- Mikrotik routerek
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- XPEnology
- Az USA nem akarja visszafogni Kína növekedését
- ASUS routerek
- Súlyos adatvédelmi botrányba kerülhet a ChatGPT az EU-ban
- 1000 kilométert mehetnek az EV-k az új CATL-akkuval
- DIGI internet
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- HBO Max & OD topic
Új hozzászólás Aktív témák
-
Roachy
senior tag
válasz Thunder82 #1155 üzenetére
A legegyszerűb, ha 60 fps anyagot egy 25 vagy 30 fps sequencre húzod, akkor máris lassítasz egy jókorát, mindenféle minőséget befolyásoló effekt nélkül. Ha ez nem elég akkor még ezután is lassíthatsz rajta, de képtartalomtól függően 30-40%-os lassításnál nem érdemes jobban mert az már látszani fog, darabos lesz a mozgás. Frame blending ugyan segít valamennyit, de attól meg furcsán elmosódottá válik. Ugyanez igaz a külső szoftverekre is, nem lehet teljesen büntetlenül lassítgatni effektezéssel.
[ Szerkesztve ]
-
Roachy
senior tag
Rengeteg féle program van, de meg nem mondom melyik ad ki magából premiere cc kompatibilis fájlt. Nem volt még dolgom vele, csak régebben, de már arra sem emlékszem akkor mit használtam.
A probléma amúgy is inkább az, hogy a legtöbb rögzítő program tömörítetlen aviba rögzít, mivel túl sok erőforrást emésztene fel a valós idejű tömörítés. Nem tudom létezik e egyáltalán olyan ami képes rá. Talán mintha az újabb nvidia kártyákhoz lenne ilyen progi, olvastam valamit róla.
Vagy használj más programot a szerkesztéshez (pl virtualdub), ami megeszi azt az avit, vagy konvertáld át a videókat. Vagy pedig próbálgasd a különböző recordereket, hátha ráakadsz egyre amivel menni fog.[ Szerkesztve ]
-
Roachy
senior tag
Tudom, hogy mozgókép, azért írtam, hogy nagyon szarakodós és nem kompromisszum mentes. Leszámoltatod a képkockákat targába, "fotósoppolod őket" mented targába és vissza a premierebe. Pár másodpercnél végszükség esetén így is megoldható, de az after effects lényegesen fölgyorsítja és egyszerűsíti a folyamatot.
-
Roachy
senior tag
válasz rum-cajsz #1216 üzenetére
Van erre is megoldás a premiere-ben csak nem alapból.
A project ablakban a clip infók közé be lehet tenni. A panel beállításaiban a metaadatok között kell keresni, olyat hogy video usage és audio usage. Ha ezeket kipipálod, akkor bekerül az oszlopok közé. Ott meg tudod nézni hány és melyik sequence-ben szerepel az adott klip. -
Roachy
senior tag
válasz metrichye #1215 üzenetére
Próbáld az Adobe Media Encoder-rel konvertálni egy másik formátumba. Az a baj, hogy a hangelcsúszás egy tipikusan olyan hiba, amit sok minden okozhat. Próbálgatni kell, hogy végül mi segít, látatlanban nehéz kitalálni. Gyanítom hogy nálad valami frame rate eltérés lehet és azért csúszik el.
[ Szerkesztve ]
-
Roachy
senior tag
válasz trialboj #1222 üzenetére
Rossz beállításban vagy. Ne a HDV-t válaszd, mert az teljesen más formátum mint ami neked kell. HDV az a miniDV szalagra rögzített HD felvétel. Nem tudom mivel lett rögzítve a nyersanyag, de az ahhoz legközelebb eső formátumot kéne választani. Általában az AVCHD, vagy Digital SLR a legalkalmasabb a különböző HD anyagok vágására.
[ Szerkesztve ]
-
Roachy
senior tag
Ja igen, még annyi, és ez a legegyszerűbb, hogy a már beimportált videóra jobb egérrel kattintva ki tudod választani, hogy csináljon új sequence-t az anyagból. És akkor automatikusan a jó formátumba teszi.
-
Roachy
senior tag
Ha komolyabb munkára szeretnéd használni akkor inkább a Premiere-t javaslom, vagy esetleg az Avid Media Composert (ezt használja a tv társaságok többsége). Amitől még nyugodtan vehetsz Macbook Pro-t, hiszen azon is fut. A Final Cut Pro X már csak árnyéka régi önmagának. Az előző verziók jobbak voltak, aztán az X elérkezésével valamiért az Apple úgy döntött valamelyest vissza butítja. Ettől függetlenül természetesen a FCPX is alkalmas gyakorlatilag bármilyen munkára és mind a mai napig népszerű a profik körében is. De notebook-on vágni, nem egy kényelmes dolog. Persze nagyon függ attól, pontosan mit is akarsz csinálni, milyen videókat. Ha csak a telefonnal rögzített "home" videókat akarod szebb köntösbe bújtatni, vagy a "gameplay" videókat izgalmasabbá tenni, ahhoz nincs szükséged Premierre, vagy dedikált vga-s Macbookra. Sőt professzionális vágó programra sem, azok használatát elsajátítani sem annyira egyszerű.
-
Roachy
senior tag
válasz trialboj #1264 üzenetére
Media encoderben van youtube preset. Próbáld meg azzal a beállítással kiexportálni.
Amúgy én sem látok különösebb kivetni valót a felvételen. Az hogy egy gyors mozgásban lévő kamerafelvételt megállítasz és nem teljesen éles a kép, az normális. Hiszen be van mozdulva.
Nem tudom milyen beállítások vannak a kamerán, de keress shutter speed opciót. Ha annak az értékét növeled, arányosan jobban megfogja a mozdulatot. Kimerevített képnél is lesznek éles pontok. Viszont lejátszva természetellenesebbé válik, darabosabb, "feszesebb" lesz. -
Roachy
senior tag
válasz fiATHaLON #1273 üzenetére
Szia!
A premiere, nem igazán szereti az usb hangkártyákat, én egy m-audioval szívtam. De a tiedhez itt egy lehetséges megoldás, próbáld ki. -
Roachy
senior tag
válasz --Disztroj-- #1275 üzenetére
Sajna az SLI-t sem szereti...
-
Roachy
senior tag
válasz yusukee #1279 üzenetére
Szia!
Pár hozzászólással feljebb volt egy hasonló probléma, csak az telefonos videó. Azóta kicsit utána néztem. Ahogy olvastam a Sony Vegas kezeli a változó fps-t, azzal meg is tudod vágni. Amúgy át kell konvertálni fixre. A legtöbb konvertáló progi megoldja, pl az AME is. A handbrake-et nem ismerem. -
Roachy
senior tag
válasz zoli4554 #1329 üzenetére
Szia!
Nincs tuti recept, miden csak pénz kérdése. A rendelkezésedre álló pénzből a lehető legerősebb intel konfigot rakd össze, a lehető legerősebb videókártyával. Sok-sok ram (min 16Gb), erős (minimum i7) sokmagos proci, stabil felsőkategóriás alaplap, külön ssd a rendszernek és még egy ssd amin a munka folyik.
BUÉK! -
Roachy
senior tag
válasz dnsgaby #1330 üzenetére
Be lehet kapcsolni, hogy támogassa az újabb kártyákat is. Valahol az Adobe mappában kell lenni egy txt-nek, aminek valami ilyesmi a neve: cuda supported cards. Már nem tudom pontosan hol van, de a legegyszerűbb, ha az Adobe mappán belül rákeresel a cuda szócskára. Akkor biztosan előjön. Ebbe a txt-be hozzá lehet adni az általad használt 680-at is. Arra kell figyelni, hogy pontosan abban a formátumba írd be a kártyád nevét, ahogyan a többi is van a txt-ben. Nagybetű, kisbetű is számít.
-
Roachy
senior tag
-
Roachy
senior tag
válasz aldebaran #1335 üzenetére
Egyet értek veled abban, hogy egy fasza vga már önmagában sokat számít. Bár az nem derült ki jelenleg mi van a gépében. Én csak arra válaszoltam, amit kérdezett. Azt írta új konfigot szeretne öszerakni, mert a jelenlegivel nem elégedett.
És amúgy érezni fogja ha i5 helyett i7-et használ, attól függetlenül hogy nem megy 100%-on. Ez kicsit olyan mintha egy 50%-on pörgő a4-es audiból, átülsz egy 50%-on futó s4-be. Melyik lesz a gyorsabb? Vagy úgy is nézhetjük, ugyanakkora sebességnél, melyikben marad több tartalék? És multitasknál is jól jön az erősebb proci és több memória. Ha magamból indulok ki, nálam nem ritkán egyszerre akár 4-5 Adobe alkalmazás is fut, miközben Chrome-ban meg van nyitva 30 oldal. Vagy pl ha Media Encoder dolgozik, attól én még mást is csinálok a gépen, akár folytatom a szerkesztést Premiereben. Ha meg van rá keret, miért ne fejleszthetne komolyabbat? Ezért is írtam minden csak pénz kérdése.
Itt viszont annyit azért hozzáfűznék, hogy ha nagy fejlesztésről van szó, akkor érdemes várni a következő generációs intel procikra, mert a jelenlegi teljesítmény többlete elhanyagolható a 1155-ösökhöz képest. Hiába van köztük 2 generáció különbség.
Kevesebb pénzből pedig, a régit eladva lehet venni a jelenlegi alaplapba i7 procit esetleg még 8Gb ramot, lecserélni a vgat, és talán még egy ssd. Már ez is jelentős javulás.[ Szerkesztve ]
-
Roachy
senior tag
válasz zoli4554 #1337 üzenetére
A videókártya nem is annyira az exporthoz kell, azt csak bizonyos esetekben befolyásolja. Viszont a munkamenetet annál inkább. Miközben dolgozol és realtime nézed az anyagot effektekkel együtt, annak a számolásában segít a vga. Olyankor veszi le a prociról a terhet amennyire tudja. Pl. 4k anyagok vágásánál is kimondottan jól jön.
Ha semmi mással nem foglalkozol, csak a premiere fut, akkor elég lehet a 8giga is. El lehet boldogulni vele.
Optimálisabb, már csak biztonság szempontjából is, ha a munka és a rendszer hardveresen külön ssd-n folyik. Gyorsabb is biztosan, bár egy ssd esetében mivel az alapból is nagyon gyors, ez nem tudom mennyire érzékelhető. Nekem mindig külön volt.
Mint fentebb is írtam, a videókártya és a processzor kiegészítik egymást, közösen dolgoznak. Lehet nélküle is, de vele sokkal jobb.
Xenonba is érdemes gondolkodni, de csak ha hardcore felhasználó vagy és bonyolúlt sok effektes mozikat készítesz. És folyamatosan váltogatsz az egyéb programok között. Mire használod a rendszert mennyi és milyen jellegű munka folyik rajta? Professzionális, vagy házi célokra? Azt gondolom, hogy általános vágáshoz, ahol nincs szükséged dedikált vga-ra sem, és elég a 8giga ram, nincs értelme a xeonnak. Az tényleg fölösleges pénz pazarlás.
Szerintem az ssd raid tömb totál felesleges, bár ez csak vélemény. Önmagukban is elég gyorsak, nem hiszem hogy a raid sokat számítana. És biztonság szempontjából sem a legideálisabb, ha ne adj isten baj lenne az egyikkel, akkor az egészet bukod.
Mivel az új generációs intelekről még nem hallani túl sok konkrét infót, nehéz rá válaszolni. Főleg, hogy még elég soká jön ki (2017). De amúgy az intelnél nem nagyon szokott első gyermek betegség jelentkezni, ha valamivel előrukkolnak, az többnyire élből úgy működik ahogy kell.
Ha mindenképpen fejleszteni akarsz most, én azt gondolom a legjobban úgy jársz ahogy fentebb is írtam, ha a jelenlegi rendszeredet bővíted. Először vegyél bele egy komolyabb vga-t, aztán szép lassan procit, még ram stb... Ez nem nagy befektetés de mégis jelentős lesz a javulás. Aztán vagy megvárod az új procikat és akkor váltasz, vagy nem és ezzel húzod ki még 3 évig. De egy biztos nem éri meg jelenleg a skylake-re való teljes átállás. A 1155-ös rendszer igazán jól sikerült, egyenlőre nincs komolyabb előrelépés. Én sem váltok még, 2 gépem van, az egyik 3770k és egyenlőre bőven elég mindenhez. Tartalék is van benne még. A 4k is elég korrekten megy rajta.
De a fő kérdésedre nem is igazán tudok válaszolni, én cc-t használok. Már arra sem emlékszem anno az 5.5 alatt milyen vasam volt. -
Roachy
senior tag
válasz zoli4554 #1342 üzenetére
Semmi értelme premiere-hez quadro-t venni, hacsak nincs szükséged a valós 10 bites kimenetre, de ahhoz olyan monitor is kell.
A quadro 4000 egy régi kártya, már legalább 4-5 éve van a piacon. A geforce-okhoz képest erősen túl árazott és sokkal gyengébb. Ezeknek főleg CAD alkalmazásokhoz van igazán értelme.
Ezért a pénzért vegyél egy komolyabb gamer kártyát, pl egy 970-et. Sokkal jobban jársz, és a premiere is jóval gyorsabb lesz mint egy quadro-val.
A 970-nek 1644 Cuda magja van és a memória sávszélessége 224 GB/s, a quadro 4000-nél ezek a számok 256 és 89.6 GB/s. Ezek az igazán fontos adatok a Premiere szempontjából. A kettő között ég és föld a különbség, ezért nincs értelme a quadronak. -
Roachy
senior tag
válasz zoli4554 #1347 üzenetére
Igen jól gondolod, a professzionális felhasználásra szánt quadro és a játékokhoz, illetve általános célra a geforce főtípus van az nvidiánál asztali gépekhez. Altípusaikat különböző gyártók készítik, forgalmazzák és mindegyik egy adott nvidia chipre épül. Az alaptulajdonságaik mindegyik gyártónál megegyeznek, extrák és minőség között van különbség, illetve a kinézet és hűtés is más.
A geforce, jelenleg a 9xx szériánál tart, ennek a csúcsa a 980.
A quadro 4000 pedig már 5-6 éves, rákerestmem és e szerint 2010. nov 2.-án jelent meg.
Amit te látsz, az csak az, hogy az adott üzlet akkor vette fel a kínálatába.
A quadro jelenleg a Kxxx és Mxxxx szériánál jár. Azok azért már jóval drágábbak is, mint az általad linkelt sima 4000-es. Ennek az aktuális verziója az M4000. Ami egyébként alapteljesítményben annyival jobb a 970-nél, hogy 8Gb memóriája van, képes egyszerre 4db 4K monitor meghajtására és 30 bites szín kimenete van. De amúgy pont ugyanarra a grafikus chipre épülnek. Viszont a quadro majdnem 4x drágább. Akkor már sokkal inkább a jelenlegi geforce-ok abszolút csúcsa a GTX Titan X.
Premiere-hez semmi értelme nincsen quadro kártyát venni. A geforce-okkal olcsóbban nagyobb teljesítményt kapsz. -
Roachy
senior tag
válasz zoli4554 #1349 üzenetére
Nincs mit!
Az egy nagyon jó kis kártya!
A 400-as Fsp táp is elég lehet egyébként ha jó minőségű a bele. Inkább azért érdemes lecserélni, mert már 9 éves, illetve azért legyen egy kis tartalék a jövőre nézve. Egy igazán fasza 500-550 wattos egység szerintem bőven elegendő még a későbbi fejlesztésekhez is. De kérdezősködj itt, a táp témában nálam sokkal okosabb emberektől. Ők ajánlanak az igényeidnek megfelelő konkrét típusokat. -
Roachy
senior tag
Szia!
Mindkét kártyával jól jársz, de a 780 azért minden tekintetben erősebb a 970-nél. Több Cuda mag és nagyobb a memória sávszélessége is (a Ti még jobb). Ez a 2 paraméter a legfontosabb.
A memória mérete is számít, de az csak 4k szerkesztésnél jön elő igazán. A 780 3 gb-ja a fullHD-hoz bőven elég lesz, de a nem túl komplex 4k anyagokhoz is. Ha bonyolult, sok effektes, sok videosávos timeline-okat készítesz, akkor meg 980 kell.
Egyébként a 780 játékokban is veri a 970-et. -
Roachy
senior tag
válasz Horváth Istv #1362 üzenetére
Ha jól értem csak munka közben van ez? A leszámolt videó rendben van? Ha igen akkor a vas nem bírja. Próbáld meg a használt kép felbontását csökkenteni.
-
Roachy
senior tag
válasz videographer #1380 üzenetére
Szia!
Szerintem a legegyszerűbb, ha filmek, sorozatok trailereit, főcímeit nézegeted, a youtube-ot böngészed és azokból inspirálódsz. Ha csináltál valamit, teszteld másokon el tudják e olvasni. -
Roachy
senior tag
válasz Horváth Istv #1382 üzenetére
Szia!
A premiere mindenképpen újra fogja kódolni, kivéve ha valami tömörítés nélküli codec-et használsz, ahogyan azt qnadam is írta. Akár az uncompressed avi. És igen, ebben az esetben sokat fogsz költeni tárhelyre.
De amúgy tényleg minimális a minőségromlás, ha a megfelelő formátumot használod. Az hogy melyiket érdemes nagyban függ attól is hogy mi a célod a végtermékkel.
Orkonak is igaza van abban hogy minden egyes újraexportálás ront a minőségen. Ezért valóban, ha kicsit is felmerül az igény, hogy egy anyagot újra használsz, ne töröld a project-et.
Ha semmi mást nem csinálsz csak nyers vágásokkal szerkeszted az anyagot, arra vannak más programok amik ezt veszteség nélkül tudják. Pl Avidemux, Virtualdub, Adobe prelude. Az hogy melyik milyen formátumot képes kezelni, nem tudom utána kell nézni. Én nem igazán használom ezeket.
Ha 4K-ból csinálsz Fhd-t, egy dologra kell figyelni, hogy 4K-ban szerkeszd és csak az exportnál tedd FHD-ba.
Amúgy egy adott minőségű felvett anyagból, egyszerű export beállításokkal, még legjobb esetben is csak azonos minőséget tudsz kihozni, jobbat semmikép. 4K-nál is a leméretezés arra jó, hogy a végtermék olyan lesz, mintha az lenne a FHD felvett anyag. -
Roachy
senior tag
válasz Horváth Istv #1388 üzenetére
Számít milyen szekvencián van, de az esetek nagyobb részében jó amit a premiere automatikusan generál. Ha nem vagy biztos a dolgodban, akkor az a legjobb.
A nem, vagy kevésbé veszteséges kodekek fájlmérete a többszöröse is lehet az eredetinek. A kamera is eleve tömörített formátumba rögzít, ezért lesz kisebb a mérete, mint ha aztán tömörítés nélkül exportálod. Ezeket tényleg csak speciális esetekben érdemes használni. Nem beszélve arról, hogy az ebbe készült anyagokat a számítógépen kívül máshol nem tudod lejátszani és többnyire akkor is csak ha telepítve van a kodek.
Igen az a jó megoldás, ha legalább azt választod, amit a kamera is. Ami egyébként otthoni célokra tökéletes. De az határozza meg, hogy pontosan milyen formátumot érdemes, hogy mi a célod a végtermékkel. Hol akarod lejátszani. Ha youtube-ra töltenéd fel akkor a legjobb ha valamelyik youtube preset-el próbálkozol (a YT még ezen is tömörít). Ha televíziós adásba kerül, akkor meg dnxhd 185 és társaira lesz szükséged. Ezek a professzionális broadcast formátumok. Esetleg akkor van még értelme, ha a videó szerkesztése után, a nyersanyagot törölni szeretnéd. Archiváláshoz használhatsz ilyen broadcast kodeket, persze a fájlméret kárára. Ellenkező esetben tartsd meg a project-et. Ha mindenképpen Premierrel akarsz dolgozni, le kell nyelni, az újratömörítést.[ Szerkesztve ]
-
Roachy
senior tag
válasz Gravity1234 #1394 üzenetére
Szia!
Használd a project managert. File menüben találod és azt (is) tudja amit szeretnél, egy helyre gyűjt mindent amit a klipben használsz.
Itt van hozzá segédlet. -
Roachy
senior tag
Szia!
Van a premiere-ben youtube preset. A legegyszerűbb ha azt használod. Esetleg a bitrate-et lehet még maxra tolni, talán valamivel kevésbé lesz rosszabb a minőség feltöltés után.
A media encoder ugyanazt csinálja mint a premiere, az csak az adobe külső encoder progija. -
Roachy
senior tag
válasz Gravity1234 #1414 üzenetére
Szia!
Pedig ez tipikusan egy olyan kérdés amiben a legtöbbet a google tud neked segíteni.
zoom h1 bérlés szavakra rákeresve az első találatok között: http://digitalworld.hu/
http://www.cinematic.hu/berles/ -
Roachy
senior tag
-
Roachy
senior tag
válasz MrChris #1420 üzenetére
Abszolút így van. 2 különböző márkájú kamera között jelentős különbségek vannak a kép karakterisztikájában. Még azonos márka különböző típusai között is.
Utólag van lehetőség a 2 felvétel összefényelésére. A vágóprogramokkal is egész jó eredményeket lehet elérni a saját színkorrekciós lehetőségeikkel és jó sok pepecseléssel.
De van amúgy egy eszement jó program amit használunk ilyen esetekben is, a Davinci. Érteni kell hozzá, gyakorlatilag egy külön szakma (colorist), de már egy kis tanulással is csodákra képes. A hollywood-i filmek is átmennek ezen a programon.
Új hozzászólás Aktív témák
- Windows 10 11 Pro Office 19 21 Pro Plus Retail kulcs 1 PC Mac AKCIÓ! LEGOLCSÓBB! Automatikus 0-24
- Steam,EA,Epic és egyébb játékok Pc-re vagy XBox!
- Bontatlan - BATTLEFIELD 1 Collectors Edition - Játékszoftver nélkül
- Windows, Office licencek a legolcsóbban, egyenesen a Microsoft-tól - 2990 Ft-tól!
- World of Warcraft Shadowlands Collectors edition EU EN