Reklámblokkoló kerül a Microsoft böngészőjébe

Az Edge mobilos változatain tesztelik az új funkciót.

Hirdetés

A Microsoft azt tervezi, hogy az Adblock Plus reklámblokkoló beépített eszközként jelenik meg az Edge böngésző iOS-re és Androidra írott változataiba, jelenleg a tesztelés zajlik – tudta meg a The Verge. Az adblocker a hétvégén került az operációs rendszerek béta-verziójába, ahol letöltés és telepítés nélkül használható, engedélyezése a böngésző menüjéből történik.

A Google már lépett hasonlót, de ők saját reklámblokkolót építettek a Chrome for Androidba, és ez a változat „puhább”, mint az Adblock Plus, ugyanis nagyon sok oldalon engedélyezi a hirdetések megjelenését. A Mozilla is kialakított a mobilos felhasználóinak egy built-in blokkolót, ez privát módban aktiválódik automatikusan. A Microsoft más megoldást választott: partneri egyezményt kötöttek az Adblock Plus fejlesztőivel a beépítés érdekében.

Habár mindenképp fontos lépést tett a Microsoft, azt azért érdemes megjegyezni, hogy az Edge for Android ötmillió telepítésről adhat számot a Google Play áruház statisztikái szerint, míg a Firefox alkalmazását nagyjából százmillióan töltötték le – hogy a Chrome mobilos változatáról ne is beszéljünk, hiszen az az operációs rendszerrel együtt kerül az eszközökre, így több mint egymilliárd „telepítésről” van szó.

Előzmények