Hirdetés

Sokan csak most veszik észre, hogy nem fizet a YouTube

Áprilisban változott a partnerprogram, rengeteg felhasználót kiszórtak. Az új feltételek elfogadásáig esély sincs a visszakerülésre.

Átalakítja partnerprogramját a YouTube, mert az utóbbi időben meglehetősen sok támadás érte a platformot a videós tartalmakhoz társított hirdetések összeférhetetlensége miatt. Több száz világmárka is bojkottra szólított, a Nomura Instinet elemzői szerint mintegy 750 millió dollárt bukott a leállított kampányok miatt a videómegosztó.

A YouTube Partner Program mindenki számára 2009 nyarán vált elérhetővé, az ösztönzőrendszer lényege az, hogy a vállalat megosztja a reklámbevételeket a tartalom előállítójával. Rengetegen léptek be a programba, a megoldás arra sarkallta a felhasználókat, minél több érdekes felvételt tegyenek közzé. Persze ügyeskedők is akadnak, az elmúlt években szaporodni kezdett az átverős videók száma is.

Bár a YouTube még áprilisban változtatott a partnerprogramon, a felhasználók jelentős részének csak most, az első kifizetésektől mentes hónap végén esett le, mi is történt. A videómegosztón április hatodika óta csak a legalább tízezer megtekintéssel rendelkező csatornák kerülhetnek be a programba, amennyiben a YouTube moderátorai is jóváhagyják a dolgot.

Mindez élőerős előszűrést jelent, tehát a megfelelő látogatottságot elérő tartalomgyárosokat átvilágítják, és ha a YouTube úgy ítéli meg, hogy a szabályzattal, a közösségi iránymutatással és a hirdetői elvárásokkal szemben sincs probléma a csatornával, akkor újra megnyílik a pénzcsap. Ehhez először el kell fogadni a megváltozott feltételeket, majd ha megvan a 10 000 megtekintés, lehet újra jelentkezni. Ezzel Ariel Bardin (a YouTube termékfejlesztési alelnöke) szerint elkerülhető, hogy agresszív-, sértő-, illetve kamuoldalak tulajdonosai szedjék meg magukat a rendszerben.

Azóta történt

Előzmények