Vége a kamuzásnak: a szolgáltatók nem etethetnek a reklámokban sem

Az elektronikus hírközlési szolgáltatás minőségének a fogyasztók védelmével összefüggő követelményeiről szóló kormányrendelet szerint az internetszolgáltatóknak nemcsak vállalniuk és mérniük kell a garantált le- és feltöltési sebességet, hanem a vállalt értékeket az adott díjcsomagnál, a sávszélességgel együtt nyilvánosságra is kell hozniuk. December közepétől tehát a hirdetésekben is kötelező lesz a garantált le- és feltöltési sebesség feltüntetése.

Hirdetés

A Nemzeti Hírközlési Hatóság (NHH) mai sajtótájékoztatóján Dömötörné dr. Ács Katalin főigazgató-helyettes elmondta: az előírás a rendelet kihirdetésétől számított kilencvenedik napon lép életbe, tehát a szolgáltatóknak még karácsony előtt, december közepétől meg kell kezdeniük a fogyasztók tájékoztatását arról, hogy ajánlataikban a meghirdetett „akármekkora" sávszélességhez mekkora garantált le- és feltöltési sebesség tartozik.

Korábban a szolgáltatók a garantált értékeket csak az általános szerződési feltételeikben adták meg, de ott sem feltétlenül egy helyen az elvi maximumot tükröző értékkel. A nemrég megjelent 229/2008-as kormányrendelet csökkenti a szolgáltatók adatszolgáltatási terheit, és előírja, hogy mind a földfelszíni, mind a műholdas, mind pedig a kábeles technológián az előfizetői szerződések alapján nyújtott digitális televíziós szolgáltatások üzemeltetőinek a szolgáltatás minőségére vonatkozó célértékeket kell vállalniuk – hasonlóan ahhoz, ahogy azt jelenleg is teszik az analóg szolgáltatók.

Szintén változás a korábbiakhoz képest, hogy a mobiltelefon-szolgáltatóknak célértéket kell vállalniuk a saját hálózaton belül küldött és fogadott SMS-ekre és MMS-ekre. A sajtótájékoztatón Somodi Attila, az NHH központi piac-felügyeleti osztályvezetője bejelentette, hogy az NHH honlapján immár elérhetőek a legfrissebb szolgáltatásminőségi adatok, paraméterek. Így az ár és a szolgáltatásminőség összehasonlítása alapján körültekintőbben tudnak a fogyasztók dönteni és választani a szolgáltatók és szolgáltatások közül. Az adatok alapján megállapítható, hogy mind arányában, mind összességében is a mobiltelefon-szolgáltatással kapcsolatban van a legkevesebb probléma.

Az előfizetők által igénybe vehető szolgáltatások, valamint az ügyintézés területén is az internetszolgáltatással van a legtöbb gond. Somodi  Attila kifejtette, a hazai internetszolgáltatást a gyors növekedés és az elaprózódott piac jellemzi, ezért sok esetben a piac bővülésével járó feladatokkal a szolgáltatók nem tudnak lépést tartani, ezért sok a panasz a szolgáltatás minőségére, illetve az ügyfélszolgálatok működésére. A panaszok jelentős részét a sávszélességgel kapcsolatos problémák jelentik, amelyekre az NHH reményei szerint az új kormányrendelet, a garantált le- és feltöltési sebességre vonatkozó adatok közzététele megoldást fog jelenteni.

Hirdetés

  • Kapcsolódó cégek:

Azóta történt

Előzmények

  • Még olcsóbb lehet a roaming

    A Nemzeti Hírközlési Hatóság támogatja és üdvözli a roamingárak további csökkentését.

  • 20 millió forintra bírságolták a Vodafone-t

    Az NHH próbavásárlások, majd piacfelügyeleti eljárás után bírsággal sújtotta a Vodafone-t, s kötelezte a céget az eljárás költségeinek megtérítésére is.

  • Kifulladt az ADSL-piac

    Az előfizetések száma hónapok óta alig nő, de a kábeles szegmens még bővül.

  • Szeptembertől változik a spamtörvény

    Mostantól csak a természetes személyek által küldött panaszokat köteles kivizsgálni az NHH. A követelmények, a bejelentés mikéntje és a szankciók változatlanok.