-
IT café
AMD Radeon™ R9 290 / 290X / 390 / 390X téma összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
-
daveoff
veterán
Ha már témánál vagyunk......emlékeztek, amikor néztük a kártyáinkat BF4-ben azon a bizonyos helyen Shanghai mapon, Mantle/DX, HT ON/OFF, stb... Na most megnéztem a 980-al, és eléggé ledöbbentem.
Shanghai 64/64 CQ 1080p ULTRA
3770K@4700mhz HT
gtx980Bocs az OFF-ért, de ez engem is nagyon meglepett...
[ Szerkesztve ]
LG 27GL83A 27'' UltraGear™ QHD IPS 1ms Gaming Monitor with G-Sync®
-
-
deadwing
addikt
Nahát, pont ezért
Mert így engem, és azt akinek CF-es a konfigja, kihagytad a dologból, pedig itt aztán roppant mód kijön az előnye
Meg a hátránya is...Az újabb bétával kapcsolatban van valakinek tapasztalata?
(#19611) daveoff: nem volt más a FOV mint a 290-es mérésnél?
[ Szerkesztve ]
60Hz = lakossági frissítés :) Jabarkas!
-
daveoff
veterán
válasz CsonkaImo #19613 üzenetére
Igen, így is elég impozáns, de gondolj bele a 290X+DX kódhoz mekkora az előnye, hatalmas!
Képi különbséget nem igazán tapasztalok AMD-hez képest, talán kicsit fakóbbak a színek, de ezt nehéz eldönteni.LG 27GL83A 27'' UltraGear™ QHD IPS 1ms Gaming Monitor with G-Sync®
-
#35434496
törölt tag
Valaki linkelhetne egy ugyan ilyen képet 290x-el.
(#19617) Televan Annyiba kerül mint a jobb 290x karik (Lightning,Matrix.)[ Szerkesztve ]
-
-
dergander
addikt
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz dergander #19620 üzenetére
Nem ez a lényeg. A Battlefield 4 elég sokat változott azóta amióta megjelent. Az EA-t támadták, hogy nagyon befolyásolják a drivert, ezért eldöntötték, hogy kiszállnak ebből a csatából és a gyártók igényeihez állítják a programjuk működését. Tehát DirectX alatt az AMD és az NVIDIA dönt arról, hogy nagy fps-t vagy alacsony késleltetést akarnak. Ők is számolnak el vele.
Az AMD-t ez nem érdekelte, mert úgysem DX-en játszanak a felhasználóik. Az NV viszont öt képkockára növelte a késleltetést és ma ehhez kérnek optimalizálást. Ezzel az történik, hogy maga a motor előbb kiszámol öt jelenetet, azokhoz összegyűjti az API parancsokat és filter után ezek mennek a drivernek, majd a elkezdődik sorban az öt jelenethez tartozó képkocka számítása. Közben jön a következő ötös és így tovább.Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz daveoff #19625 üzenetére
Ez csak viszonyítás kérdése, mert a lag is relatív. Ha feltételezed, hogy 150 fps-ed van Radeonnal és 150 fps-ed van NV-n, akkor ötször nagyobb az input lagod NV-vel. De ha 30 fps-ed van Radeonnel és 150 fps-ed NV-vel, akkor nincs különbség az input lag között. Aztán a gyakorlat szempontjából lehet különféle optimalizálásokkal élni, de egyébként nyilván a DICE okkal kerülte ezt a magas lag dolgot, viszont az NV magas fps-t akart. Innentől kezdve pedig egy gyakorlati nézőpont, hogy te érzed-e a magas lagot vagy nem. Nyilván az NV is okkal kérte ilyenre, mert nagyon kevés ember érzékeny rá.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
HSM
félisten
válasz daveoff #19611 üzenetére
Köszönöm, így korrekt.
(#19625) daveoff: Persze, X képkockányival több a késleltetéssel játszod a játékot.
(#19626) players111: Az FPS jó sok, de mondjuk multi alatt ez nem féltétlenül szerencsés, hogy később látod a képet... 140FPS-nél 5 képkocka az 35ms, baromira sok lag!
Ilyens szempontból a Mantle a legjobb, ott van jó FPS és kicsi lag is, ha jól emlékszem, az csak 1 képkocával számol előre.(#19627) Abu85: " Nyilván az NV is okkal kérte ilyenre, mert nagyon kevés ember érzékeny rá."
Haha... Igen, az emberek hajlamosak az FPS-re bukni, és minden mást figyelmen kívül hagyni, így lehetett megnyerni a bencheket. Az se véletlen, hogy sokan nem érzékelik a magas lagot, rendes monitor is kell, a 60hz-es frissítés is limit, a játékban a V-sync is, ha valaki használja. Egy 100+hz-es monitoron, rendes játékos felszereléssel szerintem bárki észrevenné a különbséget.[ Szerkesztve ]
-
daveoff
veterán
Hát én nem érzek semmi különbséget input lag terén, hogy NV-re váltottam. A bf4-ben lévő grafikon se mutat nagyobb késleltetést ami a perfoverlay.drawgraph parnccsal jön elő, vagy az nem azt mutatja? Szerintem én pont érzékeny vagyok az input lagra és tuti észrevenném, ha ötszörösére nőtt volna, ugyanúgy játszok, mint eddig....
[ Szerkesztve ]
LG 27GL83A 27'' UltraGear™ QHD IPS 1ms Gaming Monitor with G-Sync®
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz daveoff #19629 üzenetére
Ezt nem lehet mérni. Illetve elég komoly külső hardver kell hozzá. 480 fps-es kamera legalább.
Pont ez a lényeg, hogy nem érzed. Nézd a koncepciót. A BF4-et főleg 100 fps felett játssza a hardcore réteg, de van aki 140-170 környékén. Ez olyan késleltetést ad még 5 képkocka felpufferelése mellett is, amit egy 30-40 fps-sel futó single játékban kapsz. Az fps fontosabb, most az NV számára, mert az kimutatható adat. Az AMD is észrevette ezt. Rá is szálltak arra, hogy az input lag is számít, és már a Gaming Evolved fejlesztők is nyilatkozzák manapság, hogy a kevesebb fps és alacsonyabb késleltetés jobb, mint a több fps, de sokkal magasabb késleltetés. És akkor ott állnak, hogy igaz amit mondanak, csak nem tudják mérésben megmutatni.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
daveoff
veterán
Azért annyira ne éld magad bele, mert nincs különbség input lagban, ötszörös biztos nincs! Nehogy azt hidd, hogy én nem venném észre. A másik meg, hogy jelenleg szerintem én rendelkezek friss tapasztalatokkal, ebben a témában, Te csak arra hagyatkozol, amit olvasol...
LG 27GL83A 27'' UltraGear™ QHD IPS 1ms Gaming Monitor with G-Sync®
-
Cseneles
őstag
Egy jó példa az Inputlag szemléltetésére Counter Strike GO kb 280/300Fps full szűrés és max grafikán FullHD felbontáson, viszont tedd rá a Vsyncet Hát..... Egy vérbeli pörgős magas FPS számú játéknál az a kevés is eszméletlenül érzékelhető! Én már nagyon várom a FreeSync-es megjelenítőkét Csak, hogy szent legyen a béke!
[ Szerkesztve ]
Runco VX22i-CineGlide prism, Hivilux 2.35:1 gain 1.2, Emotiva XMC-1, XPA5 Gen1, Wharfedale EVO 4.4-CS-4.2, 2 Dayton Audio Ultimax 12-22 DIY, 2 Definityve Technology IW13, Behringern NX4-6000
-
Forestgreen
aktív tag
Jövő héten "újra" jönnek a 8 GB-os R9 290X-ek.
MSI Z690 Torpedo + Core i5-12600K+Noctua NH-D15S, EVGA RTX 2070 XC Gaming, 1 TB SSD, ADATA 2x 16GB DDR5 Corsair Crystal 680X RGB
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Azt is számold bele, hogy most a DX-ről beszélünk. Ott az alapértelmezett felpufferelés 2, de inkább 3 a mai driverekben. Az NV standard formában 3-at alkalmaz. Tehát ehhez képest az 5-re növelés nem nagy dolog. Valóban a low-level API-s/konzolos jellemző egy framehez képest nagy, de a DX-hez kell ezt mérni. És ott van az, hogy milyen fps-ekről beszéltek. 100 fps felett igen nehéz ezt kiszúrni, mert a lag nem nőtt annyira, hogy ez érezhető legyen. Egy átlag játékot évekig jónak tartottunk 60 fps-sel 3 frame felpuffereléssel, ami nagyjából megfelel a 100 fps 5 frame felpufferelés input lagjának. Nem rossz koncepció ez. Aki 30 fps-sel játszik BF4 multit NV-n, annak rossz lesz, de nem sok ilyen felhasználó van.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
HSM
félisten
Szerintem túlzol. 480FPS-es kamera? Ha jól számolom, bőven elég lenne egy 120FPS-is, 35ms a lag 140FPS-nél, ha 5 képkockával számolok, ez a Mantle 1 képkockás késletetéséhez és 100FPS-éhez tartozó 10ms késleltetéséhez viszonyítva remekül látszana egy 120fps-es kamera 8ms-es mintavételezéses felvételén lassítva.
(#19633) players111: Nagyon amatőr szinten persze, lehewt tolni 60FPS-el, 20ms lagos monitoron, sima 8ms egérrel, soroljam még? De hidd el, számít, még ha nem is feltétlen könnyű mérni: [link]
(#19634) daveoff: Nem mondtam, hogy ötszörös, de kb. 20-25ms, ahogy számoltam, ami azért elég masszív.
Jut eszembe, ha jól emlékszem, nálad a monitor is csak 60hz-es... Nálam fel van húzva játékban 72-re, az is igen komoly előny már, pedig papíron nem sok. Persze, sokan ezt se látják.
(#19638) asdxv: Igen, én is high-on tolom vele, igaz, alul is van nálam órajelezve, és a CPU-m miatt is, ja és mert csak DX-ben megy nálam jelenleg sajnos. De inkább tolom High-on alacsonyabb input laggal, mint ultrán, mégtöbb FPS-el, de magasabb laggal. Nálam ez abszolút kizáró tényező.
(#19639) Abu85: Nem teljesen értek veled egyet. 60FPS multiban évekkel ezelőtt sem volt éppen ideális.
Én szerintem elég, ha abból indulunk ki, hogy mennyire nem ajánlottak játékra a 20ms input lagú monitorok. Itt meg az NV megajándékoz 140FPS esetén is +15ms-el, ami egy majdnem egy teljes képfrissítésnyi idő 60hz-en... Persze, magukhoz képest lehet, így is pariban van a 3 képkockányihoz képest, vagy az AMD DX módjához képest, ha azon lényegesen kisebb az FPS, de a Mantle 1 képkockányi késleltetéséhez és 100FPS-éhez képest ez eléggé nem tűnik jónak...Azt se felejtsük el, hogy aki BF4-re keres VGA-t, annak teljesen mindegy, hogy DX vagy Mantle, mivel AMD-n van Mantle, használható, viszont Nv-n csak DX van. Tehát ha mindkét oldalról a lehető legjobb használható módot hasonlítjuk össze, akkor AMD-től a Mantle, Nv-től a DX-et kell alapul venni.
[ Szerkesztve ]
-
őstag
válasz #35434496 #19640 üzenetére
Nem lehetne, hogy ezeket a nagyszerű gondolatokat az AMD vs. Nvidia topikban lőnétek el?
Mivel minden amd kártyatulajt "troll" felkiáltással üdvözöltök odaát, ha bármit is kétségbe von az ott közöltekkel kapcsolatban, így úgy gondolom, hogy mindenki maradjon a maga helyén, vagy a fent említett topikban ossza az áldást... Mintha lett volna már ilyen kérés odaát is tőletek...Aminek kerekei, vagy mellei vannak, azzal előbb-utóbb gond lesz.
-
Milka 78
nagyúr
Na akkor minden kedves NV-s kollégát megkérnék,hogy "ményen innen elfelé"...nekem volt vauvau és törlés,mert a Rise-os tapasztalataimat belinkeltem oda.Mondták,hogy nem kíváncsiak rá,Troll,piros szemüveg és egyéb jelzők mellett.A szankciókat tudomásul vettem,azóta a tájékára sem nézek a 970/980-as topicknak.
Ne keljen Radinak szólni egy nagyobb pucolásért.
Megértésüket köszönöm[ Szerkesztve ]
-
dergander
addikt
Érdekes hogy mit talált most ki az Nv hogy nagyobb FPS-t kapjon,nagyon megy a csata az FPS-rt pedig mind tudjuk a 60 is bőségesen elég,nekem elég multira is és mind CS:GO és mind BF4be tudok vele játszani,láttam én már 120fps-es kollegát halni halomra. Nos az tény hogy most erőt kell fitogtatni mindkét lapkagyártónak, az AMD ahogy írták az alacsonyabb laggra utazik,valamint a 60körüli FPS-re ez a két dolog kell egy jól játszható játékhoz.
-
deadwing
addikt
Pont ma írtam egy hsz-t ezzel kapcsolatban, hogy én igenis érzem a dx és mantle közötti input lag különbséget. Vagy ez más? Arra gondolok, hogy gyorsan rángatom az egeret és dx alatt később reagál a kép.
Persze csak akkor vettem észre mikor a megjelenésekor próbálgattam a mantle-t, és cserélgettem a módokat és mantle után jött a dx.
Mielőtt ezt leírtad volna, fogalmam nem volt, hogy honnan eredhet ez a lag és miért.
Vagy van még más ami okozhatja?Haverom is érzi egyébként és nem hiszem, hogy csak mi ketten szupermenek lennénk
Meg kellett kérnem anno, hogy ugyan próbálja már ki és mit tapasztal, mert alig hittem el.60Hz = lakossági frissítés :) Jabarkas!
-
HSM
félisten
válasz deadwing #19646 üzenetére
Pontosan ez az input lag, mennyivel később látod a képen, ami történik, vagy amit beviszel inputot. Ha DX-ben a Radeon 3 képkockát kötegel és tud mondjuk 60FPS-t, akkor az 50ms a megjelenítés emiatti késése, ha pedig Mantle alatt megvan mondjuk a 90, és 1 képkocka, akkor az 11ms. Azért az nem kevés difi.
-
CsonkaImo
addikt
válasz deadwing #19646 üzenetére
Igen, ezt fejtegettük itt is és Bf4 topikban is. Mantle-el folyamatosabb a játék, érezni különbséget 60 és 60 fps között. Egyébként én Bf3-ban is ezt tapsztaltam amikor i5-ről i7-re váltottam, az fps nem nőtt mégis folyamatosabbnak érzetem. Ez lenne a placebo?
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
A topicban tilos bármilyen offtopic hozzászólás írása!
Ilyen célra használjátok a Lokál fórumban található offtopicot.
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen