Itt a G Suite, a Google régi-új szoftvercsomagja

A vállalati ügyfeleknek szánt csomag nem csak új nevet kapott, számos hasznos funkcióval is gazdagodott, illetve a család a közös munkát támogató megoldással is bővült.

Csütörtökön jelentette be a Google, hogy ismét átnevezi cégeknek szóló szolgáltatáscsomagját, a Google Apps for Work ezentúl G Suite néven folytatja. Hogy ne érje szó a ház elejét, néhány újdonságot is bevezet a vállalat, így megújul a Drive, a Dokumentumok, a Naptár, a Hangouts, illetve az irodai programcsomag többi része is.


(forrás: Google) [+]

A legfontosabb változás, hogy a gépi intelligenciát - amit már eddig is előszeretettel alkalmazott a keresőóriás például a fotófelismerés, vagy az instant fordítás során - első körben a Google Drive for Android tudásbővítésére használják fel, az új funkciót Quick Access néven találják meg a felhasználók. Ezzel az ígéret szerint feleannyi ideig tart majd a szükséges fájlt kiválasztani, mint eddig. Már a keresés gépelését megelőzően érkeznek ajánlatok a használati statisztikák alapján, olvasható a vállalati blogon. Nem kizárólag az adott felhasználó, hanem a munkatársak, illetve az egyéb napi rutinok, megbeszélések mintázatát követve segít a szoftver.


(forrás: Google) [+]

A Google Naptár androidos változatában megismert intelligens programszervező funkciót megkapja az iOS változat is, év végéig pedig a webes kliensbe is bekerül majd. Az irodai szoftvercsomagot használók, legalábbis akik nem szeretik a matematikai kifejezéseket és formulákat, bizonyára örömmel fogadják majd a Google Táblázatok fejlesztését, és boldogan írják majd be a táblázat elemeivel kapcsolatos megválaszolandó kérdéseiket köznyelven, hogy az Google algoritmusa értelmezze, majd azonnal meg is válaszolja azokat.

A prezentációkészítő alkalmazás megkapja azt a funkciót, amit a Microsoft szoftverei már egy ideje ismernek: a képek színvilágához és méretéhez illeszkedő designjavaslatokat. A szövegszerkesztő frissítésében képek beillesztésének ajánlója, a tartalomhoz illeszkedő tudásbázis, illetve meglévő, kapcsolódó dokumentumaink listázása is szerepel.


(forrás: Google) [+]

Új termékkel bővül az új nevet kapott csomag, a G Suite részeként megjelenik a Team Drives, ez az eddigiek mellé új menedzsment és megosztási lehetőségeket biztosít, munkacsoportonként állítható jogosultsági körökkel, egyfajta megosztott felhőtárhelyként funkcionálva. Arra a bejegyzés nem ad választ, hogy ezt a funkciót miért nem a normál Drive kapja, miért kell ehhez külön felület, azt viszont a Google is elismeri, hogy eddig az egyedi produktivitásra fókuszáltak, csak a közelmúltban kezdtek komolyabban foglalkozni az együttműködés és közös munka igényével. Talán ez is közrejátszik abban, hogy ez utóbbi újdonságot egyelőre csak az Early Adopter Programban résztvevők próbálhatják ki.

Azóta történt

Előzmények