esetben - de talán még akkor is, ha nincs Windows - nem lehetne $1200-ért adni egy 2080Ti-t.
Illetve ugyanitt jelent meg a gondolat, hogy ha a 9tflops-os PS5 $399 lesz, akkor az $350-es navi10-nek is vége.Úgy tűnik, most nagy elég a várakozás a konzol árletörő hatásával kapcsolatban.
Persze nyilván ez nem feltétlenül törvényszerűség. Abu visszatérő érve, hogy az AMD-nek mindegy, hogy ezt vagy azt veszed. Illetve az se biztos, hogy olyan nagy a tényleges átfedés a két piac közönsége között. Persze ha a MS megteremti...Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..
-
Z10N
veterán
"Már sok gyártótól megjöttek az olcsóbb modellek 350 alatt, nem csak EVGA-tól."
Lattam, de ez mar $300 alatt vanTovabbra is draga a kategoria, de azert meg is $80-s (25%) arvagasrol beszelunk az msrp-hez kepest. Az AMD meg kenyelmesen sznobozik a 7nm-s araival, de kinek, minek?!
Az AMD-nek helybol -25% arcsokkentes kene az 5500
XT/5600XT-re.Sosem gondoltam volna, hogy ilyet irok, de ha az NV ezt meglepi akkor sokat no a szememben. Ezzel akkor korrigaljak az arsavokat, amivel tovabbi arversenyt kezdenek. Ezzel az eleve halott 5500
XT-t gyakorlatilag kigyomlaljak a piacrol, amit meg is erdemel.[ Szerkesztve ]
# sshnuke 10.2.2.2 -rootpw="Z10N0101"
-
Televan74
nagyúr
A mondanivalódnak meg nincs köze a topikhoz, igaz az enyémnek sem. Inkább vs topikba valók lennének a Nvidiaval kapcsolatos dolgok.Itt jó lenne megmaradni a pure AMD -s találgatós témával.Nem mindig az Nvidiát felhozni példának.Tudom persze néha kell,mert hát mégis csak konkurencia.de ez a pénisz méregetés nem hiányzik.
Amikor nincs remény! Jusson eszedbe nincs isten, csak én!
-
sutyi^
senior tag
Miből gondolod hogy olyan viszonyban lesz ez egy RX5700-al, mint a 1660S a 1660Ti-vel?
-15% TDP limit
-25% memóriasávszél
-2GB VRAM100% - GTX 1660S legyen ez a baseline
115% - RX 5600XT bemutató slide és órajelek.
120% - Új emelt órajelekkel ≈ RTX 2060
135% - RX 5700 ≈ RTX 2060S
RTX 2060 és 2060S között van kb. 13% különbség, annál kevesebbel én nem számolnék.-Pedig nem is én utállak téged, te utálod saját magad! - ...és mégis egész nap együtt kell lennem saját magammal.
-
sutyi^
senior tag
CB és TPU szerint is 19-20% különbség a 1660S és az RTX 2060 között, szóval annyi az annyi.
Szóval ha +20%-ot tud a 1660S-hez képest az elég sok. Karácsonyi szezon már akkor elúszott az AMD-nél, mikor effektíve lecsúsztak róla időben az 5500-al és az 5600-al is. Nyilván itt megint az ár fogja megszabni, hogy miként fogadja majd a tech press és nagy érdemű.
Szvsz 1660S-re is lesz válasz, vagyis már van. Szerintem oda jön egy 32CU-s sima 5600-as és azért lett feljebb srófolva az 5600XT löncs előtt.
RX 5600 6GB - 229-239USD (GTX 1660S +10%)
RX 5600XT 6GB - 279USD (~RTX 2060)Ez így persze papíron jól mutat, de mivel ebben a szegmensben fontos a kompetitív ár és ha megint megúsznak a partnerkártya árak akkor ott vagy ahol a partszakad.
Na meg az örökzöld kérdés, hogy a drivert mikor ütik végre helyre...
(#45483) tom_tol
vótmá'[ Szerkesztve ]
-Pedig nem is én utállak téged, te utálod saját magad! - ...és mégis egész nap együtt kell lennem saját magammal.
-
-
sutyi^
senior tag
MSI Gaming X-en csak GPU órajelet emelik. Lesz Gaming Z kiadás amin majd lesz gyorsabb memória. ASUS STRIX szintén zenész csak GPU órajelet emelik rajt... aztán lesz STRIX TOP.
Szóval az MSI és az ASUS is 14Gbps-es memóriával szerelt kártyákat küldött a tesztereknek, holott a piacra szánt darabokon ezek szerint viszont 12Gbps van...
[ Szerkesztve ]
-Pedig nem is én utállak téged, te utálod saját magad! - ...és mégis egész nap együtt kell lennem saját magammal.
-
#82819712
törölt tag
A bőrszerkó is szép de azért a Latex az igazi
Whispers of AMD Big Navi | Fixing RDNA 2.0 before Ampere & Intel Xe Launch
Moore's Law Is Dead -
Petykemano
veterán
40-44%-os marzsról >50%-ra kívánnak átállni.
Ez jelentheti azt is, hogy több datacentert sikerül eladni, ami felfelé húzza.
De jelentheti azt is, hogy a tavaly tervezett árazást idén már komolyan gondolják. (nyilván persze kéz a kézben a versenytársakkal) ami a mai árszinthez képest +10%-ot jelent kb.Egyébként ezzel csak akkor van baj, ha a végeredménye az, hogy az új termék perf/$ értéke közben - emiatt - nem javul.
[ Szerkesztve ]
Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..
-
#82819712
törölt tag
Persze tudom én Intelre is.
Holnap úgyis jön ABU a cikkel ott majd elolvassák az emberek, csak próbáltam egy populárisabb részét megmutatni a beszélgetésnek.
A Mesheknek a használatáról sokat beszéltek de most mutogassak itt unalmas C++ videókat?
Igen úgy néz ki a videó mint egy búcsúban látott olcsó műanyagból készült krómrobot, írta is alatta valaki hogy The future is CHROME!!!
Az ősember szervezete azt találta ki erre hogy ne mérgeződj meg hogyha azt látod a valóság nem egyenlő a képzelt valósággal akkor kidobod a taccsot mert feltételezi a szervezeted hogy drogtartamú ételt ettél, ezért émelygünk a VR szemüveg alatt, ezért vagyunk rosszul a 3DTV-ktől és ezért érez az ember egy diszkomfort érzést is amikor túlnyomják a tükröződést, részben erre vezethető vissza a uncanny valley (hátborzongató völgy) jelenség is, tehát megértem ha valakiben visszatetszést kelt, de techdemó direkt túltolják.
Nem szólt másról mint kinek nagyobb a fa.. faraway kinek ér meszebb a tracing sugara
De azért ha megnézed a miről szól a videó Intelnek egy nagyon erős fricska . -
Piszmaty76
aktív tag
Nagy kedvencem az a rajzfilm. Kár, hogy a Ready Player One-ban nem váltott át a full harci módra (ha jól emlékszem)...
Thermaltake Overseer RX-1, Seasonic Prime 750W Titanium, ASUS C8H X570 wifi, R9 5900X, Thermalright Peerless Assassin SE, G.SKILL 32GB KIT DDR4 3600MHz CL16 Trident Z RGB, Sapphire 7900XTX Nitro+, Samsung 960 pro NVME gen3. 256GB/Kingston KC3000 NVME gen4. 2TB, LG QNED863QA 55" (HDMI 2.1)
-
Petykemano
veterán
De hát azt eddig is tudtuk, hogy nem ugyanaz.
Amit a fél világ állít az az, hogy nem úgy készülnek a konzolok, hogy hát az RTG készítgeti szépen a kis radeonjait, amik mögött ott vannak az IP és aztán ebből a MS/Sony igényei szerint elkezd összelegózni saját magának valamit, ami csak nagyon mélyen emlékeztet a benne levő Radeon IP-re
Hanem
ad1: az RTG-nek vajmi kevés saját elképzelése (vagy kapacitása) nincs a saját termékpalettára vonatkozólag
ad2: az RTG közreműködése egészen odáig elmegy, hogy együtt készítenek az ügyfél elképzelései szerint egy prototípust, egy vázlatot a Radeon IP-kből, ami nagyjából leírja a gpu felépítését, szerkezetét, működését, stb, és aztán abból csinál az RTG saját terméket és átadják a Sony/MS-tal együttműködő semicustom részlegnek, akik beleépítik az egyedi megoldásokat, esetleg itt-ott az ügyfél kérésére ezt-azt apróságokat módosítanak is.Mondok egy példát. Van három autógyártó cég. Ebből egyikük foglalkozik motor tervezéssel és gyártással, a másik kettő alapvetően márka, amelyik marketinggel és branddel foglalkozik, autót saját kezűleg nem gyártanak, más gyártókkal gyártatják le a kocsikat, de saját elképzelés alapján.
Amit abu állít:
Van az autógyártó gyártó és annak vannak saját autói olcsótól a drágáig saját designnal, saját piaci elképzelések alapján, saját exteriőr és enteriőr, felszereltség, minden. Van a kormány, meg a motor, meg hát kell valamilyen szélvédő, ülések, stb. Majd odamegy a a másik két márkaorientált cég és az ilyen alkatrészekből elkezdenek összelegózni egy autót. És a végeredmény az autógyártó gyártó egyik széria kocsijára sem igazán emlékeztet. Max a motor ugyanaz.Amit a fél világ állít:
Van az autógyártó gyártó és bármit le tudnak gyártani, természetesen vannak saját alkotóelemeik a kormánytól a motorig. Odamegy a márkaorientált cég és lényegében együtt terveznek egy kocsit. Külső megjelenéstől a tömegen át hogy milyen motor kerüljön bele. Ebből a konkrét autótervből az autógyártó cég gyárt egy saját implementációt, ami rendelkezik a saját külső-belső formai jellegzetességekkel, technikai felszereltséggel. És a márkaorientált cég is áttervezi a külsejét, (általában a kocsi pofája és segge szokott márka-jellegzetességeket hordozni) felrakják a spoilert, kicsit turbózzák a motort, meg beépítik az önvezető képességet, mint kényelmi funkció..
Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..
-
Abu85
HÁZIGAZDA
A lényeg a visszafelé kompatibilitás. Az RDNA2 a PC-be nem így lett tervezve. A konzolokba igen, mert ott számított, hogy legyenek meg a korábbi operációk, vagy ha nem, akkor is legyen egy emulációs lehetőség, ami nem jelent nagy hátrányt a programfuttatásra nézve. Elég baj, hogy ez csak ma esik le a WCCFtech-nek. Az a gond, hogy nem gondolkodnak, amikor írnak, így mindenféle hülyeséget összehordanak, lásd Navi 10 a PS5-ben, majd amikor kiderül, hogy hülyeség volt, akkor jön a hír, hogy mit kiderítettek már megint. De ezt lehetett tudni már azóta, hogy a gépeket bejelentették, és elárulták, hogy bizony a visszafelé kompatibilitás prioritás volt.
PC-n ezek nagyon nem számítanak, mert nulla binárist futtat a GPU. Természetes, hogy némileg máshogy tervezik meg a hardvert ide. Amíg a konzolnál bizonyos dolgokra kell két utasítás, a bináris programfuttatás miatt, addig PC-nél elég a jobbik verziója ugyanannak.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Itt arról van szó lényegében, hogy maga az ISA változik, a memóriamodell folyamatosan módosul, mert ugye skálázni kell a dizájnt. Ami mondjuk jó volt a GCN-be, az nem jó már az RDNA-ba, mert más határok közé van tervezve az architektúra. Na most teljesen fölösleges egy rakás utasítást megtartani a régi ISA-ból, ha azoknál fejlesztenek jobbakat az újba. Egyszerűen az IR-ben szállított kódot az újra fordítják PC-n és kész. Konzolnál az a para, hogy ott a shadereket is binárisban szállítják, tehát meg kell lennie a régi operációknak, vagy legyen egy olyan egyszerű emuláció, ami a kivont operációkat azért könnyen helyettesíthetővé teszi, különben maga a program nem tud lefutni. Ez a visszafelé kompatibilitáshoz kritikus. Így sem egyszerű persze bármi régit futtatni az új gépeken, de a legnagyobb problémát az AMD kezeli hardveresen, vagy egy optimális emulációval. A többire ki lehet találni szoftveres megoldásokat, csak ugye egyenként kell végigmenni az egyes címeken, és letesztelni azokat, hogy tuti jók-e.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Az más miatt van. Ott a magas szintű shader nyelv specifikációja a lényeg. Ha az megegyezik konzolon és PC-n, akkor igazából minden megvan ahhoz, hogy konzolra és PC-re egységes shadereket írj. A hardvert alatta majd a fordító kezeli. Ez már az Xbox One-ban is opció volt, csak az a konzol rendelkezett még egy mono hozzáféréssel, ami a DirectX 12-nél is jobb lehetőségeket kínált, emiatt a leképező lehetett más a PC-n és konzolon. A shaderek már nem igazán. De azt tudni kell, hogy nagyon kevesen mentek a HLSL friss specifikációira, mert onnan csak shader modell 6-nak megfelelően lehet fordítani. Sokkal többen választották az AMD AGS-t a szabvány helyett, mert kis módosítással megette a PSSL shadereket, és gyárilag kezelte azt a helyzetet is, amikor a többi gyártó nem támogatta ezeket. Lekonvertált egy másik, persze lassabb kódot rájuk, és az sem számított, hogy a program milyen DirectX API verziót támogat.
Az új Xboxnál annyi változik, hogy a Microsoft a magas szintű, újabb specifikációjú HLSL nyelvet teszi alapértelmezetté. Ebben az idő segít, ahogy múlnak a hónapok, egyre több embernek lesz Windows 10 operációs rendszere, lassan kikopnak a nagyon régi hardverek is, mint például a Kepler, a legeslegelső GCN-ek, stb. Tehát nyugodtan lehet emelni a minimum gépigényeken, és azt mondani, hogy innentől kezdve csak DXIL IR-t kap a PC. Ez tök jó, mert arra a magas szintű shadert megírod konzolra, majd elég csak lefordítani DXIL-re. Mindeközben az Xboxon marad a bináris szállítás lehetősége is, tehát lehet rá assembly szintű optimalizálásokat csinálni, de ettől a magas szintű HLSL kód meg fog egyezni a PC és a konzol között. Ezzel feleslegessé válik az AMD AGS-hez nyúlkálni, ami eleve nem szabványos shadereket követelt PC-re.Ha képes shader modell 6-ot támogatni a hardver, akkor az elég lesz. Persze nem mindenre, de futtatni képes majd a programot. Meg ugye a legtöbb hardver, ami támogat shader modell 6-ot, az támogat 6.2-t is.
Annyira tehát nem kell kidobni a régi hardvereket. A shader modell 6.2 elég jó alap, egy csomó dolgot meg lehet benne csinálni, amihez ma AMD AGS-t használ egy játék, csak azért, mert esetenként kell a DirectX 11 mód kiszolgálása is. A DirectX 11-nek annak vége lesz az új lehetőségekkel, nem mintha ez olyan nagy gond lenne. Én szerintem inkább legyen szabványos a kód végig, minthogy a DX11 miatt gyártóspecifikus kiegészítéseket alkalmazzanak. Annak azért vannak karbantartási költségei is. Az év végére már megéri tömegesen bevállalni a Windows 10 only címeket. Ha meg valaki nagyon akarja a Win 7-et, akkor a Vulkan SPIR-V-je már megeszi a shader modell 6.2-t. Nem tűnik a mostani helyzet kellemetlennek, a DX11-nek persze kampó.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Petykemano
veterán
Értem.
Nem állt szándékomban azt sugallni, hogy a mostani eset mögött az Nvidia áll. Általánosságban említettem meg a 2013-as esetet, és hogy annak milyen következménye lehetett, hogy nem csak biztonságra/törhetőségre, hanem a versenyhelyzetre is lehet hatással.Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..
-
#82819712
törölt tag
Nem tudom mi az a NUC de ha Te a 2080TI után olyat akarsz akkor biztos jó erős
Akkor venni kell thunderboltos laptopot és minden is meg van oldva otthon vár a dokkoló a Big Navival meg a RT hóm ofisz
Megértem hogy a DLSS 1.0 után vágysz valami vibrálásmentes tartalomra[ Szerkesztve ]
-
#82819712
törölt tag
Vigyázni kell mit mondunk itt mert Abu inspirálódik belőle egy cikkre.
Szerencse hogy nem a kromatikus aberrációról beszélgettünk. (semmi perverz csak a Cosmos Elite)
Vélemény: az AMD menti meg a játékosoknak szánt NUC-ot?
Bár szerintem az nagyon beteg hogy intel driver oldal AMD-re mutat, de valójában sok kérdést felvet.
Létezik e HBM nélkül NUC ? miért nincs 4900 G. jöhetne RDNA1-el is a kutyát nem érdekelne ha nem RT ready
A konzolok kapcsán pedig felmerül a kérdés ha a kártyán/alaplapon nincs SSD SSG akkor rendszerkövetelmény lesz e az RTnél PCn az SSD ?
Amúgy létezik még valaki a világon ? ..kicsit Legenda vagyok-osan érzem magam 2 hét karantén után itt[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
A topikban az OFF és minden egyéb, nem a témához kapcsolódó hozzászólás gyártása TILOS!
MIELŐTT LINKELNÉL VAGY KÉRDEZNÉL, MINDIG OLVASS KICSIT VISSZA!!
A topik témája:
Az AMD éppen érkező, vagy jövőbeni új grafikus processzorainak kivesézése, lehetőleg minél inkább szakmai keretek között maradva. Architektúra, esélylatolgatás, érdekességek, spekulációk, stb.