GVH-dorgálás a Vodafone-nak is

A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) tegnapi tárgyalásán gazdasági erőfölénnyel való visszaélésnek minősítette a Vodafone hangposta-szolgáltatásának – sikertelen hívások esetén – kötelező igénybevételével kapcsolatos gyakorlatát. Az eljárás során a GVH megállapította, hogy a Vodafone az előfizetői felé irányuló sikertelen hívásokat úgy végződteti hangpostában, hogy a hívó fél előzetesen semmilyen formában nem értesül a hívott fél el nem érhetőségéről, csak azáltal, hogy a hangposta automata szövege és ezzel együtt a felépült hívásokkal egyenértékű díjfizetési kötelezettsége elindul. E jogsértő gyakorlat következtében azoknak is meg kell fizetni a hangposta-szolgáltatás időarányos díját, akik egyébként nem szándékoztak azt igénybe venni, azaz üzenetet hagyni. Ezért a jogsértő magatartás folytatását a hivatal megtiltotta, de a határozat végrehajtására 90 napos haladékot adott a Vodafone-nak és bírságot sem szabott ki. Néhány napja a hivatal hasonló módon értékelte és szankcionálta a T-Mobile hasonló gyakorlatát is.

Azóta történt

Előzmények