Új hozzászólás Aktív témák

  • #44630784

    törölt tag

    Múlt héten megjött a rift + touch.
    Tapasztalataim:

    Setup

    Kis szobában az ajálott szenzor elhelyezés - az asztal két oldalán előre nézve, szem magasságban - nem nagyon működött, sokszor elvesztette a tracking-ot, viszont magasabbra rakva, egymással átlósan szemben szinte tökéletes a tracking, 1.5mx15.m játéktérhez egyelőre nem is kell jobb. Egy kis remegés érezhető ugyan néha, ezen - gondolom - egy harmadik szenzor segítene.
    Hasznos tanultság volt, hogy ha kis gyerek játszik, akkor újra be kell állítani a testmagasságot, különben a virtuális világ pont akkora lesz neki, mint amilyen a valóságos: túl nagy és mindent az asztal alól kell néznie. Kicsiknek így pl. a Toy Box játszhatatlan, de még az olyan filmeknél is mint a Lost néha ugrálnia kellett, hogy kilásson az aljnövényzetből. Megfelelően beállított testmagasságnál viszont minden úgy működik nekik, mint a felnőtteknél. Figyelni kell rá, hogy gyereknél a magasság beállításakor egy átlagos felnőtthöz képest nagyobbra kell állítani a testmagasságot attól függően, hogy mennyivel kisebb a gyerek. Egy 4 éves, 110 centis kölöknél a 210cm volt a jó az alap 168 centihez képest.

    Minőség

    A Rift képminősége kicsit jobb, mint a Vive-é, a kromatikus abberáció a szélek felé és a glow tényleg elég erős, de mivel számoltam vele, nekem belefért. Ugyanakkor el tudom képzelni, hogy aki naívan megrendeli és 100%-os élményben reménykedik, az csalódott lehet, így mindenképpen érdemes vásárlás előtt kipróbálni.
    Engem inkább az zavart, hogy az ideális nézőponthoz (ahol nincs színeltolódás, életlenség és glow) mindig kicsit feljebb kellett emelnem a fejem ahelyett, hogy csak a szememmel követtem volna a dolgokat, ami egy idő után fárasztó volt. Ez részben annak is köszönhető, hogy szemüveges vagyok így a HMD helyzete a homlokomon csak egy adott helyzetben ad elfogadhatóan éles képet. A riftben gyakorlatilag nem lehet szemüveget használni, többféle módon is próbáltam, számomra elég reményetelennek tűnik. Mivel már úgyis érik egy új szemüveg beszerzése szemvizsgálattal, így ha meglesznek a pontos adatok valszeg berendelek egy pár VR lens lab lencsét.

    Tapasztalatok

    Gyakorlatilag mindent letöltöttem és kipróbáltam, ami ingyen volt. Általában elmondható, hogy az ingyenes cuccok között az ér igazán valamit vagy nyújt többet egy demonál, amit amúgy pénzért is árulnak csak éppen akciós. Az egyetlen kivétel talán a Herobound: Spirit Champion ami ideális platform játék gyerekeknek és mivel álló kamerás, biztosan nem okoz motion sicknesst senkinek.
    Amúgy haveroknak demozni a legjobb a First Contact majd utána a Bullet Train. A Robot Recall is nagyon jó, de a Bullet Trainnél nem kell végigmenni az intron és kellően rövid egy bemutatóhoz.
    Az Elite Dangerous-t is kipróbáltuk, na az tényleg nagyot üt VR-ban. Monitoron is nagyon jó játék, de a VR ahhoz képest ég és föld. Ráadásul egy komplett játék, amiben több száz órát el lehet tölteni, nem pedig valami erőltetett menetben kiadott "kicsit több, mint egy demo, ezért elérünk érte 25 eurót" élmény.

    Összességében az a benyomás alakult ki bennem, hogy a VR úgy általában még nem érett meg arra, hogy cél platfrom legyen. Kb. ott tart most, mint a multimédia a CD ROM-ok idején vagy a betárcsázós internet: látszik a benne rejlő potenciál, de kell még pár generáció mind hardverben, mind alkalmazásokban, amíg kilép a "geek zónából" és a mindennapok része lesz.
    Amire viszont a VR már most, jelenlegi állapotában is tökéletesen használható, az a tartalom gyártás. Legalábbis hardver szinten.
    Szoftveresen sajnos még sehol sincs, szvsz azért, mert a nagy cégek (Autodesk, Adobe, stb.) is a platform felfutását várják a VR-tól és a 3D szoftverek VR támogatását csak VR tartalomgyártás szempontból tartják érdekesnek. Ez alapvető tévedés, mert a 3D szoftvereknél a VR a hagyományos gyártást is nagyon durván meg tudná tolni, sok esetben a produkciós időt napokról órákra lehetne redukálni. Szvsz előbb-utóbb rájönnek a szoftver cégek is erre és a VR támogtás is túllép a jelenlegi amatőrök által fejlesztett, alpha verziós - de legalább fizetős - plugineknél.

Új hozzászólás Aktív témák