Hirdetés

Elárasztja az AI Zuckerberget és a Facebookot

Emberek milliárdjainak adna AI-ügynököt Zuckerberg, aki szerint a Meta felzárkózott AI terén, és a Facebook, Instagram használati idejét is felturbózta – ami a reklámoknak is jót tett.

A múlt héten rengeteg tech óriás tette közzé a negyedéves jelentését (amelyek általánosságban messze meghaladták az elemzői várakozásokat, nem ritkán nagy bevétel- és nyereségnövekedést mutatva a nehéznek mondott idők ellenére), ezekben pedig egyre nagyobb figyelem fókuszálódik az AI-megoldásokra, amiket hatalmas lázzal követnek a befektetők. A tőzsdén is nagy hullámvasút indult fölfelé.

A Meta sem maradt ki a sorból, Mark Zuckerberg pedig azt is elárulta, hogy lehetőséget látnak arra, hogy emberek milliárdjainak adjanak AI-ügynököt hasznos és értelmes módon. Azt nem részletezte, hogy a Meta miként építi be a generatív AI-t az appokba, de új chatélményt emlegetett a WhatsApp és a Messenger kapcsán, vizuális eszközöket a Facebook- és Instagram-bejegyzésekhez, valamint videós élményeket is.

Zuckerberg szerint az AI segítségével felturbózták a Facebook és az Instagram forgalmát (utóbbin 24 százalékkal több időt töltöttek az emberek, mint korábban), így pedig a reklámokból is többet értékesítettek. A költségeket még tovább faragták, így az a vártnál is kevesebb lehet.

A Meta lassan tért rá az AI-alapú megközelítésre hardverek és szoftverek terén is, azonban számos nagy projektet hajtottak végre, az AI-kapacitást is jelentősen megnövelték. Zuckerberg szerint így már nincsenek lemaradásban AI-infrastruktúra terén, sőt, úttörővé váltak.

Szakemberek szerint az Alphabet és a Meta egyaránt a reklámpiacot célozza az AI-fejlesztések nagy részével, így azok gyümölcsét nem feltétlen a fogyasztók élvezhetik, hanem a hirdetők, akiket még fejlettebb algoritmusokkal szolgálnak ki. A jelek szerint egész jól, ugyanis az Alphabet és a Meta remekül teljesít a reklámpiacon, úgy tűnik, vége a költségcsökkentések és inflációs aggodalom időszakának a hirdetőiparban. A hirdetők visszatértek állítólag, és elsősorban a legnagyobb, megbízható, jól ismert platformokat választják.

A Meta más módokon is igyekszik egyenesbe jönni, így agresszív módon csökkenti a költségeket – ennek részeként 21 ezer dolgozótól válnak meg, és a középvezetést is megnyirbálják.

Zuckerberg szerint 2023 a hatékonyság éve.

  • Kapcsolódó cégek:
  • Meta

Azóta történt

Előzmények