Baltával esett egymásnak a Telekom és a Vodafone

Nem teljesen világos, hogy miért robbant ki egy mini távközlési háború, hiszen a két vállalat teljes bevételeihez képest aprópénzről van szó.

Mint nemrég beszámoltunk róla, az állami mobilszolgáltatásra vonatkozó legfrissebb pályázatban nem a korábban ezt a szolgáltatást ellátó Vodafone nyert, hanem konkurens Magyar Telekom, és a Vodafone szerint ez szabálytalanul történt, ezért ők pert indítottak a döntés ellen.

Az események eszkalálódni látszanak, mivel a Vodafone ma kemény hangú közleményt adott ki a történésekről, melyre igen gyorsan érkezett a Telekom válasza.

A Vodafone többek között a következőket állítja:

  • a Székesfehérvári Közigazgatási és Munkaügyi Bíróság a Vodafone beadványa nyomán február 9-én, csütörtökön felfüggesztette a Közbeszerzési Döntőbizottság (KDB) döntésének végrehajtását – jelentette be Király István a Vodafone Magyarország vezérigazgató-helyettese
  • mivel a Telekom és KEF ennek ellenére aláírta a szerződést, a Vodafone most polgári peres úton is megtámadja a Budai Központi Kerületi Bíróságon, mivel álláspontja szerint a Székesfehérvári Közigazgatási és Munkaügyi Bíróság döntésének hiányában a KEF eljárása nem zárult le jogerősen
  • mindez azt jelenti, hogy a Magyar Telekom és a KEF szerződése érvénytelen. Természetesen ennek alapján a Telekom nem köthet további szerződéseket az állami vállalatokkal és ha mégis kötne ilyet, akkor az érvénytelen lenne, hiszen jelenleg a Vodafone az állami intézmények szolgáltatója a hatályos szerződések szerint – hangsúlyozta Király István
  • a potenciális KEF megrendelés éves szinten a Vodafone ajánlatával számolva mintegy 1 milliárd forintos nagyságrendű, a költségvetés számára éves szinten 500 millió forinttal kedvezőbb, mint a konkurens Telekom ajánlata
  • a Vodafone a régi és minden potenciális KEF-es ügyfelének felajánlja, hogy a következő 3 évben is az új tenderben megajánlott, a korábbinál és a Telekom által most vállaltnál is lényegesen kedvezőbb árakon nyújtja a Vodafone mobil távközlési szolgáltatásait

A Magyar Telekom erre a következő című közleménnyel reagált: „Valótlan állításokkal vezeti félre a közvéleményt a Vodafone”.

Ebben a következőket írják:

A Vodafone 2017. február 10-i sajtóközleménye rosszhiszemű és valótlan állításokat tartalmaz. A Magyar Telekom pert indít a Vodafone ellen.

A Közbeszerzési és Ellátási Főigazgatóság (KEF) és a Magyar Telekom között egy jogszerű és eredményes közbeszerzési eljárás eredményeként február 6-án létrejött a „Kormányzati hangalapú csomagokra” vonatkozó megállapodás. A szerződést a felek valamennyi irányadó jogszabály betűjét és szellemét maradéktalanul betartva kötötték meg. A szerződés jogszerű és érvényes.

A Vodafone által hivatkozott, a Székesfehérvári Közigazgatási és Munkaügyi Bíróság február 9-i (vagyis a jogszerű szerződéskötést követő) döntése nem jár azzal a hatással, hogy az érvényesen létrejött szerződést utólag érvénytelenné teszi.

Valótlan a Vodafone azon állítása is, hogy a Telekom ne köthetne további szerződéseket az állami vállalatokkal. Ezzel szemben az igazság az, hogy a teljes érintetti kör jogszerűen és érvényesen köthet szerződést a KEF eljárásában nyertes ajánlattevővel, a Magyar Telekommal.

A Vodafone valótlan tényállításai miatt a Telekom pert fog indítani a Vodafone ellen.

A Vodafone sajtókommunikációja és az érintett ügyfeleknek küldött tájékoztatása több valótlan állítást is tartalmaz, amelyek alkalmasak lehetnek arra, hogy megtévesszék az ügyfeleket. A Magyar Telekom ezért felszólította a Vodafone-t a jogsértő ügyfél-tájékoztatási gyakorlat és sajtónyilatkozatok azonnali megszüntetésére. Sajnáljuk, hogy a Vodafone ilyen, az ügyfelek félrevezetését célzó, méltatlan lépésekkel gondolja kezelni a kialakult helyzetet.

Azóta történt

Előzmények