A Microsoft összekapcsolja az offline és az online világot

Önmagában nem új az a technológia, mely a nyomtatott sajtótermékekhez kíván szkennelés után online tartalmat kapcsolni, s melynek január elején indult tesztüzeméről a Cnet számolt be, ám a korábbi, gyakorlatilag hamvába holt törekvésekhez képest két fontos újdonsága van: az egyik az, hogy a Microsoft látott fantáziát egy ilyen megoldásban, a másik pedig az, hogy az elmúlt néhány évben hihetetlen mértékben elszaporodtak a nagy tudású mobil eszközözök, főként az okostelefonok.

Hirdetés

A Microsoft „Tag” elnevezésű technológiájának épp az a lényege, hogy nem igényel új, speciális eszközt: a mobiltelefon kamerája beolvassa a speciális vonalkódot a papírról, majd a szoftver segítségével megjeleníthető az adott tartalomhoz kapcsolódó online anyag. A Microsoft Research által fejlesztett vonalkód bevezetése már évek óta zajlik: a programban részt vevők nagyon sok helyre feltehetik ezeket a címkéket: névjegyekre, prospektusokra, termékekre, ismertetőkre, sőt akár az utcákon is megjelenhetnek. Az eddigi megrendelők közül például a Golf Digest magazin közvetlenül a YouTube kapcsolódó videóihoz vezeti el a felhasználót.

A béta-teszt megnyitása óta bárki letöltheti a szükséges szoftvert a Tag weboldaláról telefonjára – gyakorlatilag az összes típusra, még az iPhone is támogatott. Érdemes megjegyezni, hogy mivel a tényleges tevékenységet a megrendelők végzik el, ezért a Microsoft Tag csapata mindössze négy emberből áll.

Az még nem világos, hogy mi ebben az üzlet a Microsoft számára, mivel mind a felhasználók, mind a hirdetők ingyenesen jutnak hozzá a lehetőséghez – legalábbis a tesztidőszakban, de az bizonyos, hogy ennek lejárta után fizetőssé válik a szolgáltatás.

A Tag bétája nálunk egyelőre nem érhető el, csak az Egyesült Államokban, Kanadában, Nagy-Britanniában, Ausztráliában, Új-Zélandon és Törökországban próbálhatják ki az érdeklődők.

Azóta történt

Előzmények