A Windows 7 bejött a Microsoftnak

A Microsoft több mint 60 millió példányt értékesített eddig a tavaly október 22-én kiadott Windows 7 operációs rendszerből, melynek népszerűsége nagyban hozzájárult ahhoz, hogy igen egészséges árbevétel- és profitnövekedést ért el a második pénzügyi negyedévében. A gyorsjelentés publikálását követően mégsem kezdett emelkedni a részvényárfolyam tegnap: a piac ugyanis egyrészt éppen ezt várta, másrészt viszont csalódott amiatt, hogy a vállalati ügyfelekre építő üzletágak nem brillíroztak. A szoftvercég egyelőre nem is tudja megmondani, mikor várható az üzleti piac élénkülése.

A december 31-én zárult negyedévben a forgalom rekordszintre, 14 százalékkal 19,02 milliárd dollárra nőtt, a nettó nyereség pedig 60 százalékkal, 6,66 milliárd dollárra emelkedett. A bevételnövekedés egyértelműen a Windows-üzletág kiugró teljesítményének köszönhető, meg annak, hogy az ingyenes Windows 7 frissítési opció keretében hónapokkal a rendszer kiadása előtt eladott licenceket most könyvelték el. De még ha ezt az időben elhatárolt tételt nem vesszük figyelembe, a divízió akkor is várakozáson felül teljesített.

„Figyelemre méltó, hogy a fogyasztói keresletre alapozva tudtunk rekordárbevételt és -nyereséget elérni. A vállalati szegmensben még nem látjuk a fellendülést, bizonytalan, hogy mikor indul be” – nyilatkozta a Bloomberg-nek Peter Klein pénzügyi vezérigazgató.

A Windows-divízió árbevétele éves összehasonlításban 70 százalékkal, 5,4 milliárd dollárra nőtt. Az Office-ért felelős részleg forgalma 2,8 százalékkal, 4,75 milliárd dollárra csökkent, de rontott az online szolgáltatásokért és a hardverekért (köztük az Xboxért) felelős üzletág is.

A vállalat a jelenlegi, harmadik pénzügyi negyedévre nem adott előrejelzést.

Azóta történt

Előzmények