A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) bejelentette, hogy hétfőtől modernizálja az elektronikus hírközlési szolgáltatók (a vezetékes- és mobiltelefon szolgáltatók, a helyhez kötött és mobilinternet szolgáltatók, valamint a műsorterjesztők) elektronikus bejelentési rendszerét: kiterjeszti a már két éve működő ÁSZF- (Általános Szerződési Feltételek) módosítások adatkapus beadási felületét a többi szolgáltatásbejelentési ügytípusra is.
Az NMHH úgy ítéli meg, hogy a továbbfejlesztett elektronikus ügyintézés a hatóság részéről előnyös lépés az elektronikus hírközlési szolgáltatók számára, hiszen azok egyszerűbb és gyorsabb formában tehetik meg a szolgáltatásaikhoz kapcsolódó bejelentéseiket. A webes bejelentési rendszer egyelőre önkéntes alapon működik.
Hirdetés
Ügyfélbarát és környezetkímélő bejelentési rendszer
A hírközlési ügyfelek a fejlesztéseket követően március 3-tól az Adatkapu oldalán elektronikusan is bejelenthetik az új szolgáltatók adatait, a már regisztrált szolgáltatók adatváltozásait, az elektronikus hírközlési szolgáltatásokat, a szolgáltatók új vagy módosított ÁSZF-bejelentéseit, az interfészbejelentéseket, illetve beküldhetők a médiaszolgáltatásokra (műsorszámok nyilvánossághoz való eljuttatása a szolgáltató hálózatán keresztül) vonatkozó új vagy megújított igazolások is. (Igen érdekes egyébként az Adatkapu url-je: az adatkapu.nmhh.hu linkre kattintva a biztonsági figyelmeztetések figyelmen kívül hagyása után az adatkapu.nmhh.hu/neaddfel/neaddfel.main.page oldalra jutunk.)
Az e-rendszerben a teljes ügyintézés elektronikus.
A papíralapú ügyintézés alkonya
Az adatok biztonságos kezelése érdekében a rendszerhez a kormányzati ügyfélkapun keresztül lehet hozzáférni. A regisztráció után minden szolgáltató egy virtuális tárhelyet kap, ahol kizárólag a saját tevékenységéhez kötődő és elérhető elektronikus nyomtatványok jelennek meg. Az űrlapok kitöltése, tárolása az NMHH adatkapus tárhelyén történik, és az ügyfél biztonságos tárhelyére érkeznek az NMHH-tól küldött döntések, hiánypótlási felhívások is, amelyekről az érintett e-mailben értesül.
Az NMHH bejelentésében kiemeli, hogy a Nemzeti Infokommunikációs Stratégiában célul tűzik ki, hogy a jövőre teljesen kiépítendő egységes kormányzati IT-háttérnek köszönhetően 2018-tól az állampolgárok és a vállalkozások minden közigazgatási ügyüket teljes egészében elektronikusan intézhessék.
Kisebb a belső aktakupac: e-ügyintézés a hatóságon belül is
Az NMHH ezzel összhangban a hatóság belső ügyintézési folyamatát is modernizálta. Év elejétől a belső hálózatán kibővített elektronikus igénykezelő rendszert használ, amely kiváltotta a papíralapú ügyintézést. Így gyorsabbá vált a kérelmek feldolgozása, a különböző telephelyeken működő szervezeti egységek közötti dokumentumcsere, egyszerűbb a megrendelések, számlázások és teljesítésigazolások intézése, és könnyebben kereshetőek, használhatóak a belső adattárak és tudásbázisok, illetve a hatóság teljes működését szolgáló elektronikus ügyintéző rendszerek a munkatársak számára.