Hirdetés
Csütörtökön jelentette be a Google, hogy ismét átnevezi cégeknek szóló szolgáltatáscsomagját, a Google Apps for Work ezentúl G Suite néven folytatja. Hogy ne érje szó a ház elejét, néhány újdonságot is bevezet a vállalat, így megújul a Drive, a Dokumentumok, a Naptár, a Hangouts, illetve az irodai programcsomag többi része is.
A legfontosabb változás, hogy a gépi intelligenciát - amit már eddig is előszeretettel alkalmazott a keresőóriás például a fotófelismerés, vagy az instant fordítás során - első körben a Google Drive for Android tudásbővítésére használják fel, az új funkciót Quick Access néven találják meg a felhasználók. Ezzel az ígéret szerint feleannyi ideig tart majd a szükséges fájlt kiválasztani, mint eddig. Már a keresés gépelését megelőzően érkeznek ajánlatok a használati statisztikák alapján, olvasható a vállalati blogon. Nem kizárólag az adott felhasználó, hanem a munkatársak, illetve az egyéb napi rutinok, megbeszélések mintázatát követve segít a szoftver.
A Google Naptár androidos változatában megismert intelligens programszervező funkciót megkapja az iOS változat is, év végéig pedig a webes kliensbe is bekerül majd. Az irodai szoftvercsomagot használók, legalábbis akik nem szeretik a matematikai kifejezéseket és formulákat, bizonyára örömmel fogadják majd a Google Táblázatok fejlesztését, és boldogan írják majd be a táblázat elemeivel kapcsolatos megválaszolandó kérdéseiket köznyelven, hogy az Google algoritmusa értelmezze, majd azonnal meg is válaszolja azokat.
A prezentációkészítő alkalmazás megkapja azt a funkciót, amit a Microsoft szoftverei már egy ideje ismernek: a képek színvilágához és méretéhez illeszkedő designjavaslatokat. A szövegszerkesztő frissítésében képek beillesztésének ajánlója, a tartalomhoz illeszkedő tudásbázis, illetve meglévő, kapcsolódó dokumentumaink listázása is szerepel.
Új termékkel bővül az új nevet kapott csomag, a G Suite részeként megjelenik a Team Drives, ez az eddigiek mellé új menedzsment és megosztási lehetőségeket biztosít, munkacsoportonként állítható jogosultsági körökkel, egyfajta megosztott felhőtárhelyként funkcionálva. Arra a bejegyzés nem ad választ, hogy ezt a funkciót miért nem a normál Drive kapja, miért kell ehhez külön felület, azt viszont a Google is elismeri, hogy eddig az egyedi produktivitásra fókuszáltak, csak a közelmúltban kezdtek komolyabban foglalkozni az együttműködés és közös munka igényével. Talán ez is közrejátszik abban, hogy ez utóbbi újdonságot egyelőre csak az Early Adopter Programban résztvevők próbálhatják ki.