Hirdetés

Minden második háztartásban van számítógép

Piaci lehetőségeinek feltérképezésére felmérést készített a magyar háztartások számítógép- és internet-ellátottságáról a hálózati eszközöket gyártó D-Link. A Millward Brown piackutató által elvégzett kutatás szerint minden második hazai háztartásban (49%) találunk számítógépet vagy laptopot, internet-hozzáférés pedig az otthonok 42 százalékában van. A vizsgálat 1500 háztartásban mérte fel a számítástechnikai felszereltséget a 14 és 69 év közötti korosztályban, lakóhely és iskolázottság szerint, valamint különböző jövedelmi helyzet mellett.

Hirdetés

A legmagasabb arányban a budapesti és nagyvárosi lakosok rendelkeznek számítógéppel és internetkapcsolattal, továbbá használnak olyan megoldásokat, mint az otthoni hálózat, médialejátszó, helyi hálózat és IP-kamera. Ezek a technikai megoldások magától értetődő módon a magasabb jövedelmű háztartásokban elterjedtebbek, és a 26-35 közötti korosztályban, mely a legnyitottabb az újdonságokra és azok mindennapi használatára. Az internet-hozzáféréssel rendelkezőkre jellemző, hogy magasabb az iskolázottságuk és fiatalabbak – meglepetésre a jövedelmi helyzet itt kevésbé befolyásoló tényező.

Az internetkapcsolat jellemzően ADSL- vagy kábeles kapcsolat, melyet modem szolgál ki. Saját otthoni hálózat a háztartások 23 százalékában található, de ez többségében vezetékes (18%), a vezeték nélküli belső hálózat aránya mindössze 5 százalék. Ezt a megoldást leginkább a Közép-Magyarországon élők, a 25 év alatti korosztály és a közepesen magas jövedelemmel rendelkezők választják.

A széles sávú kapcsolatra épülő, az internet kínálta lehetőségeket kihasználó szórakoztatóelektronikai termékek elterjedtsége ma még igen alacsony, multimédialejátszó alatt a válaszadók jellemzően a DVD-lejátszókat értették, a hálózati médialejátszók, tárolóeszközök elterjedtsége alig mérhető.

Azóta történt

Előzmények