Pannon GSM: 35 milliós GVH-bírság

A GVH a Pannon 50-1000 díjcsomagok kapcsán indult versenyfelügyeleti eljárásban a fogyasztók megtévesztése miatt 30 millió forintos, a Djuice Nonstop hirdetései miatt pedig 5 millió forintos bírságot szabott ki a mobilszolgáltatóra. A GVH közleménye szerint a Pannon arról tájékoztatta a fogyasztókat, hogy csak a Pannon 50-1000 díjcsomagok esetében nem növekszik a percdíj a csomagokban foglalt percek lebeszélése után, miközben a versenytársak kínálatában is volt olyan hasonló konstrukciójú tarifacsomag, amelynek díja szintén nem növekedett. A cég egyes reklámjaiban a Pannon 1000 díjcsomag vonatkozásában megtévesztésre alkalmas módon használta a „percdíj” és az azzal azonos tartalmú kifejezéseket is.

Hirdetés

A GVH megállapította azt is, hogy a Pannon akkor is jogsértően járt el, amikor "Díjcsökkentő" szolgáltatásának reklámjaiban nem a valóságnak megfelelően tájékoztatta a fogyasztókat a szolgáltatás tartalmáról. Nem minden esetben felelt meg ugyanis a valóságnak az az állítás, hogy „minél többet beszél, annál kevesebbet fizet egy percért”, és az a közlés sem volt helytálló, amely szerint a fogyasztót terhelő havi költségeket a vállalkozás több (nem kettő) tarifacsomag alapján számolja ki és a kedvezőbbet számlázza ki.

A versenyhivatal egy másik eljárás keretében vizsgálta a Djuice Nonstop szolgáltatással kapcsolatos reklámokat, s megállapította, hogy a Pannon megtévesztette a fogyasztókat, amikor 2004 októberében és novemberében reklámjaiban a Djuice Nonstop szolgáltatás igénybevétele ingyenességének hamis látszatát keltette. A reklámok azt közölték, hogy a szolgáltatás igénybevétele esetén ingyen küldhetők sms-ek, pedig a fogyasztónak ehhez valójában havidíjat kellett fizetnie.

Nemrégiben a GVH a Pannon konkurenseit, a Vodafone-t és a T-Mobile-t is megbüntette a fogyasztók megtévesztése miatt. A Vodafone öt-, a T-Mobile negyvenmilliós bírságot kapott.

Hirdetés

Azóta történt

Előzmények