A Meta félrevezette a szülőket és pénzt csinál a gyerekek adataiból

Az amerikai Szövetségi Kereskedelmi Bizottság komoly vádakkal illette a Metát, és szigorítana.

Az FTC, vagyis az amerikai Szövetségi Kereskedelmi Bizottság azzal vádolta meg a múlt héten a Metát, hogy a Facebookon félrevezeti a szülőket a gyerekekre vonatkozó védelmek kapcsán, továbbá szigorítana egy adatvédelmi megállapodást, hogy a Meta ne csinálhasson pénzt a gyerekek adataiból.

Az FTC szerint a Facebook félrevezette a szülőket azzal kapcsolatban, hogy mekkora beleszólásuk van abba, kivel lép kapcsolatba a gyerekük a Messenger Kids appban. Megtévesztő volt azzal kapcsolatban is, hogy az appfejlesztők mennyi privát adathoz férnek hozzá, ami egy 2019-as adatvédelmi megállapodás megszegése is egyben.

A hatóság válaszul megtiltaná, hogy a 18 év alattiakról gyűjtött adatokból pénzt csináljanak, korlátoznák továbbá az arcfelismerő technológia használatát is.

A hasonló intézkedések mindig kellemetlenül érintik a Metát, az árbevétele több mint 98 százalékát ugyanis a felhasználói adatokra épített reklámok adják. Emellett pedig a TikTok térhódítása sem kedvez a felhasználói tábornak. A becslések szerint az amerikai facebookozók 5,2, az instagramozók 12,6 százaléka 18 év alatti.

A Meta az FTC fellépését politikai mutatványnak nevezte, és közölte, hogy a hatóság képtelen volt tenni bármit a kínai cégek és a TikTok ellen. A hatóság döntését megtámadják, de az FTC szerint a Facebook többszörösen megszegte ígéreteit, felelőtlensége veszélybe sodorja a fiatalokat, a hibáiért pedig felelnie kell a cégnek.

Az FTC korábban 5 milliárdos büntetést szabott ki egy 2012-es botrány miatt, a felhasználók félrevezetése okán. Később pert indított a Meta ellen, hogy ne vehesse meg a cég a Withint, de ezt elbukta. Kérelmezte továbbá, hogy adassák el a Metával az Instagramot és a WhatsAppot, ez az ügy még nem zárult le.

  • Kapcsolódó cégek:
  • Meta

Hirdetés

Gamer laptop: már felveszi a versenyt az asztali pc-vel

PR Sokáig az a nézet tartotta magát, hogy az igazi játékosoknak nagy teljesítményű asztali számítógépre van szükségük. Ez mára megváltozott, és a gamer laptopok sem maradnak le az asztali nagytestvér mögött.

Azóta történt

Előzmények