Új hozzászólás Aktív témák
-
-
BonFire
veterán
Ugye proxyval dolgozol?
A Prohardveren nem olvasok privátot! Csak topikban vagy a publikus e-mailemen adok tanácsot.
-
BonFire
veterán
válasz lionshamlet #2604 üzenetére
A hiba az ön készülékében van. Nem laggol. Egyébként mihez képest laggolna?
A blokkosodás a tömörítés miatt van.A Prohardveren nem olvasok privátot! Csak topikban vagy a publikus e-mailemen adok tanácsot.
-
BonFire
veterán
-
BonFire
veterán
válasz lionshamlet #2620 üzenetére
Szerintem előbb állóképeken és fotókon kéne megtanulni, melyik művelet mit csinál. A legtöbb jó kamera eléggé lapos képeket készít, alulszaturált, kontrasztszegény.
Mindig az adott snitt fogja eldönteni mennyire húzgálhatod a görbéket. A nagy dinamikájú képnél, ahol az árnyéknak és az égboltnak is látszania kellene, kevesebb korrekciót szabad végrehajtani. Az S görbe mindig plusz kontrasztot eredményez, viszont ezzel rettentően szűkül a dinamikatartomány. Az árnyékos részek bebuknak, a világos részek kiégnek. A görbékkel tehát elég finoman kell bánni. Emellett a kontraszt növelésével viszont csökken a megjeleníthető színárnyalatok száma, tehát vedd figyelembe hogy amint behúzod S-be a görbét, a színek máris élénkebbek lesznek, azaz nem muszáj plusz szaturációt rátenni. Inkább szelektív színerősítéssel, mindig az adott jelenetnek megfelelően kell grade-elni. Az erdős felvételen jól mutatnak a sárgák, a barnák, vörösek, általában a meleg színek. Ipari, industrial környezetben pedig inkább a kékek és a zöldek, magenta. A hideg színekkel kemény, horroros hatást, a meleg színekkel otthonosabb, meghitt hatást érhetsz el.
Szelektíven kell a színeket buherálni; javaslom, jó minőségű állóképeken gyakorolj. Ne boruljon az ég narancssárgába, és a tűz kékeszöldbe, hacsak nem kifejezetten valami művészi ábrázolás a cél.
Éveket lehetne erről beszélni, javaslom, kísérletezz, és apránként adagold a módosításokat. Elég gyakran nézd végig az eredeti képsort, mert apró módosítások sokaságával elfelejted, milyen volt a kiinduló állapot, és könnyű túltolni.
Az S-görbe (kontraszt növelés) ellentéte a túl kontrasztos felvételeket kevésbé kontrasztosra, lágyabbra formálja. Ebben az esetben a színek fakóbbak, szürkébbek lesznek. Ilyenkor bátran lehet növelni a telítettséget.
A Prohardveren nem olvasok privátot! Csak topikban vagy a publikus e-mailemen adok tanácsot.
-
BonFire
veterán
Az Edius, ha jól emlékszem, nem is fut bármilyen alaplapon. Öntökönlövés.
i7-en IGP-vel vágok PP-ban (Igaz, csak 1080-ban), de álomszép a korábban próbált Vegas szerencsétlenkedéseihez képest. Persze nulláról kellett újratanulni az egészet, de nem bántam meg a befektetést.
Szóval ha egy IGP megbirkózik a feladattal, akkor bármilyen kártyának bírnia kell.
Nem beszélve arról, hogy ahogy már fentebb is említették, proxy-val kell dolgozni, amelyek legyártását fel is ajánlja a PP, ha 4k tartalmat észlel. Ez egyszerűen akkora adatfolyam, ami "mindig" röcögni fog valós időbe, ha húzgálod a Timeline-on a kurzort. És mindig előtölt, és mindig szaggat a kép. Főleg 50-60 FPS-en, ami különben is a duplája a "rendes" videónak.
Az se mindegy, hogy a végeredmény mekkora FPS-sel lesz kirenderelve. Ezt előre kell eldönteni, mert abban nem lesz köszönet, ha 50-et akarsz lekonvertálni 24-be, vagy 60-at 25-be. Nem véletlen, hogy a videós szabványok a mai napig a 25 (Európa), illetve a 30 (Amerika) támogatják 99%-ban.
Proxy!
Proxy!
Proxy!A Prohardveren nem olvasok privátot! Csak topikban vagy a publikus e-mailemen adok tanácsot.
-
BonFire
veterán
SOS megoldást keresek.
Ha a Sequence-be bedobok egy képet (mondjuk bordernek), vagy egy Adjustment réteget, az egész lemez elkezd kerregni, és szétfagy az egész sequence. A mutatót se tudom mozgatni, se szerkeszteni.Nincs rá valami megoldás?
A Prohardveren nem olvasok privátot! Csak topikban vagy a publikus e-mailemen adok tanácsot.
-
-
BonFire
veterán
válasz AsakuraDave #2650 üzenetére
Két videó két külön sáv. Mindegyiknek beállítod a méretét (Scale: 50%), majd a pozícióját jobbra balra, és kész.
A Prohardveren nem olvasok privátot! Csak topikban vagy a publikus e-mailemen adok tanácsot.
-
BonFire
veterán
válasz modflow #2658 üzenetére
Az mkv csak egy konténer. Lehet benne bármilyen kódolt formátumú videó. Ma már minden videót h.264-es kodekkel szokás tömöríteni, ha ilyen van benne, akkor azt ki tudja belőle szedni, ugyanúgy, ahogy az Audition is kiszedi az AAC hangot belőle.
Ha nem tudja kezelni, akkor lehet, hogy valami régi MPEG kódolás, vagy olyan kodek, amit nem támogat.
MKV Toolnix-szel ki tudod szedni belőle, ami benne van.
[ Szerkesztve ]
A Prohardveren nem olvasok privátot! Csak topikban vagy a publikus e-mailemen adok tanácsot.
-
BonFire
veterán
válasz modflow #2666 üzenetére
qnadam igazat mond. Én egy 144 részes sorozat hangját műtöttem meg. Az első, amit megtanultam, hogy sosem a száj van szinkronban. Mindig a zörejeket kell egymáshoz igazítani. Ha a szöveg eltér 2-3 tizedmásodpercet, az senkit se zavar, de ha az ajtócsapódás vagy a kapcsoló kattanás, vagy a fegyverdörgés nincs szinkronban, akkor bizony baj van.
A másik dolog, hogy a gyorsításból következően a zene teljesen el van hangolódva. Már a két hangsáv zenéjét egymásra téve is hallható a súlyos fázisolás. Én a következő képpen csináltam.
Adobe Auditon-ba importáltam az eredeti hangot, majd a másik forrás magyar szinkronját. Egy projektben a két hangfájlt egymás alá tettem.
Úgy vágtam le mindkét hang végét, hogy legyen referencia, ami alapján kiszámíthatom, hány százalékkal kell transzportálni ilyen vagy olyan irányban. Teszem azt -0,672. Ezt megcsinálta az Audition, de ezzel még nincs kész, mert az eredetiben a reklámszüneteket (fade to black) a magyarban is megnyirbálják, tehát az első fekete fédnél már csúszni fog az egész a francba.
Ezért úgy döntöttem, hogy hangszerhez hangolom a zenéhez igazodva. Ekkor már hellyel-közzel jó lett, bár a szünetek random hossza miatt állandóan elcsúszott a hang. Ekkor nekiálltam a magyar hangfájt felszeletelni apró darabokra, jellemzően olyan helyen, ahol csend volt, és így lehetett őket tilitolizni ide-oda. A hangeffektusokhoz szinkronizáltam. Zene, cipőkopogás, ajtócsapódás, csettintés stb. Végül következett az exportálás hangfájlba, aztán elő az MKV Toolnixet, szétbontani az MKV-t, és belerakni a magyar hangsávot, majd újra összerakni az MKV-t.
Egy-egy ilyen 40 perces szinkron körülbelül 2-3 nap alatt készült el. Ezt még megismételtem 143 alkalommal, azután meguntam.
A Prohardveren nem olvasok privátot! Csak topikban vagy a publikus e-mailemen adok tanácsot.
-
BonFire
veterán
válasz modflow #2668 üzenetére
Ezt a 2-3 napot úgy kell érteni, hogy a munkán és az alváson kívüli szabad óráimban foglalkoztam vele, és így volt 3 nap.
De simán kalkulálhatsz a játékidőnek háromszorosával. Hiszen úgy kell végighallgatnod, hogy ahol már nagyon észrevehetően siet vagy késik, ott keresni kell valami nulldébés pontot, ahol szétvághatod, és egy kicsit arréb tolhatod az egészet. Aztán lejátszás addig, amíg megint el nem érkezel arra a pontra, hogy ismét vágnod kell.
Ha már rutinosan használod az eszközöket és a gyorsbillentyűket, akkor viszonylag szaporán megy.
A Prohardveren nem olvasok privátot! Csak topikban vagy a publikus e-mailemen adok tanácsot.
-
BonFire
veterán
válasz Tibiajax #2696 üzenetére
Annyi lesz az FPS, amennyi a sequence FPS-e. Ha eltérő FPS-ű klipeket raksz bele, akkor az lesz a default, ami az elsőként behúzott klippé volt. A timeline-on láthatod is sárgával, amelyiknek egyezik a száma, a többié piros lesz, és átkódolja.
A Prohardveren nem olvasok privátot! Csak topikban vagy a publikus e-mailemen adok tanácsot.
-
BonFire
veterán
válasz Tibiajax #2698 üzenetére
ha a 'performance'-ot software encoding-ra állítom, békén hagyja az fps, hang se csúszik
Mondjuk azt sem értem, miért csúszna a hang. A további képkockák interpolálásával nem lesz se hosszabb, se rövidebb a videó. Tudom nagyon jól, mert sokszor két kamerával dolgozom, az egyik fix 30-on, a másik egy telefon, amely 29.970–31-ig izeg mozog változó frémréttel, a diktafonnal rögzített hang pedig mindig klappol attól függetlenül, mennyi a frémrét.
Ott valamit elnyomkodtál szerintem.A Prohardveren nem olvasok privátot! Csak topikban vagy a publikus e-mailemen adok tanácsot.
-
BonFire
veterán
válasz ArthurShelby #2709 üzenetére
Két képkockából meg lehet animálni, de fölösleges, vannak kész programok rá. Nekem legalábbis folyton dobálja a reklámokat a fész.
A Prohardveren nem olvasok privátot! Csak topikban vagy a publikus e-mailemen adok tanácsot.
-
BonFire
veterán
válasz aldebaran #2711 üzenetére
A Media Encoder akkor jön jól, ha mondjuk After Effectsben több kompozíción párhuzamosan dolgozol, és nem akarod őket egyesével renderelni. De én Premierrel is használom, mert renderelés közben vissza tudok térni a Premierhez, és ki tudok belől fényképezgetni ezt-azt mondjuk indexképnek vagy más célból, tudom közben másként menteni a projektet, a ME meg közben hadd dolgozzon a háttérben.
After Effects-ben meg nélkülözhetetlen, ugyanis a ME a Premier kodekjét használja, az meg nincs beépítve AE-be. Tehát nem éred el onnan a h.264-et, csak ezeket a szarfos Apple QuickTime megoldásokat, meg a tömörítetlen AVI-t.A Prohardveren nem olvasok privátot! Csak topikban vagy a publikus e-mailemen adok tanácsot.
-
BonFire
veterán
válasz lanszelot #2743 üzenetére
Könnyebb lenne, ha linkelnél valami példát, hogy kitaláljuk. Egyébként kézi munka. Alul látod a hangsávot, benne az ütemeket tól-ig, csinálsz egy vágást, és kopipészt. Ha sok ilyet kell csinálni, akkor pedig egy szkriptet kell alkalmazni, amit vagy te magad hozol létre, vagy letöltesz az elérhető ingyenes csilliárdból.
A Prohardveren nem olvasok privátot! Csak topikban vagy a publikus e-mailemen adok tanácsot.
-
BonFire
veterán
válasz lanszelot #2745 üzenetére
Szkript alatt azt értettem, ha van egy bonyolult, kulcskockázott, sok effektet tartalmazó áttűnésed, azt le lehet menteni, és utána tömegesen rádobálni a sok vágást tartalmazó sávra. Tehát nem programozni kell, csak egyszer tökéletesíteni a beállításokat, majd elmenteni. Így időt spórolhatsz meg.
A fenti videó is mutatja, hogy ez viszont kézi munka. Viszont ebben is lehet hatékonyan és gyorsan dolgozni, ha használod a Ripple Edit funkciót (és ezzel nem kell toligálni a sávokat vágás után), és gyorsbillentyűkkel dolgozol egérkattogtatás helyett.
Például a Razor eszközt felejtsd el, és használd az S gyorsbillentyűt a szeleteléshez. Az üres, kivágott területet meg egy kattintással kijelölöd, és nyomsz egy Delt, akkor a két klip közötti üres részt dobja ki, és a hátsó klip odaugrik az előző vágáshoz. Így időt spórolhatsz.
+ 1 javaslat: kapcsold be a teljes hullámforma megjelenítést, mert ezen a félbevágott hullámon nem tudod elég jól látni a csúcsokat.
Sequence helyi hamburger-menü -► Settings -► Rectified audio waveform -► pipa ki
Ezzel a beállítással jobban fogod látni az egész hullámformát, nem a félbevágottat.
Csinálhatod markerekkel is, úgy, hogy lejátszás közben a zene ütemére nyomkodod az M betűt, és berakja a markereket a Sequence-be, aztán a Shift+M illetve a Ctrl+Shift+M segítségével ugrálhatsz előre vagy vissza a markerek között.
Ilyenkor viszont a kijelölt audió sávba kell nyomnod a markereket, mert az audió végig megmarad, te pedig csak a klipet szeleteled később és mozgatod a fent említett módszer szerint.[ Szerkesztve ]
A Prohardveren nem olvasok privátot! Csak topikban vagy a publikus e-mailemen adok tanácsot.
-
-
BonFire
veterán
válasz gaara01 #2751 üzenetére
Mi a program verziószáma? Próbáltad már üríteni a Medica Cash tartalmát?
Megosztanád velünk a videóklipet? Csomagold be és úgy töltsd fel valahová, majd linkeld be, hogy megvizsgálhassuk.A Prohardveren nem olvasok privátot! Csak topikban vagy a publikus e-mailemen adok tanácsot.
-
BonFire
veterán
válasz gaara01 #2754 üzenetére
Codec: mp4a-40-2 – ez a kodek bugos, semmi alatt nem működik kábé. Át kell konvertálni a videót, nincs jobb ötletem.
(RAR Jaj de jó, hogy raroztok, nehogy véletlen meg lehessen nyitni egy külön program telepítése nélkül! A Winbe épített ZIP pont megtenné.)
A Prohardveren nem olvasok privátot! Csak topikban vagy a publikus e-mailemen adok tanácsot.
-
BonFire
veterán
Premiere-ben akkor indul el, ha beállítod a rendert Queue (sor) -ra. Ekkor a Media Encoder indul el, és renderel a háttérben, miközben te a Premiere-rel vagy az After Effects-szel tovább tudsz dolgozni.
After Effects-ben pedig a veszteséges tömörítési formátumokat kizárólag onnan tudod elérni, tehát érdemes használni.A Prohardveren nem olvasok privátot! Csak topikban vagy a publikus e-mailemen adok tanácsot.
-
BonFire
veterán
válasz dienesoft #2766 üzenetére
Akartam javasolni, hogy rendernél kapcsold ki a hardveres gyorsítást, és csak szoftveresen renderelj. Régebben en is azt hittem, a VGA gyorsítással majd nyerek időt, aztán mikor már negyedjére rendereltem ugyanezt, rájöttem, hogy a lassú módszer sokkal gyorsabb.
Ha még jobb eredményt akarok, akkor a 2 pass kódolást választom. Ezzel megnövekszik a renderidő, de sokszor megéri rá várni.
A Prohardveren nem olvasok privátot! Csak topikban vagy a publikus e-mailemen adok tanácsot.
-
BonFire
veterán
Használd a legfrissebb verziót, lehet, hogy egy bug, amit azóta javítottak (nem is ismerem ezt kiterjesztést amúgy).
Ha meg kicsit csúszik a hang, az sem gond, hiszen a Premiere-ben külön tudod kezelni a kép meg a hangsávot.A Prohardveren nem olvasok privátot! Csak topikban vagy a publikus e-mailemen adok tanácsot.
-
BonFire
veterán
-
BonFire
veterán
válasz _DiEGO_ #2792 üzenetére
Pár dolgot azért elfelejtettek magyarítani. Ezekre nekem lenne javaslatom:
hardver – kemény áru
grafika – rajz
média – közvetítő
memória – emlékezet
klip – kivágás
szekvencia – sorrendA Prohardveren nem olvasok privátot! Csak topikban vagy a publikus e-mailemen adok tanácsot.
-
BonFire
veterán
válasz Sanya861009 #2836 üzenetére
A sequence FPS beállításainak meg kell egyeznie a klip FPS beállításaival.
Példa: van egy 60 FPS videód, és átállítod a Sequence-et 25 FPS-re
akkor a klip futását is át kell állítsd 25-re. Jobb klikk a klipgyűjtőben a klipen, Modify>>Interpret footage: itt átállíthatod, hogy ugyanannyi legyen. Ekkor már úgy kezeli a Premiere, mintha eleve 25-tel lett volna felvéve.
A Prohardveren nem olvasok privátot! Csak topikban vagy a publikus e-mailemen adok tanácsot.
-
BonFire
veterán
SOS help!
Frissített a Premiere, és lecserélte a kezdőképernyőmet és az audio hullámformámat.
Kérdés 1: Hogy tudnám visszaszerezni a "normális" régi új projekt kezdőpanelt?
Kérdés 2: Hogy tudnék újra normális, egész hullámformát megjeleníteni, nem ezt a felében kettéhasítottat? Ezen nem lehet látni a tranzienseket. Ki a rák találta ezt ki? Semmilyen hangszerkesztőben nincs ilyen béna félhullám!A Prohardveren nem olvasok privátot! Csak topikban vagy a publikus e-mailemen adok tanácsot.
-
BonFire
veterán
Köszi! Közben azért én sem aludtam, megtaláltam a megoldást, de magamtól az életbe nem jöttem volna rá, hogy nevezték el ezt a nézetet. Ez olyan Adobe-s szokás. "Rectified" hanghullám.
A Prohardveren nem olvasok privátot! Csak topikban vagy a publikus e-mailemen adok tanácsot.
-
BonFire
veterán
válasz racskobalazs #2867 üzenetére
Nyiss egy vadi új projektet, és abba húzd be a fájlt. Amennyiben nincs a Master sávon semmilyen kompresszor vagy limiter, nem szabadna ennek megtörténnie.
A kérdés már csak az, hogy nem használsz-e valami 3rd party ekvalizert, kompandert/limitert a VLC-ben bekapcsolva, esetleg a Windows audióba telepíthető globális EQ-t, mert az nagyon el bírja ám k*rni a hangképet.A Prohardveren nem olvasok privátot! Csak topikban vagy a publikus e-mailemen adok tanácsot.
-
BonFire
veterán
válasz racskobalazs #2870 üzenetére
Mivel nem ismerjük a konfigod részletes paramétereit, bármi csak puffogtatás lenne.
A Prohardveren nem olvasok privátot! Csak topikban vagy a publikus e-mailemen adok tanácsot.
-
BonFire
veterán
válasz racskobalazs #2872 üzenetére
Akkor vissza kell állítani a rendszert az azt megelőző időpontra, mielőtt a hiba keletkezett.
A Prohardveren nem olvasok privátot! Csak topikban vagy a publikus e-mailemen adok tanácsot.