Hirdetés

Eltűnik a 30 másodperces kikapcsolhatatlan hirdetés a YouTube-ról

A vállalat kettős szorításban fulladozik: a felhasználók elégedetlensége mellett a versenytárs kihívásának is meg kell felelniük.

A Google képviselője a hétvégén jelentette be, hogy egy olyan hirdetési formát vonnak vissza a YouTube-ról, mely már rég a felhasználói panaszok kereszttüzében áll: a vállalatnál elhatározták, hogy a 30 másodperces, átugorhatatlan reklámokat 2018-tól nem támogatják tovább. A szóvivő közölte, hogy inkább olyan hirdetési formákra koncentrálnak, melyek a felhasználókat nem dühítik fel túlságosan, ugyanakkor kiszolgálják a hirdetőket is – megjegyzendő, hogy azok a 30 másodpercnél rövidebb hirdetések, melyek most átugorhatatlanok, továbbra is azok maradnak.

A YouTube tavaly áprilisban kezdte meg hirdetési rendszerének átalakítását, amikor bevezették a hat másodperces, átugorhatatlan, úgynevezett „bumper ad” reklámokat, és azóta is folyik a munka, például a TureView hirdetési forma promóciója.

A hirdetők nem különösebben boldogok a változtatás miatt, de a YouTube több vezetője is elismerte, hogy felhasználói nyomásra kénytelenek változtatni, ha nem akarják elveszíteni a nézőket. Szakértők pedig arra hívják fel a figyelmet, hogy bármennyire is monopolhelyzetben van (lassan már inkább: volt) a YouTube a videópiac e szegmensében, pontosan tudják, hogy a Facebook a közelmúltban hallatlan forrásokat csoportosított át erre a szegmensre, hogy itt is megszerezzék az első helyet.

Hirdetés

Azóta történt

Előzmények