Az Externet Nyrt. elindította új lakossági telefonszolgáltatását, amely hűségidő és havi előfizetési díj nélkül vehető igénybe: a Megafone Home a cég internetes oldalán rendelhető meg. A szerződéskötést követően az alapszolgáltató automatikusan átirányítja az előfizető hívásait az Externet hálózatába. A meglévő telefonvonalát és telefonszámát az előfizető megtartja, és korábbi vezetékes szolgáltatójával is előfizetői viszonyban marad, tehát a telefon-előfizetési díjat a korábbi szolgáltatónak, a hívásai után keletkező hívásdíjait pedig az Externetnek fizeti. A telefonhívások és azok költségei az Externet online ügyfélszolgálatán webes hívásrészletezővel követhetőek nyomon – közölte a cég.
„A közvetítőválasztással bővült a vezetékes hangszolgáltatási alternatívák száma, melyekkel az előfizetők 18 százaléka él is. A vezetékes hangpiac forgalmának ma is közel 8 százalékát adják a közvetítőválasztáson keresztül bonyolított beszélgetések. Ez a megoldás megtakarítást jelent a vezetékes telefont használó ügyfelek számára, másrészt az alternatív távközlési társaságok, így az Externet is szélesebb szolgáltatási kört tud kínálni” – mondta Pórffy András, az Externet Nyrt. elnök-vezérigazgatója.
A lakossági piac jelenlegi árszintje mellett a szolgáltatás gazdaságos nyújtásához a társaság részéről saját infrastruktúra kiépítésére volt szükség. Ezért az Externet saját telefontranzit-főközpontot (NGN SoftSwitch) állított üzembe, és közvetlen kapcsolatot épített ki az inkumbens szolgáltatókkal. A cég Megafone csomagja jelenleg csak a Magyar Telekom szolgáltatási területén vehető igénybe.