Ahogy az amerikai szenátus, úgy a képviselőház is megszavazta azt a törvényt, ami feljogosítja az internetszolgáltatókat, hogy külön engedélykérés nélkül értékesítsék ügyfeleik böngészési előzményeit. Ahhoz, hogy a szabályozás életbe léphessen, már csak egyetlen dolognak kell történnie: rá kell kerülnie az elnöki aláírásnak.
Ahogy arról korábban már beszámoltunk, a Szövetségi Távközlési Bizottság új apparátusa nem ért egyet a korábbi iránnyal, miszerint feladatuk lenne a személyes adatok védelme. Az Obama vezetése alatt kidolgozott és a tervek szerint legkorábban idén decemberben életbe lépő direktíva arra kötelezte volna a szolgáltatókat, hogy kérjék a felhasználók beleegyezését a böngészési adatok felhasználásához.
A "piacpárti" vélemények szerint az internetezési előzmények felhasználása (eladása a hirdetőknek) célzott reklámokhoz olyan bevételhez juttathatja a szolgáltatókat, így a fogyasztók olcsóbban juthatnak interneteléréshez. Hamarosan kiderül, hogy beteljesül-e az optimista jóslat, vagy az árak változatlanok maradnak, csak az ajánlatok válnak személyesebbé.