A Pannon GSM megint kihúzta a gyufát

A Gazdasági Versenyhivatal Versenytanácsa mai határozatában megállapította, hogy a Pannon GSM Rt. a 2004. szeptemberében megkezdett – a Pannon Praktikum tarifacsomagban értékesített 900, 1800 és 3600-as feltöltőkártyás terméket népszerűsítő – "Közkívánatra" szlogenű reklámkampányban közzétett reklámokban a fogyasztók megtévesztésére alkalmas magatartást tanúsított. Emiatt a testület ötmillió forintos bírságot szabott ki a mobilszolgáltatóra.

Hirdetés

A Versenytanács álláspontja szerint a Pannon GSM a fogyasztók döntési szabadságának korlátozására alkalmas módon tájékoztatott az általa szervezett akcióról, annak tényéről, időtartamáról. A tájékoztatás így nem volt alkalmas arra, hogy a fogyasztók pontosan felismerjék, hogy csak meghatározott időpontig fizetik a reklámokban hangsúlyozott alacsonyabb akciós percdíjat. A testület azt is megállapította, hogy arról sem tájékoztatták a fogyasztókat, hogy a szolgáltatás folyamatosan fizetendő percdíja magasabb.

A GVH nem egészen két hónapja már megbüntette a Pannon GSM-et. Akkor két eljárásban marasztalta el a céget: az 50-1000 díjcsomagok kapcsán indult versenyfelügyeleti eljárásban a fogyasztók megtévesztése miatt 30 millió forintos, a Djuice Nonstop hirdetései miatt pedig 5 millió forintos bírságot szabott ki a mobilszolgáltatóra.

Ezt megelőzően a GVH a Pannon konkurenseit, a Vodafone-t és a T-Mobile-t is megbüntette a fogyasztók megtévesztése miatt. A Vodafone öt-, a T-Mobile negyvenmilliós bírságot kapott.

Hirdetés

Azóta történt

Előzmények