Hirdetés

Elon Musk és az X páros lábbal rúgnak a médiába

Elon Musk személyes ötlete volt, hogy az X-en megosztott cikkekből vegyék ki a címet és a szöveget, így csak egy kép és az URL marad a jövőben.

Folyamatosan a változások az X-en, gyakorlatilag minden napra jut egy megosztó, sok kritikát eredményező újítás, módosítás. Kiderült például, hogy a cikkek megosztása is változik.

Jelenleg olyan formában lehet cikket megosztani az X-en, hogy a kép mellett cím és szöveges összefoglaló is látszik. Ez a formátum állítólag segíti a kattintásokat és a kiadókat is. Ez a későbbiekben másképp lesz, kiveszik ugyanis a szöveges részeket, és kizárólag a cikk főképe látszik majd, rajta az URL-lel.

Elon Musk megerősítette a jelentések után (a Fortune közölte először), hogy ez mind igaz, és személyesen az ő ötlete. Szakértők szerint az intézkedés konkrétan aláássa a médiát, mely nem tud majd ilyen formában olvasókat vonzani.

A tippek szerint Musk azért lépi ezt meg, mert azt reméli, hogy a felhasználók így több időt töltenek el az X-en, továbbá előfizetnek a havi díjas szolgáltatásra, amely több funkciót kínál.

Az nagy kérdés, hogyan hat mindez a hirdetőkre és a felhasználók lelkesedésére – Musk szerint júliusban mindenesetre 540 millióan használják havi szinten a platformot.

Az X egyre inkább a tartalomgyártók felé fordul, valamint az előfizetéses formátumot erősíti hasznosabb funkciókkal, hosszabb videókkal és bejegyzésekkel, előrébb sorolt írásokkal és reklámbevételi részesedésekkel.

Azóta történt

Előzmények