Új hozzászólás Aktív témák

  • PuMbA

    titán

    válasz Abu85 #64400 üzenetére

    Avatar-ban a víz tükröződéseknél van az, hogy nagyon alacsony a BVH minőség: [link]

    Mondjuk ez igaz, hogy nincs Avatar szint, de azért van egy kis fás rész is benne: [link] :)
    Amikor bevezették az NVIDIA féle Shader Execution Reordering-et, akkor ez a terület hozta a nagyobb sebesség többletet:

    "Advanced ray tracing requires computing the impact of many rays striking numerous different material types throughout a scene, creating a sequence of divergent, inefficient workloads for shaders (shaders calculate the appropriate levels of light, darkness, and color during the rendering of a 3D scene, and are used in every modern game).

    Shader Execution Reordering (SER) technology dynamically reorganizes these previously inefficient workloads into considerably more efficient ones. SER can improve shader performance for ray tracing operations by up to 3X, and in-game frame rates by up to 25%."

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák